Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (637)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole pelkkä ruokavalio, vaan lähespitäen uskonto. Itse en halua kuulua millään tavalla tuollaiseen, ilmeisen ahdasmieliseen porukkaan.
Tämä! Kaikki kunnia kasviksille. Niistä saa herkullisia ruokia, mutta fanatismi ja ravitsemuksen muuttaminen uskonnoksi on itselleni absoluuttinen nou nou.
Se on ihan ymmärrettävää että on fanaattisesti mur-haamista vastaan.
Mielenterveyteni on kunnossa enkä kärsi syömishäiriöstä.
Ja Liha on hyvää.
Ihminen on biologisesti sekasyöjä. Niin kauan kun mun suussa on kulmahampaat, syön lihaa, kalaa ja maitotaloustuotteita. Pelkillä kasvissyöjillä ei ole kulmahampaita ja siksi rouskuttavat lähinnä heinää. Lisäksi Suomen pituusasteilla ei talvella pahemmin marjat, kasvikset, juurekset ja hedelmät kasva. Ne pitää lennättää muualta =päästöjä. Syön aitoa ruokaa, en kemiallisesti tehtyjä korvikkeita, jotka on täynnä keinotekoisia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on biologisesti sekasyöjä. Niin kauan kun mun suussa on kulmahampaat, syön lihaa, kalaa ja maitotaloustuotteita. Pelkillä kasvissyöjillä ei ole kulmahampaita ja siksi rouskuttavat lähinnä heinää. Lisäksi Suomen pituusasteilla ei talvella pahemmin marjat, kasvikset, juurekset ja hedelmät kasva. Ne pitää lennättää muualta =päästöjä. Syön aitoa ruokaa, en kemiallisesti tehtyjä korvikkeita, jotka on täynnä keinotekoisia aineita.
Kai tiedät että lihansyönti kuluttaa ympäristöä selvästi eniten?
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista. Syön myös kasvisruokaa.
Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?
Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.
Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.
Sähköauto ei ole saasteeton. Akun valmistaminen rasittaa ympäristöä ja jostain se sähkökin pitää tehdä.
Kasvisruoka ei maistu yhtä hyvälle kuin liharuuat.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka ei maistu yhtä hyvälle kuin liharuuat.
Maistuu maistuu kun osaa tehdä hyvää
Vanha ketju, mut olkoon.
Koska mä voin.
Eiku. Syön monipuolisesti. Kokeilen. Myös kasvisruokia.
Mutta lihan pois jättäminen tarkoittaisi jatkuvaa laskemista, ettei tule puutoksia.
Kasvisruoka on ok. Mut niin on myös liharuokakin. Jos saisin valita riistan ja tehotuotannon väliltä. Niin riista.
On totta, että yhden lihakilon kasvattamiseen menee kymmeniä kiloja soijaa. Mutta riistaan ei mene. Ja kun joskus ihmismäärä maapallolla käy liian suureksi.
Se lihakilo maksaa 400 euroa. Silloin kiitellään vegejä. Jää se muuan kilo meille sekasyöjillekin. Mut siihen menee 45 vuotta. Odota sitä.
Koska kiihkovegaanit rikkoivat mummolta saamani vintage nahkatakin. Pukeutukaa vaan temuttamiinne muovivaatteisiin mutta toisten vaatteita ei tarvi tulla hajottamaan. Muovi on murha ja hidas sellainen.
Syön hyvin vähän lihaa sekä käytän muitakin eläinperäisiä tuotteita. Kiihkovegaania ette minusta saa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kiihkovegaanit rikkoivat mummolta saamani vintage nahkatakin. Pukeutukaa vaan temuttamiinne muovivaatteisiin mutta toisten vaatteita ei tarvi tulla hajottamaan. Muovi on murha ja hidas sellainen.
Syön hyvin vähän lihaa sekä käytän muitakin eläinperäisiä tuotteita. Kiihkovegaania ette minusta saa.
Tuo on vähän niin kuin vihaisi kaikkia lihansyöjiä, kun yksi sellainen on tehnyt pahoja asioita.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."
- Paul McCartney
Siksi kun on vielä itse kunnioitusta jäljellä. Vegaanit kuuluvat sosialistisen viher kumottiin jossa kuvitellaan että kaikki maailman ihmiset voisivat elää kasviksilla, hedelmillä ja vedellä
Ei onnistu. Pinta alas ei ole tarpeeksi ja mitäs kaikille hyödyke elukoille tehdään? Nekin kaipaa samaa safkaa kuin vegaanit. Tapetaanko ne hyödyttöminä vai?
Vegaanismi on idiotismia kaikessa hulluudessaan
Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä syö koska aina se on pahaksi jollekin. Kasveillakin on todistettavasti tunteita ja viestintää keskenään, niiden siemenet kuten viljanjyvät ja pähkinät ovat uuden kasvin alkuja eli niiden syöminen on abortti jne. Jotain on kuitenkin syötävä niin ihan sama vaikka kaikkea.
Mutta kasvit ei tunne kipua. Tappaisitko mielummin koiran vai ottaisitko puusta omenan?
Jos olisin nälässä niin mieluummin tappaisin koitan ja söisin sen kuin pelkkiä omenia.
Vierailija kirjoitti:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."
- Paul McCartney
Höpö höpö. Mä olen työskennellyt teurastamossa, lisäksi mä metsästän ja käsittelen saaliini (tapan, suolistan, paloittelen) eikä minusta taatusti ikinä tule vegaania.
Ihan puhtaasti siitä yksinkertaisesta syystä että mä en halua olla vegaani vaan syödä sitä mistä pidän ja mä nyt satun pitämään lihasta, kalasta, munista, maitotuotteista jne. Vegaani tuotteita olen maistellut ja kokeillu ison kasan ja ovat joko rehellisesti pahoja tai muuten huonomman makuisia. Miksi siis söisin sellaista mistä en pidä/tai mistä on minulle maistuvampi versio tarjolla? Kasvisruokia kyllä teen ja syön, koska pidän myös monista kasvisruoista, mutten käytä näihin vege tuotteita, koska se maku.
Olen ihminen ja syön itselleni lajityypillistä ruokaa.
Koska pidän vege ruokavaliota epäterveellisenä ja pahan makuisena. Olin nuorena vegaani, yli 10 vuotta. Tuli tää villitys kaveriporukkaan ja menin virran mukana. Sitten kasvoin, ryhgyin miettimään.. Otin asioista selvää ja pääsyin pikkuhiljaa takaisin sekasyöjäksi. Jumalauta miten hyvää voi ruoka olla. Vegaanina sen jotenkin unohtaa miltä ruoka oikeasti maistuu ja valehtelee itselleen noiden tuotteiden olevan yhtä herkullisia. Mut kun sä otat 10 vuoden vegaani elämän jälkeen haukun oikeasta aidosta hampurilaisesta (tai mistä vaan lihatuotteesta, mulla se nyt vaan oli kotitekoinen hamppari) niin sitä ikäänkuin maku nystyrät räjähtää ja räpsähtää valot päälle, eikä paluuta takaisin vaan ole. En vaan saanut itselleni enään perusteltua yhtään järjellistä syytä miksi jatkaisin vegaanina.
Vierailija kirjoitti:
Koska pidän vege ruokavaliota epäterveellisenä ja pahan makuisena. Olin nuorena vegaani, yli 10 vuotta. Tuli tää villitys kaveriporukkaan ja menin virran mukana. Sitten kasvoin, ryhgyin miettimään.. Otin asioista selvää ja pääsyin pikkuhiljaa takaisin sekasyöjäksi. Jumalauta miten hyvää voi ruoka olla. Vegaanina sen jotenkin unohtaa miltä ruoka oikeasti maistuu ja valehtelee itselleen noiden tuotteiden olevan yhtä herkullisia. Mut kun sä otat 10 vuoden vegaani elämän jälkeen haukun oikeasta aidosta hampurilaisesta (tai mistä vaan lihatuotteesta, mulla se nyt vaan oli kotitekoinen hamppari) niin sitä ikäänkuin maku nystyrät räjähtää ja räpsähtää valot päälle, eikä paluuta takaisin vaan ole. En vaan saanut itselleni enään perusteltua yhtään järjellistä syytä miksi jatkaisin vegaanina.
Sori typot, näyttö rikki niin tulee välillä vähän mitä sattuu.
Miksei välittäisi? :D mielestäsi eläinrakkaat ihmiset ovat niitä jotka maksavat eläinten mur-haamisesta? :D