Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.
Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.
Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.
Hyvä, että sinulla toimii tuo. Mutta ei tuo sovi välttämättä kaikille.
Itselleni avainsana oli pätkäpaasto. Iltaisin en syönyt mitään enää klo 18 jälkeen. Pätkäpaaston ansiosta laihduin 10 kiloa ja kilot eivät myöskään tulleet takaisin. Pätkäpaaston jälkeen en palannut takaisin syömään samallalailla kuin ennen, koska silloinhan olisin vain lihonut takaisin samoihin lukemiin.
Pätkäpaasto opetti, että nälkään ei aina tarvitse syödä ja ihminen pärjää vähemmälläkin. Näläntunne on vain tunne ja ajatus, että näläntunne eli paastoaminen on itseasiassa terveellistä, auttoi sietämään nälkää.
Minulla ei ole koskaan nälkä iltaisin. En syö mitään klo 17-18 jälkeen. En nuorena enkä nyt vanhana.
Ja lihonut olen.
Sallille maanantaina. Aloitin eileen. Pitkä kävely. Söin illalliseksi salaattia vuohenjuustolla ja nyt on nälkä.
Liikuntaa aion lisätä.
En ole lihava,mutta haluan hoitaa kuntoani .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.
Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.
Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.
Hyvä, että sinulla toimii tuo. Mutta ei tuo sovi välttämättä kaikille.
Itselleni avainsana oli pätkäpaasto. Iltaisin en syönyt mitään enää klo 18 jälkeen. Pätkäpaaston ansiosta laihduin 10 kiloa ja kilot eivät myöskään tulleet takaisin. Pätkäpaaston jälkeen en palannut takaisin syömään samallalailla kuin ennen, koska silloinhan olisin vain lihonut takaisin samoihin lukemiin.
Pätkäpaasto opetti, että nälkään ei aina tarvitse syödä ja ihminen pärjää vähemmälläkin. Näläntunne on vain tunne ja ajatus, että näläntunne eli paastoaminen on itseasiassa terveellistä, auttoi sietämään nälkää.
Minulla ei ole koskaan nälkä iltaisin. En syö mitään klo 17-18 jälkeen. En nuorena enkä nyt vanhana.
Ja lihonut olen.
Mulla päinvastoin: aamusta ei maistu mikään muu kuin kahvi, ja saatan tarvittaessa elellä sillä kahvilla helposti pitkälle iltapäivään asti. Mutta sittenpä se ruoka maistuukin ihan yömyöhään saakka. Muutenkin olen iltaihminen, joten syötyä tulee sitten tosi myöhäänkin. Nuorempana pysyin soukkana, mutta nyt vanhemmiten painoa on alkanut kertyä.
Päätin alkaa laskea kaloreita https://www.fatsecret.fi/ avulla, kun olen aika huono arvioimaan syötyjen ruokien energiamäärää. On aika järkyttävää, miten paljon kaloreita ja rasvaa tulee nautittua juuston muodossa :(
182 cm ja 75 kiloa nyt. Hieman on vatsamakkaroita ja ainoa ainakin 5 kiloa laihduttaa ja se laihduttaminen alkoi tänään.
Kevään aikana vähä kevyemmällä sapuskoinnilla mennä, mut kerran viikossa sallittakoon herkkupäivä, joka pidetään perjantaisin.
Vierailija kirjoitti:
182 cm ja 75 kiloa nyt. Hieman on vatsamakkaroita ja ainoa ainakin 5 kiloa laihduttaa ja se laihduttaminen alkoi tänään.
Sittenhän meillä on about samat mitat ja sama projekti :) Itsellänikin juuri tuo vatsan alue ja extra kyljissä häiritsevät. Myös terveyssyistä, rasva tuolla alueella voi olla vaarallista.
70 luvulla oli monen jääkaapin ovessa kaloritaulu.Miksi ei valmisteta enään !
auttakaanytjoku kirjoitti:
Itse olen 157cm ja painan 47kg. Olen 20vuotias ja haluaisin ihan vain 2 kiloa pois. Syön terveellisesti ja liikun paljon, mutta paino ei vain laske alle 47. Syömättömyyttä en halua harjoittaa, mutta kalorivajekaan ei tehoa! Pitääkö minun oikeasti alkaa paastoamaan, jotta paino putoaisi?
Palaan tähän - olen ollut koko lapsuuden ja teini-ikäni ylipainoinen. Viimeiset 2 vuotta olen onnistunut saamaan painoa alas ylipainosta normaaliin painoon syömällä säännöllisesti ja terveellisesti ja arkiliikunnan lisäämisellä. Varsinaisesti en toivo painoni laskevan, mutta kehonkoostumukseni olevan hieman rasvattomampi, jos sen takia paino nousee, niin sitten nousee. En ole sairas, proanorektikko tai muidenkaan psyykkisten ongelmien kanssa kamppaileva vaan yritän ylläpitää elämäntapamuutostani sillä pahin pelkoni on lihoa uudestaan merkittävään ylipainoon, KIITOS.
Täällä m 176 cm, 82 kg.
Tavoite on 79 kg. Joka tulee onnistumaan.
Man 45 wee
auttakaanytjoku kirjoitti:
Palaan tähän - olen ollut koko lapsuuden ja teini-ikäni ylipainoinen. Viimeiset 2 vuotta olen onnistunut saamaan painoa alas ylipainosta normaaliin painoon syömällä säännöllisesti ja terveellisesti ja arkiliikunnan lisäämisellä. Varsinaisesti en toivo painoni laskevan, mutta kehonkoostumukseni olevan hieman rasvattomampi, jos sen takia paino nousee, niin sitten nousee. En ole sairas, proanorektikko tai muidenkaan psyykkisten ongelmien kanssa kamppaileva vaan yritän ylläpitää elämäntapamuutostani sillä pahin pelkoni on lihoa uudestaan merkittävään ylipainoon, KIITOS.
Hienoa, että olet onnistunut painonpudotuksessa :) Itsellänikin tavoitteena on rasvan vähentäminen kropasta.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Sallille maanantaina. Aloitin eileen. Pitkä kävely. Söin illalliseksi salaattia vuohenjuustolla ja nyt on nälkä.
Liikuntaa aion lisätä.
En ole lihava,mutta haluan hoitaa kuntoani .
Sama täällä. Olen koko ikäni harrastanut kaikenlaista liikuntaa, mutta mennyt syksy meni vähän läskiksi. Olin kyllästynyt ja väsynyt sekä herkut maistuivat, varsinkin kun töissä jatkuvasti jalkojen päällä ja ylitöitä tuli paiskittua.
Nyt uudella asenteella uuteen vuoteen; säännöllisempi salilla käynti ja useammin lenkkeilyä ulkona. Tällä viikolla jo kaksi salitreeniä ja huomenna se kolmas. Ja ne herkuttelut huomattavasti vähemmälle.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden mukaan.
Tavoitteena pudottaa painoa n. 7-9kg. Olen normaalipainon ylärajoilla ja tarkoituksena päästä takaisin suunnilleen sinne jossa olen ollut kolmekymmentä vuotta elämästäni.
Pituus 162cm ja paino 66kg.
N54
Täällä sama. Normaalipainon ylärajoilla ja haluan tiputtaa 7-8 kg.
Ikää 53.176 ja 80
Mitä väliä enää tuossa iässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin meitä on täällä muitakin pullukoita kun minä. Jes! Mites aloitetaanko maanataina vai huomenna jo?😊 tänään ite olen liikkunut huvin, mutta syömiset on mennyt taas surkeesti.
Ne tässä onkin se suurin ongelma.Huomenna. Tänään olisi mennyt pieleen jo heti aamusta, kun söin brunssiksi sipsejä...
7
Se ruotuun palaaminen kannattaa aina aloittaa seuraavasta ateriasta, ei seuraavasta päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden mukaan.
Tavoitteena pudottaa painoa n. 7-9kg. Olen normaalipainon ylärajoilla ja tarkoituksena päästä takaisin suunnilleen sinne jossa olen ollut kolmekymmentä vuotta elämästäni.
Pituus 162cm ja paino 66kg.
N54
Ikää 53.176 ja 80
Mitä väliä enää tuossa iässä?
Jos nyt vaikka haluaa huolehtia ulkonäöstään ja terveydestään?
Hei! Minäkin tulen mukaan.
Nainen 59v
Pituus 160 cm
Paino 74,9 kg
Vyötärö 95 cm
Olen siivooja. Oikeassa polvessa on nivelrikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita jo heti tänään. Syö runsaasti kasviksia ja juo runsaasti lämpimiä juomia, kahvia ja teetä.
Kasviksia on hyvä syödä, mutta vatsaa niillä ei pidä täyttää. Niissä on kuitenkin energiaa niin vähän, että kohta on taas nälkä. Jatkuva syöminen ja napostelu ei kuulu painonhallintaan.
Kasvikset ja juurekset ovat niin terveellisiä, että niitä EI VOI SYÖDÄ liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti minua ei vihata nyt, mutta sanon kuitenkin: älä ole liian tiukka itsellesi. Jos jonain päivänä olet kaverin luona ja kaikki muut syövät ihanaa kermakakkua, älä kiellä sitä itseltäsi, vaan pidä seuraavana päivänä extra-dieetti eli jätät vaikka aamupalan kokonaan pois ja aloitat ruokailun vasta lounaalla. Kokonaan kaikista herkuista kieltäytyminen saa vain aikaan turhautumista ja koulussa. Mutta älä sorru joka viikko!
Tsemppiä!
Mä sanoisin, että ei näin. Vaan suunnitelmallisesti. Noudatan pätkäpaastosta joillekin haastavaa muotoa eli joka toinen päivä vesi (ja kahvi) paastolla. Jos tiedän etukäteen, että on juhlat tms niin pidän joko 2 paastopäivää peräkkäin tai sitten vaan syön tuona päivänä ja palaan järjestykseen seuraavana. Kalenterista voi katsoa mille päiville paastot sattuvat.
Jos siis on kaverille menossa kylään, synttärit tms niin tietää että kakkua on tarjolla ja silloin voi HALUTESSAAN syödä. Jos taas on muuten vaan kylässä ja kakkua taas nenän edessä niin ei ole mikään pakko syödä. Ei kaikki edes halua kakkua muutenkaan, dieetti tai ei. Uskokaa tai älkää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten aloittaisi. Pitäisi saada nopeasti tuloksia edes vähän. Ylipainoa paljon. Jos vetäisi kuukauden pussikuurin ensihätiin saisi vähän turvotusta vähemmälle.
Tai vain vähennä suolan ja valmisruuan määrää. Silloin ylimääräinen nestepöhö lähtee pois. Suolaa voi kertyä useampi kilo ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan satelee alapeukkuja, mutta runsaasti ylipainoiselle muutaman viikon kick-start ENE- tuotteilla voisi toimia. Kun ei tarvitse miettiä, mitä söisi ( kaiken tarvittavan saa pusseista), on aikaa keskittyä itseensä ja pohtia, mistä ylipaino on tullut. On aikaa miettiä, miten asiat muuttaa niin, että syö terveellisesti ja liikkuu, lepää ja rentoutuu. Miten kohtelee itseään hyvin, miten rakastaa itseään enemmän kuin ylensyömistä.
Samaa mieltä. Tapojen muuttaminen pysyvästi edellyttää myös ajattelutapojen muutosta.
Varmasti joillakin. Mutta ei kaikilla. On nimittäin heitäkin, jotka vain tykkäävät syödä, nauttivat ruuasta ja sen mausta. Tai ovat tottuneet syömään isoja määriä.
Silloin pitää kärvistellä se alkuvaihe, kun mahalaukku vetäytyy normaaliksi ja oppii tuntemaan sen oikean aidon nälän ja oppii nauttimaan vähän pienemmistä määristä ihan yhtä onnellisena kuin isoista lautasellisista. Eikä sen kummempaa.
Kaikki eivät tarvitse terapiaa vaan vähän pienemmän kulhon..
Ikää 53.
176 ja 80