Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persujen äänestäjät, mitä mieltä ympäristöasioista?

Vierailija
21.04.2015 |

Omiin silmiini Perussuomalaisten ympäristöä koskevat kommentit ovat aika karua luettavaa.
Maaseutupoliittisessa ohjelmassa mm. vaaditaan, että "luontoa tulee suojella luonnonsuojelijoilta" ja että vain hoidettu metsä on viihtyisä. Olen vähän ihmeissäni, että miksei isänmaalliseksi julistautunut puolue ole kiinnostunut isänMAASTA, vaan on valmis kaatamaan täältä viimeisetkin luonnontilaiset metsät ja myymään maamme ulkomaisille kaivosyhtiöille. Persujen kannattajat, painostetaan ehdokkaita nyt käyttämään järkeä näissä asioissa. Myös puhdas, luonnontilainen luonto on kilpailuvaltti! Minä en ainakaan halua tänne yhtään Talvivaara kakkosta!
Muilta osin tuo kyseinen ohjelma vaikuttaa ihan hyvältä, siellä on paljon tärkeitä asioita, kuten maaseudun palveluiden ylläpitäminen, omavaraisuus sekä pientilojen tilanteen helpottaminen.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://elainpolitiikka.net/elainsuojelulaki-2015-sitoumus/

Täältä löytyy mm. turkistarhausta vastustavat ehdokkaat 2015, oli siellä persujakin. Itse valitsin ensin puolueen, sitten katsoin asiaan sitoutuneet ehdokkaat ja valitsin näistä parhaiten myös muilta arvoiltaan minulle sopivan ehdokkaan. Ihan hyvä valinta, harmi että tämä hlö ei päässyt eduskuntaan.

Vierailija
42/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:33"]

Äänestin PS:a maahanmuuttoasioiden takia. Mutta on luonnonsuojelukin tärkeää! Miksei voi olla sellaista puoluetta joka ottaisi molemmat asiat huomioon :(

[/quote]

Minulla aivan sama tilanne.

Persut olisivat "täydellinen" puolue, jos kunnostautuisivat eläin- ja luonnonsuojeluasioissa. Mm. täysi puhumattomuus eläinsuojelusta Persujen keskuudessa puistatuttaa. Olisikohan eduskuntaan nyt noussut joku edustaja, joka voisi ajaa myös eläinten asiaa. Toivon kovasti.

[/quote]

No kai te nyt edes tiedätte, ketä äänestitte? Siis otitte selvää, mitä juuri teidän ehdokkaanne oli mieltä ympäristöasioista?

Jännää, miten ihmisillä on erilaiset kynnyskysymykset. Minulle se, että ympäristö säilyy edes jotenkuten, on niin tärkeä asia, että ehdokas voi olla muuten vaikka kuinka täydellinen tahansa, mutta jos on eri mieltä tästä, en voisi ikipäivänä äänestää.

Jollekin muulle voi sitten olla maahanmuutto sellainen kysymys. Mutta sitten, kun puhdas luonto on tuhottu, sitä ei enää takaisin saa. Turha sitten itkeä, että no niin, nyt on mamut potkittu pellolle*, aletaanpas suojella ympäristöä. Myöhäistä on.

*) Ja turha muuten toivoa, että edes siihen maahanmuuttopolitiikkaan tulisi oikeasti mitään muutosta. Eihän se ole edes Soinin itsensä mukaan tärkeää.

[/quote]

Sama.ongelma maahanmuuton kanssa. Kun täällä on samanlaista kun Ruotsissa, ni eipä paljon auta että on sentään metsät kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:33"]

Äänestin PS:a maahanmuuttoasioiden takia. Mutta on luonnonsuojelukin tärkeää! Miksei voi olla sellaista puoluetta joka ottaisi molemmat asiat huomioon :(

[/quote]

Minulla aivan sama tilanne.

Persut olisivat "täydellinen" puolue, jos kunnostautuisivat eläin- ja luonnonsuojeluasioissa. Mm. täysi puhumattomuus eläinsuojelusta Persujen keskuudessa puistatuttaa. Olisikohan eduskuntaan nyt noussut joku edustaja, joka voisi ajaa myös eläinten asiaa. Toivon kovasti.

[/quote]

No kai te nyt edes tiedätte, ketä äänestitte? Siis otitte selvää, mitä juuri teidän ehdokkaanne oli mieltä ympäristöasioista?

Jännää, miten ihmisillä on erilaiset kynnyskysymykset. Minulle se, että ympäristö säilyy edes jotenkuten, on niin tärkeä asia, että ehdokas voi olla muuten vaikka kuinka täydellinen tahansa, mutta jos on eri mieltä tästä, en voisi ikipäivänä äänestää.

Jollekin muulle voi sitten olla maahanmuutto sellainen kysymys. Mutta sitten, kun puhdas luonto on tuhottu, sitä ei enää takaisin saa. Turha sitten itkeä, että no niin, nyt on mamut potkittu pellolle*, aletaanpas suojella ympäristöä. Myöhäistä on.

*) Ja turha muuten toivoa, että edes siihen maahanmuuttopolitiikkaan tulisi oikeasti mitään muutosta. Eihän se ole edes Soinin itsensä mukaan tärkeää.

[/quote]

Itselle maahanmuutto oli ykköskysmys. Äänestin kuitenkin sellaista persua, joka mm. kannatti tuomioiden koventamista eläinsuojelurikoksista. Vihreitä tai vassareita en nyt vain muista syistä voi äänestää, vaikka arvostan todella paljon heidän kantaansa eläinsuojeluasioissa.

Soininkaan aika ei ole ikuinen, muutenkin persuille sopisi uudenlainen keulakuva.

Vierailija
44/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:49"]

Persut on sanonut että haluavat eroon kaikista " viherveroista " Hohoijaa .....

[/quote]Se on oikeasti viisasta politiikkaa. Viherverot täällä meillä, missä asiat pyritään hoitamaan kunnolla ja ympäristöseikat huomioon ottaen, ovat idioottimaista politiikkaa. Ne johtavat ja ovat johtaneet osaltaan siihen, että ko. toiminnasta on tullut huonosti kannattavaa ja se on siirtynyt kolmansiin maihin, joissa ei välitetä ympäristöseikoista yhtään mitään ja kaikenlaiset päästöt ovat luokkaa tuhatkertaiset vs. meidän päästöt.

Kuten moneen kertaan on todettu. Suomessa vihreiden touhu on ideologista puuhastelua, joka ei anna kenenkään tavoitteisiin mitään lisäarvoa, pelkästään negatiivisia vaikutuksia. Heidän roikkumisensa hallituksessa luovat vain epäluottamusta investointien suhteen, mutta onneksi se on nyt loppu, toivon mukaan lopullisesti.

Vierailija
45/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen persujen äänestäjä. Lennän kerran neljässä vuodessa, kävelen töihin ja sammutan valot huoneista, joissa en oleskele. Käytän foliot ja pussit useaan kertaan. Kulutettavaa rahaa töissä käymisestä huolimatta on vähän ja se menee välttämättömyyksiin. Miten sinä ap. toimit asioissa, joissa voit itse vaikuttaa?

Vierailija
46/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:49"]

Persut on sanonut että haluavat eroon kaikista " viherveroista " Hohoijaa .....

[/quote]

Linkki or didn't happen.. Jokuhan täällä aiemmin hehkutti eläintenoikeuksia puolustavaa persunaista, en muista nimeä. Älkää nyt uskoko ainakaan näitä, jotka heittää kaiken hatusta, totuudella ei niin väliä.

[/quote]

Tuolla alussa oli linkki puolueen Maaseutupoliittiseen vaaliohjelmaan. Luin koko ohjelman läpi ja oletan siellä olevien asioiden edustavan melko hyvin puolueen linjaa. Jos yksi ehdokas poikkeaa merkittävästi tästä linjasta, hänen äänestämisensä antaa silti äänen koko puolueelle ja sille enemmistön linjalle. Toisaalta se on viesti siitä, millaisiin asioihin puolueen kannattajat toivoisivat kiinitettävän enemmän huomiota. Palautetta kannattaa aina laittaa myös suoraan ehdokkaille (tai nyt siis kansanedustajille). Uskon, että nuoremmat sukupolvet ovat keskimäärin valveutuneempia ympäristö- ja eläinsuojeluasioissa. Perussuomalaisiinkin on nyt tullut mukaan nuorempaa väkeä, joten ehkä näihinkin asioihin saadaan kohennusta. Laittakaa sitä palautetta! Puolueiden linjat eivät ole mitään kiveenhakattuja, vaan varsinkin populistipuolueella kansalaisten tahto painaa kyllä vaakakupissa!

Vierailija
47/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:01"]

Olen persujen äänestäjä. Lennän kerran neljässä vuodessa, kävelen töihin ja sammutan valot huoneista, joissa en oleskele. Käytän foliot ja pussit useaan kertaan. Kulutettavaa rahaa töissä käymisestä huolimatta on vähän ja se menee välttämättömyyksiin. Miten sinä ap. toimit asioissa, joissa voit itse vaikuttaa?

[/quote]

Minä en ole ap, mutta lennän vielä harvemmin kuin sinä, ja sammutan valoja jopa niistä huoneista, joissa oleskelen. Parhaani yritän, mutta ei paljon lohduta, kun parin kilometrin päässä oleva tehdas on kaatanut kaikki metsät ympäriltään ja dumpannut jätteensä siihen valtaviksi kasoiksi. Tämä oli aikoinaan kaunis alue, mutta nyt koko joen suisto on tuhottu.

Viimeinen sammuttaa valot.

Vierailija
48/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:01"]

[/quote]

En ole ap, mutta samoilla linjoilla hänen kanssaan. Lentomatkustamista vältän kokonaan, lomat on kotimaassa (haluan myös tukea kotimaanmatkailua), sähkö tuotetaan meillä osin omavaraisesti (aurinko + hake). Auto on, koska välimatkat ovat pitkiä, mutta jos tänne saisi julkisen liikenteen toimimaan, niin olisin valmis luopumaan autosta. Ostan sähköauton heti, kun siihen on varaa. Kierrättäminen ja valojen sammuttaminen on itsestäänselvyyksiä.

Totta kai ihminen on paljolti itse vastuussa toiminnastaan. Minusta silti on törkeää, että vastuu luonnosta sysätään vain kansalaisten harteille "jokainen voi arjen valinnoillaan vaikuttaa", mutta teollisuus ja suuryritykset ovat pyhiä ja saavat toimia täysin mielivaltaisesti. Politiikalla pitäisi vaikuttaa ennenkaikkea niihin. Arjen valintoihin ja kulutukseen voidaan vaikuttaa myös asennemuutoksella (mutta miten, ihmisethän vihaavat kaikkea pakottamista, kieltämistä ja tuputtamista?).

Vierailija
49/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että myös PS kannattajista löytyy muita ympäristömyönteisiä! :) Nyt vaan painetta puolueen suuntaan, että muuttaisivat tältä osin linjauksiaan.

Vierailija
50/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:00"]

http://elainpolitiikka.net/elainsuojelulaki-2015-sitoumus/ Täältä löytyy mm. turkistarhausta vastustavat ehdokkaat 2015, oli siellä persujakin. Itse valitsin ensin puolueen, sitten katsoin asiaan sitoutuneet ehdokkaat ja valitsin näistä parhaiten myös muilta arvoiltaan minulle sopivan ehdokkaan. Ihan hyvä valinta, harmi että tämä hlö ei päässyt eduskuntaan.

[/quote]

Loistavaa! Hyvä Persut! Tässä senkin huomaa, että (tämänkin) puolueen sisällä on paljon vaihtelua mielipiteissä ja asenteissa. Hieno huomata, että mm. Kike Elomaa ja Maria Lohela molemmat vastustavat turkistarhausta.

Vierailija
51/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä suora lainaus PS:n uusimmasta Maaseutuohjelmasta:

- Tuulivoimapuistoja suojelualueille

- Turve on resurssi – ei rikos

- Turkistarhaisku on viharikos yrittäjää kohtaan ja terroriteko yritystä kohtaan

- Turkisala kierrättää ja työllistää

- Kell ́kulta on – sen ylös kaivakoon

- Kaivosteollisuus työllistää

Että päätelkää siitä sitten, mikä on puolueen yleinen kanta mm. turkistarhaukseen.

Vierailija
52/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:20"]

Tässäpä suora lainaus PS:n uusimmasta Maaseutuohjelmasta:

- Tuulivoimapuistoja suojelualueille

[/quote]

Mitäs h******** tämä nyt sitten meinaa? Toivottavasti on joku typerä vitsi.

Vierailija
53/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen mm. sitä mieltä että metsät sileeksi ja asvalttia tilalle ja sen jälkeen kustaan ja paskotaan Itämeri pilalle. Vastustan myös Saimaannorppien suojelua ja ylipäänsä vihaan luontoo ja kaikkee.

Vierailija
54/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida asioille jotka ovat rajojen ulkopuolella. Suomessa on jo niin tiukkaa että hyvä kun pystyy enää ihminenkään elämään sääntöjen mukaisesti. 

Vierailija
55/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:40"]

Me ei voida asioille jotka ovat rajojen ulkopuolella. Suomessa on jo niin tiukkaa että hyvä kun pystyy enää ihminenkään elämään sääntöjen mukaisesti. 

[/quote]

Miten luonnonsuojelu on "rajojen ulkopuolella"? Meinaatko, ettei suomalaista luontoa tarvitse suojella, tai ettei maailman saasteet kulkeudu tänne?

Vierailija
56/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:38"]

Omiin silmiini Perussuomalaisten ympäristöä koskevat kommentit ovat aika karua luettavaa.
Maaseutupoliittisessa ohjelmassa mm. vaaditaan, että "luontoa tulee suojella luonnonsuojelijoilta" ja että vain hoidettu metsä on viihtyisä. Olen vähän ihmeissäni, että miksei isänmaalliseksi julistautunut puolue ole kiinnostunut isänMAASTA, vaan on valmis kaatamaan täältä viimeisetkin luonnontilaiset metsät ja myymään maamme ulkomaisille kaivosyhtiöille. Persujen kannattajat, painostetaan ehdokkaita nyt käyttämään järkeä näissä asioissa. Myös puhdas, luonnontilainen luonto on kilpailuvaltti! Minä en ainakaan halua tänne yhtään Talvivaara kakkosta!
Muilta osin tuo kyseinen ohjelma vaikuttaa ihan hyvältä, siellä on paljon tärkeitä asioita, kuten maaseudun palveluiden ylläpitäminen, omavaraisuus sekä pientilojen tilanteen helpottaminen.

[/quote]Hölmö. Suomessa ei ole yhtään luonnotilaista metsää. Kaikki metsät ovat palaneet historian saatossa moneen kertaan

[/quote]

Luonnontilainen tarkoittaa sellaista, jota ihminen ei ole muokannut. Metsäpalo on eri asia.

[/quote]Miten se on eri asia? Poltettu on sama kuin kaikki pois pyyhitty. Jos otan metsästä puuta se on paljon vähemmän

[/quote]

Missä mahdoit olla biologian tunnilla? Kun metsästä osa palaa, se lisää monimuotoisuutta, ei vähennä.

[/quote]Eli miten se eroaa siitä jos metsänomistaja kulottaa metsänsä??

Vierailija
57/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:15"]

Mahtavaa, että myös PS kannattajista löytyy muita ympäristömyönteisiä! :) Nyt vaan painetta puolueen suuntaan, että muuttaisivat tältä osin linjauksiaan.

[/quote]Löytyykö Vihreistä yhtään aitoa luonnoasuojelijaa. Hehän haluavat korvata saasteettomat ydinvoimalat saastuttavalla hiilivoimalla kuten Saksassa

Vierailija
58/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:38"]

[/quote]Hölmö. Suomessa ei ole yhtään luonnotilaista metsää. Kaikki metsät ovat palaneet historian saatossa moneen kertaan

[/quote]

Luonnontilainen tarkoittaa sellaista, jota ihminen ei ole muokannut. Metsäpalo on eri asia.

[/quote]Miten se on eri asia? Poltettu on sama kuin kaikki pois pyyhitty. Jos otan metsästä puuta se on paljon vähemmän

[/quote]

Missä mahdoit olla biologian tunnilla? Kun metsästä osa palaa, se lisää monimuotoisuutta, ei vähennä.

[/quote]Eli miten se eroaa siitä jos metsänomistaja kulottaa metsänsä??

[/quote]

Ei tässä kulottamisesta puhuttu vaan hakkuista. Puun ottamisesta metsästä.

Vierailija
59/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdokkaanenergialuokitus.fi-sivuston mukaan Perussuomalaisten ympäristökannat ovat kaikista puolueista huonoimmat.

Ja Persut mukamas välittävät tulevaisuudesta. Tulevat sukupolvet mielellään varmaan eläisivät planeetalla joka ylläpitää kohtuullisesti elämää.

Vierailija
60/139 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:15"]

[/quote]Löytyykö Vihreistä yhtään aitoa luonnoasuojelijaa. Hehän haluavat korvata saasteettomat ydinvoimalat saastuttavalla hiilivoimalla kuten Saksassa

[/quote]

Mistäs sait tämän päähäsi? Puolue kannattaa tehokkaampaa energian käyttöä sekä uusiutuvia energianlähteitä. Lue vaikka täältä: https://www.vihreat.fi/ilmasto-energiaohjelman-tiivistelma#.VTZICpPFppk
Vihreät ovat myös haastaneet muut puolueet mukaan kampanaan Kielletään kivihiili vuoteen 2025 mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän