Olenko minä ainoa, joka ärsyyntyy tällaisesta?
Mies vain ilmoittaa, että isänsä tulee hakemaan yhden (tai kymmenen) työkalun lainaa. Aika ei ole tarkka, vaan jossain vaiheessa illansuussa.
Mies ei kuulemma oleta minulta mitään toimia asian suhteen. Mutta lähtee sitten itse kuitenkin heti samoin tein hakemaan jotain ruuveja ja jättää minut odottamaan isäänsä.
Matkalta mies laittaa viestiä että isänsä laittoi viestiä, että hänen vanhempansa tulevat kohta. Ja mitä se tarkoittaa? No sitä, että saan laskea kirjan ja kahvikupin alas, ja nousta itse ylös terassin sohvalta jonne olin istunut tekemistä täynnä olleen viikonlopun päätteeksi.
Olin siis ajatellut ja ääneen sanonut että aion levätä loppuillan. Sen sijaan minun on istuttava sisällä kahvilla appivanhempien kanssa kaksi tuntia.
Mies ei ymmärrä mikä minua ärsyttää eikä yhtään ymmärtänyt miksi tiuskin että hän saa viedä koiran lenkille ja katsoa lasten perään että hoitavat iltatoimet ajoissa. Olen kuulemma outo ja että ei kukaan muu ole tuollainen.
Minun näkemykseni mukaan minun iltani meni osittain pilalle, mutta kohteliaasti kestin sen enkä osoittanut mieltäni ennen kuin kahden kesken.
Mitä sinä olet mieltä?
Kommentit (26)
No onhan se kuitenkin kiva että ilmoitti sentään jonkun olevan edes tulossa, mun exä ei vaivautunut siihenkään. En tekisi mitään elleivät nyt asiakseen tule sisälle kahvia mouruamaan, moni tosiaan vaan hakee ne sovitut työkalut oma aloitteisesti. Ja vaikka pitäs kahvit juodakin niin ei maailma kyllä siihen kaatuisi jos kys toiminta ei ole jotain tyyliin joka viikkoista, silloin olisi jo aika sopia jotkut pelisäännöt.
Kuuleppas ap, istu sitten kaikkina niinä iltoina ,kun ne appivahemmat ei ole teillä kahta tuntia, vai tapahtuuko tuota useinkin, kysyn?
Onhan tuo ärsyttävää jos häipyy itse ja olettaa sun kestitsevän vieraita vaikka olisit halunnut viettää illan omissa oloissa. Olisit heti sanonut että stop, et lähde mihinkään ruuviostoksille juuri nyt kun vanhempasi ovat tulossa
Ai että mies on aina juuri niin kauan poissa, kun hänen vanhempansa ovat teillä? Appi menee siis oma-aloitteisesti tonkimaan teidän kaappinne ja etsimään tarvittavat työkalut?
Siis onhan se ennenkuulumatonta , että ap:een pitää istua ja juoda kahvia miehen isän ja äidin kanssa,,, ja vielä sunnuntai-iltana. Aivan ennenkuulumattoman rankkaa.
Mihin ne miehen isän vanhemmat sitten menivät? En ymmärtänyt tätä kertomusta.
Tää oli kyllä sellanen tarina et vieläkin tärisen.
Huh miten sä jaksat ylipäänsä? Varmasti tosi rankkaa! Siis ihan kaikki!
Laita ap ne työkalut johonkin laatikkoon oven eteen ulos ja laita appiukolle viesti: työkalut odottaa oven edessä, en ehdi laittamaan tänään kahvia!
Toinen vaihtoehto on että annat ne työkalut ovella ja hyvästelet sitten kohteliaasti. Voit vaikka sanoa, että olet juuri lähdössä paikkaan xx (lenkille, kaverille, salille, koiraa lenkittämään.) ja odotit vain sen verran että saavat työkalunsa haettua.
Juu tilanne on sellanen et ottaisin ite valmiiks pakatun laukun komeron perältä ja ero paperit menis suoraan postiin.
Se oli siinä.
Terve ja moro.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kuitenkin kiva että ilmoitti sentään jonkun olevan edes tulossa, mun exä ei vaivautunut siihenkään. En tekisi mitään elleivät nyt asiakseen tule sisälle kahvia mouruamaan, moni tosiaan vaan hakee ne sovitut työkalut oma aloitteisesti. Ja vaikka pitäs kahvit juodakin niin ei maailma kyllä siihen kaatuisi jos kys toiminta ei ole jotain tyyliin joka viikkoista, silloin olisi jo aika sopia jotkut pelisäännöt.
Niin ja kai mieskin osaa isälleen kahvit keittää? Itse istuisin ja rentoutuisin, kävelisin sitten valmiiseen kahvipöytään kun kutsuttaisiin.
No et ole ainoa. Jos sovitaan että joku hakee työkaluja, niin hakekoon sitte silloin kun mies itse on ne antamassa. Tai sitten sovitaan joku tarkka kellonaika, ettei tarvi kotona päivystää ja odottaa. Ja valehtelisin siihen päälle vielä että itselläkin on meno (vaikka ei olisikaan) ettei ainakaan ylimääräistä tarvi toisia katsoa. Kun tuollainen on just sellanen että päivä menee pilalle, kun se keskeytyy.
En ärsyyntyisi koska minä en ole ikinä ollut pitemmässä kuin 3 kk parisuhteessa eli olisin onnessani jos olisin saanut jonkun avioitumaan kanssani. Ja että vieläpä sen jonkun vanhemmat haluaisivat puhua kanssani 2 kk välttelemisen sijaan olisi ihan ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
En ärsyyntyisi koska minä en ole ikinä ollut pitemmässä kuin 3 kk parisuhteessa eli olisin onnessani jos olisin saanut jonkun avioitumaan kanssani. Ja että vieläpä sen jonkun vanhemmat haluaisivat puhua kanssani 2 kk välttelemisen sijaan olisi ihan ihmeellistä.
Siis 2 tuntia.
Ja kokemattomien mies-kakaroiden kommentteihin en vaivaudu vastaamaan. Ap