Miten huijaat asioidessasi kaupassa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:45"]Kerran huijasin myyjää että ostamani stringit tulee siskolleni, en uskaltanut sanoa että itelle tulee. Ja myyjä vielä tunki esitteleen kuinka venyvää ja mukavaa kangasta ne on. :D
.
Nojoo, itse asiaan. Joskus huijasin että reilun kaupan banaanit olis niitä "tavallisia" eli halvempia. Elin otin väärän vaakanumeron.
[/quote]
En käsitä mitä voitit tuolla banaanijutulla. Reilun kaupan ja tavalliset banaanit ovat aivan samamakuisia. Reilun kaupan ideahan on siinä että maksat enemmän, jotta se köyhä viljelijä saisi enemmän tuottoa. Nyt viljelijä ei saanut mitään koska sinä liimasit hänen banaaneihinsa Chiquitan tarran. Rahat menevät siis Chiquitalle.
[/quote]
No ehkä se ei nyt toimi ihan noin
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:45"]Kerran huijasin myyjää että ostamani stringit tulee siskolleni, en uskaltanut sanoa että itelle tulee. Ja myyjä vielä tunki esitteleen kuinka venyvää ja mukavaa kangasta ne on. :D
.
Nojoo, itse asiaan. Joskus huijasin että reilun kaupan banaanit olis niitä "tavallisia" eli halvempia. Elin otin väärän vaakanumeron.
[/quote]
En käsitä mitä voitit tuolla banaanijutulla. Reilun kaupan ja tavalliset banaanit ovat aivan samamakuisia. Reilun kaupan ideahan on siinä että maksat enemmän, jotta se köyhä viljelijä saisi enemmän tuottoa. Nyt viljelijä ei saanut mitään koska sinä liimasit hänen banaaneihinsa Chiquitan tarran. Rahat menevät siis Chiquitalle.
[/quote]
No ehkä se ei nyt toimi ihan noin
[/quote]
ei niin mutta k-kauppias kalle haluaa ryöstää rahasi .:D
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
"sumennuslaite" lol, päivän paras!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
[/quote]
totta se on :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
[/quote]
totta se on :)
[/quote]
lisään vielä että aasialaiset tekevät ihmeitä:)
En todellakaan mitenkään. Menen sinne tekemään ostoksia, en huijaamaan. Outo kysymys.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:53"]Joskus omenoita ottaessa valkkaan halvimman lajikkeen e/kg.
Jos kassalla huomataan, niin kerron että vahingossa olin väärää tuotenroa tuijottanut hyllyllä..
[/quote]
Eikö saa sakot?
Lopulta kaikki asiakkaat maksavat näistä huijauksista. Kauppa laskee hävikin tuotteiden katteisiin.
kauppias täällä utelee :DD enpä anna neuvoja miten
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:47"]
Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
:----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis.
En huijaa missään.
Varastamista kokeilin 3 vuotiaana. Ei ollut mun juttu!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:37"]
Olen hommannut ns. viivakoodinsumennus laitteen, jolla voi pyyhkäistä tuotteesta viivakoodin käyttökelvottomaksi. Käytän sitä toisinaan jos paljon ostoksia, ettei summa olisi huomattavasti huijattu..
[/quote]
:----D joo trolololoo varmaan, mutta kai ymmärrät että jos tuote ei piippaa niin koodi vaan näpytellään kassakoneelle. Eli saman verran maksat eniveis.
[/quote]
pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]
pointti on että se piippaa silti mutta se ei vain lue sieltä mitään hintatietoja ;D
[/quote]
näihin törmäsi japanissa jatkuvaan, siellä on myymäläagentit näitä varten.. Ilmeisesti rantautuu Suomeen tämä ilmiö..
Kun olen punninnut irtokarkit lappaan vielä vähän lisää karkkia pussiin.
En yhtään enää ihmettele miks hinnat vaan nousee kokoajan. Tämmösten kusipäisten ihmisten takia köyhällä ei ole kohta varaa edes ranskanleipään!
HÄVETKÄÄ! Vaan ettehän te tajua tekevänne mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
näihin törmäsi japanissa jatkuvaan, siellä on myymäläagentit näitä varten.. Ilmeisesti rantautuu Suomeen tämä ilmiö..
[/quote]
miksi alapeukkua? :D näitähän saa suomessakin verkkokaupoista?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:48"]Ja teitä ei sitten yhtään haittaa varastaa kaupasta tavaraa? [/quote] Eihän se ole varastamista jos siitä antaa kuitenkin korvausta ;D
[/quote]
Kerrotko millainen polkupyörä sinulla on ja missä säilytät sitä? Jätän korvaukseksi jotain minkä itse päätän jättää.