Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
461/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa?   ne vois kuulemma toimia hyvin.  mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.  

Ei niitä proteiinilla korvatakaan.

Siis ei hiilareita eikä proteiineja, vaan pelkkää rasvaa? Kuulostaapa ihanalta.

Ei proteiin syöntiä lopeteta. Kuulostat viisastelijalta.

Jos hiilareita ei korvata rasvalla eikä proteiinilla, niin millä sitten?

No sillä rasvalla. Ei proteiinilla.

Voita syömällä tai öljyä juomalla? Yyh, ainakin minulla menee tuosta vatsa sekaisin.

Vierailija
462/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

onko kukaan kokeillut karppaamista tai ollut ketoosissa?   ne vois kuulemma toimia hyvin.  mua vaan arveluttaa korvata kaikki ihanat hiilarit jollain rasvalla ja protskulla.  

Miten makrot mielestäsi sitten menevät? Jos normaali jakauma on esim. hiilarit 40%, rasva 35%, protsku 25%, niin laihduttaessa pitäisi syödä proteiinia se 25% ja rasvaa 75%? Ei kuulosta kovin hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

53v. 67kg ja 162cm. Ihannepaino olisi 58kg. Olisin tyytyväinen, jos saisin 5kg rasvaa pois. En kuitenkaan taida onnistua, koska olen huomannut, että jos kalorit on yhtään miinuksella tai jos väsyttää, mieleni ja kehoni alkaa huutaa sokeria. Ja vasta kun saan sokeria, minulle tulee hyvä ja virkeä olo. Olen karkkiholisti. Onneksi minulle riittää 120gr päivässä. Mitään muita paheita ei ole. Ja syön vain kerran viikossa tuon määrän. Muina päivinä vähemmän.

Hei karkkiholisti, Mysimba tai Ozempic auttaisivat sinua pudottamaan tuon painon nopeastikin. Täällä on ihmeellistä lääkevastaisuutta ollut joissakin kommenteissa, mutta kun kuitenkin on kyse terveydestä ja sen ylläpitämisestä, olen ehdottomasti sillä kannalla, että osalla meistä kaikenlaisia himoja vastaan on syytä taistella jopa lääkkeellisellä tuella. Itselleni on määrätty aiemmin Mysimba, mutta siitä tuli ihme huimaus ja päänsärky, sitten Ozempic 2kk sitten, pudotustavoitteeni 170cm pituisella (alkupaino 81kg) on päästä 68kg:oon. Nyt painoni on jo 10 viikossa Ozempicin tuella ilman mitään merkittäviä haittoja 73kg! Melkein kilo viikossa pudonnut!!! Olen tosi lähellä tavoitettani, siitä tosi onnellinen ja siksi sinulle myös isosti TSEMPPIÄ!

Minä olen suunnilleen samoissa mitoissa ja ikäkin on sama kuin "karkkiholistilla". Minä luulen, että jos hakeutuisin lääkäriin pyytämään Ozempic reseptiä, niin minut naurettaisiin ulos sieltä. Joka kerta jos erehdyn mainitsemaan jollekin, että "yritän vähän keventää", niin ihmiset pyörittelevät silmiään, että mistä kohtaa on muka tarvetta..

t. N54, 162cm ja 66kg

Tuntematta sun ruuminrakennetta ja rasva/lihas-suhdetta, liikunnallisuutta ym, sanoisin, nettä sun olis hyvä pudottaa noin 3kg, silloin painosi olisi optimaalisempi. Mitä sä niistä silmien pyörittelijöistä välität, kateus on suurin syy näissä asioissa silmien pyörittelyyn, valitettavasti.

Nykyään tuntuu, että jos olet normaalipainon ylärajoillakin, niin "ei ole tarvetta laihduttaa". No ei ehkä niin suurta tarvetta kuin ylipainoisella mutta itse olisin mieluiten sen normaalin BMI:n keskivaiheilla. On enemmän varaa lihoa jos tulen raskaaksi tai laihtua, jos sairastun.

Just näin. Mä olen 166cm pitkä eli ollakseni normaalipainon ylärajalla (BMI 25) pitäisi mun painaa aika tarkalleen 70kg.

Painoin sen verran aivan raskauden loppumetreillä.

Olen nytkin dieetillä, sillä paino on hiipinyt 62:n.

Semmoinen 55-56kg on mulle sopiva, tunnen silloin oloni hyväksi ja omaksi itsekseni.

Mutta ilmeisesti sitten olen sairas kun tykkään ja haluan olla hoikka.

Joku reipas nyt laittaa ketjun meille muutaman kilon pudottajille? Itse en nyt ehdi, mutta tulen kyllä mukaan.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4455962/keventajan-vuosi-2022

Mitä helvettiä nyt taas? Tämäkin ketju on katsottu tarpeelliseksi poistaa, vaikka oli ihan asiallista keskustelua laihduttamisesta normaalipainon yläneljänneksestä keskivaiheille.

Ketä puristaa noin kovasti, että muutkin kuin reilusti ylipainoiset voisivat haluta tarkistaa ruokatottumuksiaan?

Ketjujen poistelija voisi käyttää vähemmän aikaa muiden ihmisten kontrollointiin ja enemmän omien syömistensä hallintaan, niin tuloksiakin voisi tulla eikä tarvitsisi olla noin katkera heille, joilla on vähemmän pudotettavaa. Säälittävää, että ensin pitää haukkua muita sairaiksi ja ajaa ketjusta pois vääränlaisina laihduttajina ja sitten vielä seurata perässä ja poistaa toisten aloittamat keskustelut. 

Vierailija
464/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi. Täytettyäni 42 rasvaa alkoi kerääntyä vararenkaaksi vyötärön ja lantion väliselle alueelle, ja nyt 45-vuotiaana sitä on 10 cm liikaa. Myös lantiolla, perseessä ja reisissä on enemmän rasvaa kuin nuorempana. Vuosi sitten kesällä sain ylimääräisen pudottua, mutta rasva on hiipinyt takaisin. En tykkää siitä, miltä keskivartaloni näyttää peilistä katsoen tai niistä jenkkakahvoista ja maharöllykästä, jotka pusertuvat esiin, kun puen tiukat farkut. Tavoitteena kadottaa se 10 cm osin ateriakorvikkein, osin ruokahalua hillitsevien valmisteiden avulla.

Vierailija
465/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Miten makrot mielestäsi sitten menevät? Jos normaali jakauma on esim. hiilarit 40%, rasva 35%, protsku 25%, niin laihduttaessa pitäisi syödä proteiinia se 25% ja rasvaa 75%? Ei kuulosta kovin hyvältä.

Ei kuulostakaan. Eikä kukaan noin teekään. Mistä ihmeestä sä noi prosentit vetäisit?

Vierailija
466/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Ei kuulostakaan. Eikä kukaan noin teekään. Mistä ihmeestä sä noi prosentit vetäisit?

Heitä paremmat, ellei kelpaa.

Vierailija
467/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

70% rasvaa, 25% proteiinia ja 5% hiilihydraattia

Vierailija
468/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Vain KALORIVAJE laihduttaa. On ihan turhaa vetää naama täyteen rasvaa.

Vierailija
469/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Laitatko vaikka päivän ruuat esimerkiksi, miten sinun ruokavaliolla syödään. Tuo rasvan määrä on niin tolkuton, että itse en keksi, miten tuon saisi kasaan.

Vierailija
470/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Hyi olkoon.

Vierailija
471/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen punnitus tällä viikolla tänään eli siksi vain viisi päivää kevennystä takana. Tulen aina jatkossakin punnitsemaan itseni perjantai aamuisin. 

Tiedän, että pudotus tulee olemaan aika maltillista per viikko, mutta hiljaa hyvää tulee.

Nyt siis -300g. Lähtöpaino oli 66kg.

N54

Vierailija
472/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nahkahameen vyötärölle, kun saan vatsarasvat sulatettua. Täytyy silti yrittää saada painoa pois, en halua muita terveysongelmia. Unohtui vaan olla tarkkana painon kanssa.

Vierailija
473/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön vinkki: aina, siis AINA kun käyt kaupassa ostat yhden banaanin ja omenan, ja ne on syötävä kotimatkalla, tapahtuu siis ihan huomaamatta arjessa. Hinta alle euron jopa talvella. Hyötynä saat vähän vitamiineja ja kotona ostoksia purkaessa ei ole heti ahmimishimoja ja nälkäraivaria. Ei toimi ihan ekoilla kerroilla, mutta keho ja pää alkaa tottua tuohon muutamissa viikossa ja uusi normaali on luotu. Toisen voi myös korvata miniporkkanoilla vaihteluna. Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä kilojen tiputtamiseen!

Vierailija
474/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IM kirjoitti:

Käytännön vinkki: aina, siis AINA kun käyt kaupassa ostat yhden banaanin ja omenan, ja ne on syötävä kotimatkalla, tapahtuu siis ihan huomaamatta arjessa. Hinta alle euron jopa talvella. Hyötynä saat vähän vitamiineja ja kotona ostoksia purkaessa ei ole heti ahmimishimoja ja nälkäraivaria. Ei toimi ihan ekoilla kerroilla, mutta keho ja pää alkaa tottua tuohon muutamissa viikossa ja uusi normaali on luotu. Toisen voi myös korvata miniporkkanoilla vaihteluna. Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä kilojen tiputtamiseen!

Banaania? Siinähän on hirveästi hiilareita!

Vierailija
475/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaa'an lukema kertoo ainoastaan paljonko kroppa painaa, ei se ole terveyden, hyvinvoinnin tai kauneuden mittari. Suuntaa antava joo, mutta onhan tää nyt aivan typerää arvostella outoja ihmisiä siitä, kannattaako niiden laihduttaa vai ei ja vielä ylimielisesti vihjaillaan että onko pääkopassa nyt jotain vikaa kun ei normipainokaan kelpaa. On aivan ok syy pudottaa painoa ns. pinnallisistakin syistä, kuten vaatteiden istuvuuden takia tai siksi että olis kiva jos kesällä näkyy six-pack. On myös aivan ok olla pudottamatta, jos kokee olonsa ylipainoisena hyväksi. Kehorauha jokaiselle.

Ilmoitettu asiattomaksi proanoreksiasta.

Miksi? Syömishäiriö on aivan eri asia kuin se, että ihminen haluaa muuttaa kehonsa koostumusta ja ulkonäköä. Vai oletko sitä mieltä ettei hoikilla tai normaalipainoisilla ole oikeutta omaan kroppaansa?

Vierailija
476/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IM kirjoitti:

Mitähän helvettiä mä just luin? Miksi oletat että kaikki on kaupassa nälkäisinä, ja jos onkin, miksi ihmeessä söisin banaanin ja omenan kotimatkalla? Siis tossa kadulla kävellessä alan järsimään omenaa? Miksi ihmeessä? Ei toimi ekoilla kerroilla? Siis mikä ei toimi?

Vierailija
477/1329 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saana K. kirjoitti:

Laitatko vaikka päivän ruuat esimerkiksi, miten sinun ruokavaliolla syödään. Tuo rasvan määrä on niin tolkuton, että itse en keksi, miten tuon saisi kasaan.

Ei se rasvan määrä ole tolkuton kun tajuaa että rasvassahan on eniten energiaa. Ei sitä siis kilokaupalla tarvi saavuttaakseen 75% päivän kaloreista.

Vierailija
478/1329 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tämäkin ketju mennä trollin kanssa riitelyksi… 🙄

Mutta siis, aloitin elämäntaparemontin vuoden vaihteessa, ja tähän mennessä paino on pudonnut noin kilon. Nestettä enimmäkseen, veikkaan, mutta tästäpä se kai lähtee.

Liikuntaa olen aina harrastanut päivittäin, mutta nykyään sitä kertyy tosi vähän. Pienen koiravanhuksen lenkitystä ei voine pitää kovin tehokkaana treeninä 😅.

Ruokaremontti siis on keskeisellä sijalla, ja sitähän tässä olenkin viikon ajan pohdiskellut. Maitoproteiiniallergikkona kalsiumin ja proteiinien saannin kanssa pitää olla tarkkana, ja rasvojen laatukin on mietintämyssyssä. Nykyään lihassa olevan rasvan lisäksi olen saanut rasvani lähes pelkästään oliiviöljystä, mutta kiinnostelisi kyllä laajentaa muihinkin. Kookosöljyn mausta en ruuassa pidä, ja leivonnaiset jäävät nyt varsin marginaaliseen osaan (toivottavasti), joten muita hyviä ehdotuksia saa heittää.

Tässäpä tämmöistä pohdiskelua. Toivottavasti keskustelu palaa asialliselle linjalle. Tsemppiä muille keventäjille!

Vierailija
479/1329 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi tämäkin ketju mennä trollin kanssa riitelyksi… 🙄

Mutta siis, aloitin elämäntaparemontin vuoden vaihteessa, ja tähän mennessä paino on pudonnut noin kilon. Nestettä enimmäkseen, veikkaan, mutta tästäpä se kai lähtee.

Liikuntaa olen aina harrastanut päivittäin, mutta nykyään sitä kertyy tosi vähän. Pienen koiravanhuksen lenkitystä ei voine pitää kovin tehokkaana treeninä 😅.

Ruokaremontti siis on keskeisellä sijalla, ja sitähän tässä olenkin viikon ajan pohdiskellut. Maitoproteiiniallergikkona kalsiumin ja proteiinien saannin kanssa pitää olla tarkkana, ja rasvojen laatukin on mietintämyssyssä. Nykyään lihassa olevan rasvan lisäksi olen saanut rasvani lähes pelkästään oliiviöljystä, mutta kiinnostelisi kyllä laajentaa muihinkin. Kookosöljyn mausta en ruuassa pidä, ja leivonnaiset jäävät nyt varsin marginaaliseen osaan (toivottavasti), joten muita hyviä ehdotuksia saa heittää.

Tässäpä tämmöistä pohdiskelua. Toivottavasti keskustelu palaa asialliselle linjalle. Tsemppiä muille keventäjille!

Nyt menet sitten koiran ehdoilla, mutta saathan raitista ilmaa. Tärkeinhän on kuitenkin se ruoka. Rasva-asia on sulla hankala, mutta älä kuitenkaan sorru margariineihin ja siemenöljyihin.  Syö mahdollisimman rasvaista lihaa.

Vierailija
480/1329 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IM kirjoitti:

Kauppaan ei pidä mennä nälkäisenä, jos ei ole ihan äärimmäinen pakko. Tai jos sinne kauppaan pitää mennä vaikka heti työpäivän jälkeen ja tietää jo valmiiksi että nälkä alkaa vaivata jne. niin joku pieni välipala ennen kauppaan menoa on paikallaan. Minulla on töissä varalla yleensä ruisnappeja, joskus myös kauraversioita, käteviä kun säilyy pitkään lämpimässä.

Moni myös laiminlyö juomisen päivän aikana, tai sitten juodaan lähinnä kahvia. Jos ruokatavat on rempallaan ja on altis mieliteoille, ei osaa (on kokemusta) erottaa nälkää ja janoa. Silloin tulee helposti napattua kaupasta joku välipala, ja vaikka se olisikin banaani tai omena eikä suklaapatukka, ei se siltikään vakiintuneena tapana ole järkevä.