Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työelämä on nykyisin sellaista että erittäin monet on koko ajan ihan äärirajoilla?

Vierailija
09.01.2022 |

Ei mielestäni ollut tavanomaista 70- tai 80-luvuilla tällainen suomalaisessa työelämässä. Työ oli enemmän vain yksi osa elämää silloin.

Eikö asioiden pitäisi mennä parempaan eikä huonompaan suuntaan?

Miksi näin on tapahtunut?

Onko asiaa tutkittu kunnolla?

Kommentit (1097)

Vierailija
961/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yläasteella 2000-luvun alussa. Opettajat jaksoivat hokea kuinka hyvin meillä tulee menemään, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle meidän astuessa työelämään ja saamme valita työpaikkamme.

Niin ja kuinkas kävikään. Pitäisi olla piinkova ammattilainen, taitava itsensä johtaja ja sosiaalinen tiimipelaaja, edustavalla CV:llä ja työkokemuksella, harjoittelijan palkalla ja perheetön, jotta lapset eivät haittaa ylityöntekoa. Ja joka roskatyöpaikkaan on 500+ hakijaa ja videoryhmäCVhaastattelu, vaikka homma on apinan tasoa.

Sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee ja milleniaalit ovat köyhempiä kuin vanhempansa.

Olin yläasteella 80-luvun puolivälissä. Silloin hoettiin samaa. Juuei. Valmistuin lamaan ja pätkätyöhelvettikierteen jälkeen olen edelleen alipalkattuna ja perheettömänä tietotyöläisenä. Vanhemmat syyttelevät lapsettomuudesta. Nuoremmat syyttelevät, että kuulun etuoikeutettujen sukupolveen ja olen saanut työpaikat helpolla. Öö. En ole.

Minä muistan kun -80 luvulla koulussa kerrottiin, että tulevaisuudessa automaatio kehittyy niin paljon, ettei ihmisten enää tarvitse tehdä töitä, kun koneet tekee kaikki työt. Eikös se tulevaisuuden visio ole nyt saavutettu? Ei tarvitse enää tehdä töitä ja voi vain oleskella.

Vierailija
962/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen julkisella puolella asiantuntijana, ja varsinkin pandemian jälkeen kun etäpalaverit tulivat kuvioihin on työnteko ihan mukavaa jopa. Tärkeintä, ettei itse haali liikaa töitä (jos mahdollista) ja ettei osallistu jokaiseen palaveriin. Hyvä esihenkilö tietysti auttaa tämän mahdollistamisessa.

Samassa työpaikassa kuitenkin hommia, joissa taas hirveä stressi ilmeisesti aliresurssoinnin tai huonon johtamisen vuoksi. Sihteerityövoimasta isoksi osaksi luopuminenkin tekee sen, että jokaisen tarvii hoitaa monta muutakin juttua kuin vain itse työhön kuuluvat, tämä taitaa olla monessa paikassa kuormittava tekijä.

En tiedä kenen aivopieru on ollut sihteereistä luopuminen, siinä ei ole mitään järkeä. Jopa kallispalkkaiset lääkärit tekevät sihteerien töitä. Omassa työpaikassani esimies hankkii työntekijöiden vuosikukkaset yms. Puolustusvoimissa on paljon rutiininomaisia töitä, joita korkeakoulutetut upseerit tms. tekevät. Samaan aikaan sihteereitä on työttöminä tai muihin töihin hakeutuneina. Jospa jokainen saisi käyttää työaikansa siihen mitä ovat opiskelleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarv itaan korjausliike.

Vierailija
964/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ei halua maksaa tuotteista ja palveluista enempää.

Ei pystytä, kun ei ole ostovoimaa. Asumiseen ja elämiseen menee suurin osa rahoista.

Miksi ihmiset pakkautuvat pk-seudulle? Siellä on asuntojen hinnat pilvissä. Ei kaikkialla Suomessa ole, Ja täällä on myös töitä.

Vierailija
965/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tähän on se että työssä olevat ihmiset ovat fyysisesti ja henkisesti heikompia kuin koskaan Suomen historiassa aikaisemmin.

Tätä ei moni halua tai pysty uskomaan mutta koskaan aikaisemmin ei Suomen väestöstä ole 60% ollut ylipainoisia.

-Koskaan aikaisemmin ei ole cooperin testin tulokset olleet yhtä alhaisia kuin nykyään

-Koskaan ennen ei ole ihmiset harrastaneet yhtä vähän kuntoliikuntaa kuin nykyään

- Koskaan aikaisemmin ei ole näin paljon masennuksesta kärsiviä ollut tässä maassa.

Kaikella On syy yhteys liikkumattomuuden ja ylensyönnin kanssa. Vika ei ole työelämässä vika löytyy sieltä peilistä.

36v nautin työelämästä todella paljon ja en todellakaan koe sitä liian raskaaksi. Raskasta on juosta 28km juoksulenkki, raskasta on hiihtää 48km kerralla.

Työelämä on rentoa ja vapauttavaa tekemistä. Senkun nakuttaa 8-10h.

Vierailija
966/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän pientä tiimiä isomman tiimin sisällä. Ison tiimin esihenkilö ei saanut riittävästi rekrylupia kesäksi ylemmältä taholta, ja meidän pieni tiimi on hirveässä stressissä, kun kaikki tietävät ettei kesälomien pyöriessä ilman apukäsiä saada kaikkia töitä tehdyksi. Olen painottanut tiimilleni, että tehkää se, mitä työpäivän aikana ehditte tekemään. Jos jotakin jää tekemättä, asiakkaat valittavat, ja se on ainoa keino millä johto ymmärtää että työt eivät tule tehdyksi näin pienellä porukalla. Jos jatkuvasti venyy saadakseen työt tehtyä, saa venyä maailman tappiin. Johto katsoo vain sitä, onko työt tehty vai ei, mitä palautetta asiakkaat antavat. Ei nuo työväen määrästä päättävät tahot katso paljonko tunteja kenelläkin työntekijällä on kertynyt. Jos työt hoituvat, ei ole mitään perustetta rekrytä lisää väkeä.

Meilläkin on pyöröovet, parhaat asiantuntijat lähtevät ensimmäisenä, koska työmäärä on hirvittävä ja palkat eivät ole kilpailukykyisiä (asiakkaamme ovat julkisen puolelta).

Vierailija
967/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan työsuhteen lopettaminen ja uusiin visioita kohti. Oma yritys esim

Vierailija
968/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yläasteella 2000-luvun alussa. Opettajat jaksoivat hokea kuinka hyvin meillä tulee menemään, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle meidän astuessa työelämään ja saamme valita työpaikkamme.

Niin ja kuinkas kävikään. Pitäisi olla piinkova ammattilainen, taitava itsensä johtaja ja sosiaalinen tiimipelaaja, edustavalla CV:llä ja työkokemuksella, harjoittelijan palkalla ja perheetön, jotta lapset eivät haittaa ylityöntekoa. Ja joka roskatyöpaikkaan on 500+ hakijaa ja videoryhmäCVhaastattelu, vaikka homma on apinan tasoa.

Sitten ihmetellään miksi syntyvyys laskee ja milleniaalit ovat köyhempiä kuin vanhempansa.

Olin yläasteella 80-luvun puolivälissä. Silloin hoettiin samaa. Juuei. Valmistuin lamaan ja pätkätyöhelvettikierteen jälkeen olen edelleen alipalkattuna ja perheettömänä tietotyöläisenä. Vanhemmat syyttelevät lapsettomuudesta. Nuoremmat syyttelevät, että kuulun etuoikeutettujen sukupolveen ja olen saanut työpaikat helpolla. Öö. En ole.

Minä muistan kun -80 luvulla koulussa kerrottiin, että tulevaisuudessa automaatio kehittyy niin paljon, ettei ihmisten enää tarvitse tehdä töitä, kun koneet tekee kaikki työt. Eikös se tulevaisuuden visio ole nyt saavutettu? Ei tarvitse enää tehdä töitä ja voi vain oleskella.

Niin. Tyhmää, että kukaan ei silloin miettinyt, miten ne mitään tekemättömät ihmiset elävät ja millä he elävät, jos rahaa ei tule mistään ja sitä tarvittaisiin elämiseen.

Miten visionäärit saattoivat olla niin tyhmiä?

Vierailija
969/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon ajan. Olin nelikymppinen silloin. Ajattelin, että kiva kun nuorille vapautuu työpaikkoja sitten.

Toisin kävi. Monen eläkkeelle jääneen tilalle ei otettu ketään uutta työntekijää. Tuli robotit myös toimistotehtäviin. Nykyään tietokone voi hoitaa myös yksinkertaiset toimisto- ja laskentatehtävät. Arkistotkin ovat pitkälti tietokoneella.

Kun aiemmin töissä oli välillä ihmisillä myös niitä helpompia tehtäviä, joita saattoi vain naputella menemään, niin nykyään ne hoidetaan pitkälti sutomaatiolla ja ihmisille on jäänyt ne hommat, joita ei voi ohjelmaa tietokoneelle tai jouta tietokone ei osaa.

Vierailija
970/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti on työpaikkoja, missä ihmiset vedetään työnmäärällä aivan äärirajoille, mutta sitten on myös työpaikoilla henkilöitä, jotka vetää ihan itse itsensä sinne äärirajoille. Meillä on töissä tällaisia "uupujia". Työtä on jokaiselle tasaisesti ja niin, ettei peukaloita tarvitse pyöritellä, mutta ne työt kyllä pystyy tekemään itseään uuvuttamatta.

Mitä alapeukutatte? Jos janalla kuvattuna muut pystyy hoitamaan työtehtävän suoraviivaisesti A:sta B:n, niin näiden uupujien janalla ovat myös täysin turhat itse luodut vaiheet A1, A2, A3, A4, A5.

Lisäksi tuo kamala paine, kiire ja ylikuormitus on tila, jota pitävät itse yllä vuodesta toiseen jatkuvasti hokemalla sitä kamalaa painetta, kiirettä ja ylikuormitusta. Kun muut tekee ilman joutavaa hösäämistä, niin näiden uupujien silmissä muut ei tee mitään, joka taas lisää sitä mielikuvaa, että he tekevät kaiken, mistä seuraa lisää katkeruutta, henkistä taakkaa ja uupumusta ja... Noh, oravanpyörä on valmis.

Uupuvat työntekijät tekevät yleensä muidenkin työt. Työt jotka muutoin kasaantuvat ja aiheuttavat kaaoksen parissa viikossa. Jos jokainen viitsisi tehdä työnsä reippaasti ja oma-aloitteisesti, kukaan ei uupuisi. Vapaamatkustajia ei kukaan siedä. Siitä se henkinen taakka ja fyysinen uupumus tulee. Katse peiliin jos työkaveri uupuu. Oletko tehnyt edes oman osuutesi vai vältteletkö niin kauan että joku toinen tekee?

Pakko sanoa että lähdin yhdestä työpaikasta pois siksi kun uusi työpari ei tehnyt töitään vaan vieritti ja nakitti kaiken minulle, minkä vaan pystyi. Jopa ihan vaan katoamalla työpisteeltä jonnekin muualle huitelemaan. Luotti siihen että teen kaiken kuitenkin koska deadlinet. Lisäksi oli joka aamu myöhässä. Ja koskaan ei itse tarjoutunut auttamaan missään. Koska meitä oli vuorossa ennen välivuoron saapumista vain 2, suunnilleen kaikki jäi minulle. Työ oli sellaista että joka päivä oli tietty aikataulu ja tiettyyn kellonaikaan mennessä piti saada suoritettua kaikki prosessin osat ja tuote maailmalle.

Ja koitin sanoa hyvällä ja pahalla mutta ei tuottanut tulosta, työpari päinvastoin onnistui vaan löytämään parempia piiloja lusmuiluun ja vitkuttelemaan omaa osuuttaan (itsekin tein niitä välillä ja kyllä tiesin paljon niihin meni aikaa). Johtajalle sanominen ei auttanut mitään. Päädyin vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
971/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa "työstä" on turhaa, näön vuoksi heilutaan. Sitten taas joillain aloilla ei ole tarpeeksi ihmisiä koska "ei ole varaa maksaa kunnolla". Ihan omituista.

Vierailija
972/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamisen takia.

Vierailija
973/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehet eivät tee virheitä. Heidän tekemänsä mokat lakaistaan maton alle. Epäkohtia esille nostavat leimataan huonoiksi työntekijöiksi. Kuka tuollaista jaksaa kovin pitkään?

Vierailija
974/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenen aivopieru on ollut sihteereistä luopuminen, siinä ei ole mitään järkeä. Jopa kallispalkkaiset lääkärit tekevät sihteerien töitä. Omassa työpaikassani esimies hankkii työntekijöiden vuosikukkaset yms. Puolustusvoimissa on paljon rutiininomaisia töitä, joita korkeakoulutetut upseerit tms. tekevät. Samaan aikaan sihteereitä on työttöminä tai muihin töihin hakeutuneina. Jospa jokainen saisi käyttää työaikansa siihen mitä ovat opiskelleet.

Tyhmyys tulee siitä, että lisäksi teemme sihteerin töitä ja omat työt jää tekemättä. Samalla kuitenkin maksamme veroja enemmän työttömille sihteerille.

Toisaalta, kun itse varaan työmatkalle jonkun hotellin tai matkaliput, niin en jaksa edes miettiä edullisinta vaihtoehtoa. Otan vaan sen, mikä ekana/helpoiten löytyy. Tässä olisi se, jossa voisi se sihteeri tienata palkkansa työnantajalle.

Nyt joku asiantuntija miettii vain, että pitää varata hotelli, ja ekana tulee mieleen joku Scandic. Sieltä sitten huone. Maksoi mitä maksoi.

Vierailija
975/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Taloussanomissa oli juttu, että vuonna 2021 rakennetussa kerrostalokaksiossa yhtiövastike+ rahoitusvastike on ollut 485, tänä vuonna se nousee ja on 1212 ja ensi vuonna nousee ja on 1641.

Tuohon sitten osalla vielä asuntolaina päälle.

Onneksi yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotueessa eli ei saa ruokarahaa eikä sahkö eikä lääkerahaa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Kerrostalossa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista, että katsotaan kuinka moni taloyhtiö menee konkurssiin.

Ei kai vastike nouse niin paljon? Onko kyse siitä, että ihmiset ovat ostaneet asunnon uudesta talosta ja rakennusyhtiö antoi heille alussa 1-2 vuotta ilman velkaosuuden lyhentämistä. Kun lyhentäminen alkaa, niin tottakai kulut nousevat. Mutta omistajat tiesivät sen jo ostaessaan.

Nousee, tuosta oli laskelmat lehdessä.

Vierailija
976/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karlos -86 kirjoitti:

Syy tähän on se että työssä olevat ihmiset ovat fyysisesti ja henkisesti heikompia kuin koskaan Suomen historiassa aikaisemmin.

Tätä ei moni halua tai pysty uskomaan mutta koskaan aikaisemmin ei Suomen väestöstä ole 60% ollut ylipainoisia.

-Koskaan aikaisemmin ei ole cooperin testin tulokset olleet yhtä alhaisia kuin nykyään

-Koskaan ennen ei ole ihmiset harrastaneet yhtä vähän kuntoliikuntaa kuin nykyään

- Koskaan aikaisemmin ei ole näin paljon masennuksesta kärsiviä ollut tässä maassa.

Kaikella On syy yhteys liikkumattomuuden ja ylensyönnin kanssa. Vika ei ole työelämässä vika löytyy sieltä peilistä.

36v nautin työelämästä todella paljon ja en todellakaan koe sitä liian raskaaksi. Raskasta on juosta 28km juoksulenkki, raskasta on hiihtää 48km kerralla.

Työelämä on rentoa ja vapauttavaa tekemistä. Senkun nakuttaa 8-10h.

Toki on niin että parempi kunto auttaa jaksamaan muutenkin elämässä ja ehdottomasti auttaa myös masennukseen, mutta nyt kuulostaa myös vähän siltä että sinulla on ns. rakenteeltaan hyvä työpaikka ja joitain muitakin asioita kunnossa, mitä ei ole kunnossa enenevissä määrin jossain muualla, tai jopa kokonaisilla aloilla. Voi olla että saattaisi jollain tavalla havahduttaa, jos koittaisit vaikka tätä minun työtäni.

Vierailija
977/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska edellinen hallitus

Vierailija
978/1097 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos Akavankin teesit maan uudelle hallitukselle on, että pitää aina olla kannattavaa ottaa työtä vastaan (lue sosiaaliturva alemmaksi, siis ei alepalkkoja ylemmäksi), pitää saada veronalennuksia, yms yms, niin on aika hyvä osoitus, ettei työterveys ja työhyvinvointi ole sielläkään ykkösasioissa. Vaikka pitäisi olla tietenkin. Edes siellä.

Nelipäiväinen työviikko tai muu osa-aikatyömahdollisuus halukkaille auttavat luultavasti parhaiten jaksamaan, kun virtaa pitäisi riittää moneen muuhunkin kuin työhön, kuten oman perheen ja sukulaisten huolehtimiseen. Hyvät työnantajat tähän jo suostuvatkin. Täysipäiväinen työ vie kaikki mehut monella alalla, mikä on tietenkin väärin. Ongelma vain on, jos on pieni palkka jo valmiiksi, niin siitä on hyvin vaikea nipistää työtä vähentämällä. Ruotsissa kuitenkin toimii tämä "vähemmän työtä" malli hyvin.

Ne veronalennuspuheet voisi tuo ay-liike suosiolla jättää kokoomukselle ja perussuomalaisille. Korkeakoulutetut ymmärtävät kyllä, mihin suurin osa veroista käytetään, ja eivät niitä suurin osa edes vastusta. Ihme painotuksia valittu tärkeiksi asioiksi, varsinkin kun parempia vaihtoehtoja ratkaisuksi on. Toisaalta, jos on liitossa kokoomusjohto, niin näin sitten käy. Työasiat ja politiikka sekoittuvat pahasti.

Lisäksi työn lakeja, sääntöjä ja työllisyyttä mietittäessä pitäisi antaa työterveyslaitokselle ja käyttäytymisen tutkimuksille paljon suurempi painoarvo. Nyt tuntuu, että vain ekonomisteja kuunnellaan. Heidän teorioissa on taas ihan kummallinen taloudellinen oletus kaikelle ihmisen käyttäytymiselle. Niin moni muukin asia merkkaa.

Työtä pitäisi muutenkin jakaa, että sitä riittäisi kaikille halukkaille. Nyt toisilla on liikaa ja toisilla liian vähän tai ei mitään 😢 Inhimillisyyttä lisää kaikkeen tekemiseen.

Niin, mihin inhimillisyys on oikein kadonnut? Valtiovarainministeriö esim. ehdottaa, mitä työttömyydelle pitäisi tehdä. Ehdotuksena on, että pitää huonontaa työttömyysturvaa. Eikö työministeriöllä ole mitään asiantuntemusta ja sananvaltaa keskustella aiheesta? Ei ole linjauksia näkynyt. Mitä työllisyyspolitiikkaa siellä ehdottavat hallitukselle ja eduskunnalle? Vai onko työministeriökin vain täynnä laskutehtäviä tekeviä kamreereja?

Niissä talousvetoisissa ajatuksissa rangaistukset ja huononnukset tehoavat työttömiin ja pienipalkkaisiin, mutta palkinnot tehoavat työtä tekeviin ja hyväosasiin. Niin kummalliseksi on mennyt niin poliittinen kuin ministeriöiden virkamiesten jargon, ettei sitä millään enää ymmärrä. Väitetään kaikenlaista ilman kunnon todisteita, markkinointifirmojen tapaan viitatataan "tutkimukseen" ja sitten kaikki uskovat. Ja mediakin esittää ministeriöiden sekä edunvalvojien kannanotot tosina uutisina. Puhe ylipäätään on valtakunnassa kummallisen kylmää. Ihmisistä mielipide on usein kyllä ihan ufoa, varsinkin ekonomisteilla.

Ihan vaan, jos kertoisitte yksinkertaisesti, miksi ette edes tavoittele täystyöllisyyttä. Ja luo työpaikkoja. Joista saa palkkaa ja missä ei menetä terveyttä. Ja sitten vielä päättelette, että työttömissä on vika, kun työtä ei ole edes tarkoitus olla kaikille. Ja monilla niillä joilla töitä on, sitä on sitten uuvuksiin asti. Niin työn hakijoille kuin työn tekijöille tällainen on hirveä tilanne. Ja kuten sanottu, jos edes ay-liitot eivät ole ihmisen puolella, niin onhan tää ihan kreisiä. Jatkuvaa syyttelyä, alentamista, rankaisemista, väheksymistä, kovia puheita. Ei tarvitse olla einstein, jotta ymmärtää, mihin negatiivisuus ja kurjistaminen pitemmän päälle johtaa. Ihmiset menevät rikki. Jotenkin on hyvin surullinen ote huonossa tilanteessa olevien ihmisten aseman parantamiseksi tässä yhteiskunnassa 💔

Vierailija
979/1097 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXTR kirjoitti:

Käsittääkseni uusia työntekijöitä ei oikein uskalleta ottaa, joten jäljellä olevat 'hyvät tyypit' joutuvat venymään. Ei kai se sen kummempaa ole, kun monissa paikoissa pelätään, milloin hallituksen kakkiaiset pullauttavat ulos uuden tyrmäyksen.

Meillä on työpaikallani tämä ongelma. Uusia ei uskalleta palkata ja jos palkataankin, ne ei halua jäädä koska työolot on niin huonot. Nyt vaan tulee eteen se ongelma, että meiltä on jäämässä useampi mummo eläkkeelle lähivuosina. Eli olisi pikku pakko saada uusia työntekijöitä. Ymmärrän hyvin että se on vaikeaa. Me vanhat työntekijät ollaan valmiita painamaan huonoissakin työoloissa viimeiset vuodet ja pienelläkin palkalla, kun meillä ikälisät juoksee. Asuntolainat ja kaikki jo maksettu, silloin parempina aikoina.

Mutta kun tulee nuoria töihin niin nehän kauhistuu, että pitää yhden ihmisen tehdä monen ihmisen työt jollain 11€ tuntipalkalla. Eikä niille voi antaa samaa tai parempaa palkkaa kuin me vanhat saadaan, sitten pitäisi meidänkin palkkoja nostaa. Lisäksi työolot on huonot, meillä ei panosteta mihinkään työntekijöiden oloihin. Konttorin puolelle kyllä hankitaan jatkuvasti kaikkea ergonomiaa ja viihtyvyyttä edistävää, heille järjestetään juhlia ja syöminkejä firman piikkiin, mutta meillä rivityöläisillä on pulaa ihan toimivista työkaluistakin. Firma on tehnyt jatkuvasti historian suurinta voittoa, eikä se näy työntekijöillä missään.

On selvää että kusessa ollaan, kun uusia sitoutuneita työntekijöitä ei saada taloon. Kyllä vanhat työntekijät kertoo uusille kaiken, eikä ne halua jäädä sellaiseen paikkaan. Eli on pakko alkaa pikkuhiljaa huomioimaan myös työntekijät.

Vierailija
980/1097 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteuudistus ei pelastanut kuntia, vaan edessä voi olla tuloverojen ketjukorotukset

Nyt niitä veroja aletaan korottamaan,

https://yle.fi/a/74-20026132

Ja maakuntaveroa suunnitellaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi