Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (637)
Mua ei koko ilmastoasia kiinnosta pätkän vertaa. Syön kuten ennenkin, ajan polttomoottorilla yksin ja lennän useamman kerran vuodessa ulkomaille lomailemaan. Arjessa en tuhlaa energiaa yms., koska olen perustarkka rahasta joissain asioissa, mutta ilmasto on viimeisenä kyllä mielessä.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi syödä vain kasviksia?! Ihminen on sekasyöjä ja tarvitsee eläin- ja kasvikunnan tuotteita pysyäkseen terveenä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi syödä vain kasviksia?! Ihminen on sekasyöjä ja tarvitsee eläin- ja kasvikunnan tuotteita pysyäkseen terveenä.
Juurikin tämä! Se, että ihminen sekasyöjä ei tarkoita sitä että ihminen on tarkoitettu syömään pelkkää kasviravintoa (toki nykyjassa länsimaissa ja vähänkään varakkaammissa maissa syödään aivan tarpeettoman paljon lihaa). Sitten vedoteen siihen,että kyllä gorillatkin pärjää pelkillä kasviksilla. No joo, mutta gorillat myös syövät omaa paskaansa(b12-vitamiini ja muut syyt)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."
- Paul McCartney
Höpö höpö. Mä olen työskennellyt teurastamossa, lisäksi mä metsästän ja käsittelen saaliini (tapan, suolistan, paloittelen) eikä minusta taatusti ikinä tule vegaania.
No siis kaikki ihmiset jotka kykenevät empatiaan.
Repesin. 😂 Anteeksi siitä, tiedän että tarkoituksesi oli yrittää loukata, valitettavasti aiheutti vaan ihan päinvastaisen reaktion. 😂 Parempi onni ensi kerralla.
Ei ollu tarkoitus loukata, sanoin vaan totuuden :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pidän vege ruokavaliota epäterveellisenä ja pahan makuisena. Olin nuorena vegaani, yli 10 vuotta. Tuli tää villitys kaveriporukkaan ja menin virran mukana. Sitten kasvoin, ryhgyin miettimään.. Otin asioista selvää ja pääsyin pikkuhiljaa takaisin sekasyöjäksi. Jumalauta miten hyvää voi ruoka olla. Vegaanina sen jotenkin unohtaa miltä ruoka oikeasti maistuu ja valehtelee itselleen noiden tuotteiden olevan yhtä herkullisia. Mut kun sä otat 10 vuoden vegaani elämän jälkeen haukun oikeasta aidosta hampurilaisesta (tai mistä vaan lihatuotteesta, mulla se nyt vaan oli kotitekoinen hamppari) niin sitä ikäänkuin maku nystyrät räjähtää ja räpsähtää valot päälle, eikä paluuta takaisin vaan ole. En vaan saanut itselleni enään perusteltua yhtään järjellistä syytä miksi jatkaisin vegaanina.
Puhu vaan omasta puolest
Aloitin kirjoituksen sanoilla koska PIDÄN, kenen muun puolesta sä valopää kuvittelet mun kirjoittavan? 😂 Mäkin kokkina osaan kyllä tehdä vegaanisesta ruoasta vegaanien mielestä yhtä hyvää. Mutta minusta se nyt vaan ei ole yhtä hyvää, eikä kirjoituksista päätellen lukuisien muiden. Ja siltikin kerroin vain omasta kokemuksestani. Etkö osaa lukea vai onko vegaani ruokavalio vaurioittanut aivotoimintaa? Niin voi käydä vegaanille pahimmassa tapauksessa käydä jos ei tarkkaile jotta saa ruokavaliostaan kaiken tarpeellisen ja se voi olla lukutaidottomalle iso haaste.
Ohoh kylläpä meni tunteisiin siellä! Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää kylläkin oikein hyvin ilman eläinkunnan tuotteita.
Lihassa on ihmiselle tärkeitä aineita, joita on vaikea korvata. Syön lihaa mutta myös paljon kasviksia. En stressaa ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät voi hyvin jos maksat niiden tappamisesta.
Siksi, ettei niin vahvasti prosessoidun ruuan syömisessä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei koko ilmastoasia kiinnosta pätkän vertaa. Syön kuten ennenkin, ajan polttomoottorilla yksin ja lennän useamman kerran vuodessa ulkomaille lomailemaan. Arjessa en tuhlaa energiaa yms., koska olen perustarkka rahasta joissain asioissa, mutta ilmasto on viimeisenä kyllä mielessä.
Et ole yksin, kaltaisiasi on enemmistö. Siksipä planeettamme tulee muuttumaan elinkelvottomaksi suurelle määrälle ihmisiä.
Ihminen ei ole vegaani vaan karnivori; jos haluaa pysyä terveenä, niin pitää syödä laijityypillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät voi hyvin jos maksat niiden tappamisesta.
Niin se vaan luonnossa menee että eläimet syövät toisia eläimiä. Just live with it.
Koska tykkään syödä lihaa. Siksi.
Tykkään joulukinkusta, graavilohesta ja juustoista.
Just nyt syön itsetehtyä punajuurihummusta leivän kanssa. Tykkään tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään joulukinkusta, graavilohesta ja juustoista.
Just nyt syön itsetehtyä punajuurihummusta leivän kanssa. Tykkään tästäkin.
Niin minäkin, mutta minusta joulukinkun syöminen ei ole possun kärsimyksen arvoista.
En ole vegaani, voin hyvin käyttää villasukkia, nahkakenkiä,yms. Kotona syön (ja töissä lounaat, koska kotiruoka) pääosin vegaanisesti, mutta kylässä tai kodin ulkopuolisissa tilauksiissa/juhlissa,yms. Syön sitä mitä on tarjolla.