Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (691)

Vierailija
681/691 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lihan mausta ja sekasyöjänä saan kaikki tarvittavat ravinto-aineet ja vitamiinit ruuasta. Purkista ei tarvitse ottaa mitään vitamiineja.

Vierailija
682/691 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanina ei saa kaikki tarvittavia ravintoaineita riittävästi. Lisäksi vegaaniruoka on hyvin usein ultaprosessoitua lihan korviketta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/691 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus maistoin niitä ns. vegaanituotteita. Kyllä oli pahaa!!

Syön kuten ihmisen eli sekasyöjän pitääkin. Koliinit ja B-vitamiinit tulevat ravinnostani.

Ja mitähän ihmeen aineita ne ns. vegaanituotteet sisältävätkään? Oikeita lisäainepaukkuja.

Tietenkään ihan jokainen vegetuote ei ole hyvä, kuten ei ole jokainen lihatuotekaan.

Vierailija
684/691 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tässä 50 vuoden aikana keksinyt yhtään ainutta syytä, miksi alkaisin vegaaniksi. Siksi en ole alkanut.

Vierailija
685/691 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vegaani noin vuoden, pari. Mutta en vain yksinkertaisesti halua kituuttaa ja menettää iloa syömisestä. Olen syömishäiriötaustainen ja syömishäiriö uhkaa aktivoitua aina, jos syömiseen tulee tiukkoja, ehdottomia sääntöjä. Ja lisäksi kaikki vegaaniset mukajuustot on ihan karmeaa kuraa, kauramaito tai soijamaito EI korvaa maitoa kahvissa, maku on täysin erilainen. Haluan syödä oikeaa juustoa, haluan herkutella ilman stressiä enkä halua syömisen suhteen yhtäkään ehdotonta sääntöä. Vegaanipiireissä kilpaillaan siitä, kuka on kaikista puhtain ja aidoin vegaani, joten se yhteisökin alkoi tympimään ihan todella. Joten olen nykyään lacto-ovo-vegetaristi pääasiallisesti, riistaa syön harvakseltaan. 

Vierailija
686/691 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit syö lihaa syövien ravinnon ruuan.  En keksi yhtään syytä miksi alkaisin vegaaniksi. 

Vierailija
687/691 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tässä 50 vuoden aikana keksinyt yhtään ainutta syytä, miksi alkaisin vegaaniksi. Siksi en ole alkanut.

Eikö useimmat ihmiset ole eläinrakkaita? Heillä ainakin olisi hyvä syy alkaa.

Vierailija
688/691 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin ja se oli todella hankalaa. Silloin se ei vielä ollut muodissa (2002-2006).  

Liha ja herkut on liian hyviä jättää väliin. Aion nauttia elämästä.

Ja kos kaikki olis vaan heinänpuputtajia niin loppuisi ruoka todella nopeasti. 

Vierailija
689/691 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olin ja se oli todella hankalaa. Silloin se ei vielä ollut muodissa (2002-2006).  

Liha ja herkut on liian hyviä jättää väliin. Aion nauttia elämästä.

Ja kos kaikki olis vaan heinänpuputtajia niin loppuisi ruoka todella nopeasti. 

Ei loppuisi, vaan päinvastoin sitä riittäisi kaikille enemmän.

Vierailija
690/691 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vegaani noin vuoden, pari. Mutta en vain yksinkertaisesti halua kituuttaa ja menettää iloa syömisestä. Olen syömishäiriötaustainen ja syömishäiriö uhkaa aktivoitua aina, jos syömiseen tulee tiukkoja, ehdottomia sääntöjä. Ja lisäksi kaikki vegaaniset mukajuustot on ihan karmeaa kuraa, kauramaito tai soijamaito EI korvaa maitoa kahvissa, maku on täysin erilainen. Haluan syödä oikeaa juustoa, haluan herkutella ilman stressiä enkä halua syömisen suhteen yhtäkään ehdotonta sääntöä. Vegaanipiireissä kilpaillaan siitä, kuka on kaikista puhtain ja aidoin vegaani, joten se yhteisökin alkoi tympimään ihan todella. Joten olen nykyään lacto-ovo-vegetaristi pääasiallisesti, riistaa syön harvakseltaan. 

Vegaaniruoasta saa oikein hyvää kun tutustuu eri mausteisiin ja löytää sieltä ne suosikit, esim itsellä lähellä sydäntä ovat valkosipuli ja curry.  Ja pidän paljon intialaisista ja thaimaalaisista resepteistä :)

Vierailija
691/691 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoat ovat vähän kuin alkupaloja. Sellaista syötyäni, vaikka reiluja annoksia, tekee mieli aina kalaa, kanaa tai punaista lihaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi