Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ryhdy vagaaniksi kun tämä ketjukin sen paljastaa että vegaaneilla ei ole käytöstapoja ja minulla niitä on
Tämä ketju osoittaa myös, että monilla lihansyöjillä ei ole käytöstapoja.
Sekö oikeuttaa omat huonot käytöstavat kuin muillakaan ei ole? Eikö se vaan todista että ei itse ole yhtään parempi kuin muut?
Mene tapattamaan lisää eläimiä äläkä lässytä.
Vegaani ja vegetaristi on eri asioita. Miksi olisin vegaani?
Olen lihaa syövä, autoileva, työssäkäyvä ja omillaan toimeentuleva valkoinen heteromies ja siihen yhtälöön ei vegepelleily mahdu !
Vegaaniruuasta ei saa riittävästi seleeniä, jodia ym. hivenaineita, jotka kertyvät ravintoketjussa kuin raskasmetallit. Myös rasvahappokoostumus on huono, ellei ole tosi tarkka ruokien kanssa.
Olin kasvissyöjä pari vuosikymmentä, ja sairastuin uupumukseen, joka lähti korjaantumaan vasta B12-kuurilla ja siirtymällä sekasyöjäksi. Nyt harmittaa, että uskoin kaikki järjestöjen ideologiset materiaalit. Minulla on esim. tosi heikko lihasvoima. Tiedän, että jotkut pystyvät treenaamaankin rehuilla. Itse en näillä geeneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua keinotekoisesti rajoittaa ruokavaliotani, vaan syön oman fiilikseni puitteissa erilaisia juttuja. Viikon aikana menee nautaa, possua, kanaa, kalaa, kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa. Miksi minun pitäisi mennä äärimmäisyyksiin?
Miksi kyselet aina yhtä tyhmiä?
Viime kädessä suurin ilmastoteko oli länsimaalaiselle ihmiselle itsemurha. Harvempi tähän asti kuitenkaan menee, joten jokainen asettaa oman rajansa ympäristöystävällisyydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ryhdy vagaaniksi kun tämä ketjukin sen paljastaa että vegaaneilla ei ole käytöstapoja ja minulla niitä on
Käytöstapasi eivät korvaa älyn, moraalin ja empatian puutteitasi.
Olen jo pitkään yrittänyt kysyä naisilta mitä konkreettista hyötyä empatiasta on? Vastaukseksi olen tänän mennessä saanut aina solvauksia ja haukkumista.
Itse älyän sen että jos sekasyönti pitää tasapainon yllä että pysyy lihansyöjä eläimet ja kasvissyöjä eläimet tasapainossa eikä kumpikaan pääse kuluttamaan liikaa maapallon resursseja ja moraalini käskee ylläpitämään tätä tasapainoa
Koska olen pragmaatikko. Tärkeintä maailmassa, ihmisten eläinten ja kasvien ym. kannalta, on välttää fossiilisten käyttöä.
Kaikki muu on alisteista tuolle päämäärälle. Ilman maapalloa ei ole eläimillä hyvä olla.
Vegaanius ei ole eläimille, ihmisille tai kasveille paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju osoittaa myös, että monilla lihansyöjillä ei ole käytöstapoja.
Sekö oikeuttaa omat huonot käytöstavat kuin muillakaan ei ole? Eikö se vaan todista että ei itse ole yhtään parempi kuin muut?
Mene tapattamaan lisää eläimiä äläkä lässytä.
Kommentistasi päätellen sinä alennut muiden tasolle ja unohdat käytöstavat. En turhan takia tapa vain ravinnoksi, lisukkeeksi kasvisten rinnalle
Miks mua pitäis kiinnostaa tulevat sukupolvet? En mä niiltä kuitenkaan tule mitään kiitosta saamaan kun olen mullan alla. Mulla on vain yksi elämä, ja haluan nauttia siitä täysin rinnoin, mukaanlukien syömällä lihaa.
M25
Musta barbaari on hyvä esimerkki mitä kasvisruokavalio tekee ihmiselle. Jätkä on kuin varjo entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös tutkittu, että maapallo tuhoutuisi tällaisenaan, jos kaikki ihmiset olisivat kasvissyöjiä. Metsät jouduttaisiin hakkaamaan pelloiksi, kasvissyöjä eläimille ei riittäisi ruokaa ym.
Kun tuotantoeläimille syötetään soijaa, jonka ihminen voisi syödä sitä soijaa kuluu enemmän. Tarvitaan suuremmat viljelyalat. Energiaa ei synny tyhjästä vaan aineenvaihdunta kuluttaa sitä.
Syön itsekin lihaa, mutta olen silti pöyristynyt, kun ihan fiksutkin ihmiset väittävät, että on ilmastollisesti parempi syödä lähilihaa, jota on ruokittu brasiliaisella soijalla kuin syödä itse se soija.
Lihaa syödään liikaa, mutta korjataan yleinen virhe...
Lihansyönnin lopettaminen ei mahdollista kasvisruuan moninkertaista tuotantoa.
Ihmisruoka on kalliimpaa, joten jos viljelijä voi kasvattaa sitä... Niin se kasvattaa ihmisen ruokaa.
Rehukasveja kasvatetaan siellä, missä ruokasvien kasvatus ei ole yhtä luotettava tulonlähde.
Yritin, mutta vegaanius yhdistettynä ärtyvän suolen oireyhtymääni sai aikaan kolme asiaa:
1) valikoima mitä pystyn syömään suppeni (fodmap vege).
2) kärsin kovista mahakivuista, ilmavaivoista, yllättävistä ripulikohtauksista, päiväkausiin turvotuksesta ja pahasta olosta. Maha ei kestänyt kaikkia vegaaniruokia millään vaikka kuinka varoin.
3) aloin saamaan puutosoireita, koska kaikki ei varmaankaan imeytynyt kunnolla ja ruokavalio oli niin karsittu.
Harmi, tykkään luonnosta ja eläimistä, enkä haluaisi syödä niitä. Mutta pakko syödä sitä mitä pystyy, eikä jaksa olla joka päivä kipeä sen tähden mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös tutkittu, että maapallo tuhoutuisi tällaisenaan, jos kaikki ihmiset olisivat kasvissyöjiä. Metsät jouduttaisiin hakkaamaan pelloiksi, kasvissyöjä eläimille ei riittäisi ruokaa ym.
Kun tuotantoeläimille syötetään soijaa, jonka ihminen voisi syödä sitä soijaa kuluu enemmän. Tarvitaan suuremmat viljelyalat. Energiaa ei synny tyhjästä vaan aineenvaihdunta kuluttaa sitä.
Syön itsekin lihaa, mutta olen silti pöyristynyt, kun ihan fiksutkin ihmiset väittävät, että on ilmastollisesti parempi syödä lähilihaa, jota on ruokittu brasiliaisella soijalla kuin syödä itse se soija.
Lihaa syödään liikaa, mutta korjataan yleinen virhe...
Lihansyönnin lopettaminen ei mahdollista kasvisruuan moninkertaista tuotantoa.
Ihmisruoka on kalliimpaa, joten jos viljelijä voi kasvattaa sitä... Niin se kasvattaa ihmisen ruokaa.Rehukasveja kasvatetaan siellä, missä ruokasvien kasvatus ei ole yhtä luotettava tulonlähde.
Esim Suomessa nurmea on paljon. Jos ei sitä, niin koivua.
Vegaanius mitään pelasta. Hyvä valinta silti ei siinä mitään, mutta naivia on perustella maailman pelastuksella.
En ole vegaani, enkä koe edes tarvetta perustella asiaa, vaan oletan että vegaanit hyväksyvät lihan syöntini normaalien käytöstapojen puitteissa samoin kuin itse hyväksyn sen, että he eivät syö lihaa. Liikaa vaadittu?
Koska vegaanius ei paranna luonnon monimuotoisuutta.
Minusta kenenkään ei tarvitae perustella sitä miksi ei ole vegaani tai miksi on. Minä juon ja syön sitä mitä siedän ja vatsani sulattaa, minulla ei ole valinnanvaraa mussuttaa siemeniä ja papuja mielin määrin.
Olen yrittänyt, mutta kasvisruoka ei pidä nälkää. Syön enemmän ja lihon.
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vegaani kerran elämässäni muutaman vuoden mutten jaksanut pitää sitä yllä. Liian rasittavaa miettiä mitä voi syödä ja kun valikoima on niin suppea, syödä lähes samoja ruokia aina. Eikä saa herkutella, mikä on heikkouteni. Nytkin kaapissa kermapullia iltapäiväkahvia odottamassa.
Ei ole suppea, ja jos haluaa lihaa, maitoa, juustoa, jugurttia jne niin sillon voi syödä korvikkeita. Ja kerma tulee lehmän tisseistä, eikö ole ällöttävää juoda toisen eläimen tissimaitoa?
Miksi tyytyä epäterveellisiin tekemällä tehtyihin feikkikorvikkeisiin kun ehtaa tavaraakin saatavilla?
Käytöstapasi eivät korvaa älyn, moraalin ja empatian puutteitasi.