Onko mitään järkeä mennä töihin 1400 nettopalkalla, kun saan nyt tukia noin 1320-1350e/kk?
Työmatkakulut siis veisivät minut miinukselle, kun matkakortti on sen verran kallis. Lisäksi menettäisin työhön aikaa 37.5h/viikko, ja matkoihin noin 1.5h/päivä. Näin Espoossa.
En vain tiedä miten saisin itseäni motivoitua....
Kommentit (141)
Aloitin ilman minkäänlaista koulutusta (pelkkä lukio) työn, jossa nettopalkka 1400€. Vuoden jälkeen minulle tarjottiin ylennystä, jossa vuosipalkkaa 40k€ (täysin eri työtehtävät ja vastuu, mutta pomo ajatteli minun olevan sopiva tähän tehtävään)
Eli kannattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin ei nyt ap:n tuloissa täsmää eikö yksineläjälle pidä jäädä vuokran jälkeen hiukan päälle 500e käteen?
No vaikka vuokra 750, sähkölasku 35e/kk, kotivakuutus 15e/kk, niin ollaan jo 750+35+15+500 = 1320.
Eikä vielä oteta edes huomioon sitä että kaikki terveydenhoitojutut -ja reseptilääkkeet maksetaan kun käyt kunnallisella.Mikä siis ei täsmää? Luuletko että Espoossa 750e on kallis vuokra?
Espoossa voi yksinasuva saada 750 euron vuokraan asumistukea enintään 416 euroa.
Eikä makseta kakkia terveydenhoitokuluja. Ihan on paskapuhetrollausta, että kulut maksettaisiin erikseen.
Haluan yleistää kaikki työttömät luusereiksi on tämän asioista tietämättämän toistuvien trollien tarkoitus. Tämä trollihan on täällä ollut useammin kuin kymmenen kertaa.
Postillakin tässä viime vuosina puolittivat palkan, samalla kun kaksin-kolminkertaistivat työmäärän...Nyt sitten ulistaan ihmeissään ihan lehdissä asti miten ihmiset töihin, ja vanhatkin lähtevät pois.
Kumma juttu, ihan totta tosiaan!
Vierailija kirjoitti:
Postillakin tässä viime vuosina puolittivat palkan, samalla kun kaksin-kolminkertaistivat työmäärän...Nyt sitten ulistaan ihmeissään ihan lehdissä asti miten ihmiset töihin, ja vanhatkin lähtevät pois.
Kumma juttu, ihan totta tosiaan!
korjaus: Miten ihmiset eivät tule töihin*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyminen on aina parempi kuin työttömäksi jääminen. Kannattaa ottaa vaikka sellainenkin työpaikka, josta ei kauheasti tykkää, koska se aina parantaa mahdollisuuksia päästä niihin töihin, joihin haluaa. Työnantaja valitsee todennäköisemmin sellaisen henkilön, joka on jo työelämässä, kuin jonkun joka on vaikka viidettä vuotta työttömänä.
Minulla on pari kaveria, jotka eivät suostuneet tekemään muuta kuin oman alan akateemista työtä. Lopulta he päätyivät kuitenkin omaa alaa alempaan ja myös huonommin palkattuun työhön, koska jättäytyivät pitkäksi aikaa työttömiksi. No tietysti on vaikea sanoa, olisiko niin käynyt joka tapauksessa.
Työssä käymiseen kuuluu myös tiettyjä etuja, toki työpaikasta riippuen. esim. työyhteisö, bonukset, kesä- ja joulujuhlat, ilmaisia lounaita, kuntoilu- ja liikuntaseteleitä ja muuta.
Kesä- ja joulujuhlat, voi juku jeeeee! Työyhteisö koostuu horoskoopeista jauhavista, kyräilevistä Ailoista ja Jessicoista.
Maailma on täynnä kakkaduuneja joista ei edetä ilman lisäkoulutusta yhtään mihinkään. Piste.
Kivasti sivuutit kaikki muut pointtini, koska sulla ei taida olla niihin mitään järkevää argumenttia.
Olen itse pienipalkkaisessa sellaisessa työssä, josta ei edetä mihinkään. Mutta mulle kyllä kelpaa kulttuuri- ja liikuntasetelit ja parit ruoat/kännit vuodessa pomon laskuun. Ei ole horoskoopeista jauhavia Ailoja, vaan ihan kivoja tyyppejä. Joulukuussa saa pienen bonuksen.
Yhtään vuotta en ole ollut työttömänä sitten vuoden 2005. Jos eteen tulisi joku työpaikka, johon haluan vaihtaa, mulla olisi edes joku mahdollisuus päästä sinne. Saisin pomolta hyvän suosituskirjeenkin. Eikä tarvitse pelätä pakollisia "kuntoutustöitä" ja turhia kursseja. Palkkaa ei leikata, jos en jaksa hakea 10 uutta työpaikkaa kuukaudessa.
Olen ihan tyytyväinen omaan tilanteeseen.
No kun sulla ei oikein ollut mitään pointteja. Jos sinulle riittää alipalkatun kokopäivätyön motivaatioksi vuositolkulla ilmainen ateria pari kertaa vuodessa ja liikuntasetelit niin ihan vapaasti. Monella muulla ei riitä. P.S. ihmisellä on yleensä ystäviä, ei siihen työyhteisöä tarvita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin ei nyt ap:n tuloissa täsmää eikö yksineläjälle pidä jäädä vuokran jälkeen hiukan päälle 500e käteen?
No vaikka vuokra 750, sähkölasku 35e/kk, kotivakuutus 15e/kk, niin ollaan jo 750+35+15+500 = 1320.
Eikä vielä oteta edes huomioon sitä että kaikki terveydenhoitojutut -ja reseptilääkkeet maksetaan kun käyt kunnallisella.Mikä siis ei täsmää? Luuletko että Espoossa 750e on kallis vuokra?
Espoossa voi yksinasuva saada 750 euron vuokraan asumistukea enintään 416 euroa.
Eikä makseta kakkia terveydenhoitokuluja. Ihan on paskapuhetrollausta, että kulut maksettaisiin erikseen.
Haluan yleistää kaikki työttömät luusereiksi on tämän asioista tietämättämän toistuvien trollien tarkoitus. Tämä trollihan on täällä ollut useammin kuin kymmenen kertaa.
Noin 400e on asumistukeni, olet ihan oikeassa.
Sen lisäksi saan myös työmarkkiantukea sekä toimeentulotukea.
ap
No hyvä on sitten, sanon mitä haluat kuulla, kun ei oikea mielipiteeni kelpaa.
Ei kannata mennä töihin. Kaikki työ on pelkkää paskaa, työkaverit kamalia ja mistään ei ole mitään hyötyä. Istu kotona tuijottamassa ruutua ja kirjoittele vauva.fi:hin täyspäiväisesti, niin saat elämästä kaiken tarvittavan irti.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin ilman minkäänlaista koulutusta (pelkkä lukio) työn, jossa nettopalkka 1400€. Vuoden jälkeen minulle tarjottiin ylennystä, jossa vuosipalkkaa 40k€ (täysin eri työtehtävät ja vastuu, mutta pomo ajatteli minun olevan sopiva tähän tehtävään)
Eli kannattaa
Ja tämä tapahtui herran vuonna_____? Veikkaan 1971.
Kuinkahan yleistä luulet tämän olevan?
Vierailija kirjoitti:
No hyvä on sitten, sanon mitä haluat kuulla, kun ei oikea mielipiteeni kelpaa.
Ei kannata mennä töihin. Kaikki työ on pelkkää paskaa, työkaverit kamalia ja mistään ei ole mitään hyötyä. Istu kotona tuijottamassa ruutua ja kirjoittele vauva.fi:hin täyspäiväisesti, niin saat elämästä kaiken tarvittavan irti.
Kannattaa varmaan oppia lainaamaan viestiä johon vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan saisit asumistukea 1400e nettopalkallakin? Ja joo, voi olla vaikea motivoitua. Riippuu töistä ja elämäntilanteestasi onko järkeä, mutta jos olet nuori/nuorehko niin kyllä se todennäköisesti kannattaa. Pitkä työttömyys näyttää cv:ssä huonommalle kuin huonopalkkainen työ.
Asumistukea kun netto 1400e???
No toivottavasti ei saa, meillä 4 hengen perheessä nettotulot 1800e ja ei pennin jeniä asumistukea.Jaa siis teillä kaksi aikuista ja kaksi lasta ja tulot 1800e eli 900e per aikuinen. Ja tuossa vielä lapsilisät niin missä työssä saa noin vähän rahaa?
Minä olen työtön ja miehellä pieni palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyminen on aina parempi kuin työttömäksi jääminen. Kannattaa ottaa vaikka sellainenkin työpaikka, josta ei kauheasti tykkää, koska se aina parantaa mahdollisuuksia päästä niihin töihin, joihin haluaa. Työnantaja valitsee todennäköisemmin sellaisen henkilön, joka on jo työelämässä, kuin jonkun joka on vaikka viidettä vuotta työttömänä.
Minulla on pari kaveria, jotka eivät suostuneet tekemään muuta kuin oman alan akateemista työtä. Lopulta he päätyivät kuitenkin omaa alaa alempaan ja myös huonommin palkattuun työhön, koska jättäytyivät pitkäksi aikaa työttömiksi. No tietysti on vaikea sanoa, olisiko niin käynyt joka tapauksessa.
Työssä käymiseen kuuluu myös tiettyjä etuja, toki työpaikasta riippuen. esim. työyhteisö, bonukset, kesä- ja joulujuhlat, ilmaisia lounaita, kuntoilu- ja liikuntaseteleitä ja muuta.
Kesä- ja joulujuhlat, voi juku jeeeee! Työyhteisö koostuu horoskoopeista jauhavista, kyräilevistä Ailoista ja Jessicoista.
Maailma on täynnä kakkaduuneja joista ei edetä ilman lisäkoulutusta yhtään mihinkään. Piste.
Kivasti sivuutit kaikki muut pointtini, koska sulla ei taida olla niihin mitään järkevää argumenttia.
Olen itse pienipalkkaisessa sellaisessa työssä, josta ei edetä mihinkään. Mutta mulle kyllä kelpaa kulttuuri- ja liikuntasetelit ja parit ruoat/kännit vuodessa pomon laskuun. Ei ole horoskoopeista jauhavia Ailoja, vaan ihan kivoja tyyppejä. Joulukuussa saa pienen bonuksen.
Yhtään vuotta en ole ollut työttömänä sitten vuoden 2005. Jos eteen tulisi joku työpaikka, johon haluan vaihtaa, mulla olisi edes joku mahdollisuus päästä sinne. Saisin pomolta hyvän suosituskirjeenkin. Eikä tarvitse pelätä pakollisia "kuntoutustöitä" ja turhia kursseja. Palkkaa ei leikata, jos en jaksa hakea 10 uutta työpaikkaa kuukaudessa.
Olen ihan tyytyväinen omaan tilanteeseen.
No kun sulla ei oikein ollut mitään pointteja. Jos sinulle riittää alipalkatun kokopäivätyön motivaatioksi vuositolkulla ilmainen ateria pari kertaa vuodessa ja liikuntasetelit niin ihan vapaasti. Monella muulla ei riitä. P.S. ihmisellä on yleensä ystäviä, ei siihen työyhteisöä tarvita
Tärkein pointtini oli se, että jos on pitkään työttömänä, on yhä vaikeampi saada haluamiaan työpaikkoja. Juuri tuo asenne, että minähän en pienipalkkaiseen työhön lähde, vaan istun odottelemassa jotain parempaa. Sitä parempaa ei välttämättä tule koskaan, koska työnantajat näkevät CV:stäsi, ettei ole mitään tämän hetken osaamista eikä koulutusta. Etkä voi saada suositusta jostain entisestä työpaikasta, jossa olit 10 vuotta sitten. Koko ajan mahdollisuutesi pienenevät.
Ja minä muuten oikeasti tykkään siitä työstä. En käy töissä pelkän rahan takia.
Nuo liikuntasetelit ja muut olivat vain esimerkkejä, mitä työnantaja saattaa tarjota. Saan 100 euroa vuodessa niitä seteleitä, joten voin vapaa-ajalla rentoutua ilmaiseksi käymällä esim. leffassa. Minulle se on tärkeää, ehkä sinulle ei, en tiedä.
Kuulostat aika katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan asumistukilaskuri kertoo, että 1700e bruttotuloilla (joista netto olisi tuota 1400e luokkaa, koska veroprosentti on tosi pieni) saa espoolainen yksinasuja asumistukea vähän vajaa 90e. Huomioitko ap sen?
Sehän tietysti riippuu myös vuokran suuruudesta.
Ja antamassasi esimerkissä pääsisi siis lähes omillee, ehkä 30-40e miinuksella kun ottaa huomioon matkakortin hinnan.
Jee? Kyllä työnteko kannattaa :D
Oletan ettei kukaan saa Espoosta asuntoa alle sen maksimin jotain 500e/kk. Tuskin ap kaan koska saa nyt noin paljon tukia. Ja joo, emme tiedä asuuko ap yksin, onko puolisoa tai lapsia jotka vaikuttavat tietenkin.
AP, enpä haluaisi sua työkaveriksi, pysy vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä justiinsa! Nuo 1400 € netto hommat on todennäköisesti vielä jotain määräaikaisuuksia, josta et saa yhtään mitään työpaikkaetuja. Ei tule liikuntaseteleitä, ei todellakaan mitään bonuksia, tyhyt ja tykyt on vakkareille, samoin koulutukset. Ihan omasta kokemuksesta puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä justiinsa! Nuo 1400 € netto hommat on todennäköisesti vielä jotain määräaikaisuuksia, josta et saa yhtään mitään työpaikkaetuja. Ei tule liikuntaseteleitä, ei todellakaan mitään bonuksia, tyhyt ja tykyt on vakkareille, samoin koulutukset. Ihan omasta kokemuksesta puhun.
'
Mutta jos et sä ota niitä määräaikaisuuksia, niin et ehkä tule saamaan mitään vakityötäkään.
Eihän niitä kukaan eläkeviraksi teekään.
No, siinäpä odottelette loppuelämänne jotain parempaa työpaikkaa.
Työstä pitää saada palkkaa, josta jää jotain käteen pakollisten kulujen jälkeen. Ja ihan sama, mitä muut ajattelee!
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa sitä kautta, että siinä työpaikassa ollessa sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet hakea parempipalkkaista työtä kuin jos hakisit muita hommia työttömänä. Puhumattakaan merkityksestä itsetunnolle kun et ole muitten elättinä.
Mitä pahaa siinä on olla "keskuspankin" elättinä?
Niitä velkoja ei muutenkaan pysty maksamaan pois kun niin suurissa mittasuhteissa alkaa olemaan.
Korotkin pitäisi nostaa koska inflaatio karannut käsistä mutta keskupankki huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa sitä kautta, että siinä työpaikassa ollessa sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet hakea parempipalkkaista työtä kuin jos hakisit muita hommia työttömänä. Puhumattakaan merkityksestä itsetunnolle kun et ole muitten elättinä.
Mitä pahaa siinä on olla "keskuspankin" elättinä?
Niitä velkoja ei muutenkaan pysty maksamaan pois kun niin suurissa mittasuhteissa alkaa olemaan.
Korotkin pitäisi nostaa koska inflaatio karannut käsistä mutta keskupankki huijaa.
Ei yhteiskunta vaan pyöri niin, että työkykyiset ihmiset lorvii kotona elättinä. Siksi kenenkään ei siihen pitäisi pyrkiä.
Tuttua hommaa nettiaikakautena tätä on ollut jo reilusti yli 10 vuotta aina vaalien lähestyessä.liioitellaan reilusti tukien määrää ja loput keksitään itse sitten .jotkut jopa valehtelevatkin jossain kirjoituksissa ja sitten uutisoidaan puolitotuuksia.kelan virallisilta sivuilta saa tiedon tukien määrästä ja ylärajoista .älkää uskotko kaikkia mitä kirjoitetaan vaan ajatelkaa ja ottakaa selvää asioista virallisilta sivuilta älkää uskotko nettikirjoituksia.vuoden 2019 eduskuntavaalien alla ja ennen sitä alkoi valtava hyökkäys vähävaraisia kohtaan valehdeltiin kuinka suuria on tuet ja sotkettiin myös täysin eri asioita sosiaalitukiin .mm Kelan maksamat sairaspäivärahat toimeentulotukeen ,siis käykää kelan sivulla katsomassa tukien määrät ja mitä tukeja ei voi saada näin jokainen huomaa itse että kuinka paljon väärää tietoa tarkoituksella levitetään internetissä.moni työssä ollut ihmettelee kun sitten kun työt loppu syystä tai toisesta että eihän näin pienellä rahalla voi elää .riittää kun sairastut etkä voi enään olla töissä missään .niin siitä 2019 vuoden hyökkäyksestä vähävaraisia vastaan kerron että seurattiin porukalla erästä kirjoittajaa eräällä keskustelupalstalla aina kun kirjoitti valheitaan niin vastattiin kirjoitukseen ja kumottiin perustellusti väärät väitteet niin oli kohta samalla keskustelupalstalla eri sivulla taas valehtelemassa samaa asiaa ja taas kumosimme väärät väitteet.toista viikkoa tuo sitkeä kirjoittelija kirjoitteli lähes yötä päivää.jotenkin sai muutenkin silloin 2019 valheellista kirjoituksista käsityksen että kaikki ne kirjoitukset eivät tulleet Suomesta..aloittajan asiaan en ota kantaa .
Varmaan pitäisit minunkin työtäni "kakkaduunina", mutta viihdyn siellä ihan hyvin. En tiedä missä olette itse olleet töissä, vai oletteko jotain ihmisvihaajia jotka eivät tule muiden kanssa toimeen. Ihmettelen kyllä tuota asennetta, että kaikki työkaverit ovat ensisijaisesti aina paskoja. Itse tykkään työkavereistani ja joskus nähdään vapaa-ajallakin.
-"akateeminen pätijä"