Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (456)
kohta nämä vegaanit menevät metsään nalkuttamaan eläimille niitten lihansyönnistä...
En halua keinotekoisesti rajoittaa ruokavaliotani, vaan syön oman fiilikseni puitteissa erilaisia juttuja. Viikon aikana menee nautaa, possua, kanaa, kalaa, kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa. Miksi minun pitäisi mennä äärimmäisyyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ibs maha kestä palkokasveja eikä monia muita kasvikunnan tuotteita myöskään.
IBS:ää esiintyy vain liikaa punaista lihaa syövillä. On tuhottu suoliston kasvikuidulla elävä mikrobiomi.
Ei. Vaan palkokasvaissa sekä monissa ryyneissä ja mm. soijassa on fruktaaneja, jotka eivät todellakaan sovi herkkävatsaiselle.
Palstalla ei taida olla yhtään lihansyöjää jolla ei olisi kroonisen kipeä peppu.
Vierailija kirjoitti:
En halua keinotekoisesti rajoittaa ruokavaliotani, vaan syön oman fiilikseni puitteissa erilaisia juttuja. Viikon aikana menee nautaa, possua, kanaa, kalaa, kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa. Miksi minun pitäisi mennä äärimmäisyyksiin?
Miksi kyselet aina yhtä tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista. Syön myös kasvisruokaa.
Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?
Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.
Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.
Oletko miettinyt millä se sun sähköautosi kulkee?
Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.
Mitäs luulet paljonko se sun sähköauton valmistus akkuineen on kuluttanut? Kuinka paljon on tarvinnut erinäisiä mineraaleja ja mitä niiden louhimiseen on tarvittu?
Akut on myös osittain ongelmajätettä kun paristoautostasi loppuu parasta ennen päiväys.
Tähän odottaisin jotakin vastausta. Myös muut paristoautoilijat voi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.
Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.
Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.
Mitäs luulet paljonko se sun sähköauton valmistus akkuineen on kuluttanut? Kuinka paljon on tarvinnut erinäisiä mineraaleja ja mitä niiden louhimiseen on tarvittu?
Akut on myös osittain ongelmajätettä kun paristoautostasi loppuu parasta ennen päiväys.
Mene syömään lihaa ja ajamaan autolla ympyrää pihassa. Mielesi tekee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön parhaillaan, transitti on tyhjäkäynnillä tuossa pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais mennä herne nenukkaan. :D voitte te larpata maailmanpelastaa ihan niin paljon kuin haluatte. Kilpailette vanhojen jenkkiautojen kanssa tuossa luonnovarojen tuhlailussa.
Soijan sisältämä estrogeeni tekee miehistä naisellisia. Ohuet kädet, parta ei kasva, leuan luusto surkastuu ja silmät vaeltavat lähelle toisiaan. Seuraavaksi käteen tarttuu pahvikyltti jossa halutaa kieltää ydinvoima. Netistä aletaan tilaamaan peppuun työnnettäviä esineitä. Monta surullista tapausta.
Tuli näläkä.
Pizzaa tekis mieli.
Hmm.. kebab, jauheliha, kinkku, salami.....
Elämä on liian lyhyt jotta tuhlaisi sen paskan vegaaniruoan syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kasslerpaisti pakkasessa. Ajattelin tehdä pihvejä ja grillata. Suunnittelen tässä marinadia.
Jos pitäisi ottaa huikka joka kerta kun tällainen kommentti tulee vegaaniketjuun, näkisi tekstin kahtena jo ensimmäisen sivun jälkeen ja sammuisi toisen sivun lopussa.
Vegaanit olisi varmaan aivan täpinöissään kun julistettaisiin globaali lihansyöntikielto ja ilmastohurmos tilassa lahdattaisiin se noin 990 miljoonaa nautaa ja 25 biljoonaa kanaa jätettäisiin ruhot vaan pelloille. Pääsisi niin syvä helpotuksen huokaus ja noin 4 vuoden päästä itkettäisiin että kanat ja lehmät kuolee sukupuuttoon. Sitten voitaisiin lähteä luontoon opettamaan susille ja karhuille vegaanisen ruokavalion saloja ynnä muita hyötyjä. Ai että kun maailma voisi olla kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on liian lyhyt jotta tuhlaisi sen paskan vegaaniruoan syömiseen.
Syöt mieluumin paskaa liharuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit olisi varmaan aivan täpinöissään kun julistettaisiin globaali lihansyöntikielto ja ilmastohurmos tilassa lahdattaisiin se noin 990 miljoonaa nautaa ja 25 biljoonaa kanaa jätettäisiin ruhot vaan pelloille. Pääsisi niin syvä helpotuksen huokaus ja noin 4 vuoden päästä itkettäisiin että kanat ja lehmät kuolee sukupuuttoon. Sitten voitaisiin lähteä luontoon opettamaan susille ja karhuille vegaanisen ruokavalion saloja ynnä muita hyötyjä. Ai että kun maailma voisi olla kaunis.
Vuosi 2022 ja joku kirjoittaa tällaisia aivopieruja nettiin.
IBS on jo itsessään niin rajoittava tauti, etten halua ruveta kuihduttamaan itseäni lisää edes vegetaristina. Arvioin asiaa uudelleen jos joskus tulee pidempi oireeton jakso.
Olen karnivoori. Muuta en syökään kuin eläimiä. Mitä kasveilla tekee? Pierettävät.
Pidän lihasta, juustosta, kananmunista yms. enkä ole valmis luopumaan niistä kokonaan. Syön toki myös kasvisruokaa, viimeksi eilen thaicurrya.