Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Olin vegaani kerran elämässäni muutaman vuoden mutten jaksanut pitää sitä yllä. Liian rasittavaa miettiä mitä voi syödä ja kun valikoima on niin suppea, syödä lähes samoja ruokia aina. Eikä saa herkutella, mikä on heikkouteni. Nytkin kaapissa kermapullia iltapäiväkahvia odottamassa.
Minusta nuo vegaanihaasteen ruoat näyttää herkullisilta. Nykyisin on paljon valikoimaa vegaanisena, meilläkin täällä maalla oli kaupassa vegaanisia runebergin torttuja. Myös laskiaispullat löytyy vegaanisena. Itse teen huomenna juhliin vegaanisia bebe-leivoksia.
En ole vegaani, koska en ole idiootti.
Tämä vouhotus on saanut minun padan kiehumaan yli ja pyrinkin syömään aina mahdollisimman
"vahingollisia" ruokia.
Eli ehdottomasti häkkikanalan munia, broileria jne.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan haluaisin olla vegaani, koska en haluaisi tukea tehotuotantoa. Mutta en ole yhtään vakuuttunut vegaaniruokavalion terveellisyydestä: raudan saanti jää helposti liian vähäiseksi.
Olin useita vuosia lakto-ovovege. Minulla oli myös vaihe, jolloin söin kotioloissa täysin vegaanisesti. Nykyään syön kasvisruuan lisäksi maitotuotteita, kananmunia sekä silloin tällöin kalaa.
Mä saan vegaanina rautaa 25 mg päivässä kun keskiverto suomalaisnainen saa 11 mg. Juon myös päivittäin pienen määrän appelsiinimehua, luulen että se auttaa imeytymään.. Aina ollut hemoglobiini 139.
Vegaanihaasteesta saa myös oman tuutorin jolta voi kysellä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vegaani kerran elämässäni muutaman vuoden mutten jaksanut pitää sitä yllä. Liian rasittavaa miettiä mitä voi syödä ja kun valikoima on niin suppea, syödä lähes samoja ruokia aina. Eikä saa herkutella, mikä on heikkouteni. Nytkin kaapissa kermapullia iltapäiväkahvia odottamassa.
Minusta nuo vegaanihaasteen ruoat näyttää herkullisilta. Nykyisin on paljon valikoimaa vegaanisena, meilläkin täällä maalla oli kaupassa vegaanisia runebergin torttuja. Myös laskiaispullat löytyy vegaanisena. Itse teen huomenna juhliin vegaanisia bebe-leivoksia.
https://veganuary.com/recipes/
https://www.bbc.co.uk/food/occasions/veganuary
https://www.olivemagazine.com/recipes/collection/best-ever-vegan-recipe…
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani, koska en ole idiootti.
Tämä vouhotus on saanut minun padan kiehumaan yli ja pyrinkin syömään aina mahdollisimman
"vahingollisia" ruokia.
Eli ehdottomasti häkkikanalan munia, broileria jne.
Itse olen mieluummin idiootti kuin sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ibs maha kestä palkokasveja eikä monia muita kasvikunnan tuotteita myöskään.
IBS:ää esiintyy vain liikaa punaista lihaa syövillä. On tuhottu suoliston kasvikuidulla elävä mikrobiomi.
Ei pidä paikkaansa nämä höpötyksesi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Olen maltillinen vegaani. Syön vegaanista ravintoa ja vuohenjuustoa. Kyllä vegaanisesta ravinnosta saa monipuolista ja maukasta ruokaa, pitää vaan hiukan opetella kokkaamaan kasvisruokaa. Ei se sen kummempaa ole.
Hyvä kompromissi. Tasapuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maltillinen vegaani. Syön vegaanista ravintoa ja vuohenjuustoa. Kyllä vegaanisesta ravinnosta saa monipuolista ja maukasta ruokaa, pitää vaan hiukan opetella kokkaamaan kasvisruokaa. Ei se sen kummempaa ole.
Jos syö vuohenjuustoa niin ei ole vegaani vaan laktovegetaristi.
Tänään olin vegaani. Perunamuusia ja HK:n sinistä lenkkiä. Molemmat ovat vihanneksia
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan haluaisin olla vegaani, koska en haluaisi tukea tehotuotantoa. Mutta en ole yhtään vakuuttunut vegaaniruokavalion terveellisyydestä: raudan saanti jää helposti liian vähäiseksi.
Olin useita vuosia lakto-ovovege. Minulla oli myös vaihe, jolloin söin kotioloissa täysin vegaanisesti. Nykyään syön kasvisruuan lisäksi maitotuotteita, kananmunia sekä silloin tällöin kalaa.
Ei jumalauta raudan saanti... Täysjyväviljaa ja palkokasveja niin itse saan helposti jopa 5-kertaisen määrän suosituksiin nähden. Hemoglobiiniarvot on olleet aina verta luovuttaessa ylärajoilla. Lakto-ovovege on paljon surkeampi raudan saannin kannalta.
Vegaani ruokavaliolla jää kyllä helposti jotkut vitamiinit ja hivenaineet vähälle mutta raudasta ei tule mitään puutetta jos vähänkin syö järkevästi.
Tervehdys vegaanilta kaikille lihansyöjille:
Koska syön sitä mikä hyvältä maistuu. Eli kasviksia myös. Naudasta en juuri tykkää, mutta lohi ja kana vaan on niin hyvää. Ja ihminen on sekasyöjä. Pelkkiä kasviksia syömällä olisin vieläkin hoikempi, nytkin lähes alipainoinen.
Siksi en ole vegaani koska haluan olla sekasyöjä. Mä pidän maitotuotteista, kananmunista, lihasta, kanasta, kalasta. Syön myös kasviksia.
Siis mitä eläimiä pelastaisin olemalla vegaani? En ainakaan tuotantoeläimiä, koska niiden olemassa olo loppuisi siihen pisteeseen kun kukaan ei enää kasvattasi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä eläimiä pelastaisin olemalla vegaani? En ainakaan tuotantoeläimiä, koska niiden olemassa olo loppuisi siihen pisteeseen kun kukaan ei enää kasvattasi niitä.
Voe jeesus mikä logiikka :D Joo varmaan jos jätät pihvin ostamatta heti huomenna kuolee tuotantoeläimet sukupuuttoon.
En ole vegaani, koska koen olevani lihansyöjä sillä ihmiset tai esi-isämme ovat syöneet sellaiset 2-3 miljoona vuotta lihaa. Lihassa on pienessä paketissa valtava määrä ravintoaineita ja vitamiineja, joka ainakin ennen muinoin on ollut äärimmäisen tärkeää ja hyödyllistä. Samoin kaikki muu eläinperäinen ruoka.
Nykyään maailma on toisenlainen, ehkäpä joskus tulevaisuudessa itsekin olen vegaani, never say never.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voe jeesus mikä logiikka :D Joo varmaan jos jätät pihvin ostamatta heti huomenna kuolee tuotantoeläimet sukupuuttoon.
Eikö se ole se tavoite? Ettei eläinperäisiä tuotteita käytetä laisinkaan? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö vuohenjuustoa niin ei ole vegaani vaan laktovegetaristi.
Eikös juuri vuohenjuusto ollut joillekin vegaanille se ns. ”sallittu poikkeus” ?