Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa? ne vois kuulemma toimia hyvin. mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?
Ainoa vastaus oli rasvaa.Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.
Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.
Nuo syömiset vain lisäävät nälkää.
Elämän viisauksia. Kun syöt, näet nälkää. Niin se on.
Ei kannata viisastella. On ruokia, jotka lisäävät nälkää.
Kyse on ylimääräisestä nälästä ja mieliteoista. Koittaisit edes ymmärtää lukemasi ennen kritisointia.
Saana K. kirjoitti:
onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa? ne vois kuulemma toimia hyvin. mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.
Mikään ruoka ei varsinaisesti laihduta tietenkään.
Laihduttajat yleensä kehittävät itselleen syömähäiriön, siksi asiantuntijat eivät suosittele laihduttamista nykyisin.
Saana K. kirjoitti:
Ei niitä proteiinilla korvatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paino tippunut kun siirryin 16:8-paastoon. Luonnostaankin olen ollut noin 14h aina syömättä yöllä, pidensin sitä melko helposti parilla tunnilla, ja näin oon saanut pidettyä napostelunkin minimissä. Kaloreita jotain 1800 menee kahdeksan tunnin aikana. Paino pudonnut nyt noin 4kiloa reilussa vuodessa.
Mutta kaikille ei ehkä sovi. Etenkin jos aamiaisesta on tullut tai tehty tapa tai ’päivän tärkein ateria’.
"
Miksei sovi? Jos syö aamiaisen, niin sitten ei syö illalla. Ei kai 16:8 tarkoita sitä, että pitää aamuisin olla syömättä?
"
No ei toi ole oikeaoppista paastoilua. Tarkoitus on paastota kun on hereillä niin polttaa enemmän rasvaa.
"
Sorry, että puutun tähän viestittelyyn. Mielestäni nyt on hieman väärää tietoa 8/16 ruokavaliosta (pätkäpaastosta) Siinä ei toki ole mitään estettä aamupalan syömiseen. Kun olet saavuttanut 16h (tunnin) yhtäjaksoisen paaston jonka aikana olet nauttinut esim. vain vettä, kahvia tai teetä ilman maitoa, kermaa, sokeria tai muita makeutusaineita, niin sitten heti halutessasi voi syödä. Voit syödä vaikka illallista vastaavan ruoan tai sitten sen haluamasi aamupalan. 8h (tunnin aikana) kaikki mitä aiot nauttia päivän mittaan. Sitten taas 16h (tunnin) paasto. Yleensä menee suurin osa nukkuessa, mutta tuskin terve ihminen pystyy nukkumaan koko 16h.
Ruokailuajat on henkilön oma valinta, milloin aloitat. Mikäli tuntuu parhaalta aloittaa esim. klo 06:00 niin siitä vaan ja 8h (tunnin) täyttyessä alkaa ravinnoton aika. Ahmimisen kaltaiseen ruokailuun en tuota "illallista vastaavaa" tarkoittanut, voi siis syödä vatsansa täyteen vaikka jo aamusta ja sitten meneekin monta tuntia, ettei ruoka tule edes mieleen :). 8/16 pätkäpaastolle on myös oma ketju, jossa enemmän tietoa asiasta kiinnostuneille. ❤️
Taattua iltapäivälehden höpöjuttua. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Ei niitä proteiinilla korvatakaan.
No ei todellakaan! Vähänkö tyhmä hei? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?
Ainoa vastaus oli rasvaa.Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.
Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.
Kyse on ylimääräisestä nälästä ja mieliteoista. Koittaisit edes ymmärtää lukemasi ennen kritisointia.
Ymmärrän kyllä lukemani, toisin kuin sinä. Ylimääräiset mieliteot ja nälät johtuvat juurikin siitä ruuasta, joka lisää nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuti lullaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä lukemani, toisin kuin sinä. Ylimääräiset mieliteot ja nälät johtuvat juurikin siitä ruuasta, joka lisää nälkää.
Älä nyt jaksa jankkaa. Lopeta jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vastaus oli rasvaa.Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?
Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?
Vaikka tiedän, että täällä on aina sekoboltseja mukana, ihmettelen todella, että joku kehtaa laittaa alapeukutuksen tähän. Todella surullista.
Saana K. kirjoitti:
Ei se tutkimusten mukaan laihduta pidemmän päälle yhtään sen enempää kuin muukaan tapa.
Sen lisäksi noin rajoittava dieetti yleensä johtaa lähinnä ahmintaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lähden mukaan
Synnytyksestä on nyt noin 3 kk ja kaipaan takaisin omaan kroppaan.
Ylipaino on seurausta liiasta syömisestä. Piste. Kaikki muu on selittelyä.
Ootteko nälkäkiukkusia vai miksi ketju on täynnä tappelua ja kitinää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vastaus oli rasvaa.Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?
Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?
Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.
Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.
Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.
Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.
Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.
Ai jaa, sulla pitää olla aina lihaa. Eikö mikään muu rasvainen käy? Taidat jo sairastaa ortoreksiaa.
En syö lihaa juuri muulloin, mutta olen huomannut, että tuo tepsii itselleni parhaiten. Rasvaista juustoa syön jo ihan tarpeeksi, joten siksi syön mieluummin lihaa. Kyse on siis tilanteesta, jossa ruokailuun on vielä aikaa, mutta iskee nälkä. Älä ota tätä ketjua noin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Ei se tutkimusten mukaan laihduta pidemmän päälle yhtään sen enempää kuin muukaan tapa.
Niinpä, on vaarallista olla syömättä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.
Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.
Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.
Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.
Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.
Ai jaa, sulla pitää olla aina lihaa. Eikö mikään muu rasvainen käy? Taidat jo sairastaa ortoreksiaa.
En syö lihaa juuri muulloin, mutta olen huomannut, että tuo tepsii itselleni parhaiten. Rasvaista juustoa syön jo ihan tarpeeksi, joten siksi syön mieluummin lihaa. Kyse on siis tilanteesta, jossa ruokailuun on vielä aikaa, mutta iskee nälkä. Älä ota tätä ketjua noin vakavasti.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Kun viimeisiä kiloja tiputtaa on pakko olla tarkempi kaloreissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saana K. kirjoitti:
Niinpä, on vaarallista olla syömättä sokeria.
No nyt ei kuulosta ihan tasapainoiselta.
Saana K. kirjoitti:
Voi, voi, ei pidä sekoittaa. Ehkä on hyväkin, ettet enää kommentoi.
EI PIDÄ! Hae mielummin psykiatrista apua.