Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niillä tuotantoeläimillä ole oikeutta elää ? Miksi vain ihminen saa aiheuttaa päästöjä ? Miksei eläimiä saa olla niin paljon mitä niitä tällä hetkellä on? Miksi lehmiä, sikoja, lampaita, kanoja yms pitäisi olla vähemmän? Ja mikä olisi sopiva määrä?
Voi tuota nuoruuden idealismia. Mene ja metsästä oma lihasi jos sinua ahdistaa ajatus tuotantoeläimistä. Tai puputa salaattia. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla jotain vegaaneja? Punaisen lihan kulutusta on hyvä tarkkailla, ettei tule syötyä liikaa ja liian yksipuolisesti, mutta että vegaaniksi pitäisi ryhtyä että tuotantoeläin ei kärsisi!? Katin villat.
Voi tuota keski-iän luupäistä junttiutta. "puputa salaattia" voi helevetti että voi olla aivokuollu paska jos kuvittelee jonkun salaatin olevan ainoa kasviperäinen ruoka mitä maa päällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maltillinen vegaani. Syön vegaanista ravintoa ja vuohenjuustoa. Kyllä vegaanisesta ravinnosta saa monipuolista ja maukasta ruokaa, pitää vaan hiukan opetella kokkaamaan kasvisruokaa. Ei se sen kummempaa ole.
Hyvä kompromissi. Tasapuolinen.
Jos syö vuohenjuustoa niin ei ole vegaani vaan laktovegetaristi.
Eikös juuri vuohenjuusto ollut joillekin vegaanille se ns. ”sallittu poikkeus” ?
Vain av-trollille. Laktovegetaristi käyttää maitotuotteita kuten juustoa. Vegaani käyttää vain kasvisperäistä juustoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani enää siksi, koska en enää ikinä halua sairastua raudanpuutteeseen. En suosittele kenellekään muullekaan. Kauhistuttaa tämä hihhulointi nykypäivän nuorten naisten kannalta. No, eipä lopu rautalääkäreiltä asiakkaat. Raudanpuutteeseen nimittäin jokainen llisääntymisikäinen vegaaninainen lopulta ajautuu. Ja ei, linsseissä ja pavuissa ei ole riittävästi rautaa.
Ei tule vegaaniruokavaliolla raudanpuutetta jos syö oikein. Mitähän paskaa sinäkin oikeen söit että raudanpuutteen sait aikaiseksi, no joo aika moni vegaaninainen kyllä syö ihan päin persettä.
Minä olen ollut 47 vuotta lihansyöjä, koska liharuoka on hyvää. Olen sinä aikana hankkinut paremman omantunnon 34.,521:lle vegaanille.
Vau, siis 34,521 vegaania on onnellisempia ja leuhkasti ylemmyydentuntoisia minun ansiostani!
Ruoan ei tule edes riittää kaikille. Muuten tietyt turhanpäiväiset kansat lisääntyy entisestään ja vie elinresurssit kaikilta meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 47 vuotta lihansyöjä, koska liharuoka on hyvää. Olen sinä aikana hankkinut paremman omantunnon 34.,521:lle vegaanille.
Vau, siis 34,521 vegaania on onnellisempia ja leuhkasti ylemmyydentuntoisia minun ansiostani!
Tämmöiset hölmöt viestit kertovat lähinnä sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niillä tuotantoeläimillä ole oikeutta elää ? Miksi vain ihminen saa aiheuttaa päästöjä ? Miksei eläimiä saa olla niin paljon mitä niitä tällä hetkellä on? Miksi lehmiä, sikoja, lampaita, kanoja yms pitäisi olla vähemmän? Ja mikä olisi sopiva määrä?
Voi tuota nuoruuden idealismia. Mene ja metsästä oma lihasi jos sinua ahdistaa ajatus tuotantoeläimistä. Tai puputa salaattia. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla jotain vegaaneja? Punaisen lihan kulutusta on hyvä tarkkailla, ettei tule syötyä liikaa ja liian yksipuolisesti, mutta että vegaaniksi pitäisi ryhtyä että tuotantoeläin ei kärsisi!? Katin villat.
Voi tuota keski-iän luupäistä junttiutta. "puputa salaattia" voi helevetti että voi olla aivokuollu paska jos kuvittelee jonkun salaatin olevan ainoa kasviperäinen ruoka mitä maa päällään kantaa.
No, niin se elämä tulee sinuakin vielä koulimaan, ja tuo jumittaminen on oikeasti todella rasittavaa ympäristölle. Ennen kuin huomaatkaan, olet luupääpaska muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöiset hölmöt viestit kertovat lähinnä sinusta itsestäsi.
Se oli tarkoituskin, samoin kuin varmaan tämän sivun ylimmän viestin kirjoittajalla oli tarkoitus kertoa itsestään.
Liian vaivalloista.
Kunnioitan niitä, jotka valitsevat olla vegaani tai vegetaristi, mutten ole valmis siihen itse.
Pidän kyllä kasvisruuasta todella paljon, mutta samalla vegaaninen vakaumus tuo mukanaan keinotekoisia rajoitteita ruokavalioon, joiden kanssa saa olla todella tarkkana riippuen miten tarkka on eläinperäisten tuotteiden käyttämisestä.
Ts. en jaksa etsiä kaupassa maidolle korviketta ja maksaa härkiksistä enemmän entä jauhelihasta. En halua viettää aikaa etsien uusia reseptejä kasvisruualle ja tuskailla raaka-aineiden perään kauppareissulla hyllyjen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Liian vaivalloista.
Kunnioitan niitä, jotka valitsevat olla vegaani tai vegetaristi, mutten ole valmis siihen itse.
Pidän kyllä kasvisruuasta todella paljon, mutta samalla vegaaninen vakaumus tuo mukanaan keinotekoisia rajoitteita ruokavalioon, joiden kanssa saa olla todella tarkkana riippuen miten tarkka on eläinperäisten tuotteiden käyttämisestä.
Ts. en jaksa etsiä kaupassa maidolle korviketta ja maksaa härkiksistä enemmän entä jauhelihasta. En halua viettää aikaa etsien uusia reseptejä kasvisruualle ja tuskailla raaka-aineiden perään kauppareissulla hyllyjen välissä.
Omasta kokemuksesta kasvissyönti on yleisesti paljon helpompaa kuin lihansyönti. Tuotteet ovat usein mm. paljon paremmin säilyviä. Kana säilyy jääkaapissa muutaman päivän ja pitää käyttää kaikki kerralla, soijasuikaleita voi ottaa juuri sen verran kun huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vaivalloista.
Omasta kokemuksesta kasvissyönti on yleisesti paljon helpompaa kuin lihansyönti. Tuotteet ovat usein mm. paljon paremmin säilyviä. Kana säilyy jääkaapissa muutaman päivän ja pitää käyttää kaikki kerralla, soijasuikaleita voi ottaa juuri sen verran kun huvittaa.
Kaippa se on vaan sitten se mielikuva ja aloittamisen vaikeus mikä tuossa tökkii. Mietityttää juuri uusien reseptien metsästäminen ja se kokeileminen, mistä pitää ja mistä ei. Alussa taatusti aikaavievää, pidemmän päälle varmaan käytännöllisempää ja ehkä jopa huolettomampaa kuin sekasyöminen.
- Sama
Vierailija kirjoitti:
Sinun vuoksesi on tapettu 17000 eläintä. Tuntuuko hyvälle?
Luonnon- ja eläinsuojelua voi harjoittaa muutoinkin kuin veganismilla. Minusta on aika äärifanaattista että vegaaniutta pidetään ainoana keinona edistää ympäristö- ja eläinasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyyh :) Minusta tuntuu samalta kuin kenestä tahansa lihansyöjästä, joka on syönyt hyvän aterian. Vatsa täynnä on hyvä olla. Mene kysymään susilta ja saukoilta, onko niillä paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vaivalloista.
Kaippa se on vaan sitten se mielikuva ja aloittamisen vaikeus mikä tuossa tökkii. Mietityttää juuri uusien reseptien metsästäminen ja se kokeileminen, mistä pitää ja mistä ei. Alussa taatusti aikaavievää, pidemmän päälle varmaan käytännöllisempää ja ehkä jopa huolettomampaa kuin sekasyöminen.
- Sama
Tätä varten tammikuussa on vegaanihaaste! Saa oman tuutorin ja herkullisia ohjeita, ilmaiseksi sähköpostiin!
https://vegaanihaaste.fi/reseptit
Monet ihan tutut tuotteet ovat vegaanisia! https://www.vegaanituotteet.net/
Vegaaniksi ei tarvitse kertaheitolla ryhtyä vaan uusia reseptejä voi kokeilla silloin tällöin kun on aikaa perehtyä. Aika moni fleksaa eli syö lihaa mutta pitää kasvispäiviä. Sauli Niinistökin kuulema syö lihaa vain parina päivänä viikosssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyyh :) Minusta tuntuu samalta kuin kenestä tahansa lihansyöjästä, joka on syönyt hyvän aterian. Vatsa täynnä on hyvä olla. Mene kysymään susilta ja saukoilta, onko niillä paha mieli.
Minulla myös vegaanina on hyvä olla kun on vatsa täynnä herkullista ruokaa. Sen lisäksi on hyvä ja onnellinen mieli siitä että ei ole tarvinnut herkullisen ruoan vuoksi aiheuttaa kärsimystä eläimille. Aijai, pitääkin mennä pizza ottamaan uunista, vegaanista kuoharia tuli ennen saunaa nautiskeltua. Mukava perjnatai! Elämä on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä eläimiä pelastaisin olemalla vegaani? En ainakaan tuotantoeläimiä, koska niiden olemassa olo loppuisi siihen pisteeseen kun kukaan ei enää kasvattasi niitä.
Minä olen ollut 30 vuotta vegaani. Olen säästänyt tällä 11 000 eläimen hengen, 45 miljoonaa litraa vettä, 200 000 kiloa viljaa(rehuna tuotantoeläimille) ja 100 000 kg Co2 hiilidioksidipäästöjä ja 30 000 neliömetriä metsää.
Vau, siis 11 000 eläintä on minun ansiosta välttynyt tapolta!
Itseasiassa yksikään noista asioista ei ole tapahtunut, koska joku muu on syönyt ne eläimet mitkä eivät sinulle kelpaa + väestö kasvaa jatkuvasti, joten kaikki päästöt ja luonnon tuhoamiset olisivat tapahtuneet joka tapauksessa. Todella naiivi ajatustapa sinulla.
Koska elän vai kerran, eläinperäinen ruoka on parempaa enkä välitä pätkääkään tulevista sukupolvista. Paras ilmastotekoni on etten aio lisääntyä. Suomessa eläimistä pidetään hyvää huolta (koska muuten eläin ei tuota niin hyvin), älkää uskoko kaikkea propagandaa mitä näette ulkomailta.
Btw, Suomessa ei syötetä karjalle soijaa, vaan ne syövät nurmea, kun joku väitti että soijaa menee elämille niin paljon - ehkä muualla kuin Suomessa.
Ja se mitä viljellään eläimille, ei voisi mennä ihmisten syötäväksi, koska valtaosa siitä rehusta ei sovellu ihmisravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä eläimiä pelastaisin olemalla vegaani? En ainakaan tuotantoeläimiä, koska niiden olemassa olo loppuisi siihen pisteeseen kun kukaan ei enää kasvattasi niitä.
Minä olen ollut 30 vuotta vegaani. Olen säästänyt tällä 11 000 eläimen hengen, 45 miljoonaa litraa vettä, 200 000 kiloa viljaa(rehuna tuotantoeläimille) ja 100 000 kg Co2 hiilidioksidipäästöjä ja 30 000 neliömetriä metsää.
Itseasiassa yksikään noista asioista ei ole tapahtunut, koska joku muu on syönyt ne eläimet mitkä eivät sinulle kelpaa + väestö kasvaa jatkuvasti, joten kaikki päästöt ja luonnon tuhoamiset olisivat tapahtuneet joka tapauksessa. Todella naiivi ajatustapa sinulla.
ja hänen laskujensa mukaan hän olisi syönyt eläimen päivässä..
https://thevegancalculator.com/#calculator