Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (456)

Vierailija
61/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvi pelastyaa ilmastoa eikä maailmaa. Jumala on luvannu luoda uudet taivaat ja uuden maan, turha vaiva siis.

Vierailija
62/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska h I T L E R oli vegaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista.  Syön myös kasvisruokaa.

Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

Oletko miettinyt millä se sun sähköautosi kulkee?

Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.

Mitäs luulet paljonko se sun sähköauton valmistus akkuineen on kuluttanut? Kuinka paljon on tarvinnut erinäisiä mineraaleja ja mitä niiden louhimiseen on tarvittu?

Akut on myös osittain ongelmajätettä kun paristoautostasi loppuu parasta ennen päiväys.

Vierailija
64/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on virheellistä väittää, että vegaani ei kuluttaisi luonnonvaroja ja muka säästäisi ravintoa muille. Lisäksi ihminen on sekasyöjä, jonka ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.

Lähde?

Kun ihminen on sekasyöjä, niin ruoansulatuselimistökin on sekasyöjän. Siinä sulle lähde.

Vierailija
65/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan syödä ravitsevaa, itselleni sopivaa ja normaalia ruokaa, en mitään yltiöprosessoituja soijasotkuja.

Pavut, linssit, kikherneet jne ei ole mitään yliprosessoitua, eikä niissä ole soijaa. Lihassa taas on antibiootteja ja hormooneja ja ties mitä.

Mä ostan antibioottivapaata luomulihaa. Ei ongelmaa.

Vierailija
66/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin syödä kasvisruokaakin, mutta en voi, koska en ole riittävän agressiivinen. kasvissyöjän pitää raivota lihansyöjille ja syyttää niitä pahoiksi ihmisiksi. minä en jaksa ruveta sellaiseen, joten syön vain lihaa.

Vierailija
67/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juopotelkaa hitaasti kirjoitti:

Ei mun tarvi pelastyaa ilmastoa eikä maailmaa. Jumala on luvannu luoda uudet taivaat ja uuden maan, turha vaiva siis.

Ai niin. No matojen ruokana tavataan.

68/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene puhumaan Aasiaan ilmastonpuhdistukseta. Älä täällä  miurehdi meidän savupiippuja ja saunoja.

Vierailija
69/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidän kalasta ja juustoista ja mielestäni kananmunatkin on hyviä.

Vierailija
70/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että kaikissa hihhulihenkisissä jutuissa, kuten nyt veganismissa ja esim. rokotevastaisuudessa on monella niin valtava tarve yrittää vakuuttaa muut oman ajattelunsa erinomaisuudesta? Popsi sinä vain porkkanaa, mutta miksi sitä pitää muille paasata? Ja jos otat/et ota rokotetta niin pidä omana tietonasi, miksi muita pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
71/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.

Jos koko Suomi alkaisi käyttämään uusituvia sähköntuotanto muotoja, sähköä ei riittäisi kaikille ja joutuisi ostamaan tuontisähköä joka nostaisi hintoja reilusti kaikille

Vierailija
72/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuinka paljon sun auton akun valmistaminen on vaatinut luonnonvaroja?

Vierailija
73/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et aja polkupyörällä? Se vasta ympäristöystävän teko olisi.

Vierailija
74/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maapallo on vain surkea välivaihe, jossa olen hetken ennen kuin pääsen ikuiseen paratiisiin Jumalan valtakuntaan. Ei tällä maapallolla ole mitään väliä.

Vierailija
75/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sen vuoksi että se olisi vaivalloista ja vegaaniruoka vaatii totuttelua. Sanoivat vegaanit mitä tahansa, ei vegejuusto tai kananmunattomat/maidottomat reseptit vain yksinkertaisesti maistu hyvältä tai läheskään samalta kuin alkuperäiset. Lihatonta ruokaa syön kyllä paljonkin. 

Vierailija
76/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös tutkittu, että maapallo tuhoutuisi tällaisenaan, jos kaikki ihmiset olisivat kasvissyöjiä. Metsät jouduttaisiin hakkaamaan pelloiksi, kasvissyöjä eläimille ei riittäisi ruokaa ym.

Kun tuotantoeläimille syötetään soijaa, jonka ihminen voisi syödä sitä soijaa kuluu enemmän. Tarvitaan suuremmat viljelyalat. Energiaa ei synny tyhjästä vaan aineenvaihdunta kuluttaa sitä.

Syön itsekin lihaa, mutta olen silti pöyristynyt, kun ihan fiksutkin ihmiset väittävät, että on ilmastollisesti parempi syödä lähilihaa, jota on ruokittu brasiliaisella soijalla kuin syödä itse se soija.

Vierailija
77/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on syömishäiriöisiä. Saa hyvillä mielin kieltäytyä ruuista.

Vierailija
78/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä takia kantaisin huolta ja murehtisin ihmisistä jotka asuvat rannikko paratiisissa kun eivät hekään tee yhtään mitään että meillä olisi parempi olla täällä kylmässä ja karussa pohjolassa.

Vierailija
79/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä syö koska aina se on pahaksi jollekin. Kasveillakin on todistettavasti tunteita ja viestintää keskenään, niiden siemenet kuten viljanjyvät ja pähkinät ovat uuden kasvin alkuja eli niiden syöminen on abortti jne. Jotain on kuitenkin syötävä niin ihan sama vaikka kaikkea.

Näin on. Kasvit "kiljuvat" tuskasta kun niitä leikataan, ne vaan tekevät sen sellaisilla feromoneilla, ettemme voi sitä kuulla. Muut kasvit kuulee ja ne alkaa erittää myrkkyjä ja/tai antiravintoaineita. Kuuset kaipaavat katkaistuja kavereitaan yms. Kasvit ovat eläviä olentoja.

Ainoa mitä siis saisimme oikeasti syödä on vapaasti kasvavien kasvien hedelmät, jotka kasvi on oikeasti tarkoittanutkin syötäväksi.

Onnea vaan selvitä hengissä pelkällä villiomenalla ja -luumulla. Ainakin ilmastoa todella tuhoava asia poistuisi: teollisuus ja ihmisten liikakansoitus.

Vierailija
80/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vegaanit eivät suvaitse ihmisiä semmoisena kuin itse ovat vaan tuputtavat ja yrittävät pakottaa ihmisiä omaan elämäntapa ideologiaan?