Tämä kuntosalien sulkeminen on kaikkein rankinta mitä tähän mennessä vastaan tullut
Tällä hetkellä tuolla on tosi kylmä ilma ulkoilla, ei voi perustaa kaikkea sillä oletukselle, että voi siirtyä liikkumaan ulkona.
Itselläni on myös rentoutuskeinona käydä kuntosalin saunassa, kun se jää pois, on yksi keino stressinhallintaan vähemmän.
En ymmärrä, miksi pitää vähätellä toisten tilannetta tässä asiassa.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt puhutaan vaikka kuukauden kestävästä rajoituksesta niin kukaan ei siihen kuole tai kenenkään lihakset eivät rappeudu sinä aikana. Netti täynnä kotijumppaohjeita välineillä tai ilman. Ei tarvitse mitään suurta hallia että saa tehtyä perus lihaskuntoliikkeitä. Tottakai kotijumppa vaatii totuttelua jos on tottunut kuntosaliin tai muihin liikuntaharrastuksiin. Kenenkään ei silti kannata itkeä että liikkuminen ja kunnosta huolta pitäminen on mahdotonta ilman kuntosalia.
Kokeilkaa rohkeasti talvilajeja ja ulkoilua. Ei sinne ulos palellu kun vaan pysyy liikkeessä.
Lähes jokaisella on käytössään netti ja lähes jokainen asuu jossain kodin kaltaisessa paikassa. Miksi sitten huonokuntoisia ihmisiä on niin paljon ja tilanne on vain pahentunut korona-aikana?
Olen työtön ja käyn salilla aamuisin noin neljästi viikossa itseni ylläpitämisen työkykyisenä.
Jatkossa löhöän sitten sohvalla kuten minua on jo vuosikaudet haukuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt puhutaan vaikka kuukauden kestävästä rajoituksesta niin kukaan ei siihen kuole tai kenenkään lihakset eivät rappeudu sinä aikana. Netti täynnä kotijumppaohjeita välineillä tai ilman. Ei tarvitse mitään suurta hallia että saa tehtyä perus lihaskuntoliikkeitä. Tottakai kotijumppa vaatii totuttelua jos on tottunut kuntosaliin tai muihin liikuntaharrastuksiin. Kenenkään ei silti kannata itkeä että liikkuminen ja kunnosta huolta pitäminen on mahdotonta ilman kuntosalia.
Kokeilkaa rohkeasti talvilajeja ja ulkoilua. Ei sinne ulos palellu kun vaan pysyy liikkeessä.
Kyllä rappeutuu, sekä kunto että mielenterveys. Ja täysin turhan takia.
Lisäksi vielä liikunta-alan yrittäjille koituvat taloudelliset vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja käyn salilla aamuisin noin neljästi viikossa itseni ylläpitämisen työkykyisenä.
Ihanan nöyrän uhmakas ja alemmuudentuntoinen kommentti! Lisää näitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visualisoikaa mielessänne talvisodan sotilaat neljänkymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaana pikkuisissa balettitossuissa trendihuivi kaulassa heiluttelemassa käsiään ja hokemassa "siis mä en niinku kestä et ei niinku pääse kuntosalille muutamaan päivään mä niiiiin hajoon mä en kestä!!".
Meille ei nykyään jaella Pervitiniä.
No otetaanpa 1950-luku, isäni, ja moni muu, kaivoi kanavia talvipakkasella, työmatkat polkupyörällä, enimmillään yli 10 km/sivu. Isäni ja moni työkaverinsa eli yli 80 vuotta.
🤔
Ei ollunna kuntosaleja, kunto kyllä oli.Kerrotko vielä missä tällaisen kanavan voi nyt tammikuussa 2022 kaivaa 🤔
Lumikinokseen voi kaivaa missä tahansa missä on lunta.
Täällä Uudellamaalla jossa siis salit menee huomisesta alkaen kiinni on lunta noin 5 cm.
Oliko muita ehdotuksia sille kanavan kaivuulle 🤔
Itse kun ulkoilee säässä kuin säässä vuoden ympäri, niin kyllä nämä jotkut kommentit tuntuu kummallisilta. Vaikka ymmärrän, että kaikilla on omat mielipuuhansa. Itsellänikin on harrastus tauolla koronan vuoksi. Se ei kyllä tosin liity liikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! En kyllä tee enää ikinä mitään ja kieriskelen omissa ulosteissani koska haukkuminen ha vaino! Myös ajojahti ja syyllistäminen koska tilanne päällä!
Vierailija kirjoitti:
Itse kun ulkoilee säässä kuin säässä vuoden ympäri, niin kyllä nämä jotkut kommentit tuntuu kummallisilta. Vaikka ymmärrän, että kaikilla on omat mielipuuhansa. Itsellänikin on harrastus tauolla koronan vuoksi. Se ei kyllä tosin liity liikuntaan.
Kuorolaulu on intohimoni kuten sali toisessa päässä. Kumpikin jäissä nyt.
-ohis kommentoi
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä kyrsii se, että tässä rajoituksessa ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.
Ihmisten liikkuminen ja kunnon ylläpito estetään täysin mielivaltaisesti johonkin tartuntatautiin vedoten. Salilla käyvät terveet ihmiset. Liikunta on monelle henkireikä myös mielenterveyden ylläpitoon.
Samaan aikaan kaupoissa alkaa alennusmyynnit ja väki tungeksii siellä täysin pidäkkeettömästi.
Onko tässä jonkun mielestä oikeasti jotain järkeä?
Olen kyllä hyvässä kunnossa ja täysin terve, vaikken käy salilla. Liikun mieluiten yksin enkä siis viihdy missään saleilla. Lisäksi juuri se raitis ilma on minulle liikunnassa tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.
Nyt puhuttiin oikeesta liikunnasta ei mistään ulkona kävelystä...tuo pakkanen ei tee hyvää keuhkoille jos oikeasti juokset yms ulkona nyt kävey on kävelyä.
No mitähän nyt taas. Minäkin käyn parin tunnin juoksulenkillä -20 ja kylmemmässäkin. Keuhkot ovat ihan kunnossa.
Juokseminen kuluttaa lihaskasvua. Jos kasvattaa lihaksia, juokseminen ei ole korvaava vaihtoehto.
Lihasten kasvattamisessa ei kyllä ole mitään järkeä, jos ihminen ei pääse edes eteenpäin. Kyllä nuoren ihmisen täytyy pystyä juoksemaan ja kävelemään. Ei hän muuten ole terve.
Siinä taas yksi pöllö, joka selkeästi ei ole koskaan salilla käynyt.
Siellä salilla käydään juuri terveyden ja toimintakyvyn takia. Lihastenkasvattajapullistelijat ovat sitten asia erikseen.
Tuossahan juuri sanottiin, että ei pysty edes juoksemaan, koska lihastenkasvatus menee pilalle. Kyllä tuo jo aikamoiselta pullistelulta kuulostaa.
Niin ei siinä määrin että se korvaisi viikottaiset 5x salitreenit. Jos juoksen 5 kertaa vkossa, se kuluttaa lihakseni, joita olen salilla rakentanut. Sinulle voi kuulostaa pullistelulta. Ehkä se kertookin että sinua ei paljon saleilla ole näkynyt etkä tiedä mistä puhut.
Nyt en kyllä tajua. Mitä niillä lihaksilla on tarkoitus tehdä jos ei edes voi juosta? Istuskellaan vaan ettei lihakset katoa? No jippii, kuulostaa ihan tosi mahtavalta urheilulta!! Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visualisoikaa mielessänne talvisodan sotilaat neljänkymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaana pikkuisissa balettitossuissa trendihuivi kaulassa heiluttelemassa käsiään ja hokemassa "siis mä en niinku kestä et ei niinku pääse kuntosalille muutamaan päivään mä niiiiin hajoon mä en kestä!!".
Meille ei nykyään jaella Pervitiniä.
No otetaanpa 1950-luku, isäni, ja moni muu, kaivoi kanavia talvipakkasella, työmatkat polkupyörällä, enimmillään yli 10 km/sivu. Isäni ja moni työkaverinsa eli yli 80 vuotta.
🤔
Ei ollunna kuntosaleja, kunto kyllä oli.Kerrotko vielä missä tällaisen kanavan voi nyt tammikuussa 2022 kaivaa 🤔
Lumikinokseen voi kaivaa missä tahansa missä on lunta.
Täällä Uudellamaalla jossa siis salit menee huomisesta alkaen kiinni on lunta noin 5 cm.
Oliko muita ehdotuksia sille kanavan kaivuulle 🤔
Roiku vaikka puunoksassa. Ai niin, et jaksa kannatella omaa painoasi.
Eikö teillä tosiaan ole varaa omaan saliin? Kannattaa käydä semmoisissa töissä, että rahat riittää.
En vieläkään ymmärrä kuntopyörän tai juoksumaton tarkoitusta. Liikut paikallasi etkä pääse eteenpäin. Tuntuu lähinnä painaisunelta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä kyrsii se, että tässä rajoituksessa ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.
Ihmisten liikkuminen ja kunnon ylläpito estetään täysin mielivaltaisesti johonkin tartuntatautiin vedoten. Salilla käyvät terveet ihmiset. Liikunta on monelle henkireikä myös mielenterveyden ylläpitoon.
Samaan aikaan kaupoissa alkaa alennusmyynnit ja väki tungeksii siellä täysin pidäkkeettömästi.
Terveet ihmisetkö altistavat esim. tuolla meidän Liikussa vähän väliä?
Salit ja liikuntapaikat auki välittömästi!
Tämän ajan voi myös ottaa haasteena tuoda elämään jotain uutta. Aloittaa vaikka sen harrastuksen, joka on aina kiehtonut mutta johon ei ole ennen ollut aikaa, kuten; lukeminen, meditointi, soittimen soiton alkeet netistä, sukututkimus, jooga, mindfulness, ruoanlaitto, elämäntaparemontti, retkeily, you name it. Paljon voi asioita tehdä myös yksin kotona/ulkona.
Salit kiinni ja juottolat auki. Meillä on party minister eli pääministeri, joka tykkää käydä ulkona. Taitaa harrastaa lähinnä jotain juoksua. Siksi nämä painotukset.
Tää ketju on vaan hyvä esimerkki siitä, miten joillain ihmisillä on täydellinen kyvyttömyys asettua toisen asemaan.
Pitää jyrätä sellaisella "talvisodassakin oli näin, älä valita" -mentaliteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Juntit käy lähinnä salilla.
En ole juntti, mutta nyt en ole kohta kahteen vuoteen käynyt salilla koronan takia. Ennen kävin 3-5 kertaa viikossa. Nyt urheilen ulkona ja kotona.