Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen lapsi pelottaa entisen suhteen takia

Vierailija
19.05.2025 |

Nyt tarviin sitä vertaistukea. Mulla on yksi lapsi entisestä suhteesta ja nyt on toinen uuden puolison kanssa haaveissa. Minulla on mahdollisuus että olisin tässä jo pian raskautua. Mutta asiaan koin entisessä suhteessa tosi paljon fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Kun raskauduin fyysinen väkivalta loppui mutta henkinen jatkui. Olin koko raskausajan yksin ja kaikissa ultrissa äiti oli mukana. Vietin paljon aikaa vanhemmilla, koska muuten olisin joutunut viettämään yksin koko ajan. Jouduin siinä vuodelepoon kovien supistusten takia. No tottakai menin taas vanhemmille että sain apua. Synnytyksessä oli lapsen isä ja minun äitini. Jouduin sitten kiireelliseen sektioon mihin onneksi äitini tuli mukaan kun isä ei sinne pystynyt tulemaan. Tämä ei minua haitannut koksa halusinki äidin ennemmin sinne. Sitten kysymykseen onko tämä normaalia että toisen lapsen saaminen pelottaa ja ahdistaa näin paljon. Haluan sen lapsen mutta välillä nämä ajatukset valtaavat koko kropan ja tulee pieni katumus.... Puolisolleni olen näistä puhunut ja joo saan tuen mutta se vertaistuki puuttuu. Sen haluan vielä lisätä myös että minä olin se ketä sen vauvan hoisi ja en saanut omaa aikaa kun harvoin ja sekin max pari tuntia jonka jälkeen tuli soitto et pitäisi tulla kotiin..

Olenko ainut tämän asian kanssa ja tuntemuksieni kanssa .. huoh

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida nuo vanhat peikkosi ensin. 

Vierailija
2/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta jättää trauman. Hae keskusteluapua, jonka avulla voit aloittaa parantumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida nuo vanhat peikkosi ensin. 

Se ei ole normaalia, että aikuinen ihminen näkee peikkoja. Kaiken pahan alku on kollektiivinen syyllisyys. Nykyinen miehesi ei ole syyllinen exäsi tekemisiin. Vain ne ihmiset, jotka tekevät pahoja asioita, ovat syyllisiä, ei heidän viiteryhmänsä. Nuo peikot pitäisi hoitaa ennen kuin lähtee edes parisuhteeseen. 

Vierailija
4/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua omiin traumoihini mutta ne nyt ne ovat ilmenneet tähän aiheeseen

Vierailija
5/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla että miesvalinta ei nytkään ole ollut mikään paras mahdollinen ja epäluottamus johtuu siitä? Onko hänellä esim. kykyä sietää stressiä, miten suhtautuu sinun tarpeisiisi? Kauanko olette olleet yhdessä?

Vierailija
6/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lasta! Tulisit kokemaan kaiken saman kuin edellisessä raskaudessa, vaikka kukaan ulkopuolinen ei huomaisi mitään. Katsos kun kyse on siitä, mitä sinun päässäsi tapahtuu, ei siitä, mitä tapahtuu todellisuudessa. Siirtäisit kaiken aikaisemmin kokemasi uuteen raskauteen ja nykyiseen puolisoon.

Verbi raskautua tarkoitti aikoinaan mielen muuttumista raskaammaksi ja juuri niin sinulle on tapahtunut, sinä olet jo raskautunut varautuessasi asioihin, joita ei ole. Todellisuudessa et halua lasta, haluat tekosyitä olla lasta hankkimatta. Ja ihan hyvä niin, sinusta ei noiden tunteiden kanssa ole tasapainoiseksi äidiksi, vertaisit lapsiasi koko ajan.

Vierailija
7/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkilvalta vammauttaa uhrin psyykkistä elämää. Ei silloin tietenkään tehdä lapsia. Ja se jo olemassa oleva lapsi pitää ottaa myös huomioon, millaista hänen elämä on ollut kun äidillä traumatausta. 

Vierailija
8/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut apua omiin traumoihini mutta ne nyt ne ovat ilmenneet tähän aiheeseen

Mutta kumoaa kaiken ennalta sanotut, eli et ole sinut asian kanssa. 

Vierailija
9/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Väkivallan jättämät traumat eivät välttämättä parane koskaan. Ainakin se vaatii paljon aikaa ja työtä.

Vierailija
10/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilkoinen taakka miehelle tulla verratuksi exään, hyvä ässä vetää hihasta kun kaikki ei mene tismalleen niinkuin ap haluaa, yksin olen joutunut hoitamaan...

Vierailija
11/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun täytyy jatkaa niiden käsittelyä. Eivät ne poistu pinnan alle painamalla.

12/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä suhde teillä on takana tämän uuden miehen kanssa? Oletko varma, että hän haluaa lapsia?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun raskauduin fyysinen väkivalta loppui mutta henkinen jatkui."

Lopetin lukemisen tähän. Älä tee lisää lapsia.

Vierailija
14/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täällä ei tiedä teidän kokonaistilannetta ja kaikkia merkitseviä yksityiskohtia, jo tuo että kirjoitat tänne kertoo siitä ettet missään nimessä ole valmis tekemään tuohon suhteeseen lasta

Vierailija
15/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt. Kävin yksin jokaisessa ultrassa ja mies oli mukava vain yhdellä neuvolakäynnillä. Ihan hyvä isä hän on silti, jäykkä neuvolajärjestelmä vain ei mahdollistanut käyntejä perheen aikataulujen mukaan.