Miten huijaat asioidessasi kaupassa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:48"]Ja teitä ei sitten yhtään haittaa varastaa kaupasta tavaraa? [/quote] Eihän se ole varastamista jos siitä antaa kuitenkin korvausta ;D
[/quote]
Kerropa osoitteesi, tulen hakemaan arvoesineesi. Korvaukseksi jätän viiden sentin kolikon, eli ei ole varastamista.
Luulin joskus huijaavani punnitsemalla hedelmät ilman pussia, ja laittamalla sitten ne pussiin ja hintalapun päälle. Tajusin sitten, että pussi painaa niin vähän, että säästö on minimaalinen.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina. [/quote] Ihan kun se solmu siinä pussissa jotain painais... :D [/quote] Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.
[/quote]
Missähän nämä kaverit oikeasti olivat fysiikan tunnilla...
Teeppä muru itsellesi testi. Mene ensin vaa'alle hiukset auki, katso paljonko painat. Sitten laita hiuksesi myttyyn ponnarille ja kiipeä vaa'alle uudestaan. Muuttuuko paino?
Ja samaa voit sitten hämmästellä käydessäsi kaupassa, eli punnitse se pussi ensin avoinna ja sitten solmulla. Muuttuuko paino?
Pukeudun toisinaan valepukuun ja teeskentelen olevani joku muu kuin minä. Täydestä menee.
Teeskentelen joskus tervehtiväni iloisesti vaikka oikeasti olen pahantuulinen akka.
Päätän aina kotona, että en osta herkkuja. Sitten ostan niitä kuitenkin. Kotona huijaan, että en ole mitään ostanut ja piilotan ne.
En nyt ihan ymmärtänyt tätä viivakoodin"sumentimen" ideaa. Kun kassakone piippaa, järjestelmä on lukenut koodin ja syöttää kuitille tuotteen hinnan. Jos viivakoodia ei onnistuttaisi lukemaan, näppäilen koodin tai hakisin vastaavan tuotteen ja piippaisin sen. En ymmärrä, millainen laite toimisi erilaisten kassajärjestelmien kanssa niin, että koodi luettaisiin, mutta poistettaisiin loppulliselta kuitilta. :D
Näen koneelta tuotteen nimen ja sen hinnan reaaliaikaisesti ja seuraankin niitä. En seuraa niitä koska epäilisin väärinkäyttöä vaan siksi, että vauhdikas kassakone saattaa joskus piipata saman tuotteen kaksi kertaa. Haluan siis välttää virheet.
Kassalla kun on pidemmän aikaa työskennellyt, pystyy helposti tietämään punnittavissa tuotteissa, että kuinka monta kurkkua maksaa mitäkin jne. En ole törmännyt huijauksiin näissä, mutta ihmiset ovat välillä punninneet väärillä koodeilla. Persikoita perunoiksi jne.. En sitten tiedä onko tarkoituksellista vai ei. Se on kyllä totta, että monesti myymälävarkaat ovat niitä keski-ikäisiä, normaalin näköisiä naisia. Myös perheenäideillä on tapana piilotella ruokia lastenvaunuihin. Äideillä tuotteet voi toki unohtua pikkulapsiajan väsymyksen takia.. Haluaisin lähtökohtaisesti uskoa hyvää ihmisistä :)
Kotimaisia kalliita tomaatteja on tullu punnittua halvalla ulkomaisella.
Kerran Apteekissa käydessäni näin kun kaksi nuorta miestä oli siinä hyllyn edessä ja toinen otti silmätippapaketin ja sisältä silmätipat ja laittoi sen pahvikotelon takaisin hyllyyn. Pojat siinä tekivät jo lähtöä kun tein itseni näkyväksi ja ihan sanoin, että näin kun veit...Poika palasi nopeasti hyllylle ja otti tyhjän laatikon ja pisti tipat takaisin. Jos olisin ollut valveutuneempi, olisi käräyttänyt pojat myyjille, mutta nyt pojat pääsivät pälkähästä. Tämä avasi sille, että näköjään kaikki kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:43"]
67: Miten minut saadaan kiinni siitä, että minulla on kaupan maksamattomat rintaliivit päällä?
[/quote]Siiviili etsiviä.Eli liikkuvat tavallisissa vaatteissa kaupassa muka ostoksilla ja sitten nappaavat nämä varkaat.
Kaupoissa on joskus "seuraajia" (en tiedä oikeaa nimeä), mutta seurailevat ja katsovat mitä otat mukaasi sovituskoppiin ja mitä sinulla on jäljellä tultuasi sieltä. Ovat siis ihan tavallisen näköisiä ihmisiä "ostoksilla". Itse olen jäänyt näin kiinni. Vaatekaupassa tietysti vielä helpompaa jäädä kiinni.
[/quote]