Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?
Ainoa vastaus oli rasvaa.Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?
Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?
Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.
Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kans suuresti nämä : " ei syödä mitään niin laihtuu" ihmiset.. terveellinen ja säännöllinen ruokailu 3-4h välein pitää makean himon kurissa ja runsas 2-3l veden juonti tärkeää. Säännöllinen ruokailu myös auttaa siihen ettei aina ole turvonnu sen jälkeen kun on syönyt, jolloin sentit jo kariutuu vartalolta pois. Pussikeitot saa kropan iha sekaisin ja paluu normaalin ruuan syömiseen tuo kilot nopeampaa takaisin, sillä elimistö on ollut säästöliekillä pussikeittojen ajan.
Säästöliekki on lihavien tekosyy sille, mikseivät laihdu. Paino kyllä laskee, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Ja paino nousee, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Ja paino pysyy samana kun syö sen verran mitä kuluttaa. Yksinkertaista.
Saana K. kirjoitti:
onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa? ne vois kuulemma toimia hyvin. mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.
Joku karppaushullu aina pilaa kaikki ruokaketjut. Sokerihullu vaan puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?
Ainoa vastaus oli rasvaa.Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.
Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.
Pari palaa leipää, päälliset, jogurttia, marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä on jo heittämällä 500kcal. Voi olla enemmänkin annoskoosta riippuen. Söisin noin paljon kerralla ehkä viikonloppuisella brunssilla, en todellakaan välipalaksi.
Välipaloja ei kannata ylipäätään syödä lainkaan. Mieluummin syö sellaista ruokaa joka pitää nälän pois 4-6 tuntia, ja sitten syö uudestaan sitä oikeaa ruokaa. Itse lihoin syömällä perusterveellisesti 5 kertaa päivässä. Jätin palat pois ja keskityin oikeisiin aterioihin. Nyt - 12kg.
Itse taas laihduin 10kg sillä että aloin syömään aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Aiemmin pari isoa mättöä päivässä ja kilot pysyi. Roskaruualla saavuttaa tuon puolenpäivä kylläisyyden, ei esim kasvisruualla.
En syö roskaruokaa lainkaan. Ja syön kasvispainotteisesti, myös usein täysin kasvisruokaa koko viikon, ja täyttävää on :).
No tuolla tekniikalla teet ruuasta vain vihollisen kun se voisi aivan hyvin olla hyvä ja tärkeä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko nälkäkiukkusia vai miksi ketju on täynnä tappelua ja kitinää?
No, no, eiköhän tässä ketjussa ole kaikille tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kans suuresti nämä : " ei syödä mitään niin laihtuu" ihmiset.. terveellinen ja säännöllinen ruokailu 3-4h välein pitää makean himon kurissa ja runsas 2-3l veden juonti tärkeää. Säännöllinen ruokailu myös auttaa siihen ettei aina ole turvonnu sen jälkeen kun on syönyt, jolloin sentit jo kariutuu vartalolta pois. Pussikeitot saa kropan iha sekaisin ja paluu normaalin ruuan syömiseen tuo kilot nopeampaa takaisin, sillä elimistö on ollut säästöliekillä pussikeittojen ajan.
Älä viitsi intoilla. Et ole kaikkitietävä eikä sulla ole varaa arvostella muita.
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vastaus oli rasvaa.Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.
Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.
Nuo syömiset vain lisäävät nälkää.
Ei kenenkään kroppa kestä, jos ei saa energiaa. Kituuttamalla ei painoa hallita. Se johtaa lopulta ylensyöntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vastaus oli rasvaa.Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?
Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?
Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.
Prosessoitua lihaa.
https://www.lihatiedotus.fi/liha-ja-terveys/liha-ja-syopa.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53v. 67kg ja 162cm. Ihannepaino olisi 58kg. Olisin tyytyväinen, jos saisin 5kg rasvaa pois. En kuitenkaan taida onnistua, koska olen huomannut, että jos kalorit on yhtään miinuksella tai jos väsyttää, mieleni ja kehoni alkaa huutaa sokeria. Ja vasta kun saan sokeria, minulle tulee hyvä ja virkeä olo. Olen karkkiholisti. Onneksi minulle riittää 120gr päivässä. Mitään muita paheita ei ole. Ja syön vain kerran viikossa tuon määrän. Muina päivinä vähemmän.
Hei karkkiholisti, Mysimba tai Ozempic auttaisivat sinua pudottamaan tuon painon nopeastikin. Täällä on ihmeellistä lääkevastaisuutta ollut joissakin kommenteissa, mutta kun kuitenkin on kyse terveydestä ja sen ylläpitämisestä, olen ehdottomasti sillä kannalla, että osalla meistä kaikenlaisia himoja vastaan on syytä taistella jopa lääkkeellisellä tuella. Itselleni on määrätty aiemmin Mysimba, mutta siitä tuli ihme huimaus ja päänsärky, sitten Ozempic 2kk sitten, pudotustavoitteeni 170cm pituisella (alkupaino 81kg) on päästä 68kg:oon. Nyt painoni on jo 10 viikossa Ozempicin tuella ilman mitään merkittäviä haittoja 73kg! Melkein kilo viikossa pudonnut!!! Olen tosi lähellä tavoitettani, siitä tosi onnellinen ja siksi sinulle myös isosti TSEMPPIÄ!
Minä olen suunnilleen samoissa mitoissa ja ikäkin on sama kuin "karkkiholistilla". Minä luulen, että jos hakeutuisin lääkäriin pyytämään Ozempic reseptiä, niin minut naurettaisiin ulos sieltä. Joka kerta jos erehdyn mainitsemaan jollekin, että "yritän vähän keventää", niin ihmiset pyörittelevät silmiään, että mistä kohtaa on muka tarvetta..
t. N54, 162cm ja 66kg
Tuntematta sun ruuminrakennetta ja rasva/lihas-suhdetta, liikunnallisuutta ym, sanoisin, nettä sun olis hyvä pudottaa noin 3kg, silloin painosi olisi optimaalisempi. Mitä sä niistä silmien pyörittelijöistä välität, kateus on suurin syy näissä asioissa silmien pyörittelyyn, valitettavasti.
Nykyään tuntuu, että jos olet normaalipainon ylärajoillakin, niin "ei ole tarvetta laihduttaa". No ei ehkä niin suurta tarvetta kuin ylipainoisella mutta itse olisin mieluiten sen normaalin BMI:n keskivaiheilla. On enemmän varaa lihoa jos tulen raskaaksi tai laihtua, jos sairastun.
Just näin. Mä olen 166cm pitkä eli ollakseni normaalipainon ylärajalla (BMI 25) pitäisi mun painaa aika tarkalleen 70kg.
Painoin sen verran aivan raskauden loppumetreillä.
Olen nytkin dieetillä, sillä paino on hiipinyt 62:n.
Semmoinen 55-56kg on mulle sopiva, tunnen silloin oloni hyväksi ja omaksi itsekseni.
Mutta ilmeisesti sitten olen sairas kun tykkään ja haluan olla hoikka.Joku reipas nyt laittaa ketjun meille muutaman kilon pudottajille? Itse en nyt ehdi, mutta tulen kyllä mukaan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4455962/keventajan-vuosi-2022
Mitä helvettiä nyt taas? Tämäkin ketju on katsottu tarpeelliseksi poistaa, vaikka oli ihan asiallista keskustelua laihduttamisesta normaalipainon yläneljänneksestä keskivaiheille.
Ketä puristaa noin kovasti, että muutkin kuin reilusti ylipainoiset voisivat haluta tarkistaa ruokatottumuksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari palaa leipää, päälliset, jogurttia, marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä on jo heittämällä 500kcal. Voi olla enemmänkin annoskoosta riippuen. Söisin noin paljon kerralla ehkä viikonloppuisella brunssilla, en todellakaan välipalaksi.
Välipaloja ei kannata ylipäätään syödä lainkaan. Mieluummin syö sellaista ruokaa joka pitää nälän pois 4-6 tuntia, ja sitten syö uudestaan sitä oikeaa ruokaa. Itse lihoin syömällä perusterveellisesti 5 kertaa päivässä. Jätin palat pois ja keskityin oikeisiin aterioihin. Nyt - 12kg.
Itse taas laihduin 10kg sillä että aloin syömään aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Aiemmin pari isoa mättöä päivässä ja kilot pysyi. Roskaruualla saavuttaa tuon puolenpäivä kylläisyyden, ei esim kasvisruualla.
Höpöhöpö, tuollaisessa laiduntamisessa ja napostelussa ei ole mitään järkeä! Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommonen pelleily on turhaa ja ruuan haaskausta.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.
Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.
Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.
Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.
Ai jaa, sulla pitää olla aina lihaa. Eikö mikään muu rasvainen käy? Taidat jo sairastaa ortoreksiaa.
En syö lihaa juuri muulloin, mutta olen huomannut, että tuo tepsii itselleni parhaiten. Rasvaista juustoa syön jo ihan tarpeeksi, joten siksi syön mieluummin lihaa. Kyse on siis tilanteesta, jossa ruokailuun on vielä aikaa, mutta iskee nälkä. Älä ota tätä ketjua noin vakavasti.
Sairasta.
Saisinko perustelut, miksi tuo on mielestäsi sairasta?
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa? ne vois kuulemma toimia hyvin. mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.
Ei niitä proteiinilla korvatakaan.
Siis ei hiilareita eikä proteiineja, vaan pelkkää rasvaa? Kuulostaapa ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaa'an lukema kertoo ainoastaan paljonko kroppa painaa, ei se ole terveyden, hyvinvoinnin tai kauneuden mittari. Suuntaa antava joo, mutta onhan tää nyt aivan typerää arvostella outoja ihmisiä siitä, kannattaako niiden laihduttaa vai ei ja vielä ylimielisesti vihjaillaan että onko pääkopassa nyt jotain vikaa kun ei normipainokaan kelpaa. On aivan ok syy pudottaa painoa ns. pinnallisistakin syistä, kuten vaatteiden istuvuuden takia tai siksi että olis kiva jos kesällä näkyy six-pack. On myös aivan ok olla pudottamatta, jos kokee olonsa ylipainoisena hyväksi. Kehorauha jokaiselle.
Ilmoitettu asiattomaksi proanoreksiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Ei proteiin syöntiä lopeteta. Kuulostat viisastelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo syömiset vain lisäävät nälkää.
Ei kenenkään kroppa kestä, jos ei saa energiaa. Kituuttamalla ei painoa hallita. Se johtaa lopulta ylensyöntiin.
Tarkoitus laihduttamisessa on, että elimistö alkaa käyttää rasvavarastojaan. Tätä ei tapahdu, ellei energiaa tule vähemmän kuin mitä kulutus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Jos hiilareita ei korvata rasvalla eikä proteiinilla, niin millä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.
Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.
Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.
Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.
Ai jaa, sulla pitää olla aina lihaa. Eikö mikään muu rasvainen käy? Taidat jo sairastaa ortoreksiaa.
En syö lihaa juuri muulloin, mutta olen huomannut, että tuo tepsii itselleni parhaiten. Rasvaista juustoa syön jo ihan tarpeeksi, joten siksi syön mieluummin lihaa. Kyse on siis tilanteesta, jossa ruokailuun on vielä aikaa, mutta iskee nälkä. Älä ota tätä ketjua noin vakavasti.
Sairasta.
Saisinko perustelut, miksi tuo on mielestäsi sairasta?
Älä tuosta välitä. Täällä joku hullu kopioi muiden viestejä vastaukseksi täysin mielivaltaisesti.
Pitäköön hauskaa, jos se tekee hänet onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Jos hiilareita ei korvata rasvalla eikä proteiinilla, niin millä sitten?
No sillä rasvalla. Ei proteiinilla.