Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (637)

Vierailija
561/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tason 11 vegaani, en syö mitään mikä langettaa varjon

Vierailija
562/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin, epäterveellistä,ihminen on sekasyöjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kasvisyöjät kuulutte ruokavaliooni. Niinhän ne leijonaykin jahtaa kasvisyöjiä savannilla. Olette siis luonnolinen kuuluma ruokavaliolleni😛

Vierailija
564/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paskaa ja kuse muuntajaan vtun tiellä istuva hippi🤡

Vierailija
565/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen lakto-ovo-pesci-vegetaristi. Vegaanius on usein aate ja sitä toitotetaan toisinaan hyvinkin aggressiivisesti. Voisin hyvinkin ammattikokkina alkaa vegaaniksi, mutta en halua liittyä lahkoon.

Vierailija
566/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmasto sillä pelastu että syödään kaikki kasvit pois..

Vierailija
567/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin jonkun ruokaideologian rajoittavan elämääni kun pärjään ilman sitä ja voin syödä mitä mieli tekee ilman miettimistä että onkohan tuo tarjottava ruoka nyt varmasti vegaania?

No jos välität eläimistä, niin et varmasti halua niiden kärsivän 5min nautintosi tähden.

Mitäs jos väittäisin, että ne eläimet jotka kärsivät syödyksi tulemisesta ovat muiden eläimien, ei ihmisen tappamia. Eläimen voi lopettaa kiduttamatta. Toista se on joutua ketun tai leijonan syömäksi. Siinä käy kyllä eläimelle kipeää. Sitten on vielä halal-teurastus, joka ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Joku muu voisi kertoa vähän siitä.

https://www.elaintehtaat.fi/index.html

Niin, minähän vain totesin, että ihminen voi tappaa eläimen ilman sen kärsimistä tai kitumista. En sanonut kaikkien toimivan sillä tavalla. Jos tahtoa siihen ei löydy, niin se on tietysti ongelma. Ongelma tässä ei silloin ole lihan syöminen, kuten monet väittävät. 

Väitän myös ja edelleen, että toisen eläimen tappamana kituminen ja kärsiminen on eläimelle hurjaa. Voitteko väittää vastaan?

Toki kärsii toisen eläimen tappamana, mutta luonnonvaraisilla eläimillä ei ole vaihtoehtoja niinkuin meillä.

Vierailija
568/637 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, koska haluan syödä monipuolisesti eli terveellisesti. Eikös tämä ole aivan pätevä syy?

Vierailija
569/637 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani, koska haluan syödä monipuolisesti eli terveellisesti. Eikös tämä ole aivan pätevä syy?

No tuo on aika huono syy, kun kasvissyönti on erittäin terveellistä. Esim. syövänkin riski laskee, oliko se 20 prosenttia.

Vierailija
570/637 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on aika huono syy, kun kasvissyönti on erittäin terveellistä. Esim. syövänkin riski laskee, oliko se 20 prosenttia.

Hyödyt saa perinteisellä kasvissyönillä, missä käytetään myös maitotuotteita. Silloin ravinnosta on mahdollista saada kaikki ravintoaineet, joka ei puhtaasti vegaanisessa ruokavaliossa ole mahdollista. Terveyshyötyjen saamiseksi ei myöskään tarvitse tutkia lisäaineluetteloja sen varmistamiseksi ettei mikään niistä vain ole eläinperäinen. 

Vierailija
571/637 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, minulla on ibs ja vegaaniruokavaliosta tulisi aivan liian suppea. Olen yrittänyt parikin kertaa, mutta terveellinen ruokavalio ja hyvä olotila on itselle avainasemassa. En myöskään halua noudattaa ruokavaliota, josta joudun napsimaan ison osan tarvittavista aineita purkista, siis koska on ruokarajoitteita. 

Vierailija
572/637 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen lakto-ovo-pesci-vegetaristi. Vegaanius on usein aate ja sitä toitotetaan toisinaan hyvinkin aggressiivisesti. Voisin hyvinkin ammattikokkina alkaa vegaaniksi, mutta en halua liittyä lahkoon.

https://www.facebook.com/share/p/17BX5Mp5bX/

Lihansyöjät ennemmin niitä lahkolaisia ovat.

Vierailija
573/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tason 11 vegaani, en syö mitään mikä langettaa varjon

😄

Vierailija
574/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin teininä alkaa vegaaniksi ja isä melkein hakkasi minut.

Vierailija
575/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mielenvikainen ja välivaltainen sadisti (kuten kaikki lihansyöjät). Nautin kun eläimiä r a i s k a t a a, pahoinpidellään ja kidutetaan ihan vain huvin vuoksi. Ja lisäksi liha, juustot ja kananmunat on vain pirskatin hyvää sapuskaa

Vierailija
576/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen mielenvikainen ja välivaltainen sadisti (kuten kaikki lihansyöjät). Nautin kun eläimiä r a i s k a t a a, pahoinpidellään ja kidutetaan ihan vain huvin vuoksi. Ja lisäksi liha, juustot ja kananmunat on vain pirskatin hyvää sapuskaa

Täytyy arvostaa tuota rehellisyyttä :D

Vierailija
577/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole pelkkä ruokavalio, vaan lähespitäen uskonto. Itse en halua kuulua millään tavalla tuollaiseen, ilmeisen ahdasmieliseen porukkaan.

Vierailija
578/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole pelkkä ruokavalio, vaan lähespitäen uskonto. Itse en halua kuulua millään tavalla tuollaiseen, ilmeisen ahdasmieliseen porukkaan.

Tämä! Kaikki kunnia kasviksille. Niistä saa herkullisia ruokia, mutta fanatismi ja ravitsemuksen muuttaminen uskonnoksi on itselleni absoluuttinen nou nou. 

Vierailija
579/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vegaanihan ei oikeasti välitä elukoista paskan vertaa. Käyttävät sitä vaan keppihevosena omalle riehumiselleen ja änkyröinnilleen. Ihan sama näiden elokapina-kusipäiden kanssa. Pääasia että keksitään joku tekosyy mkamas moralisoida ja haastaa riitaa. 

Vierailija
580/637 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä lihaa kuten muutkin lihansyöjäeläimet. Muut eläimet ovat meille ruokaa. Ihmisinä pyrimme kuitenkin välttämään ravintoeläinten kärsimyksiä toisin kuin vaikka leijonat, jotka alkavat syödä mutaan juuttunutta seepraa mahasta käsin tämän kirkuessa tuskasta. Ihan niin luonnonmukaisia emme halua olla. Lisäksi pidän lihan mausta ja rakenteesta.