Miten huijaat asioidessasi kaupassa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]
Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
:----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis.
[/quote]
pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D
[/quote]
Jos tuote piippaa mutta koodia ei löydy, kassakone heittää erroria. Sitä ei voi ohittaa huomaamatta. Näin ainakin S-ryhmällä, eli edelleen tarinasi hieman haiskahtaa.
[/quote]
parempi ettette uskokkaan niin voin rauhassa käyttää masiinaani :)
Ystäväni ostaa ison tavaran jonka sisään piilottaa pienempiä.... Isommathan eivät mene kassan kautta vaan kassatäti vain ottaa siitä hintalapusta hinnan kun vähän nostaa sitä ;P
myös jotkut piilottavat hameen alle tavaroitaan
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"] Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu.. [/quote] :----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis. [/quote] pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D [/quote] Jos tuote piippaa mutta koodia ei löydy, kassakone heittää erroria. Sitä ei voi ohittaa huomaamatta. Näin ainakin S-ryhmällä, eli edelleen tarinasi hieman haiskahtaa. [/quote] parempi ettette uskokkaan niin voin rauhassa käyttää masiinaani :)
[/quote]
:D ei valitettavasti ole uskon asia, nämä jutut on kyllä kaupassa työskenteleville tuttuja.
En huijaa. Joskus vahingossa on tullut joku moka, ehkä pari kertaa elämässä. Tai oikeastaan myyjän moka..
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"] Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu.. [/quote] :----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis. [/quote] pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D [/quote] Jos tuote piippaa mutta koodia ei löydy, kassakone heittää erroria. Sitä ei voi ohittaa huomaamatta. Näin ainakin S-ryhmällä, eli edelleen tarinasi hieman haiskahtaa. [/quote] parempi ettette uskokkaan niin voin rauhassa käyttää masiinaani :)
[/quote]
:D ei valitettavasti ole uskon asia, nämä jutut on kyllä kaupassa työskenteleville tuttuja.
[/quote]
:D ei taida olla koska temppu onnistuu silti
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:42"]
Laitan kolikon sijasta ostoskärriin/säilytyskaappiin kolikon muotoisen metallipyörylän.. Lasketaanko ? :D
[/quote]
Minäkin olin tulossa kertomaan että en huijaa tai varasta kaupasta. Mutta joo, olen käyttänyt ostoskärryissä kahden ruplan kolikoita. Toisin ei se taida olla varsinaisesti kiellettyä, vaikka siinä lukee että 50s, 1€, 2€. Kahden ruplan kolikon arvo on jotain 3,5 senttiä, joten ei välttämättä viitsi edes palauttaa kärryä, vaan jättää sen seuraavan ihmetteltäväksi ja ryssät saa vielä hakut niskaansa :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:56"]
[/quote]
Typerys :) Eihän se enari ole kuin koodi, joka luetaan ja hinta tulee tietokannasta.
Periaatteessa jos tietäisit jonku nollahintakoodin, niin voisit vaihtaa sen tuotteeseen. Eikä se onnistu millään laitteella, paitsi tulostimella. Ja aika hyvä tuuri jos kassa ei sitä huomaisi ennemin tai myöhemmin.
Ideasi on yhtä naurettava kuin että laittaisit tuotteisiin hintalappuja joissa on hintana 0€ tai alennustarran jossa alennus on 100%.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:53"]Joskus omenoita ottaessa valkkaan halvimman lajikkeen e/kg. Jos kassalla huomataan, niin kerron että vahingossa olin väärää tuotenroa tuijottanut hyllyllä.. [/quote] Eikö saa sakot?
[/quote]
Tietysti saa sakot näpistyksestä jos jää kiinni. Jokainen vastaa ihan itse virheistään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:43"]
En huijaa missään.
Varastamista kokeilin 3 vuotiaana. Ei ollut mun juttu!
[/quote]
Sama täällä :) varasti kolmevuotiaana lähikaupasta ja jäin heti kiinni. Jostain syystä karkki kädessä kassan ohi kävely ei onnistunut.
En varastale kaupasta. Jos kassa jättää jonku tuotteen piippaamatta, niin sitä en huomauta, se on hänen virheensä, ei minun.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"] Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu.. [/quote] :----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis. [/quote] pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D [/quote] Jos tuote piippaa mutta koodia ei löydy, kassakone heittää erroria. Sitä ei voi ohittaa huomaamatta. Näin ainakin S-ryhmällä, eli edelleen tarinasi hieman haiskahtaa. [/quote] parempi ettette uskokkaan niin voin rauhassa käyttää masiinaani :) [/quote] :D ei valitettavasti ole uskon asia, nämä jutut on kyllä kaupassa työskenteleville tuttuja. [/quote] :D ei taida olla koska temppu onnistuu silti
[/quote]
Tämähän on tosi riskialtista, eikö?
Ensinnäkin jos jäät kiinni, niin se ei ole enää näpistys vaan joko varkaus tai petos. Varkaudesta voi saada jopa ehdotonta. Toiseksi, susta jää jälki sinne järjestelmään kun se sun käsittelemä tuote piipataan. Eli jos yksikin kassa sen huomaa niin koko kauppaketjun järjestelmästä voidaan hakea kaikki samanlaiset "jäljet" ja valvontakameroista katsoa sun naama.
Jos taas kaikki nämä erilliset rikokset niputetaan samaan nippuun, niin se rangaistus on kyllä hiukan enemmän kuin poliisin kirjaama parinkympin sakko.
Melko uhkarohkeaa, etten sanoisi. Vielä kun hyöty on niin pieni oltava, jotta kassa ei huomaa. Tuntuu aika turhalta riskiltä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:52"]Teen solmun hedelmäpussiin vasta punnituksen jälkeen. Säästän pari senttiä aina.
[/quote]
Olen punninnut, painaako solmu -> ei paina.
Tää ketju on varmaankin (toivottavasti) tarkoitettu huumorilla otettavaksi ja pahoittelen jo etukäteen, että kuulostan kohta ihan hirveältä kukkahattutädiltä, mutta ettehän oikeasti tee kaupassa mitään "temppuja". Se on ihan hemmetin ärsyttävää kaupan työntekijöille (ja muille asiakkaille jos esim väärää hintalappua täytyy alkaa selvittämään kassalla), vie kaupalta myyntivoittoja ja sitä kautta valtiolta verotuloja. Maksetaan banaaneista ne ylimääräiset sentit ja mieluummin sit vaikka äänestetään tyyppejä, jotka haluaa pudottaa ruuan hintaa alas.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:42"]
Laitan kolikon sijasta ostoskärriin/säilytyskaappiin kolikon muotoisen metallipyörylän.. Lasketaanko ? :D
[/quote]
Ei. Muovipoletteja saa kaupan infosta pyytämällä
Pieraisen kassajonossa ja osoitan sormella edessäni jonottavaa.
Eihän toi oo mitään huijaamista jos laittaa ostoskärryyn jonkun metallipalan tms. Sen tarkoitus on vain se että ihmiset palauttaisivat kärrynsä, ei ne mitään maksullisia ole. Poletteja saa kauppojen infopisteeltä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:48"]
Ja teitä ei sitten yhtään haittaa varastaa kaupasta tavaraa?
[/quote]
Naisethan näpistelee paljon enemmän kuin miehet, ja av:lla suurin osa on naisia, eli epärehellisiä varkaita.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
Eli tussin? En ymmärrä miten se tuotteen hinta siitä halpenee, jos myyjä ei saa viivakoodia luettua. Sittenhän se näppäilee numerosarjan manuaalisesti ja kassa ilmoittaa oikean hinnan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]
Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
:----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis.
[/quote]
pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D
[/quote]
Jos tuote piippaa mutta koodia ei löydy, kassakone heittää erroria. Sitä ei voi ohittaa huomaamatta. Näin ainakin S-ryhmällä, eli edelleen tarinasi hieman haiskahtaa.