Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin ensimmäisen työn. Auttakaa veroasiass, en osaa kunnolla.

Vierailija
13.01.2022 |

Eli minulla on töihin matkaa 37km. Pitäisi laittaa omaverossa matkakulut. Pitääkö minun ilmoittaa 2022 matkat vasta joulukuun lopussa vai? Anteeksi, kaikki on vain niin uutta. 😬

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Kaikki on kaikille aina uutta kenelle tahansa. Ei siitä tarvitse anteeksi pyytää jos kaikkea ei heti tiedä.

Vierailija
2/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa ne omaverossa vaikuttamaan heti, jolloin veroprosentti pienenee. Tai sitten teet jälkikäteen muutoksen esitäytettyyn veroilmoitukseen, joka tulee kun verovuosi on loppunut. Silloin saat matkakuluista mahdollista veronpalautusta (tai maksettava lisävero pienenee, jos sinulla sellaista tulee)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit laittaa ne omaverossa vaikuttamaan heti, jolloin veroprosentti pienenee. Tai sitten teet jälkikäteen muutoksen esitäytettyyn veroilmoitukseen, joka tulee kun verovuosi on loppunut. Silloin saat matkakuluista mahdollista veronpalautusta (tai maksettava lisävero pienenee, jos sinulla sellaista tulee)

Kiitos.

Vierailija
4/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että joudut lähtökohtaisesti laittamaan nuo matkakulut sitten ko. matkan joukkoliikenteen kausilipun hintaisena, vaikka kulkisit omalla autolla tai millä vain. Vain, jos pystyt kunnolla perustelemaan, miksi oman auton käyttö on pakollista, saatat saada oman auton käytön huomioiduksi verotuksessa.

Ja itse olen aina syöttänyt työmatkakulut vasta siinä vaiheessa, kun esitäytetty veroilmoitus on valmis eli kevään aikana edellisvuodelle.

Vierailija
5/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkojen omavastuu on 750 eur/vuosi. Jos matkakuluja on enemmän, silloin ne kannattaa ilmoittaa, niin vero% pienenee hiukan. Matkakulut ilmoitetaan julkisen liikennevälineen taksojen mukaan, ellet asu jossain missä julkiset ei kulje.

Vierailija
6/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että joudut lähtökohtaisesti laittamaan nuo matkakulut sitten ko. matkan joukkoliikenteen kausilipun hintaisena, vaikka kulkisit omalla autolla tai millä vain. Vain, jos pystyt kunnolla perustelemaan, miksi oman auton käyttö on pakollista, saatat saada oman auton käytön huomioiduksi verotuksessa.

Ja itse olen aina syöttänyt työmatkakulut vasta siinä vaiheessa, kun esitäytetty veroilmoitus on valmis eli kevään aikana edellisvuodelle.

Tarkistin esim matkahuollon sivulta, että bussit ei edes kulje lähellekkään kohdetta saattika juna. Ap

Vierailija
7/7 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin esim matkahuollon sivulta, että bussit ei edes kulje lähellekkään kohdetta saattika juna. Ap

https://vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-va…