Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä kuntosalien sulkeminen on kaikkein rankinta mitä tähän mennessä vastaan tullut

Vierailija
27.12.2021 |

Tällä hetkellä tuolla on tosi kylmä ilma ulkoilla, ei voi perustaa kaikkea sillä oletukselle, että voi siirtyä liikkumaan ulkona.
Itselläni on myös rentoutuskeinona käydä kuntosalin saunassa, kun se jää pois, on yksi keino stressinhallintaan vähemmän.
En ymmärrä, miksi pitää vähätellä toisten tilannetta tässä asiassa.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntit käy lähinnä salilla. 

En ole juntti, mutta nyt en ole kohta kahteen vuoteen käynyt salilla koronan takia. Ennen kävin 3-5 kertaa viikossa. Nyt urheilen ulkona ja kotona.

Painojen nostelu on sellainen harrastus, että sitä on vaikea tehdä kunnolla muualla kuin salilla. Toki tarvittaessa pari viikkoa tai kuukausikin menee vielä esim. kotona treenaten, mutta jos kauemmin menee, niin kyllähän siinä on taas kuromista, että pääsee vanhalle tasolleen.

Vierailija
142/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on valkoinen maa ja kaunista. Lähden sinne ja mieli lepää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsee salia?

Kotona ja ulkona voi urheilla.

Vierailija
144/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Edeuskunnan oma sali pysyä auki, kuten viimeksi. Heitähän mitkään rajotukset ei näytä koskevan.

Vierailija
145/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä ole elämääsi kokenut paljokaan.

Taidat olla trolli.

Tai vain suomalainen nainen.

Vierailija
146/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna taas salille uimaan ja saunaan, on se täällä itä suomessa ihanaa kun pakkasesta voi mennä saunaan ja salille ja kaikki on auki

Vierailija
147/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitaja kehotti minua käymään kuntosalilla laihtumisen vuoksi. Täytyykö minun murtautua salille?

Vierailija
148/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sinulla on asiat todella hyvin jos kuntosalin sulku on rankinta ,mitä on vastaan tullut.Ettei mitään syöpää,läheisen kuolemaa tms.ole kohdalle vielä sattunut.

Vierailija
149/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään ymmärrä kuntopyörän tai juoksumaton tarkoitusta. Liikut paikallasi etkä pääse eteenpäin. Tuntuu lähinnä painaisunelta. 

Mihin tämä nyt liittyy? Salilla tehdään paljon muutakin kuin juostaan juoksumatolla tai poljetaan kuntopyörällä. Salilla, jossa itse käyn, niitä näytetään käytettävän lähinnä alkuverryttelyyn.

Muu salillaoloaika vietetään rautaa nostaen. Se taas on jotakin, mitä on mahdotonta korvata lenkkeilyllä, kuten jotkut täällä näyttävät kuvittelevan.

Vierailija
150/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju.

Aloittaja kertoo ahdistavasta olostaan ja täällä kommentoidaan minäminäminä, kyllä mnä ainakin ja minäminä ja ei salia mihinkään tarvitse, tee jotain muuta. Ja kun minäminäminä ja talvisodassakin pärjättiin. Kaiva tunneli pihalle!

Saatanan idiootit!

Sanotko uimarille että no mene suihkuun, kyllä minä ainakin kastun suihkussakin. Sama asiahan se on, kastua altaassa tai suihkussa, eikös? Ja salilla treenaajalle riittää se kahvakuula ja jumppakuminauha? Jep.

Itse olen kitaristi/kosketinsoittaja. Mainiosti voin soitella kitaraa ja koskettimia kotonakin, vaikka treeneissä se olisi hauskempaa. Olen myös voimanostaja ja minulla on kotisali, jossa pystyn pitämään voimatasoni kohtuullisesti. Myös vaimoni on voimanostaja, viime sulun aikaan päätettiin laittaa oma sali. Se oli hyvä päätös. Monella ei ole sellaista mahdollisuutta. Ja voimanostajana voin kertoa, että se jumppakuminauha on varsin hyvä väline alkulämmittelyyn, mutta sillä ei tee huitulan vittua siinä vaiheessa, kun aletaan sitä rautaa nostamaan. Eikä sellaisella pidetä voimatasoja yllä, ei mitenkään. Yhtä hyvin se uimari pitää kuntonsa yllä siellä suihkussa...

Ja niille jotka eivät tätä ymmärrä voin kertoa että ei tarvitsekaan. En minäkään ymmärrä postimerkkeilyä tai perhosten keräilyä, mutta antaa ihmisten harrastaa sitä mitä haluavat. Ja pitkän matkan juoksija toki harrastaa sitä lajia, voimanostaja ei juokse kun ihmisillä nyt vaan sattuu olemaan erilainen fysiikka. Kaikista ei tule juoksijoita, eikä kaikista tule voimanjostajia, vaikka miten yrittäisi, geenit kun aika pitkälle määräävät mitä voit, tai et voi tehdä. Erittäin hyvänä esimerkkinä vaimoni, ENTINEN juoksija. EI koskaan pitänyt lajista, mutta lapsena pakotettiin ja se jäi lajiksi. Kunnes kävi kerran kanssani salilla juoksut jäi siihen, onkin luonnonlahjakas nostaja. Ja naiseksi vielä helvetin vahvakin. Ja niille, jotka kuvittelee bulgarialaisen kuulantyöntäjän, voin kertoa että ei sielläpäinkään. :-P

Joten täältä sympatiat ja ymmärrys aloittajalle. Toivotaan että likkalauma saa jostain jotain älyä päätöksiinsä. Ja nämä minäminäminät... No, jätetään sanomatta.

Vierailija
151/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä kyrsii se, että tässä rajoituksessa ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.

Ihmisten liikkuminen ja kunnon ylläpito estetään täysin mielivaltaisesti johonkin tartuntatautiin vedoten. Salilla käyvät terveet ihmiset. Liikunta on monelle henkireikä myös mielenterveyden ylläpitoon.

Samaan aikaan kaupoissa alkaa alennusmyynnit ja väki tungeksii siellä täysin pidäkkeettömästi.

Onko tässä jonkun mielestä oikeasti jotain järkeä?

Ei ole mielivaltaista torjua tautia,joka on tappanut miljoonia ihmisiä.Se on järkevää ja välttämätöntä.

Vierailija
152/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole luistimia tai hiihtovälineitä. Ulkoiluvaatteitakin pitäisi ostaa. Eli satojen eurojen panostus näin alkuun. Joo, voihan sitä käydä lenkillä ja käynkin muutoin kuin talvella. Ei kiinnosta kylmyys ja liukkaus.

Yksinasuvana sali on ollut henkireikä. Siellä on valoisaa ja tilavaa. Voi vaihtaa pari sanaa ihmisten kanssa. Kokeilkaa te haukkujat asua yksin pienessä kämpässä pari vkoa etätöitä tehden...

Kyllä ulkona ja kauppareissuillakin voi vaihtaa pari sanaa ihmisten kanssa eikä mikään estä kävelylle lähtemistä kavereitten tai tuttujen kanssa,että ehtii jutella enemmänkin.

Vierailija
153/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wtf? käyn jokaikinen päivä lenkillä, vaikka -20 pakkasta. tarpeeks kun on päällä niin hiestä märkänä saa kävellä. lenkin jälkeen kuin suihkusta tullut kun hiukset ihan litimärät hiestä. tekosyitä, tekosyitä ettei muka ulos voi lähteä.

Nyt puhuttiin oikeesta liikunnasta ei mistään ulkona kävelystä...tuo pakkanen ei tee hyvää keuhkoille jos oikeasti juokset yms ulkona nyt kävey on kävelyä.

No mitähän nyt taas. Minäkin käyn parin tunnin juoksulenkillä -20 ja kylmemmässäkin. Keuhkot ovat ihan kunnossa.

Juokseminen kuluttaa lihaskasvua. Jos kasvattaa lihaksia, juokseminen ei ole korvaava vaihtoehto.

Lihasten kasvattamisessa ei kyllä ole mitään järkeä, jos ihminen ei pääse edes eteenpäin. Kyllä nuoren ihmisen täytyy pystyä juoksemaan ja kävelemään. Ei hän muuten ole terve. 

Siinä taas yksi pöllö, joka selkeästi ei ole koskaan salilla käynyt.

Siellä salilla käydään juuri terveyden ja toimintakyvyn takia. Lihastenkasvattajapullistelijat ovat sitten asia erikseen.

Kaikki kyllä tietävät miksi salilla käydään ja koska he ovat terveydestä kiinnostuneita,useimmat myös ymmärtävät nyt ,että sinne ei voi mennä,koska pitää välttää paikkoja,joissa on paljon väkeä.Aika yksinkertaista.

Vierailija
154/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellen niitä jotka eivät ole jaksaneet esim. NOSTAA MITÄÄN 40 vuoteen.

Ei jaksa ajatella?

Vierailija
155/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsee salia?

Kotona ja ulkona voi urheilla.

Punttisalilla mahdollisuus huomattavasti laajempaa vastusvalikoimaan kuin kotona vähillä irtopainoilla ja kuminauhoilla tai oman kehon painolla.

Kaupungin treenitila mahdollistaa seuran treenit, joissa osaava valmentaja opettaa minulle uutta sekä parantaa tekniikkaani.

Vierailija
156/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuntosalikäyntien menettäminen on rankinta.

Tiedätkö, että moni on menettänyt koronalle läheisiään. Ihmisiä on kuollut.

Voi jessus, taidat olla aika nuori ja naiivi.

En ole tuo lainaamasi, mutta olen lähes 40-vuotias Uudellamaalla asuva nainen. Koko korona-ajalta tunnen henkilökohtaisesti tasan yhden koronaan sairastuneen. Kuolleita en tunne yhtään. Korona on näyttäytynyt alusta lähtien minulle pelkkänä vouhkauksena ja ärsyttävillä rajoituksilla. Milloin on salit kiinni, milloin on ravintolat kiinni, ollaan etäopetuksessa eikun lähiopetuksessa, lasketaan nuppilukua kuinka monta voi olla samassa tilassa vai eikö saa olla... En ihmettele miksi korona herättää aggressioita, kun yhdellä Suomen pahimmalla korona-alueella näkyy pelkkiä poukkoilevia rajoituksia.

Vaikket juuri sinä ole joutunut kokemaan koronaa tai läheisesi,on yli viisi miljoonaa on kuollut siihen ja heidän läheisilleen se on hyvinkin todellista.

Vierailija
157/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on vaan hyvä esimerkki siitä, miten joillain ihmisillä on täydellinen kyvyttömyys asettua toisen asemaan.

Pitää jyrätä sellaisella "talvisodassakin oli näin, älä valita" -mentaliteetilla.

Mutta myönnä pois että kyllä kuntosalien sulkemisesta vinkuminen on erittäin asiatonta tässä koronatilanteessa.

Vierailija
158/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salillakäynti on terveellistä ja moni pitää siitä,mutta kaikki ei aina elämässä ole kivaa. Salillakäynti ja kaikki muukin loppuu kokonaan,jos kuolee koronaan.

Vierailija
159/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vähätellä liikunnan merkitystä. Varsinkin jos siihen on tottunut. Turha verrata mihinkään sotiin yms. Aina löytyy isompia ongelmia. Minäkin olen kokenut vaikka ja mitä pahempaa kuin salien kiinnilaitto, mutta silti sekin tuntuu ongelmalta ja inhottavalta.

Kaikistahan rajoitukset ja taudit ovat inhottavia,eikä kukaan vähättele liikunnan merkitystä ,mutta ei ole vaihtoehtoja,kun on näin vakavasta asiasta kyse.Ei niitä rajoituksia kevein perustein tehdä.

Vierailija
160/169 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IsoMika kirjoitti:

Uskomaton ketju.

Aloittaja kertoo ahdistavasta olostaan ja täällä kommentoidaan minäminäminä, kyllä mnä ainakin ja minäminä ja ei salia mihinkään tarvitse, tee jotain muuta. Ja kun minäminäminä ja talvisodassakin pärjättiin. Kaiva tunneli pihalle!

Saatanan idiootit!

Sanotko uimarille että no mene suihkuun, kyllä minä ainakin kastun suihkussakin. Sama asiahan se on, kastua altaassa tai suihkussa, eikös? Ja salilla treenaajalle riittää se kahvakuula ja jumppakuminauha? Jep.

Itse olen kitaristi/kosketinsoittaja. Mainiosti voin soitella kitaraa ja koskettimia kotonakin, vaikka treeneissä se olisi hauskempaa. Olen myös voimanostaja ja minulla on kotisali, jossa pystyn pitämään voimatasoni kohtuullisesti. Myös vaimoni on voimanostaja, viime sulun aikaan päätettiin laittaa oma sali. Se oli hyvä päätös. Monella ei ole sellaista mahdollisuutta. Ja voimanostajana voin kertoa, että se jumppakuminauha on varsin hyvä väline alkulämmittelyyn, mutta sillä ei tee huitulan vittua siinä vaiheessa, kun aletaan sitä rautaa nostamaan. Eikä sellaisella pidetä voimatasoja yllä, ei mitenkään. Yhtä hyvin se uimari pitää kuntonsa yllä siellä suihkussa...

Ja niille jotka eivät tätä ymmärrä voin kertoa että ei tarvitsekaan. En minäkään ymmärrä postimerkkeilyä tai perhosten keräilyä, mutta antaa ihmisten harrastaa sitä mitä haluavat. Ja pitkän matkan juoksija toki harrastaa sitä lajia, voimanostaja ei juokse kun ihmisillä nyt vaan sattuu olemaan erilainen fysiikka. Kaikista ei tule juoksijoita, eikä kaikista tule voimanjostajia, vaikka miten yrittäisi, geenit kun aika pitkälle määräävät mitä voit, tai et voi tehdä. Erittäin hyvänä esimerkkinä vaimoni, ENTINEN juoksija. EI koskaan pitänyt lajista, mutta lapsena pakotettiin ja se jäi lajiksi. Kunnes kävi kerran kanssani salilla juoksut jäi siihen, onkin luonnonlahjakas nostaja. Ja naiseksi vielä helvetin vahvakin. Ja niille, jotka kuvittelee bulgarialaisen kuulantyöntäjän, voin kertoa että ei sielläpäinkään. :-P

Joten täältä sympatiat ja ymmärrys aloittajalle. Toivotaan että likkalauma saa jostain jotain älyä päätöksiinsä. Ja nämä minäminäminät... No, jätetään sanomatta.

Kyllä minä ymmärrän että voimaa treenaava ei pelkästä kuminauhasta hyödy mitään. Sitä taas en ymmärrä miksi nimittelet aikuisia, työhönsä valittuja ihmisiä "likkalaumaksi"? Tajuatkohan lainkaan miten vajaaälyisen kuvan itsestäsi annat? Ei sinun tarvitse olla poliitikkojen kanssa samaa mieltä, mutta haukkuisitko miesministereitä "poitsulaumaksi"? Tuskin.