Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
401/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuti lullaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?

Ainoa vastaus oli rasvaa.

Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.

Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.

Pari palaa leipää, päälliset, jogurttia, marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä on jo heittämällä 500kcal. Voi olla enemmänkin annoskoosta riippuen. Söisin noin paljon kerralla ehkä viikonloppuisella brunssilla, en todellakaan välipalaksi.

Välipaloja ei kannata ylipäätään syödä lainkaan. Mieluummin syö sellaista ruokaa joka pitää nälän pois 4-6 tuntia, ja sitten syö uudestaan sitä oikeaa ruokaa. Itse lihoin syömällä perusterveellisesti 5 kertaa päivässä. Jätin palat pois ja keskityin oikeisiin aterioihin. Nyt - 12kg.

Vierailija
402/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi terveellinen ruoka, kohtuulliset annoskoot ja säännölliset ruoka-ajat.

Mikään ruoka ei varsinaisesti laihduta tietenkään.

Laihduttajat yleensä kehittävät itselleen syömähäiriön, siksi asiantuntijat eivät suosittele laihduttamista nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kenelläkään ei ole vastausta mitä nopeaa kannattaa syödä kun nälkä yllättää?

Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?

Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?

Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.

Vierailija
404/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä paino tippunut kun siirryin 16:8-paastoon. Luonnostaankin olen ollut noin 14h aina syömättä yöllä, pidensin sitä melko helposti parilla tunnilla, ja näin oon saanut pidettyä napostelunkin minimissä. Kaloreita jotain 1800 menee kahdeksan tunnin aikana. Paino pudonnut nyt noin 4kiloa reilussa vuodessa.

Mutta kaikille ei ehkä sovi. Etenkin jos aamiaisesta on tullut tai tehty tapa tai ’päivän tärkein ateria’.

Miksei sovi? Jos syö aamiaisen, niin sitten ei syö illalla. Ei kai 16:8 tarkoita sitä, että pitää aamuisin olla syömättä?

Vierailija
405/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuti lullaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari palaa leipää ja siihen päälle jotain mistä tykkää. Lisäksi vaikka jogurttia+marjoja/ hedelmiä. Pähkinät on hyvä lisä.

Tai vaikka kaurapuuro. Tai tuorepuuro. Tykkään tehdä itse tuorepuuron aamulla valmiiksi välipalaa varten.

Pari palaa leipää, päälliset, jogurttia, marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä on jo heittämällä 500kcal. Voi olla enemmänkin annoskoosta riippuen. Söisin noin paljon kerralla ehkä viikonloppuisella brunssilla, en todellakaan välipalaksi.

Välipaloja ei kannata ylipäätään syödä lainkaan. Mieluummin syö sellaista ruokaa joka pitää nälän pois 4-6 tuntia, ja sitten syö uudestaan sitä oikeaa ruokaa. Itse lihoin syömällä perusterveellisesti 5 kertaa päivässä. Jätin palat pois ja keskityin oikeisiin aterioihin. Nyt - 12kg.

Itse taas laihduin 10kg sillä että aloin syömään aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Aiemmin pari isoa mättöä päivässä ja kilot pysyi. Roskaruualla saavuttaa tuon puolenpäivä kylläisyyden, ei esim kasvisruualla.

Vierailija
406/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuti lullaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas laihduin 10kg sillä että aloin syömään aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Aiemmin pari isoa mättöä päivässä ja kilot pysyi. Roskaruualla saavuttaa tuon puolenpäivä kylläisyyden, ei esim kasvisruualla.

En syö roskaruokaa lainkaan. Ja syön kasvispainotteisesti, myös usein täysin kasvisruokaa koko viikon, ja täyttävää on :).

Vierailija
407/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, rasva+proteiini on ainut järkevä välipala. Rasvaton välipala vain lisää nälkää parin tunnin päästä. Miksi et halua syödä ruokaa joka auttaa laihduttamaan?

Pointti se että ei mitään konkreettisia esimerkkejä ei tule. Rasva ja proteiini ei kerro mitä syöt. Lihaa ja voita päälle?

Kuinka avuton täytyy olla jos ei tiedä mitä rasva ja proteiini ovat? Ai tiedät? Siitä vaan yhdistelemään oman maun mukaan.

Tekeekö laihuus v-mäiseksi?

Älä nyt viitsi.

Vierailija
408/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä paino tippunut kun siirryin 16:8-paastoon. Luonnostaankin olen ollut noin 14h aina syömättä yöllä, pidensin sitä melko helposti parilla tunnilla, ja näin oon saanut pidettyä napostelunkin minimissä. Kaloreita jotain 1800 menee kahdeksan tunnin aikana. Paino pudonnut nyt noin 4kiloa reilussa vuodessa.

Mutta kaikille ei ehkä sovi. Etenkin jos aamiaisesta on tullut tai tehty tapa tai ’päivän tärkein ateria’.

Miksei sovi? Jos syö aamiaisen, niin sitten ei syö illalla. Ei kai 16:8 tarkoita sitä, että pitää aamuisin olla syömättä?

No ei toi ole oikeaoppista paastoilua. Tarkoitus on paastota kun on hereillä niin polttaa enemmän rasvaa.

Jos siis syö kunnon aamiaisen kahdeksalta ja päivän viimeisen aterian klo 16, niin eikö siinä kuitenkin olla hereillä vielä monen tunnin ajan? Miksi aamupäivän paastoaminen on parempi kuin iltapaastoaminen?

Se on aivan sama mihin aikaan päivästä se syömisikkuna on. Jokainen tehköön siten kuin itselle sopii. Ei ole huonompaa tai parempaa tapaa.

Vierailija
409/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toi ole oikeaoppista paastoilua. Tarkoitus on paastota kun on hereillä niin polttaa enemmän rasvaa.

Höpöhöpö

Höpöhöpö.

Vierailija
410/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina laadukasta kinkkuleikettä jääkaapissa. Nälän tullen syön pari, kolme viipaletta ja juon lasin vettä. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun.

Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.

Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.

Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.

Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.

Vierailija
411/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuti lullaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo syömiset vain lisäävät nälkää.

Elämän viisauksia. Kun syöt, näet nälkää. Niin se on.

Vierailija
412/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parin tunnin päästähän sitten söisikin. Kyseessä on tosiaan vain välipala.

Eli te ihan tosissanne syötte parin tunnin välein? Miksi ette halua että syömänne ruoka pitää kylläisenä pitempään? Kaikki tuntemani jojoilijat järsivät jotain riisikakkua välipalaksi ja puolen vuoden päästä kaikki on lihottu takaisin korkojen kera. Miksi ei voisi syödä ihan oikeaa ruokaa niin että nälkä ei vaivaa ja saa kaiken tarvitsemansa ravinnon, ja samalla laihtuisi? Miksi haluaa mielummin syödä ruokaa joka ei pidä kylläisenä ja vedellä sitten niitä välipaloja nälkäänsä - jotta saa taas kahden tunnin päästä syödä lisää?

Samaa ihmettelen. Jos nälkä tulee liian aikaisin, se kertoo siitä, että edellinen ateria ei ollut tarpeeksi hyvin koostettu. Ja silloinhan kannattaa nälkäänsä syödä kunnon ateria, eikä mitään välipalaa, jonka jälkeen on taas heti nälkä ja pitää taas syödä.

Esim. mä syön klo 12 lounaan, seuraavan kerran syön noin viideltä töiden jälkeen. Jos minulle tulee nälkä klo 15, lounaani oli minulle vääränlainen ja muokkaan sitä seuraavalla kerralla täyttävämmäksi. Ja nyt kun se nälkä pääsi yllättämään, silloin klo 15 syön sitten oikeaa ruokaa lisää, enkä jotain leipää, sokerijugurttia tms klassista välipalaa, joka vain lisää kaloreita päivääni muttei juurikaan ravitse. Ja syön siis niin paljon ettei klo 17 tarvi syödä uudestaan.

Mahdat olla ihan helvetin turvonnut koko ajan. 

Turvotus tarkoittaa sitä että syö itselleen väärin. Sinulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta kun noin pakkomielteisesti mietit toisten ihmisten turvotuksia ja ulosteita.

Vierailija
413/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Aloitetaan sitten huomenna” -tyylin tilalle suosittelen lämpimästi aloittamaan heti. Elämää ei voi laittaa hyllylle laihdutuksen ajaksi ja jos ajattelee, että aloitan sitten joulun/pääsiäisen/juhannuksen jälkeen tai kun ensin on tehty viikonloppureissu/juhlittu kaverin häitä/juhlittu omia synttäreitä, ei taida koskaan päästä aloittamaan. Aika usein todellisuus on sitä, että arkea ja vuotta rytmittää tällaiset erityiset tilanteet ja ne täytyy ottaa huomioon ja mukaan siihen elämäntaparemonttiin eikä aloittaa vasta niiden jälkeen.

Mulla ainakin jää normi elämä hyllylle, kun yritän laihduttaa. En näe kavereita, mies tai lapset ei saa herkutella (en kestä)

Pakko liikkua, vaikka olisi hirveästi kotitöitä jne

Sitten aina tapahtuu se repsahdus ja sata perään. Ja taas alkaa laihdutus alusta

N35 ja bmi 38, 5 vuotta yrittänyt laihduttaa

sen takia se ei onnistukaan. laihdutus pitää saada osaksi arkea. teet pysyviä muutoksia joita pystyt pitämään yllä, haet tukea muilta jos perhe ei tue, menet vaikka lenkille silloin kun herkut on pöydässä jne jos aluksi on vaikea vältellä niitä. kuurit epäonnistuu aina pitemmän päälle.

No meillä ei kukaan herkuttele, jos minä en saa. Hyvin osaavat olla ilman, jonku aikaa.

Sosiaalinen elämä kyllä kärsii, kun yritän laihduttaa.

En osaa ottaa rasvattomia, hajuttomia, mauttomia ruokia osaksi arkea

Sama

Aika ankeaa elämä muille kun joutuu yhden perheenjäsenen laihdutuksen mukaan elämään. Opettele vastustamaan niitä herkkuja vaikka ne olisi sinun naaman edessä.

Joo tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen välillä herkkulakossa, mutta ei tule mieleenkään kieltää niitä herkkuja muilta perheenjäseniltä. Aikoinaan ihmettelin, kun kaverin mies ei saanut juoda tippaakaan alkoholia kaverin ollessa raskaana. Itselle tuo ei siis edes tullut mieleenkään. 

Meillä on onneksi ymmärtäväinen perhe ja koska minulla kastemadon selkäranka, niin ollaan saatu sovittua, ettei kotona ole herkkuja. Lapsille annetaan karkkipäivänä rahaa ja saavat ostaa mitä haluavat ja syödä omissa oloissaan tai mieluummin ulkona. Miehen kanssa käyvät myös välillä pitsalla ja mäkkärissä ilman minua, mutta eivät tee siitä numeroa. Leffan kanssa on sitten dippiä, kasviksia ja popkornia. Tietysti synttärit, joulut ja muut juhlat juhlitaan normaalisti kakkujen ja konvehtien kanssa. On toiminut meillä ja saan hyvin pidettyä painoa poissa. Joku toinen voisi elää talossa jossa on kaapit täynnä herkkuja, minä en. Pitää tuntea itsensä.

Oletko ajatellut hakea vaikka apua terapiasta tuohon herkkuhimoosi, koska eihän tuo ole normaalia, että muiden perheenjäsenien pitää elää sinun ehdoillasi. 

Ei ole herkkuhimoa, kuin PMS aikaan.

Mutta en ymmärrä, miksi muu perhe saisi nauttia elämästä, ja mun pitäisi katsoa vierestä? Sama

Miksi muu perhe ei saisi nauttia elämästä jos sinä et voi? Minustakin melko itsekästä kieltää kaikilta muilta herkut.

No sitten en laihdu. Saavat pelätä, että kuolen ja sairastun ylipainon vuoksi, jos eivät voi tukea, olemalla myös syömättä mitään hyvää

Sama

No nyt ei kuulosta ihan tasapainoiselta. Vastuutat puolisosi ja lapsesi kuolemisestasi: heidän syy jos kuolet jos he syövät herkkuja. Olet sairas.

No en tietenkään sano sitä niille ääneen, typerys!

Ajattelen, että jos ei voi tukea, niin olkoon, nautitaan sitte yhdessä elämästä, enkä laihdu.

Jos he haluaisivat minusta normaalipainoisen, niin olisivat syömättä mitää hyvää

Sama

Olet itsekäs.

No niin. Voitteko lopettaa jankkaamisen siitä pitääkö herkkuja olla talossa tarjolle perheen ei-laihduttajille vai ei. Jos ette omassa perheessänne tällaista ratkaisua tekisi, niin ok. Mutta joku toinen perhe voi tehdä. Uskon kyllä, että monet perheen jäsenet eivät koe sitä vaivalloiseksi, että herkuttelevat sitten kodin ulkopuolella jos se auttaa laihduttajaa. Ottakaa nyt huomioon se, että ihmisillä voi olla monimutkaisia syitä liikasyömiseen ja siksi myös erilaisia keinoja käytössä kun pyrkivät normalisoimaan syömistään ja kunkin tukiverkosto auttaa omalla tavallaan.

- sivusta

Aamen

Ja meidän perheessä ei edes kodin ulkopuolella herkutella, kun minä yritän laihduttaa

Sama

Mitä se sinun laiduttamiseesi vaikuttaa, jos perheenjäsen herkuttelee jossain muualla kuin kotona? Ymmärtäisin, ettei kotiin hankita mitään ylimääräistä, mutta jos tyyliin kiellät puolisolta taukopullan töissä, niin älytöntähän se on.

Syökööt Taukopullan, en tykkää pullasta. Mutta jokin parempi herkku esim pizza tai hampurilaisateria, niin kaikkien pitää saada

Sama

Hirveä despootti. Olet kilosi ansainnut ja tuskin pääset niistä eroon kun ulkoistat ongelmasi muille.

Kilot on mun ongelma, mutta ei ole mun ongelma katsoa vierestä muiden syömistä.

Se on kaikki tai ei mitään, koko perheelle.

Ilmeisesti sinua harmittaa, kun et saa pidettyä kontrollia kotona :'D

Sama

On ilmeistä, että ylipaino on sun pienin murhe tai vika. Tarvitsisit kipeästi hoitoa, ja sopiva terapeutti varmaan auttaisi elämänhallinnassa muutenkin, jotta saisit ahmimisen kuriin. Jaxuhalit!

On ilmeistä, että sä kaipaat hoitoa. Onko terapeutti jo hakusessa? Jaxuhali.

Vierailija
414/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Höpöhöpö.

Höpöhöpö.

Vierailija
415/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
416/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parin tunnin päästähän sitten söisikin. Kyseessä on tosiaan vain välipala.

Eli te ihan tosissanne syötte parin tunnin välein? Miksi ette halua että syömänne ruoka pitää kylläisenä pitempään? Kaikki tuntemani jojoilijat järsivät jotain riisikakkua välipalaksi ja puolen vuoden päästä kaikki on lihottu takaisin korkojen kera. Miksi ei voisi syödä ihan oikeaa ruokaa niin että nälkä ei vaivaa ja saa kaiken tarvitsemansa ravinnon, ja samalla laihtuisi? Miksi haluaa mielummin syödä ruokaa joka ei pidä kylläisenä ja vedellä sitten niitä välipaloja nälkäänsä - jotta saa taas kahden tunnin päästä syödä lisää?

Samaa ihmettelen. Jos nälkä tulee liian aikaisin, se kertoo siitä, että edellinen ateria ei ollut tarpeeksi hyvin koostettu. Ja silloinhan kannattaa nälkäänsä syödä kunnon ateria, eikä mitään välipalaa, jonka jälkeen on taas heti nälkä ja pitää taas syödä.

Esim. mä syön klo 12 lounaan, seuraavan kerran syön noin viideltä töiden jälkeen. Jos minulle tulee nälkä klo 15, lounaani oli minulle vääränlainen ja muokkaan sitä seuraavalla kerralla täyttävämmäksi. Ja nyt kun se nälkä pääsi yllättämään, silloin klo 15 syön sitten oikeaa ruokaa lisää, enkä jotain leipää, sokerijugurttia tms klassista välipalaa, joka vain lisää kaloreita päivääni muttei juurikaan ravitse. Ja syön siis niin paljon ettei klo 17 tarvi syödä uudestaan.

Mahdat olla ihan helvetin turvonnut koko ajan. 

Turvotus tarkoittaa sitä että syö itselleen väärin. Sinulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta kun noin pakkomielteisesti mietit toisten ihmisten turvotuksia ja ulosteita.

On ilmeistä, että ylipaino on sun pienin murhe tai vika. Tarvitsisit kipeästi hoitoa, ja sopiva terapeutti varmaan auttaisi elämänhallinnassa muutenkin, jotta saisit ahmimisen kuriin. Jaxuhalit!

Vierailija
417/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne sun kinkkuleikkeet on niitä pakkauksessa olevia viipaleita, niin en puhuis laadusta mitään. Vilkasepa ainesosaluetteloa.

Lihapitoisuus on reilusti yli 90 %, se riittää minulle tarpeeksi laadukkaaksi.

Et siis ymmärrä, mitä tarkoittaa ainesosaluettelo. Ei kyllä moni muukaan.

Ymmärrän kyllä. En tosin koko ajan viitsi paistella kinkkuja ja paisteja, jos vaikka joku päivä iskee nälkä kesken kaiken. Ortoreksiakin on sairaus.

Ai jaa, sulla pitää olla aina lihaa.  Eikö mikään muu rasvainen käy? Taidat jo sairastaa ortoreksiaa.

Vierailija
418/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko syödä aina jos nälkä muka yllättää?

Tottumiskysymys tuo on .Sitte syö vähän väliä kun luulee että nälkä yllätti,eli siis mieliteko yllätti.

No ei tietenkään ole pakko syödä. 

Näännytys on paras laihdutuskeino.

Juo vaan vettä, niin paino laskee.

Vierailija
419/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

"

"                                                                                                                                  

Sorry, että puutun tähän viestittelyyn.  Mielestäni nyt on hieman väärää tietoa 8/16 ruokavaliosta (pätkäpaastosta)  Siinä ei toki ole mitään estettä aamupalan syömiseen.  Kun olet saavuttanut 16h (tunnin) yhtäjaksoisen paaston jonka aikana olet nauttinut esim. vain vettä, kahvia tai teetä ilman maitoa, kermaa, sokeria tai muita makeutusaineita, niin sitten heti halutessasi voi syödä.  Voit syödä vaikka illallista vastaavan ruoan tai sitten sen haluamasi aamupalan.  8h (tunnin aikana) kaikki mitä aiot nauttia päivän mittaan.  Sitten taas 16h (tunnin) paasto.  Yleensä menee suurin osa  nukkuessa, mutta tuskin terve ihminen pystyy nukkumaan koko 16h.

Ruokailuajat on henkilön oma valinta, milloin aloitat.  Mikäli tuntuu parhaalta aloittaa esim. klo 06:00 niin siitä vaan ja 8h (tunnin) täyttyessä alkaa ravinnoton aika.  Ahmimisen kaltaiseen ruokailuun en tuota "illallista vastaavaa" tarkoittanut, voi siis syödä vatsansa täyteen vaikka jo aamusta ja sitten meneekin monta tuntia, ettei ruoka tule edes mieleen :).  8/16 pätkäpaastolle on myös oma ketju, jossa enemmän tietoa asiasta kiinnostuneille. ❤️

Vierailija
420/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuti lullaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo syömiset vain lisäävät nälkää.

Elämän viisauksia. Kun syöt, näet nälkää. Niin se on.

Ei kannata viisastella. On ruokia, jotka lisäävät nälkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä