Kipupotilaan epätoivo. Lääkärit keräävät jättipotin meidän kärsimyksellä.
Harvoin löytyy empaattista lääkäriä, joka osaisi auttaa mitenkään. Jokainen käynti on vain lisää hukattua rahaa kankkulan kaivoon. Lääkärin tilipussi vain paisuu meidän kustannuksella.
Kommentit (39)
No kun ei ne lääkärit voi oikein tehdä mitään sun kivullesi. Noin 10 vuotta sitten muuttui kipulääkkeiden määrääminen todella tarkaksi. Mulle aikoinaan ortopedi pahoitteli, että ei voinut määrätä mulle kipulääkettä kuin 10:ksi päiväksi. Ymmärsi kyllä, ettei mun kipuni minnekään 10:ssä päivässä katoa. Jostain syystä kipupoliklinikallekin on vaikea päästä. Ja kuulemani mukaan sinne ei edes pääse, jos käyttää vahvoja kipulääkkeitä. Siis mit vit?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lähete Kipuklinikalle. Stadissa on: HUS Kipuklinikka, Ruskeasuo (00280 Helsinki).
Voisiko sinne saada lähetteen Rovaniemeltä?
Lääkäri keräisi todellisen tuplajättipotin määräämällä kaikkia potilaan toivomia lääkkeitä. Jos vaan oma moraali ja Valvira antaisi myöten.
Tiedän tunteen. Taas meni 150 euroa yksityiselle lääkärille ja käski hakeutumaan terapiaan käsittelemään kroonista kipua ja kehoitti vielä jatkamaan aiemmalla vastaanotollaan määräämää lääkettä. 150 euroa tuosta!!!
Ei ne kipupotilaat hyödy mitään lääkäristä joka ei uskalla kirjoittaa lääkkeitä. Suomi on sadistinen maa kun huimausainekäytön takia kipupotilaat joutuu kärsimään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
No kun ei ne lääkärit voi oikein tehdä mitään sun kivullesi. Noin 10 vuotta sitten muuttui kipulääkkeiden määrääminen todella tarkaksi. Mulle aikoinaan ortopedi pahoitteli, että ei voinut määrätä mulle kipulääkettä kuin 10:ksi päiväksi. Ymmärsi kyllä, ettei mun kipuni minnekään 10:ssä päivässä katoa. Jostain syystä kipupoliklinikallekin on vaikea päästä. Ja kuulemani mukaan sinne ei edes pääse, jos käyttää vahvoja kipulääkkeitä. Siis mit vit?
Joo, kipupoleilla ajetaan nykyään usein vaan alas opiaatit ja käsketään tehdä hengitysharjoituksia. Itse en onneksi opiaatteja tarvitse, eikä mulla ole mitään muutakaan kipulääkitystä koska mikään ei auta (pelkkiä järkyttäviä sivuvaikutuksia.) Mä joka päivä vähän rukoilen kaikkien kipupotilaiden puolesta, varsinkin niiden joiden hoito ala-arvoista ja joilta on viety toimiva opiaattilääkitys. Esim. yksi tuttu käyttää opiaatteja PAHIMPINA kipuaikoina, ei jatkuvasti. Tiedän ettei se pystyisi elämään ilman niitä lääkkeitä ihmisarvoista elämää, ei ikinä.
Jep jep. Tilanne on yleisesti ottaen äärimmäisen hurja ympäri Suomen. "Koitahan pärjäillä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lähete Kipuklinikalle. Stadissa on: HUS Kipuklinikka, Ruskeasuo (00280 Helsinki).
Varmasti, jos niin haluat. Nykyään lääkärit eivät ole sidottu asuinkuntaan, saa käydä missä lääkärissä haluaa.
"Julkisen terveydenhuollon asiakkaana voit valita hoitopaikkasi. Voit valita sosiaali- ja terveyskeskuksesi koko Suomen alueelta. Yhdessä lääkärisi kanssa voit valita, missä erikoissairaanhoidon yksikössä haluat saada hoitoa."
Kipukapina- liikkeen aktiiveissa on lääkeaddikteja.
Koko lääkesbisnes pyörii asiakkaiden kautta. Poistukaa siitä!
Muistatteko sen tapauksen kun saattohoidossa oleva syöpäpotilas ei saanut kuin Buranaa "ettei tulisi riippuvuutta". Henkilöllä siis alle kuukausi elinaikaa.
Lääkärit rikastuu siittä, kun ihmiset uskoo, että heillä on ratkaisu ja apu fyysisiin haasteisiin. Harvoin heillä on, mutta ottavat kyllä apua tarvitsevat asiakkaat mielellään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kipukapina- liikkeen aktiiveissa on lääkeaddikteja.
Myös insuliiniaddikteja on Diabetesliitossa pitkä liuta. Ja verenpainelääkenistejä Sydänliitossa.
Addikteja tainnu olla vasta 50 vuotta. Aikasemmat +90 miljardiä ihmistä tainnu
tämmöisistä vaivoista kärsiä ?
Pääsin eroon opioidipohjaisesta, tilalle tuli "subutex" -pohjainen ja Gabapentin. Ja neuropaattinen kipu lähestulkoon katosi.
Vierailija kirjoitti:
Koko lääkesbisnes pyörii asiakkaiden kautta. Poistukaa siitä!
En usko homeopatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sieltä saa opioideja ja lähetteen fysioterapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipupoleja on muissakin kaupungeissa. Etsi vaikka googlen avulla lähin.
Yleensä ne ovat sairaaloiden yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eroon opioidipohjaisesta, tilalle tuli "subutex" -pohjainen ja Gabapentin. Ja neuropaattinen kipu lähestulkoon katosi.
Okei, mitä ajattelit että tuo Subutex on? Sen vaikuttava aine on Buprenorfiini ja tämä on myös opioidi.