Miten huijaat asioidessasi kaupassa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
Ootko punninnu ittes seisomassa ja sikiöasennossa? Eikä muka ollut eroa? En jaksa tähän aikaan yöstä jankata itsestäänselvyyksistä...
[/quote]
Siis sinähän se tässä olet se joka ei tajua. Ei sitä massaa tai materiaalia lisäänny vaikka laitat sen solmuun hei haloo.
[/quote]
Massasta oli puhe eikä materiaalista, daiju. Näkeehän sen jo silmällä, että siinä solmussa on enemmän massaa...
[/quote]
Sama materiaali siis on vain tiiviimmin mutta ei se paino siitä muutu. Sinäkin olet tietyn kilomäärän, olit missä asennossa tahansa.
No niin, voitte lopettaa riidan. Mä tässä tein tieteellisen testin, vaikka mulle asia on täysin aukoton vastauksen suhteen. Mulla kun on tuo vaaka tässä ja tietokone tässä keittiössä huutonet-myynnin takia. Jumalauta, kaikkeen sitä unettomana alentuukin...
Eli ei painossa eroa, laittoipa solmun tai ei. Siis tämän pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys, mutta näköjään ei ole. Tuli vaan tässä mieleen, kun tuo koiran lisäravinnepakkaus on auki, että onko tuon daijun mielestä tuo pakkaus suljettuna painavampi? Kyseessä tavallinen kartonkipakkaus. Ei irtokansia. Voin senkin punnita tässä samalla vajoamisella.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
Ootko punninnu ittes seisomassa ja sikiöasennossa? Eikä muka ollut eroa? En jaksa tähän aikaan yöstä jankata itsestäänselvyyksistä...
[/quote]
Siis sinähän se tässä olet se joka ei tajua. Ei sitä massaa tai materiaalia lisäänny vaikka laitat sen solmuun hei haloo.
[/quote]
Massasta oli puhe eikä materiaalista, daiju. Näkeehän sen jo silmällä, että siinä solmussa on enemmän massaa...
[/quote]
Sinulla on 400g jauhelihaa, jonka puristat palloksi. Pallo on pienempi, kuin alkuperäinen lihamäärä, mutta tiheämpi. Siinä on lihaa eli massaa yhä se 400g eikä siihen ilmesty lihaa 410g verran vaikka kuinka puristaisit.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:20"]No niin, voitte lopettaa riidan. Mä tässä tein tieteellisen testin, vaikka mulle asia on täysin aukoton vastauksen suhteen. Mulla kun on tuo vaaka tässä ja tietokone tässä keittiössä huutonet-myynnin takia. Jumalauta, kaikkeen sitä unettomana alentuukin...
Eli ei painossa eroa, laittoipa solmun tai ei. Siis tämän pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys, mutta näköjään ei ole. Tuli vaan tässä mieleen, kun tuo koiran lisäravinnepakkaus on auki, että onko tuon daijun mielestä tuo pakkaus suljettuna painavampi? Kyseessä tavallinen kartonkipakkaus. Ei irtokansia. Voin senkin punnita tässä samalla vajoamisella.
[/quote]
Joo älä punnitse. Jotain kiksejä kai saan ihmisten ärsyttämisestä, täällä on niin uskomatonta typeryyttä välillä. Siis, että joku oikeasti uskoo, ettei ihan jokainen ihminen ymmärtäisi...
t. se daiju, joka opiskelee fysiikkaa yliopistossa
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:26"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:20"]No niin, voitte lopettaa riidan. Mä tässä tein tieteellisen testin, vaikka mulle asia on täysin aukoton vastauksen suhteen. Mulla kun on tuo vaaka tässä ja tietokone tässä keittiössä huutonet-myynnin takia. Jumalauta, kaikkeen sitä unettomana alentuukin...
[/quote]
Joo älä punnitse. Jotain kiksejä kai saan ihmisten ärsyttämisestä, täällä on niin uskomatonta typeryyttä välillä. Siis, että joku oikeasti uskoo, ettei ihan jokainen ihminen ymmärtäisi...
[/quote]
Voin kokeilla tota lihapuristus juttua. Jos 400 grammasta vaikka tulis kilo lihaa :))
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jooo o on tietty pussin kokoinen määrä solmittuja pikku myttyjä toki painavampi mutta silloin aiinä on usemapi, kuin yksi pussi, eikö? Kumpi painaa enemmän, kilo höyheniä vai kilo kiviä fysiikan opiskelija? Mitens toi jauheliha? Samalla logiikallahan puolen kilon lihasta tarpeeksi puristamalla saadaan vaikka se kilo lihaa. Köntti on sama mutta mistä siihen muka tulisi lisää massaa?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:26"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:20"]No niin, voitte lopettaa riidan. Mä tässä tein tieteellisen testin, vaikka mulle asia on täysin aukoton vastauksen suhteen. Mulla kun on tuo vaaka tässä ja tietokone tässä keittiössä huutonet-myynnin takia. Jumalauta, kaikkeen sitä unettomana alentuukin...
[/quote]
[/quote]
Voin kokeilla tota lihapuristus juttua. Jos 400 grammasta vaikka tulis kilo lihaa :))
[/quote]
Haha maailman nälänhätään on löytynyt ratkaisu. Katsos kun tarpeeksi puristetaan niin lopputulos on 100 kiloa ruokaa ja koko kylä ruokittu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:54"]
ilmeisesti noiden punnitushuijareiden takia lähikaupassa ollaan vainoharhaisia :( olin vauvan kanssa hakemassa wc-paperia ja irtonameja, mennessäni kassalle vartija pysäytti että "mennääpä punnitsemaan pussi uudestaan ". samaa näytti, mutta anteeksipyyntöä ei herunut !
[/quote]
Hyi millaista toimintaa vartijan osalta. Anteeksi olisi ehdottomasti pitänyt pyytää!!! Jos sama vahti on useinkin siellä kaupassa, niin varmista ensi kerralla oikein kuuluvalla äänellä, että haluaako hän taas punnita ostoksesi uudelleen? ;)
No kerrankin on oikeasti white trash -touhua! Huh huh mikä myötähäpeä nouseekaan puolestanne, huijarit.
En mitenkään ja laita itselleni sädekehän. En varasta ikinä koskaan! Olen 44v. ja yksityisyrittäjä.
Itse myös punnitsen hedelmät pussissa ilman sitä solmua. Sanoohan järkikin sen miten tiukka solmu tuo lisää painoa pussiin. Ero on 5 grammasta jopa 15 grammaan, johtuen ihan suoraan sen solmun napakkuudesta.
Otan kärryn käyttöön poletilla ja väännän sen sieltä pois, sitten jätän kärryn miten sattuu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina. [/quote] Ihan kun se solmu siinä pussissa jotain painais... :D [/quote] Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.
[/quote]
Missähän nämä kaverit oikeasti olivat fysiikan tunnilla...
Teeppä muru itsellesi testi. Mene ensin vaa'alle hiukset auki, katso paljonko painat. Sitten laita hiuksesi myttyyn ponnarille ja kiipeä vaa'alle uudestaan. Muuttuuko paino?
Ja samaa voit sitten hämmästellä käydessäsi kaupassa, eli punnitse se pussi ensin avoinna ja sitten solmulla. Muuttuuko paino?
[/quote]
Miten näin moni meni tähän samaan provoon?
[/quote]
Tervetuloa kauppaan töihin, saat yllättyä kuinka moni ihan tosissaan luulee sen solmun tuovan lisäpainoa.
[/quote]
Juu tiedän, mutta mielestäni tuo kirjoittaja oli ilmiselvä provo :D Siksi aika hupaisaa luettavaa.
Mä en tosiaan punnitse hedelmiä pussi solmimatta säästösyystä ;).
Vaan lisään useita hedelmiä samaan pussiin (toki punnitsen ne erikseen oikeilla koodeilla), pusseja ja luontoa säästääkseni.
Joskus kassalla töissä ollessani minulle sattui joku moka. Muutama pieni moka ja yksi isompi, ainakin jos hintaa katsoo. Jäin mielenkiinnolla seuraamaan, tuleeko asiakas sanomaan asiasta. Tämä kuitenkin oli tuote, jolla on takuu ja jota käytetään vuosia. No, ei tullut sanomaan. Halvalla kun sai, niin mitä siitä vaikka menisi rikki :D Tämä ei kylläkään ollut ruokakaupassa.
Joskus vuosia sitten ostin kalliimpia omenoita halvempien hinnalla... Enää en kehtaisi. Omenalajike oli Pink lady, mielettömän hyviä omenoita.
Jos tavalliset hedelmät ovat paremmassa kunnossa kun reilun kaupan, otan paremmat mutta valitsen vaa'asta reilun kaupan tuotteen.
Kauppiaalle näkyy reilun kaupan tuotteelle todellista parempi kate ja tavallisille vastaavasti suurempi hävikki. Saa lohdutukseksi muutama kymmentä senttiä, joten tuskin on pahoillaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:49"]
Joskus vuosia sitten ostin kalliimpia omenoita halvempien hinnalla... Enää en kehtaisi. Omenalajike oli Pink lady, mielettömän hyviä omenoita.
[/quote]
Tätä ei muuten kannata tehdä, sillä asiaa seurataan. Eri hintaiset tuoteet eli esim. halvemmat ja kalliimmat omenat on sijoitettu siten, että sinun pitää käydä katsomassa sen halvemman koodi eri paikasta. Jos sitten vartija epäilee, että olet punninnut tuotteen väärällä koodilla, niin valvontakameran tallenteelta on helppo osoittaa, että kävit ensin katsomassa sen toisen koodin ja vasta sitten punnitsit tuotteen. Eli vahingossa väärän omenan numeron painaminen ei mene läpi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:49"]
[/quote]
Tätä ei muuten kannata tehdä, sillä asiaa seurataan. Eri hintaiset tuoteet eli esim. halvemmat ja kalliimmat omenat on sijoitettu siten, että sinun pitää käydä katsomassa sen halvemman koodi eri paikasta. Jos sitten vartija epäilee, että olet punninnut tuotteen väärällä koodilla, niin valvontakameran tallenteelta on helppo osoittaa, että kävit ensin katsomassa sen toisen koodin ja vasta sitten punnitsit tuotteen. Eli vahingossa väärän omenan numeron painaminen ei mene läpi.
[/quote]
Jos pitää foliohattua päässä, ei näy valvontakamerassa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuutio solmittuja pusseja painaa siis enemmän kuin kuutio solmimattomia pusseja, koska niitä mahtuu silloin kuutioon enemmän. Pussi itsessään painaa (eli tietty määrä muovia) painaa tietyn verran. Ei siihen mistään tule lisää sitä pussia (muovia) joka painaisi jos sen laitat pienemäpään tilaan. Nyt oikeesti....