Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (637)

Vierailija
601/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä syö koska aina se on pahaksi jollekin. Kasveillakin on todistettavasti tunteita ja viestintää keskenään, niiden siemenet kuten viljanjyvät ja pähkinät ovat uuden kasvin alkuja eli niiden syöminen on abortti jne. Jotain on kuitenkin syötävä niin ihan sama vaikka kaikkea.

Mutta kasvit ei tunne kipua. Tappaisitko mielummin koiran vai ottaisitko puusta omenan?

Jos olisin nälässä niin mieluummin tappaisin koitan ja söisin sen kuin pelkkiä omenia.

Joo sama. Eloon jäännin kannalta tuossa kohtaa se proteiini on huomattavasti tärkeämpää kuin hedelmä sokeri. 

Vierailija
602/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanimuona ei tunnu oikealta ruoalta, koko ajan tunne että pitää saada lisäksi jotain kunnollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanimuona ei tunnu oikealta ruoalta, koko ajan tunne että pitää saada lisäksi jotain kunnollista. 

Ja jatkuvaa proteiini lisää purkista

Vierailija
604/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun on vielä itse kunnioitusta jäljellä. Vegaanit kuuluvat sosialistisen viher kumottiin jossa kuvitellaan että kaikki maailman ihmiset voisivat elää kasviksilla, hedelmillä ja vedellä 

Ei onnistu. Pinta alas ei ole tarpeeksi ja mitäs kaikille hyödyke elukoille tehdään? Nekin kaipaa samaa safkaa kuin vegaanit. Tapetaanko ne hyödyttöminä vai?

Vegaanismi on idiotismia kaikessa hulluudessaan

Kommenttisi on idiotismia, kyllä maailmassa riittää pinta-alaa siihen että kaikki söisivät eettisesti vegaanisesti.

Ei tarvitse noita eläimiä tappaa, muutos voi tapahtua hiljalleen eikä yhtäkkiä.

Vierailija
605/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."

- Paul McCartney

Höpö höpö. Mä olen työskennellyt teurastamossa, lisäksi mä metsästän ja käsittelen saaliini (tapan, suolistan, paloittelen) eikä minusta taatusti ikinä tule vegaania. 

No siis kaikki ihmiset jotka kykenevät empatiaan.

Vierailija
606/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän vege ruokavaliota epäterveellisenä ja pahan makuisena. Olin nuorena vegaani, yli 10 vuotta. Tuli tää villitys kaveriporukkaan ja menin virran mukana. Sitten kasvoin, ryhgyin miettimään.. Otin asioista selvää ja pääsyin pikkuhiljaa takaisin sekasyöjäksi. Jumalauta miten hyvää voi ruoka olla. Vegaanina sen jotenkin unohtaa miltä ruoka oikeasti maistuu ja valehtelee itselleen noiden tuotteiden olevan yhtä herkullisia. Mut kun sä otat 10 vuoden vegaani elämän jälkeen haukun oikeasta aidosta hampurilaisesta (tai mistä vaan lihatuotteesta, mulla se nyt vaan oli kotitekoinen hamppari) niin sitä ikäänkuin maku nystyrät räjähtää ja räpsähtää valot päälle, eikä paluuta takaisin vaan ole. En vaan saanut itselleni enään perusteltua yhtään järjellistä syytä miksi jatkaisin vegaanina. 

Puhu vaan omasta puolestasi, itse osaan kyllä tehdä vegaanisesta ruoasta todella hyvää. Aistiyliherkkänä autistina en edes pystyisi syömään pahoja ruokia.

Vierailija
607/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata vegaanista ruokavaliota, koska en usko sen olevan terveellinen ja kaikille sopiva. Jos uskoisin, voisin ehkä olla vegaani, koska eläinten kärsiminen harmittaa. Mutta kun ei voi asialle mitään, ainakaan uhraamatta omaa elämää ja terveyttä.

En ole kasvissyöjä, koska koen sen hieman turhana, kun maitotuotteet ja kananmunat tulee kuitenkin samoista tiloista kuin lihakin, joissa eläimillä todennäköisesti ei ole kovin mukavaa olla.

Olen yrittänyt vähentää lihan ja muiden eläinperäisen tuotteiden syömistä aiemmin, mutta se aiheutti mulle raudanpuutteen, vaikka söin palkokasveja jne.

Vierailija
608/637 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä syö koska aina se on pahaksi jollekin. Kasveillakin on todistettavasti tunteita ja viestintää keskenään, niiden siemenet kuten viljanjyvät ja pähkinät ovat uuden kasvin alkuja eli niiden syöminen on abortti jne. Jotain on kuitenkin syötävä niin ihan sama vaikka kaikkea.

Mutta kasvit ei tunne kipua. Tappaisitko mielummin koiran vai ottaisitko puusta omenan?

Jos olisin nälässä niin mieluummin tappaisin koitan ja söisin sen kuin pelkkiä omenia.

Et hirveän empaattinen taida olla :D

Vierailija
609/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa eläimillä todennäköisesti ei ole kovin mukavaa olla. Mikä saa ajattelemaan noin? Jos minä olisin eläin niin haluaisin ehdottomasti ollla tuotantoeläin. Elämä olisi  helppoa ja turvallista ja loppukin hoituisi kivuttomasti ilman susilaumaa.

Vierailija
610/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joissa eläimillä todennäköisesti ei ole kovin mukavaa olla. Mikä saa ajattelemaan noin? Jos minä olisin eläin niin haluaisin ehdottomasti ollla tuotantoeläin. Elämä olisi  helppoa ja turvallista ja loppukin hoituisi kivuttomasti ilman susilaumaa.

Tämä! Ituhipit luulee tuon eläinmaailman olevan niin kilttiä ja suloista. Eivät tajua miten raadollista kitumista se oikeasti on. Elävältä syövät toisiaan.

Vierailija
611/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kananmunaa ja juon maitoa. Mutta lihaa en ole vuosiin syönyt. Kiinnostaa ja puhututtaa eläinten oikeudet ja elämät.

Vierailija
612/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että olet seuraavassa elämässä tuotantoeläin! : )

Vierailija
613/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ihmisenäkin alkaa suhteeseen missä olet riippuvainen miehestä ja täysin hänen armoilla. Olet pelkkä hyödyke hänelle ja sinua rais-kataan jatkuvasti. Lisäksi mies saattaa olla todella väkivaltainen. Ihanalta elämältä kuulostaa.

Vierailija
614/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kasvipohjainen ruokavalio on tehokkain yksittäinen keino pienentää ruoantuotannon ilmastovaikutuksia ja maankäyttöä. Esimerkiksi Oxfordin yliopiston laaja tutkimus osoittaa, että kasvipohjainen ruokavalio voi vähentää yksilön ruokaperäisiä päästöjä jopa yli 70 prosenttia.

Vierailija
615/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön juustoa ja esim. leivoksia missä on käytetty kananmunaa ja voita. Lihaa en syö ja se riittää minulle.

Vierailija
616/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kasvipohjainen ruokavalio on tehokkain yksittäinen keino pienentää ruoantuotannon ilmastovaikutuksia ja maankäyttöä. Esimerkiksi Oxfordin yliopiston laaja tutkimus osoittaa, että kasvipohjainen ruokavalio voi vähentää yksilön ruokaperäisiä päästöjä jopa yli 70 prosenttia.

Lihansyönti ei tule loppukaan ikinä. Tai ehkä sitten jos jokin tauti tappaa kaikki tuotantoeläimet, silloinkin kuitenkin metsästys jatkuu. 

Vierailija
617/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasvisperäinen ruokavalio ei ole kovin terveellinen. Liha on terveellistä, hyvää ja siitä saa helposti proteiinia ja energiaa.

Vierailija
618/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kasvisperäinen ruokavalio ei ole kovin terveellinen. Liha on terveellistä, hyvää ja siitä saa helposti proteiinia ja energiaa.

Perustele miksei ole? 

Vierailija
619/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän vege ruokavaliota epäterveellisenä ja pahan makuisena. Olin nuorena vegaani, yli 10 vuotta. Tuli tää villitys kaveriporukkaan ja menin virran mukana. Sitten kasvoin, ryhgyin miettimään.. Otin asioista selvää ja pääsyin pikkuhiljaa takaisin sekasyöjäksi. Jumalauta miten hyvää voi ruoka olla. Vegaanina sen jotenkin unohtaa miltä ruoka oikeasti maistuu ja valehtelee itselleen noiden tuotteiden olevan yhtä herkullisia. Mut kun sä otat 10 vuoden vegaani elämän jälkeen haukun oikeasta aidosta hampurilaisesta (tai mistä vaan lihatuotteesta, mulla se nyt vaan oli kotitekoinen hamppari) niin sitä ikäänkuin maku nystyrät räjähtää ja räpsähtää valot päälle, eikä paluuta takaisin vaan ole. En vaan saanut itselleni enään perusteltua yhtään järjellistä syytä miksi jatkaisin vegaanina. 

Puhu vaan omasta puolestasi, itse osaan kyllä tehdä vegaanisesta ruoasta t

Aloitin kirjoituksen sanoilla koska PIDÄN, kenen muun puolesta sä valopää kuvittelet mun kirjoittavan? 😂 Mäkin kokkina osaan kyllä tehdä vegaanisesta ruoasta vegaanien mielestä yhtä hyvää. Mutta minusta se nyt vaan ei ole yhtä hyvää, eikä kirjoituksista päätellen lukuisien muiden. Ja siltikin kerroin vain omasta kokemuksestani. Etkö osaa lukea vai onko vegaani ruokavalio vaurioittanut aivotoimintaa? Niin voi käydä vegaanille pahimmassa tapauksessa käydä jos ei tarkkaile jotta saa ruokavaliostaan kaiken tarpeellisen ja se voi olla lukutaidottomalle iso haaste. 

Vierailija
620/637 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian."

- Paul McCartney

Höpö höpö. Mä olen työskennellyt teurastamossa, lisäksi mä metsästän ja käsittelen saaliini (tapan, suolistan, paloittelen) eikä minusta taatusti ikinä tule vegaania. 

No siis kaikki ihmiset jotka kykenevät empatiaan.

Repesin. 😂 Anteeksi siitä, tiedän että tarkoituksesi oli yrittää loukata, valitettavasti aiheutti vaan ihan päinvastaisen reaktion. 😂 Parempi onni ensi kerralla.