Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten huijaat asioidessasi kaupassa?

Vierailija
26.04.2015 |

Paljasta nyt ;)

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:45"]Kerran huijasin myyjää että ostamani stringit tulee siskolleni, en uskaltanut sanoa että itelle tulee. Ja myyjä vielä tunki esitteleen kuinka venyvää ja mukavaa kangasta ne on. :D
.
Nojoo, itse asiaan. Joskus huijasin että reilun kaupan banaanit olis niitä "tavallisia" eli halvempia. Elin otin väärän vaakanumeron.
[/quote]

En käsitä mitä voitit tuolla banaanijutulla. Reilun kaupan ja tavalliset banaanit ovat aivan samamakuisia. Reilun kaupan ideahan on siinä että maksat enemmän, jotta se köyhä viljelijä saisi enemmän tuottoa. Nyt viljelijä ei saanut mitään koska sinä liimasit hänen banaaneihinsa Chiquitan tarran. Rahat menevät siis Chiquitalle.

[/quote]

Eivät todellakaan ole samanmakuisia.. Chiquitan banaanit ovat täynnä kemikaaleja, torjunta-aineita.. Ja kauppa on jo maksanut viljelijälle kun on ottanut tuotteen valikoimiin. Kauppa kokee tappion, ei viljejlijä. :)
[/quote]

Reilu kauppa ja luomu ovat täysin eri asioita. Luomu = banaani viljellään ilman torjunta-aineita ja käytetään luonnonmukaisia lannoitteita, kun reilu kauppa = banaanin tuottaja saa enemmän rahaa per banaanikilo kuin "normaali" tuottaja, eikä torjunta-aineiden määrässä ole eroa

Vierailija
62/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina. [/quote] Ihan kun se solmu siinä pussissa jotain painais... :D [/quote] Tottakai se painaa, en kai mä nyt turhaan oo koko ikääni punninnut solmimattomia pusseja. Sanoohan sen jo järkikin että se mytty siinä painaa jotain.

[/quote]

Missähän nämä kaverit oikeasti olivat fysiikan tunnilla...

Teeppä muru itsellesi testi. Mene ensin vaa'alle hiukset auki, katso paljonko painat. Sitten laita hiuksesi myttyyn ponnarille ja kiipeä vaa'alle uudestaan. Muuttuuko paino?

Ja samaa voit sitten hämmästellä käydessäsi kaupassa, eli punnitse se pussi ensin avoinna ja sitten solmulla. Muuttuuko paino?

[/quote]

Miten näin moni meni tähän samaan provoon?

Vierailija
64/130 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen täysin järkyttynyt, että näin epärehellisiä ihmisiä on "tavallisissa" kansalaisissa, Hävetkää! Jos huomaan, että kassa ottaa liian vähäsen jostakin, niin ilmoitan sen kyllä. Tietäkää se, että minkä taakseen jättää sen eestänsä löytää, ja minkä vääryydellä hankkii...

Te ehkä luulette, että kukaan ei huomaa, mutta uskokaa huomaa kyllä.

Vierailija
65/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teininä varastelin paljonkin... Ostoskoriin ladattiin kauheakasa meikkejä, karkkeja, herkkuja, levyjä, vaatteita yms ja sitten pukukoppiin-->tavarat laukkuun ja pihalle. Huhuh... Samoin kun kokeili korukaupassa esim jotain rannekorua tai pantaa niin se vain "unohtui" päähän.

Vaatekaupssa etsittiin vaatteista ne missä ei ollut hälytintä ja jos oli juuri siinä haluamassa vaateessa niin leikattiin häly vaan pois ja teipillä jonnekkin peilintaakse tai tuolin alle kiinni.

Hulluillapäivillä tavarat sai helposti sujautettua laukkuun ihmisvilinässä kaikkien keskellä.

Huhuh, aivan idiootin hulluutta.

Vierailija
66/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Teen ostokset ja maksan niistä niin kuin muutkin.

Vierailija
67/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:59"]myös jotkut piilottavat hameen alle tavaroitaan
[/quote]

:DD:DDD kuolen

Vierailija
68/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittelen paljon alusvaatteita, ja ne toiseksi parhaat nyt vaan sattuvat jäämään sinne omien vaatteiden alle.

Vierailija
69/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Varastaminen on ala-arvoista.

Vierailija
70/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin, nii ei tarvis tämmösiäkään miettiä.

Vierailija
71/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käräyttelen aina kaupoissa noita varkaita. On se mukava katsoa vierestä kun se keski-ikäinen, hyvin toimeentulevan näköinen nainen nostaa mekkalan vartijalle kun on pitänyt huijata alle euron summa jossain helvetin hedelmissä. Harvoin muuten ne köyhän näköiset varastavat tai huijaavat, lähes aina näyttävät keskivertoa parempituloisilta.

Vierailija
72/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, itse olen töissä tavaratalossa ja kyllä ihmiset näitä temppujaan tekee päivittäin! Varsinkin merkkivaatteihin pistetään joku -40% tarra tai vaikka 10€ hintalappu, jopa vaihdetaan kokonaan tuotteen hintalappu toisen halvemman tuotteen hintalappuun. Kumma vain että jokaikinen kerta minä katson tarkasti kassaa että tuleeko oikea nimi tuotteesta kassanäytölle. Ja jos liimailee niitä -40% yms lappuja ja koneelta tulee eri hinta, niin samantien soitto osastolle missä asia tarkastetaan. Eli turha yrittää edes. Ei toimi. Ja jos punnitset tuotteen ja sen jälkeen vielä lisäät tavaraa pussiisi niin voitte löytää itsenne stevarien kopista odottamassa poliisia ;) myös irtokarkkien maistelusta myymälässä joutuu vartijoiden kanssa juttusille. En voi edes ymmärtää miten ihmiset on niin tyhmiä että varastavat tai huijaavat kaupassa. Tulee sitten rikosrekisteri näpistyksestä, lievästä petoksesta tai varkaudesta. Ei ainakaan kannata mun työpaikalle tulla mitään pöllimään kun vartijat saavat pienistäkin näpistyksistä varkaat kiinni ;)

Vierailija
73/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomata jos saan liikaa rahaa takaisin tai jostain tuotteesta ei oteta hintaa

Vierailija
74/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:59"]myös jotkut piilottavat hameen alle tavaroitaan
[/quote]Ketkä nyt niin tekisi? :)

Vierailija
75/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

67: Miten minut saadaan kiinni siitä, että minulla on kaupan maksamattomat rintaliivit päällä?

Vierailija
76/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:44"]

Liimailen keräämiäni -30% lappuja tuotteisiin joita ostan :D:D kehheheh

[/quote]

Tuotteen hinnan vaihto on petos, ei näpistys, eli paljon pahempi rikos.

Vierailija
77/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:43"]

67: Miten minut saadaan kiinni siitä, että minulla on kaupan maksamattomat rintaliivit päällä?

[/quote]

Kaupoissa on joskus "seuraajia" (en tiedä oikeaa nimeä), mutta seurailevat ja katsovat mitä otat mukaasi sovituskoppiin ja mitä sinulla on jäljellä tultuasi sieltä. Ovat siis ihan tavallisen näköisiä ihmisiä "ostoksilla". Itse olen jäänyt näin kiinni. Vaatekaupassa tietysti vielä helpompaa jäädä kiinni.

Vierailija
78/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Käytän omaa ostoskassia
*Käytän kärrypolettia (ja palautan kärryn)
*Jos vain muutama ostos pakkaan ne hedelmäpussiin jos niitä on kassalla
*Käytän asiakasvessaa
*Testaan kosmetiikkatestereitä jos pitää vertailla esim. meikkivoiteiden sävyjä

Eli en huijaa.

Vierailija
79/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 00:47"]

Kaupoissa on joskus "seuraajia" (en tiedä oikeaa nimeä), mutta seurailevat ja katsovat mitä otat mukaasi sovituskoppiin ja mitä sinulla on jäljellä tultuasi sieltä. Ovat siis ihan tavallisen näköisiä ihmisiä "ostoksilla". Itse olen jäänyt näin kiinni. Vaatekaupassa tietysti vielä helpompaa jäädä kiinni.

[/quote]

Rintaliivejä tarttuu yleensä käsivarrelle kymmenkunta, kun eri malleja pitää sovittaa useassa ko'ossa ja eri toppauksillakin vielä. Vaikea uskoa, että joku niitä ehtii laskea, kun niin nolona välttelen muita asiakkaita alusvaateosastoilla ja sovittamisessakin menee pitkä tovi.

Vierailija
80/130 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huijannut, mutta kerran Lidlissä yksi papparainen yritti ujuttaa omat kaljansa ja lehtensä omieni ostoksieni sekaan. Onneksi huomasin kun en kaljaa ja aikakausilehtiä osta, ja sanoin kassalla että nuo eivät ole minun.