Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (456)

Vierailija
41/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista.  Syön myös kasvisruokaa.

Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

Minä olen käynyt kerran Kreikassa. Omistan 16 vuotta vanhan auton, jolla ajan 1-2 x kk. Olen 56 ja välttelen eläinperäistä ruokaa poislukien munat ja maitotuotteet.

Vaatteita ostin viime vuonna 3 paria sukkia. Edellisenä vuonna farkut ja kenkäparin.

Miksi kuvittelet vegaanien ja vihreiden matkustelevan koko ajan ja ajavan uusilla Audeilla? Koska olet idari?

Vierailija
42/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

Oletko miettinyt millä se sun sähköautosi kulkee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti on uskonto. Siihen liittyy vahva viholliskuvien kehittely.

Itseä verrataan mielikuvitushahmoon, joka kuluttaa enemmän ja jonka kuvitellaan kuuluvan poliittisen kentän toiseen laitaan.

Vierailija
44/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua opetettiin jo pienenä että kun puumajaa tekee että puuhun ei saa sitten lyödä naulaa. Puuhun sattuu.

En tiedä mikä sen tarinan opetus oli, mutta siitä lähtien olen arvostanut ihan kaikenlaista elämää. Kasvit, hyönteiset, puut, eläimet, ihmiset. Kaikki.

Kyllä minä silti kauniin kukan saatan napsaista kedolta mukaani, tappaa hyttysen, kaataa puun, syödä perunaa ja possua. Kaiken teen kuitenkin kunnioituksella.

Ihan turhaa hurskastella, kaikki elämä on arvokasta.

Vierailija
45/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho tuskin edes tunnistaa ruoaksi yliprosessoituja seitaneita, soijamömmöjä, saati vegejuustoja (HUH!).

Pahasta raudanpuutteesta kärsivänä ei todellakaan tee mieli vaihtaa paremmin imeytyvää hemirautaa kasvikunnan nonhemirautaan.

En ole koko elämäni aikana myöskään matkustanut muuten ulkomaille, kuin kerran tallinaan laivalla. Minulla ei ole myöskään autoa. En shoppaile turhia ja käytän vaatteeni puhki asti. Ei kiinnosta alkaa madaltamaan elämän mielekkyyttä enää ruoan karsimisella.

Vierailija
46/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on virheellistä väittää, että vegaani ei kuluttaisi luonnonvaroja ja muka säästäisi ravintoa muille. Lisäksi ihminen on sekasyöjä, jonka ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.

Vierailija
47/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.

Vierailija
48/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, koska se on hyvää.

Vierailija
49/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ibs maha kestä palkokasveja eikä monia muita kasvikunnan tuotteita myöskään.

Vierailija
50/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on virheellistä väittää, että vegaani ei kuluttaisi luonnonvaroja ja muka säästäisi ravintoa muille. Lisäksi ihminen on sekasyöjä, jonka ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.

Lähde?

Vierailija
51/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua opetettiin jo pienenä että kun puumajaa tekee että puuhun ei saa sitten lyödä naulaa. Puuhun sattuu.

En tiedä mikä sen tarinan opetus oli, mutta siitä lähtien olen arvostanut ihan kaikenlaista elämää. Kasvit, hyönteiset, puut, eläimet, ihmiset. Kaikki.

Kyllä minä silti kauniin kukan saatan napsaista kedolta mukaani, tappaa hyttysen, kaataa puun, syödä perunaa ja possua. Kaiken teen kuitenkin kunnioituksella.

Ihan turhaa hurskastella, kaikki elämä on arvokasta.

Ei sitä murhattua eläintä kiinnosta että kunnioitat sitä, se haluaa elää.

Vierailija
52/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS sekä soija- ja vehnäallergia.

Vierailija
53/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ibs maha kestä palkokasveja eikä monia muita kasvikunnan tuotteita myöskään.

IBS:ää esiintyy vain liikaa punaista lihaa syövillä. On tuhottu suoliston kasvikuidulla elävä mikrobiomi.

Vierailija
54/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni vaatii myös rasvaa eli energiaa - muutoin alkaa heikottamaan. Olen sekasyöjä. Nautin elämästäni. Mikään äärisuunta ei ole hyväksi.

Vierailija
55/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan rennosti, syön mitä huvittaa ja voin hyvin. Ei kannata rajoittaa itseään. Se aiheuttaa masennusta.

Vierailija
56/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkösopimuksessa voi itse määritellä millä ostamani sähkö tuotetaan. Mulla on uusiutuvat energialähteet ja lisäksi aurinkopaneelit.

Paneelien tämän hetken tuotto, 0.

Vierailija
57/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielisairas

Vierailija
58/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

😅 Sä tarviit lähteen? Just joo.

https://www.tiede.fi/keskustelu/17404/ketju/ihminen_ei_ole_lihansyoja

Vierailija
59/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidän kalasta, lisäksi ei-kasvatetun kotimaisen kalan syöminen on ympäristöteko.

Vierailija
60/456 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maksan jo niin paljon ilmastoveroja, että minun ei tarvitse surra ilmastonmuutosta. kyllä näillä veroilla saa hyvillä mielin syödä lihaa