Mitä sinusta kertoo se, että rokotettu sairastuu koronaan?
Mieti hetki asiaa ihan rauhassa. Media on tämän nyt normalisoinut, että näin se vain menee. Ja onneksi on rokotukset, jos saa koronan.
Minun käsitykseni mukaan rokotteita alettiin valmistamaan ajatuksella, että pääsemme eroon koronasta. Saamme laumasuojan, immuniteetin, pääsemme eroon kiertävästä taudista. Nyt kun nämä kaikki on kumottu, jää jäljelle vain se että rokotettu koronaan sairastunut sanoo, että onneksi minulla on rokotukset.
Näettekö itsekään, miten älytöntä tämä on? Keisarillahan ei ole vaatteita, se rokotehan ei vain nyt toimi.
Kommentit (244)
Rokotteista on koko ajan kerrottu, että ne suojaavat monia vakavalta tautimuodolta. Näin ne tekevät.
Missään vaiheessa ei ole luvattu, että rokotus estää tartunnan, vaan vähentää riskiä saada vakava sairaus ja joutua sairaalaan.
Se olisi toiminut niin että rokote olisi nujertanut koko epidemian JOS meillä olisi edelleen niin heikosti tarttuva virus kuin se ensimmäinen variantti oli. Sen jälkeen meillä on jo kolmas aina vain tarttuvampi variantti joten rokotteet eivät eneeä kykene koko epidemian ratkaisemiseen. Onneksi sillä päästään luultavasti epidemian yli niin että varsin harva sairastuu vakavasti tai kuolee. Ja sekin on paljon parempi kuin ei mitään.
Tiedän muutaman rokotetun, jotka ovat sairastuneet, mutta kukaan heistä ei ole tartuttanut eteenpäin, edes perheenjäseniään. Merkittävä etu sekin.
Pelottaa ajatellakin, mikä tilanne olisi nyt, jos rokotteita ei olisi lainkaan
Tää rokotevastaisten öyhötys on kyllä käsittämätöntä, jankataan näitä samoja asioita. Ihan näin maallikkona voin tiivistetysti selventää tilannetta:
-rokotus ei estä tartuntaa eikä sellaista ole koskaan luvattu.
-sen sijaan rokotus hyvin suurella todennäköisellä (huom! tästäkään ei ole kukaan luvannut mitään varmuutta kenenkään yksittäisen henkilön kohdalla) suojelee rokotteen saanutta vakavalta tautimuodolta, eli hän jää varmemmin henkiin. Kun hän ei siten tarvitse esim. sairaalahoitoa tai tehohoitopaikkaa, saattaa joku muukin, joka puolestaan tarvitsee hoitopaikkaa, jäädä henkiin, koska hoitopaikkoja on tarjolla.
-jos rokotettu saa tartunnan, hän todennäköisesti (huom! tästäkään ei ole luvattu mitään varmuutta) sairastaa taudin nopeammin ja erittää vähemmän viruksia, eli tartuttaa vähemmän muita.
Nämä ovat rokotusten hyödyt, ei se, että tautia ei enää ollenkaan olisi tai ilmenisi. En ymmärrä, mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.
Olen yllättynyt siitä, että edes hieman toimiva rokote on tähän SARS kakkoseen kyetty luomaan, sillä SARS ykköseen ei pystytty luomaan mitään rokotetta. Se piti tukahduttaa, ja niin tämä kakkonenkin pitäisi, ne ovat lähisukulaisia. Korona ei siis ole mikään influenssa, johon on toimivia rokotteita helposti tehtävissä.
Kertoo rokotteen kokeellisuudesta. Joku aika sitten olisi pidetty hulluna, jos joku sanoi, että rokotetut aika varmasti sairastuvat tautiin, johon on rokotettu.
Koronan alkuaikoina vielä puhuttiin monen vuoden kehitystyöstä ennen kuin rokote saadaan. Sitten hokkus pokkus vajaassa vuodessa alettiin jo piikittää väestöä.
Korona on psykoosi. Ei muuta voi enää todeta.
Vierailija kirjoitti:
Tää rokotevastaisten öyhötys on kyllä käsittämätöntä, jankataan näitä samoja asioita. Ihan näin maallikkona voin tiivistetysti selventää tilannetta:
-sen sijaan rokotus hyvin suurella todennäköisellä (huom! tästäkään ei ole kukaan luvannut mitään varmuutta kenenkään yksittäisen henkilön kohdalla) suojelee rokotteen saanutta vakavalta tautimuodolta, eli hän jää varmemmin henkiin. Kun hän ei siten tarvitse esim. sairaalahoitoa tai tehohoitopaikkaa, saattaa joku muukin, joka puolestaan tarvitsee hoitopaikkaa, jäädä henkiin, koska hoitopaikkoja on tarjolla.
-jos rokotettu saa tartunnan, hän todennäköisesti (huom! tästäkään ei ole luvattu mitään varmuutta) sairastaa taudin nopeammin ja erittää vähemmän viruksia, eli tartuttaa vähemmän muita.
Nämä ovat rokotusten hyödyt, ei se, että tautia ei enää ollenkaan olisi tai ilmenisi. En ymmärrä, mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.
Ehkä ovat rokotteen hyödyt (tätä ei ole luvattu). Itae olen ensimmäiset kaksi rokotetta ottanut, mutta kolmatta en enää ota. Sen verran hatarat ovat tilastot hyödyistä. Oman ajatusmaailmani mukaan 3kk välein tarvittava rokote ei ole toimiva rokote. Lisäksi omalla kohdalla todennäköisyys vakavaan tautimuotoon on muutenkin vähäinen, ja rokotuksista sain sivuoireen, joka on kestänyt nyt puoli vuotta.
Jos epäilet tästä jotain niin se osoittaa vain sen, että et tiedä miten ihmiskehon immuunijärjestelmä toimii.
Rokotteet eivät aina takaa 100% immuniteettia. Tässäkin tapauksessa rokote estää sitä osittain mutta takaa sen, että kaikella todennäköisyydellä sairastat sen lievänä flunssana jos niitäkään oireita.
Sama se on influenssarokotteen kanssa ja muiden vastaavien nopeasti muuttuvien virusten kanssa.
Ikäryhmässäni 0,7% joutuu teholle. Ja kaikki 99,3% pelkäävät kuuluvansa tuohon vähemmistöön! Miinus toki ne järkevät, jotka eivät kuulu riskiryhmiin ja ovat jättäneet rokotteet ottamatta.
Inhottaa, kun muiden pelot määräävät omaa elämääni! Yritetään painostaa rokotteeseen ties millä verukkeilla.
https://www.hs.fi/paivanlehti/08022021/art-2000007788481.html
Ja kyllä olen nyt sairastanut koronan. Olematon nuha, kun omalla kohdallani arvelinkin käyvän.
Suojaan muita olemalla kotona ha käyttämällä julkisilla paikoilla maskia.
Vierailija kirjoitti:
Missään vaiheessa ei ole luvattu, että rokotus estää tartunnan, vaan vähentää riskiä saada vakava sairaus ja joutua sairaalaan.
Noin minä asian alunperin ymmärsin. Ihmettelin kuitenkin STM:n ja THL:n virkamiesten, sekä politikkojen outoja lausuntoja, joista usein olisi voinut saada väärän mielikuvan, että rokote estää saamasta tartuntaa. Ihmisiä yritettiin puolitotuuksilla houkutella rokotettavaksi.
Samaa, virheellistä tietoa liikkuu tälläkin palstalla edelleen.
Rokote kehitettiin ennenkuin deltaa ja omikronia oli olemassa, joten ei ihme, ettei suojaa niin hyvin kuin toivottiin, mutta onneksi suojaa edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Eli sama Suomeksi, kukaan ei ole luvannut mitään hyötyä rokotteesta missään asiassa!!
Mutta se on jo luvattu, että kolmosen ja nelosen välissä suojateho vain heikkenee ja kääntyy negatiiviseksi, jolloin olet enemmän riskissä saada vakavatauti kuin ennen rokotteita.
Kyllä kannattaa piikkipakko ja passi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen itse pohtinut. En ottanut itse rokotuksia ja pakottaminen ärsyttää, tuskin tätä tullaan ikinä myöntämään, että rokotuksia olisi kannattanut antaa lähinnä riskiryhmille.
Sua on rokotettu monilla erillaisilla rokotuksilla vauvaikäisestä lukion loppuun ja miehet vielä armeijassa, että lopeta harhasi julistaminen.
-SELVITÄ ITSELLESI mitä kaikkia rokotteita suhuhn on ajettu ja niiden ansiosta olet täällä terveenä.
Kerrotko muuten vielä mikä lääketieteellinen koulutus sulla olikaan?
Korona ja rokotukset eivät koske minua niin ei kerro mitään.
Ne ketkä haluaa saavat näitä harrastella.
Jos jollakulla rokottamattomalla on kristallipallo josta näkee tulevaisuuden koronatilanteen tai vielä parempi kaikki mahdolliset pandemiat, niin kertokaa toki miten tulee menemään. Ja jos jollakulla on se kristallipallo, niin miksi ette osanneet varoittaa, sanotaan vaikka, kolme vuotta sitten?
Tilanne on uusi ja sitä seurataan koko ajan, ja tiedon kasvaessa tehdään muutoksia käytäntöihin.
Sain viime viikolla 3. rokotteen ja ymmärsin, että voin sairastua koronaan, koska se ei anna 100% suojaa. Ihan samalla periaatteella syön e-pillereitä ja ymmärrän, että silti voi tulla raskaaksi.
Syön myös joitakin lääkkeitä esim. joskus Buranaa, eikä se poista 100% päänsärkyä, vaikka pakkauksessa niin kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen itse pohtinut. En ottanut itse rokotuksia ja pakottaminen ärsyttää, tuskin tätä tullaan ikinä myöntämään, että rokotuksia olisi kannattanut antaa lähinnä riskiryhmille.
Sua on rokotettu monilla erillaisilla rokotuksilla vauvaikäisestä lukion loppuun ja miehet vielä armeijassa, että lopeta harhasi julistaminen.
-SELVITÄ ITSELLESI mitä kaikkia rokotteita suhuhn on ajettu ja niiden ansiosta olet täällä terveenä.
Kerrotko muuten vielä mikä lääketieteellinen koulutus sulla olikaan?
Lisään vielä tähän omaani linkin listaan kaikista rokotuksista, joita meille annetaan vauvasta alkaen ja niitä on monia.
-On alkaen aina rotaviruksesta alkaen kurkkumätään yms.
-Ensimmäinen rokote tulee 2kk iässä.
-Rokotevastaiset voi selittää meille, miksi ovat ottaneet koko lapsuutensa aikuisuuteen saakka kaikki rokotteet, mutta nyt tämä koronarokote on perkeleen aikaansaannos?
Linkki:
Ei kerro mitään minusta