Miten huijaat asioidessasi kaupassa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina. [/quote] Ihan kun se solmu siinä pussissa jotain painais... :D [/quote] Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.
[/quote]
Missähän nämä kaverit oikeasti olivat fysiikan tunnilla...
Teeppä muru itsellesi testi. Mene ensin vaa'alle hiukset auki, katso paljonko painat. Sitten laita hiuksesi myttyyn ponnarille ja kiipeä vaa'alle uudestaan. Muuttuuko paino?
Ja samaa voit sitten hämmästellä käydessäsi kaupassa, eli punnitse se pussi ensin avoinna ja sitten solmulla. Muuttuuko paino?
[/quote]
Miten näin moni meni tähän samaan provoon?
[/quote]
Tervetuloa kauppaan töihin, saat yllättyä kuinka moni ihan tosissaan luulee sen solmun tuovan lisäpainoa.
Heittäydyn avuttomaksi kalatiskillä ja saan ilmaisen fileoinnin. Oikeasti olen fileoinut itse 9-vuotiaasta asti, mutta sitähän kalakauppias ei tiedä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:47"]
Kaupoissa on joskus "seuraajia" (en tiedä oikeaa nimeä), mutta seurailevat ja katsovat mitä otat mukaasi sovituskoppiin ja mitä sinulla on jäljellä tultuasi sieltä. Ovat siis ihan tavallisen näköisiä ihmisiä "ostoksilla". Itse olen jäänyt näin kiinni. Vaatekaupassa tietysti vielä helpompaa jäädä kiinni.
[/quote]
Rintaliivejä tarttuu yleensä käsivarrelle kymmenkunta, kun eri malleja pitää sovittaa useassa ko'ossa ja eri toppauksillakin vielä. Vaikea uskoa, että joku niitä ehtii laskea, kun niin nolona välttelen muita asiakkaita alusvaateosastoilla ja sovittamisessakin menee pitkä tovi.
[/quote]
En tarkoitakkaan että aina jäisi kiinni, mutta jos jatkaa ja jatkaa niin 99% varmuudella. Usein varastaminen alkaa käydä myös uhkarohkeammaksi = ei jaksa panostaa enää niin paljon piilotteluun tai alkaa haalia enemmän tuotteita. Kyllä kaupoilla on usein hyvin paljon erilaisia tekniikoita napata varkaita. Ei ole olemassakaan sellaista jokakerta varmaa varkautta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
Ihan kun se solmu siinä pussissa jotain painais... :D
[/quote]
Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.
Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.
[/quote]
Kai myös asettelet punnittavat hedelmät kauas toisistaan, koska hedelmäkasa painaa enemmän?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 01:01"]
[/quote]
Kai myös asettelet punnittavat hedelmät kauas toisistaan, koska hedelmäkasa painaa enemmän?
[/quote]
Mä teen niin, että punnitsen aina yhden hedelmän kerrallaan. Tulee paljon halvemmaks yksitellen kun punnita kaikki kerralla kun on niin painavat yhdessä.
Eikö täällä ole ketään, jotka poistavat hedelmistä ja vihanneksista 'ylimääräiset' ennen punnitsemista, esim. kukkakaalista ne muutamat hassut vihreät lehdet ja säästävät näin mielettömiä summia...
Tulipa mieleen eräs tilanne kaupan kassalla, kun edelläni jonossa ollut keski-ikäinen äijä jäi huijauksesta kiinni. Äijä oli punninnut kaikki hedelmät ja vihannekset reilusti alakanttiin; oli tainnut pidellä niistä kiinni vaa'alla, jotta painaisivat vähemmän... Myyjäpä huomasi petoksen ja hoiti tilanteen varsin hienotunteisesti; hän tarjoutui punnitsemaan ostokset uudelleen äijän puolesta. Äijä sanoi, ettei tarvitse, maksoi pikaisesti muut ostoksensa ja hävisi erittäin nolona paikalta. :D Eli jos huijaatte, niin älkää ahnehtiko!
ilmeisesti noiden punnitushuijareiden takia lähikaupassa ollaan vainoharhaisia :( olin vauvan kanssa hakemassa wc-paperia ja irtonameja, mennessäni kassalle vartija pysäytti että "mennääpä punnitsemaan pussi uudestaan ". samaa näytti, mutta anteeksipyyntöä ei herunut !
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Paljonko painaa kilo muovipusseja? Paljonko painaa kilo muovipusseja, jotka solmittu? Ei sullakaan vaa'alla paino kasva vaikka miten solmussa olisit. Sama massa sulla on.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Paljonko painaa kilo muovipusseja? Paljonko painaa kilo muovipusseja, jotka solmittu? Ei sullakaan vaa'alla paino kasva vaikka miten solmussa olisit. Sama massa sulla on.
[/quote]
Molemmat painaa kilon, mutta jälkimmäisessä kasassa on tietty vähemmän muovipusseja. Eikä ihmistä voi laittaa solmuun...
Huijaan, että sanon ennen kauppaan menoa itselleni, ettei sitten yhtään herkkuja osteta. Ja sitten kun tulen kaupasta, niin puolet mun ostoksista on herkkuja. Olen huijannut itseäni kaupassa selityksellä, että nämä on vierasvaroja, tai että laitan nämä kaappiin enkä todellakaan syö niitä heti ja kerralla. No, siis... enhän mä pääse kotiinkaan asti, kun olen jo osan syönyt. Huijausta niin maan perk**eesti koko kauppareissu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Molemmat painaa kilon, mutta jälkimmäisessä kasassa on tietty vähemmän muovipusseja. Eikä ihmistä voi laittaa solmuun...
[/quote]
Paljonko yhden pussin massa on? Ei siihen tule yhtään lisää massaa vaikka laitat sen eri muotoon? Painat sinäkin saman verran olit seisomassa tai sikiöasennossa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Paljonko yhden pussin massa on? Ei siihen tule yhtään lisää massaa vaikka laitat sen eri muotoon? Painat sinäkin saman verran olit seisomassa tai sikiöasennossa.
[/quote]
Haha heti ilmestyy sata grammaa nestettä tyhhästä koska olet sikiöasennossa. Joku vissii nukkunu fysiikantunnilla. Massa ei muutu, laittaa sen mihin asentoon tahansa.
No se riippuu pussista mitä se painaa...
Ootko punninnu ittes seisomassa ja sikiöasennossa? Eikä muka ollut eroa? En jaksa tähän aikaan yöstä jankata itsestäänselvyyksistä...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
Ootko punninnu ittes seisomassa ja sikiöasennossa? Eikä muka ollut eroa? En jaksa tähän aikaan yöstä jankata itsestäänselvyyksistä...
[/quote]
Siis sinähän se tässä olet se joka ei tajua. Ei sitä massaa tai materiaalia lisäänny vaikka laitat sen solmuun hei haloo.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
[/quote]
Apua!!!:DDDDDDD
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
[/quote]
Siis sinähän se tässä olet se joka ei tajua. Ei sitä massaa tai materiaalia lisäänny vaikka laitat sen solmuun hei haloo.
[/quote]
Massasta oli puhe eikä materiaalista, daiju. Näkeehän sen jo silmällä, että siinä solmussa on enemmän massaa...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:08"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 03:04"]No se riippuu pussista mitä se painaa...
[/quote]
[/quote]
Massasta oli puhe eikä materiaalista, daiju. Näkeehän sen jo silmällä, että siinä solmussa on enemmän massaa...
[/quote]
Mutta kyseessä on sama pussi kuin olisi ilman solmua vai monta kiloa pusiin tulee lisää muovia kun myttäät sen?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]