Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä mennä töihin 1400 nettopalkalla, kun saan nyt tukia noin 1320-1350e/kk?

Vierailija
09.01.2022 |

Työmatkakulut siis veisivät minut miinukselle, kun matkakortti on sen verran kallis. Lisäksi menettäisin työhön aikaa 37.5h/viikko, ja matkoihin noin 1.5h/päivä. Näin Espoossa.

En vain tiedä miten saisin itseäni motivoitua....

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyminen on aina parempi kuin työttömäksi jääminen. Kannattaa ottaa vaikka sellainenkin työpaikka, josta ei kauheasti tykkää, koska se aina parantaa mahdollisuuksia päästä niihin töihin, joihin haluaa. Työnantaja valitsee todennäköisemmin sellaisen henkilön, joka on jo työelämässä, kuin jonkun joka on vaikka viidettä vuotta työttömänä. 

Minulla on pari kaveria, jotka eivät suostuneet tekemään  muuta kuin oman alan akateemista työtä. Lopulta he päätyivät kuitenkin omaa alaa alempaan ja myös huonommin palkattuun työhön, koska jättäytyivät pitkäksi aikaa työttömiksi. No tietysti on vaikea sanoa, olisiko niin käynyt joka tapauksessa. 

Työssä käymiseen kuuluu myös tiettyjä etuja, toki työpaikasta riippuen. esim. työyhteisö, bonukset, kesä- ja joulujuhlat, ilmaisia lounaita, kuntoilu- ja liikuntaseteleitä ja muuta. 

Kesä- ja joulujuhlat, voi juku jeeeee! Työyhteisö koostuu horoskoopeista jauhavista, kyräilevistä Ailoista ja Jessicoista.

Maailma on täynnä kakkaduuneja joista ei edetä ilman lisäkoulutusta yhtään mihinkään. Piste.

Kivasti sivuutit kaikki muut pointtini, koska sulla ei taida olla niihin mitään järkevää argumenttia.

Olen itse pienipalkkaisessa sellaisessa työssä, josta ei edetä mihinkään. Mutta mulle kyllä kelpaa kulttuuri- ja liikuntasetelit ja parit ruoat/kännit vuodessa pomon laskuun. Ei ole horoskoopeista jauhavia Ailoja, vaan ihan kivoja tyyppejä. Joulukuussa saa pienen bonuksen. 

Yhtään vuotta en ole ollut työttömänä sitten vuoden 2005. Jos eteen tulisi joku työpaikka, johon haluan vaihtaa, mulla olisi edes joku mahdollisuus päästä sinne. Saisin pomolta hyvän suosituskirjeenkin. Eikä tarvitse pelätä pakollisia "kuntoutustöitä" ja turhia kursseja. Palkkaa ei leikata, jos en jaksa hakea 10 uutta työpaikkaa kuukaudessa.

Olen ihan tyytyväinen omaan tilanteeseen.

No kun sulla ei oikein ollut mitään pointteja. Jos sinulle riittää alipalkatun kokopäivätyön motivaatioksi vuositolkulla ilmainen ateria pari kertaa vuodessa ja liikuntasetelit niin ihan vapaasti. Monella muulla ei riitä. P.S. ihmisellä on yleensä ystäviä, ei siihen työyhteisöä tarvita

Tärkein pointtini oli se, että jos on pitkään työttömänä, on yhä vaikeampi saada haluamiaan työpaikkoja. Juuri tuo asenne, että minähän en pienipalkkaiseen työhön lähde, vaan istun odottelemassa jotain parempaa. Sitä parempaa ei välttämättä tule koskaan, koska työnantajat näkevät CV:stäsi, ettei ole mitään tämän hetken osaamista eikä koulutusta. Etkä voi saada suositusta jostain entisestä työpaikasta, jossa olit 10 vuotta sitten. Koko ajan mahdollisuutesi pienenevät. 

Ja minä muuten oikeasti tykkään siitä työstä. En käy töissä pelkän rahan takia. 

Nuo liikuntasetelit ja muut olivat vain esimerkkejä, mitä työnantaja saattaa tarjota. Saan 100 euroa vuodessa niitä seteleitä, joten voin vapaa-ajalla rentoutua ilmaiseksi käymällä esim. leffassa. Minulle se on tärkeää, ehkä sinulle ei, en tiedä. 

Kuulostat aika katkeralta. 

Katkera-sanan merkityksen suosittelen tarkistamaan. Se viittaa johonkin menneisyydessä olevaan, johonkin mitä on jäänyt ns. hampaankoloon kalvamaan. En ole viitannut mihinkään sellaiseen. En vain lähde suosittelemiisi duuneihin, koska useat syyt. Eikä minun tarvitse.

Okei, sinä tykkäät käydä työssä josta saa käteen muutama sata enemmän kuin työttömänä ja saat hurjat 8 euroa liikuntaetua ja parit kännit. Itse saan tuon liikuntaedun verran alle päivässä ihan palkkana.

Etkö siis ole AP? Luulin puhuvani AP:n kanssa joka ei ole työelämässä.

"Katkera" viittaa mm. siihen että työpaikan juhlat ovat kurjia, koska siellä on horoskoopeista jauhavia Ailoja ja muuta. Kuulosti siltä, että on omakohtaista kokemusta paskasta työporukasta.

Edelleen saan 100 euroa liikuntaetua vuodessa, mistä tuon 8 ongit? 

Jos sulla on paremmin palkattu työpaikka niin ole tyytyväinen hyvään onneesi, äläkä parjaa niitä joiden aloilla on huonompi palkkaus. Kyllä työssä käyminen on monelle ihan itseisarvo, eikä pelkkä rahakysymys. Ja Suomen talous ei sitä kestä, jos jäämme kaikki kotiin odottelemaan jotain parempaa.

En ole ap. Aloittaja yleensä laittaa viesteihinsä loppuun Ap jos ei ole nimimerkkiä. 12 kuukautta, sata euroa kuussa, tekee kuukaudelle jaoteltuna noin 8 euroa. Unohdin sanoa mutta olisit kyllä voinut päätelläkin.

Saan töissä, joita en kylläkään halua tai pysty enää pitkään tekemään tuon noin satasen tai vähän yli käteen. Mutta teen tuota työtä vain sen verran että pysyn rahoissa kiinni koska en ole nyt työkkärin kirjoilla. Kyseinen työ on näet stressaavaa ja todella vastenmielistä. Olen kouluttautunut ja tehnyt vaativiakin töitä elämäni aikana, mutta eipä tuosta sen kummempaa kiitosta ole tullut.

Jos toteaa, että työpaikan ihmissuhteet eivät ole riittävä syy työpanoksen antamiseksi alihintaan ja työpaikoilla on myös ihmisiä joiden juttuja ei viitsisi kuunnella ei käsittääkseni ole katkeruutta. En myöskään pidä pikkujouluja ja yhtä puolen päivän koulutusta vuodessa tai jotain kesäjuhlia riittävänä houkuttimena.

Kai sinä ymmärrät, että mitä enemmän meillä on ihmisiä jotka suostuvat tekemään sinun laillasi sanotaan nyt alle 1700 euron nettopalkalla yhtään mitään niin palkat eivät ikinä nouse. Toki korkeimpiin tukiinkin pitää puuttua. Ja luuletko, ettei Suomen taloudelle voi tehdä mitään ilman että ihmiset lähtevät töihin nälkärajaa hipovalla palkalla?

Vastaan sulle uudestaan, koska keksin oivan idean.

Kun kerran työväen aate on sulle noin tärkeä, olet varmaan valmis pistämään siihen rahaakin.

Sovitaanko, että minä sanoudun irti ja alan valmistella laajaa yleislakkoa, että saisimme palkat isommiksi joka alalla.

Sinä maksat minulle suoraan isoista tuloistasi 2000 euroa kuukaudessa, että saan aikaa tehdä tämän ja näin parantaa pienituloisten asemaa.

Vieläkö kiinnostaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän