Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä kuntosalien sulkeminen on kaikkein rankinta mitä tähän mennessä vastaan tullut

Vierailija
27.12.2021 |

Tällä hetkellä tuolla on tosi kylmä ilma ulkoilla, ei voi perustaa kaikkea sillä oletukselle, että voi siirtyä liikkumaan ulkona.
Itselläni on myös rentoutuskeinona käydä kuntosalin saunassa, kun se jää pois, on yksi keino stressinhallintaan vähemmän.
En ymmärrä, miksi pitää vähätellä toisten tilannetta tässä asiassa.

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole luistimia tai hiihtovälineitä. Ulkoiluvaatteitakin pitäisi ostaa. Eli satojen eurojen panostus näin alkuun. Joo, voihan sitä käydä lenkillä ja käynkin muutoin kuin talvella. Ei kiinnosta kylmyys ja liukkaus.

Yksinasuvana sali on ollut henkireikä. Siellä on valoisaa ja tilavaa. Voi vaihtaa pari sanaa ihmisten kanssa. Kokeilkaa te haukkujat asua yksin pienessä kämpässä pari vkoa etätöitä tehden...

Vierailija
102/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sittenkin vaan ulkoilet pikkupakkasessa ja ajastat saunan lämpimäksi kun palaat kotiin?

1. ulkona ei ole pikkupakkanen

2. kotona ei ole saunaa

Cuck!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sali mahdollistaa ns privavuorot 60 min per varauskerta.

Maksutta.

Saa ottaa 5 läheistä mukaan.

Hlö tiedot kirjataan ylös.

Kiva idea mun mielestä, vaikka tuskin kovin montaa vuoroa ehdin varaamaan kun halukkaita toki on.

Mutta mukava vastaantulo keskukselta.

Iso kaupunki, pieni kuntokeskus.

Epäreilua.

Vierailija
104/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa sinulla vaikeaa! Ei jumalauta!

Itse olen haudannut toisen vanhempani ja hoitanut toista syöpäsairasta peläten koko ajan, että kannan lähitöistä viruksen hänelle ja tapan oman vanhempani. FFP2- ja FFP3- maskeihin on mennyt omaisuus. Koko oma elämä jäissä jo pari vuotta.

Ja sinä et kestä, kun et pääse salille muutamaan viikkoon. HUH HUH!

Onko meillä meneillään joku kilpailu siitä, kenellä on kaikkein rankinta?

Sinulla on ollut varmasti rankkaa, mutta sinun kannattaa muistaa, että jokainen meistä tarkastelee elämää omista lähtökohdistaan käsin.

Jos ap:lle salittomuus on hänen elämänsä rankin kokemus, niin sitten se on. Mikä sinä olet sitä arvioimaan? Entä pitäisikö ap:n tuntea syyllisyyttä siitä, ettei hän ole kokenut samanlaisia vastoinkäymisiä kuin sinä? Ei pitäisi, sillä harva meistä itse valitsee omia vastoinkäymisiään.

Nyt jotain rajaa tähän.

Vierailija
105/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella rankkaa.  Onneksi tämä on rankinta, mitä olet kohdannut.  Ajattele, jos olisit ne*keri koulussa persunuorten keskellä - kidutusta.  Tai jos sulla menisi pissat housuun.  Se se vasta rankkaa olisikin!

Mun elämäni on ollut paljon kovempaa.  Kerran hampaitani piti kiillottaa, ajatteleppa sitä.  Toisella kerralla kengänpohjallinen oli rutussa.  Kolmannella kerralla unohdin avaimeni sisälle ja jouduin soittamaan huoltofirmaan.  Ihmiselle tulee elämässä vastaan koettelemuksia mutta ne kasvattavat.

Koronasulku kestää sen 3 viikkoa.  Voit treenata sinä aikana lihaskuntoa rikkomalla 5G-tukiasemia.  Tuleepahan samalla tehtyä "aatteellista työtä".

Miksi koet tarvetta olla näin ilkeä?

Olen lukenut liikaa foorumia.  Tyyli tarttuu.

Vierailija
106/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna salitreeniä ei tarvitse kuin urheilijat ja voimailijat. 

Erittäin kovaan lihaskuntoon voi päästä kehonpainotreenillä. Nykyiset ulkokuntopuistot joita on viime vuosina rakennettu ovat hyviä mutta vaikkei sellaista olisi käytettävissä se ei estä treeniä.

En ymmärrä miksi olisi huonompi pystyä vetämään 20 leukaa kuin vääntämään 50kg levytangolla hauista? Miksi oliisi huonompi tehdä 15x pistoolikyykkyä kuin tehdä kyykkysarja 100kg niskassa? Miksi olisi huonompi tehdä 45x puhtaita etunojapunnerruksia kuin puskea 90kg penkistä?

Lisäksi kehonpainoliikkeet ovat usein ns. atleettisia yhdistelmäliikkeitä eikä mitään ähellystä jossain koneessa istuen. Esim kun saat tehtyä ekat toistosi muscle-uppeja tajuat että teet jotain johon moni salipullistelija ei pysty

Täällä on -15 pakkasta. On se hyvä että itse pystyt treenaa tuolla ulkona.

Toisekseen sali on mun kuntoilumuoto. Toisille se on spinnig, sähly, telinevoimistelu tai sulkis. Noissa kaikissa lajeissa harrastetaan ryhmänä, salilla teen suorituksen yksin ilman sparraajia.

Se on se ero. Jonka lisäksi olen etätyöntekijä ja ihan kaikki tapahtuu tässä 35 neliössä. Jo kuminauha jumppa tekee tiukkaa kun ei ole tilaa.

Mut hyvä se on eduskunnan kuntosali ja uima-allas pitää auki.

Vierailija
107/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.

Ja koska tämä sopii sinulle ja voit näin tehdä, silloinhan se toimii kaikille.

News flash: ei toimi!

Itse en voi edes mennä ulos, kun pakkanen laskee alle 10 asteen. Kroppa ja terveys ei kestä. Nyt olen ollut monta päivää asuntoni vankina, kun ei ole autoakaan, millä tehdä kauppareissut.

Tungen tekosyyt sun p*rrrseesees!

Vierailija
108/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsisin kuntopyöräilyä ja kunnon lihaskuntotreeniä jotta jalkani ja lonkkani kuntoutuisi. Nyt sitten työkyvyttömyys uhkaa kun ei salille pääse näitä tekemään. Tää kaikki menee verovaroista jos en pysty enää töissä käymään. Sitkeällä kuntoutuksella kivut pysyisivät poissa ja pysyisin työkykyisenä.

Vierailija
109/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin harmittaa tämä enemmän kuin mikään lockdowni tähän asti. Monestakin syystä.  Itse olen koronan ajan käyny treenaamassa yleensä silloin kun alle 10 hlö paikalla. Lisäksi oli aiempien sulkujen aikana joitai, jotka järjestivät silloin tällöin yksityisvalmennusta huokeaan hintaan /ryhmä alle 5 hlö isossa tilassa. Nyt ei edes tätä tarjota, koska he ovat vakuuttuneita että kestää vaan sen 2 vko. Mulla ei ole perhettä eikä saunaa, ja veilä kun joutuu oleen etätöissä niin hulluksihan täällä uhkaa tulla. Pakkasilla ulkoilu ei oo mun juttu, mutta tosin tänne eteläsuomeen nyt luvataan lauhtumista niin sitten kai pystyy. Mutta tylsää yksin ja varusteet maksaa sikana. Koska harrastanut tähän asti vain sisäliikuntaa niin ei ole mitään talviurheiluvaatteita tai varusteita!  Ja korona vieny osan tuloistakin.  Voin siis lähinnä käppäillä. Mulla on yhteen urheiluliikkeeseen 200 e lahjakortti, mutta sillä ei saa monoja, suksia, housuja ja takkia. Joten tulee aika kova hinta esim yhdelle laskettelukerralle (olettaen että ostaisin vaatteet lahjakortti + vähintään 100 e lisää) varusteiden vuokra, hissilippu, bensat.  Ei se niin yksiselitteistä ole, että kun menee kuntosalit kiinni niin sitä lennossa vaan vaihtaa lajia. Luopuminen ja epävarmuushan tässä rassaa.  Toki voin lähteä Ruotsiin, joka on vapaa maa. Ei ole juuri mitään rajoitteita taikka passeja käytössä. Otin siis lomaa töistä joten ei paljon naurata tämä tilanne. Ruotsissa on korkeammat tarttuvuusluvut, ei siellä mitään rokotepakkoa tai passeja huudella. Järki käteen vain ravintoloiden suhteen sekä massatapahtumien rajoitukset.

Vierailija
110/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rankkaa.  Onneksi tämä on rankinta, mitä olet kohdannut.  Ajattele, jos olisit ne*keri koulussa persunuorten keskellä - kidutusta.  Tai jos sulla menisi pissat housuun.  Se se vasta rankkaa olisikin!

Mun elämäni on ollut paljon kovempaa.  Kerran hampaitani piti kiillottaa, ajatteleppa sitä.  Toisella kerralla kengänpohjallinen oli rutussa.  Kolmannella kerralla unohdin avaimeni sisälle ja jouduin soittamaan huoltofirmaan.  Ihmiselle tulee elämässä vastaan koettelemuksia mutta ne kasvattavat.

Koronasulku kestää sen 3 viikkoa.  Voit treenata sinä aikana lihaskuntoa rikkomalla 5G-tukiasemia.  Tuleepahan samalla tehtyä "aatteellista työtä".

Ihanan tervejärkinen ja samalla empaattinen kommentti. Harvemmin törmää tällaiseen Vauva-palstalla.

Vierailija
111/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin harmittaa, mutta ei tähän kuole.

Nyt puhutaan kuitenkin todennäköisesti vain viikoista. Lihaskunto todennäköisesti hieman heikkenee, mutta palautuu kyllä aikanaan.

Pakkasetkaan eivät jatku loputtomiin. Eipä silti, ei ulkoilu salitreeniä korvaa, ainakaan itselläni. Lenkkeily ei kasvata lihasta, salillakäynti kasvattaa.

Mutta tärkeintä tässä tilanteessa on tehdä edes jotakin.

Todennäköisesti puhutaan muutamasta kuukaudesta.

Lappiin saa mennä lentäen ulkomailta, Uudenmaan salit kiinni.

Viikolla 8 alkaa talvilomat. Monet menee Lappiin. Tartuntaluvut taas nousee ja mistäköhän johtuu.

Varmasti kuntosaleista, siellä se korona muhii... eikäkuei, miten se nyt menee....

Vierailija
112/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.

Mulla taas osa kropasta kylmettyy, kun on tarpeeksi kylmä. Vaikka olisi lämmintä päällä. Täällä pk-seudulla on tosi raaka ilma ulkona. Se tuntuu erilaiselta kuin se sisämaan -20 astetta. En siis ajatellut nyt jäädä neljän seinän sisälle, mutta kieltämättä haastavalta tuntuu. ap

Voi luoja, PUE TARPEEKS PÄÄLLE. Asun Helsingissä, aina pystyny käymään lenkillä säässä kun säässä

Sitäpaitsi huomisesta lähtien koko viikoksi on Helsinkiin luvattu max -4. 

Mutta joo, aika helpolla on ap elämässään päässyt, jos tämä on rankinta elämässä.

Jaa, näinkö se lasketaan ja sinäkö sen määrittelet, kuka on päässyt mistäkin asiasta ns. helpolla? Luoja miten ihmiset ovat idio*tteja, sinäkin. Olen lastensuojelutaustainen, ihmiskauppa ry:n asiakkuuden saanut henkilö, traumataustaa ja oireilua läpi elämän. Ja kyllä, minullekin on ollut todella rankkaa ajoittain se, kun liikkumista ja liikunnan harrastamista on rajoitettu. Kuntosali on jo pitkään ollut olennainen osa henkistä ja fyysistä hyvinvointiani, pystyn purkamaan traumapatoutumia salilla ja saan sitä kautta turvaa ja struktuuria elämään. Jollain tavalla se vaikuttaa aivokemioihin ja henkiseen tasapainoon ja samaa fiilistä on äärimmäisen vaikea saada muista asioista. Lenkkeily on liian epämääräistä eikä siitä saa samanlaista oloa, jumitun liian herkästi kotiin, jumiutuminrn ja kotiin lamaantuminen on osa traumaoireilua.

Mutta kaikista eniten koko hommassa on hämmästyttänyt ja ärsyttänyt se, miten yksinkertaisia ja typeriä ihmiset ovat. Ja empatiakyvyttömiä. Jopa minä kykenen taustoistani huolimatta kuvittelemaan lukemattomia eri tilanteita, missä tällainen tilanne saattaa olla piste iin päälle ap:n kaltaiselle ihmiselle ilman, että kyse on ”turhasta vinkumisesta”, joten mikä sinun tekosyysi on sille, että et edes yritä?

💖💝 Kiitos.

Kiitos, että puolustat meidänlaisiamme. Tuli tippa linssiin, ja toinenkin. Täällä kotisohvalla mätänen minäkin, en ole edes puhunut kenenkään kanssa moneen päivään, kun joulunkin olin yksin. Pakkasastman takia en voi mennä uloskaan. Alkaa olla elinvoima aika vähissä.

Vierailija
113/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sali mahdollistaa ns privavuorot 60 min per varauskerta.

Maksutta.

Saa ottaa 5 läheistä mukaan.

Hlö tiedot kirjataan ylös.

Kiva idea mun mielestä, vaikka tuskin kovin montaa vuoroa ehdin varaamaan kun halukkaita toki on.

Mutta mukava vastaantulo keskukselta.

Iso kaupunki, pieni kuntokeskus.

Epäreilua.

Epäreilua tosiaankin. Ei kaikilta löydy viittä läheistä, välttämättä ei yhtäkään. Sitten vielä oikein kirjataan ylös, että tuolla ei ole yhtään ystävää :/

Vierailija
114/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan vaikka kuukauden kestävästä rajoituksesta niin kukaan ei siihen kuole tai kenenkään lihakset eivät rappeudu sinä aikana. Netti täynnä kotijumppaohjeita välineillä tai ilman. Ei tarvitse mitään suurta hallia että saa tehtyä perus lihaskuntoliikkeitä. Tottakai kotijumppa vaatii totuttelua jos on tottunut kuntosaliin tai muihin liikuntaharrastuksiin. Kenenkään ei silti kannata itkeä että liikkuminen ja kunnosta huolta pitäminen on mahdotonta ilman kuntosalia.

Kokeilkaa rohkeasti talvilajeja ja ulkoilua. Ei sinne ulos palellu kun vaan pysyy liikkeessä.

Vierailija
115/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on kyllä kadehdittavan helppo elämä, jos tuo on vaikeaa.🤦🏻

Vierailija
116/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkin juottolaan siellä saa KORONATURVALLISESTI juoda kaljaa ja viinaa 9-17 välillä.

Muuten olisin salilla kuntoilemassa.

Vierailija
117/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsisin kuntopyöräilyä ja kunnon lihaskuntotreeniä jotta jalkani ja lonkkani kuntoutuisi. Nyt sitten työkyvyttömyys uhkaa kun ei salille pääse näitä tekemään. Tää kaikki menee verovaroista jos en pysty enää töissä käymään. Sitkeällä kuntoutuksella kivut pysyisivät poissa ja pysyisin työkykyisenä.

Mulla on sama juttu. Hiirikäsi vaivaa.

Niin olen opetellut oman hyväksi havaitun treenin ja säännöllisen elämäntavan.

Pelkästään tietoisuus oman elämän eheydestä vie eteenpäin ja näin se on meillä ihan jokaisella.

Olisi hienoa saada faktoja pöytään kuinka moni on sairastunut junassa, baarissa, koulussa, salilla, Lapissa, laivalla.

Oikeaa faktaa missä se tauti piileksii.

Vierailija
118/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visualisoikaa mielessänne talvisodan sotilaat neljänkymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaana pikkuisissa balettitossuissa trendihuivi kaulassa heiluttelemassa käsiään ja hokemassa "siis mä en niinku kestä et ei niinku pääse kuntosalille muutamaan päivään mä niiiiin hajoon mä en kestä!!".

Meille ei nykyään jaella Pervitiniä.

No otetaanpa 1950-luku, isäni, ja moni muu, kaivoi kanavia talvipakkasella, työmatkat polkupyörällä, enimmillään yli 10 km/sivu. Isäni ja moni työkaverinsa eli yli 80 vuotta.

🤔

Ei ollunna kuntosaleja, kunto kyllä oli.

Kerrotko vielä missä tällaisen kanavan voi nyt tammikuussa 2022 kaivaa 🤔

Vierailija
119/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin harmittaa, mutta ei tähän kuole.

Nyt puhutaan kuitenkin todennäköisesti vain viikoista. Lihaskunto todennäköisesti hieman heikkenee, mutta palautuu kyllä aikanaan.

Pakkasetkaan eivät jatku loputtomiin. Eipä silti, ei ulkoilu salitreeniä korvaa, ainakaan itselläni. Lenkkeily ei kasvata lihasta, salillakäynti kasvattaa.

Mutta tärkeintä tässä tilanteessa on tehdä edes jotakin.

Niin, tässä nakertaa sekin, että sulku voi jatkua kahden viikon jälkeen. Muutenhan kaksi viikkoa on aika, jossa lihaskunto tai kunto yleensä ei vielä mene.

Tässä on rankkaa sekä se, että pitää olla vain yksin kotona ilman kontakteja ja liikkumisen vähentäminen. Iskee asioihin, jotka pitävät minut kunnossa. ap

Miksi sun pitää olla kotona ilman kontakteja? Oletko saanut muut ohjeistukset kuin muu väestö?

No ei kaverit tapaa, jos tartunnat on koholla ja ei voida tavata kahviloissa ym. Ja turha tuonne ulkoilutreffejäkään ehdottaa. Olen sitten vaan kotona yksin. ap

Siis tässähän oli nyt kyse kuntosalista, jonne et nyt pääse (etkä myöskään saunaan) ja se on kaikkein rankinta. Tämä oli aloituksesi huolenaihe. Kuntosalilla olet käynyt hiljaiseen aikaan, 1-5 ihmistä, eli et ole sielläkään siis ollut kovin paljon kontaktissa kehenkään. Mene jonnekin kauppaan, sielläkin on varmaan ainakin se 1-5 ihmistä ympärillä.

Stressinpurkuun saunan tilalle vaikka meditaatio tai jooga kotona.

Liikuntapuoleen ulkoilua kovilla pakkasilla pikkulenkki ja lauhemmalla pidempi. Kotijumppaa välineillä tai ilman. Itsenäisesti tai videon kanssa.

Tässä on nyt kolme osaa ongelmastasi hoidettu tilapäisjärjestelyin.

Kavereittesi kanssa mietitte yhdessä sopivia tapaamispaikkoja ja -tapoja.

Varmaankin ymmärrät, että kaupoissa käytetään maskia, kuntosalilla ei.

No en ymmärrä enkä tämän sinun kommenttisi pointtiakaan. Eikö kummassakin saa käyttää tai olla käyttämättä? Mihin tämä liittyy? Siihen, että aloittajalla ei ole maskia? Että hän haluaa nähdä toisten suut? Ei voi näistä syistä mennä näkemään ihmisiä kauppaan vaan ne ihmiset pitäisi nähdä nimenomaan kuntosalilla?

Vierailija
120/169 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visualisoikaa mielessänne talvisodan sotilaat neljänkymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaana pikkuisissa balettitossuissa trendihuivi kaulassa heiluttelemassa käsiään ja hokemassa "siis mä en niinku kestä et ei niinku pääse kuntosalille muutamaan päivään mä niiiiin hajoon mä en kestä!!".

Meille ei nykyään jaella Pervitiniä.

No otetaanpa 1950-luku, isäni, ja moni muu, kaivoi kanavia talvipakkasella, työmatkat polkupyörällä, enimmillään yli 10 km/sivu. Isäni ja moni työkaverinsa eli yli 80 vuotta.

🤔

Ei ollunna kuntosaleja, kunto kyllä oli.

Kerrotko vielä missä tällaisen kanavan voi nyt tammikuussa 2022 kaivaa 🤔

Lumikinokseen voi kaivaa missä tahansa missä on lunta.