Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

161/2455 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jo unohtui, uusi kierto alkoi eli

DINDINDEN KP2/25 YK 4

sori kirjoitin isolla kun mobiilissa ei saa tummennettua...

162/2455 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet! Olkoon visiittinne täällä lyhyt. Etenkin pitkämatkalainen Supera! Teillä onkin jo selvittelyt hyvällä mallilla!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Tätä ylä-alamäkeähän tämä on. Olkoon alkanut kiertonne hedelmällinen :)

Etenkin pahoittelut Maikku79, tervetuloa yk11-kerhoon. Näillä mennään mitä annetaan. Fiilis on sen mukainen, eikö vaan? Itse olen sitä mieltä, että kaikkea mistä itselle tulee hyvä ja rauhaisa mieli/olo niin kannattaa kokeilla. Mikään poppaskonsti ei kuitenkaan ole avain onneen. Lähinnä auttavana tekijänä toimii rentous, joka tulee kun voi tehdä edes jotain toteutumattoman haaveen eteen. Itsellänikin on monenlaiset vitamiinit ja öljyt käytössä olleet jo monta kuukautta. Olo on ainakin parempi, vaikka ne eivät raskautumista edistäisikään :)

Onnea ovisplussista, jospa saadaan paljon plussia parin viikon päästä! ;)

Superlämminhalaus Höpöttimelle alkaneesta raskaudesta! Nyt vaan tarrasukkia mukaan pienelle!

Eich, jaksamista tilanteen selvittelyyn.

ON: on ollut mukava seurata juttelujanne sekä uusien naisten liittymistä ja muutamien plussaamisia. Tämä on kuin yksi tuttu kaupunki, jota ei ole vain ole merkitty kartalle. Tuntuu niin tutulta paikalta :) Toivottavasti monet saavat täältä paljon vertaistukea tilanteisiinsa. Käytännössähän tämä ei täysin enää toimi minulle vertaistukiryhmänä. Olen jo ihan muissa maailmoissa eikä alkuyrityksen innostus ole muuta kuin hetkellinen iloinen läikähdys muistoissa. Välillä painin todella kipeiden ajatusten kanssa ja epävarmuus kalvaa. Vaikka eihän tässä ole vielä niin kauaa yritystä takana. Vuosi on ihan normaali aika. Se vaan tuntuu todella pitkältä ajalta. Voitte varmaan ymmärtää. Onneksi mieli on kuitenkin toiveikas ja usko raskautumiseen jossain vaiheessa on olemassa. Se tieto, että monet täällä ovat plussanneet vuoden yrityksen tietämillä tai pidemmänkin yrityksen jälkeen on kyllä antanut todella paljon rohkaisua että kyllä tämä tästä. Nyt mielessäni pyöri nämä asiat enkä oikein saa kommentoitua muuta. Toivon vilpittömästi teille kaikille paljon pikaisia plussauksia. Siksi minä vielä haluan olla täällä. Jakamassa sitä onnea mitä kuulen teidän kirjoituksistanne. Se on kaunista <3

Tilanne 15.4.

Pia87 kp 36/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)

Melinah (23v) kp 34/30-32 (km 6/14) yk2 (testi nega kp30)

Diamond11 kp 33/29-30, ya 2013

Noodle (27v) kp 32/34 yk 2

Minea92071 (25v) kp 30/28 (yk2+1 tm 2/15) (testi nega kp26)

Eich (31v) kp 30/28 (kkm jälkeen yk1) (testi nega kp29)

Nuuskiksentytär kp 27/28 yk2

Orchid87 kp 27/23 yk 13

Supera (20v) kp 27/28-30 ya 2/14

AnttiAmalia (24v) kp 25/28 yk3

Sunshine14 (31v) kp 25/24-26 (testi nega kp24)

Muskottipähkinä (25v) kp 23/30-42 yk 8

Noorav kp 23/? yk 5

Nuppunella (34v) 22/27-32 yk 11

Jannuli85 kp 22/26-32 yk 13 ya 03/14

Pioni1 (27v) kp 22/34 yk2

Kikiii (20v) kp 20/30-35 yk 4

Tai89 (26v) kp 19/24-25 yk4

Aliisia (25v) kp 19/29-31 yk1

Viivitys (33v) kp 18/27-29 yk3

Kuurankukka91 kp 15/29-31 yk4

Zaron (32v) kp 15/26 yk 4

Mindyh kp 15/27 yk 5

Werus (30v) kp 14/25-28 ya loppuvuosi -12

Lumilla kp 14/25-27 yk 5

Legolatar (27v) kp 14/30 yk 11

Annma (33v) kp 12/29 yk 5

Starling (40v) kp 10/33 yk 3

Mila Nnnnkkk (22v) kp 7/26-28 yk 5

Hilkka K (30v) kp 6/32-33 yk 4

Garnet (28v) kp 6/29-36 yk1

Tiuhtiska kp 6/28 yk21

Maikku79 kp 6/28(-33) yk11

Miinuska15 (25v) kp 5/30-43 yk2

Mamalukki (22v) kp 5/? yk2

Dindinden (26v) kp 3/25 yk 4

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15), Tirris yk1, Kapakala (39v) ya 6/14, EllieP (30v) yk1, HennaS (21v) yk1, Stardust yk1, Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Tiukukoo (22v), Lechero, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Tiranu

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (14 plussaa)

Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)

HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET

Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Finest 27v (yk5), Höpötin 26v. (yk4)

Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/2455 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloaa uusille! :) Sori Supera, negapeukutin vahingossa sun tekstiä! :( tyhmä mobiilimasiina......

Sunshine14, mulla ei kyllä tollanen posteljoonin oottelu oikee toimis :D Aamupostia ku ei tuu, ni päivään asti sais pidättää, vois olla edellinen rakko sen jälkeen!

Tänään kp23 ja ensimmäinen vähän kuivempi päivä. Tähän asti on ollu niin kosteeta et oon itekki oikeen ihmetelly, että mitä tapahtuu?? Yritän myös pitää pessimisti ei pety-asenteen. Oon ihan varma et taas(kaan) ei nappaa ja oon varma ettei mein puuhailut osunu oikeaan aikaan. Tänään on ehkä dpo 7, vaikea täysin sanoa kun on tuntunu että toi kosteus tosiaan vaan jatku ja jatku :D Jumalaton vihlonta alavatsassa (sellaisia repäisyjä) kuitenkin ihan vähän tänään toi toivoa kiinnittymisestä. Tyhmä toivo.

Noorav, kp23, yk5

164/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar : Vuosi tuntuu tämän asian kanssa painiessa ikuisuudelta. Ymmärrän täysin sen fiiliksen, kun sitä samaa intoa täynnä olevaa fiilistä ei vaan jokaisen ns.pettymyksen jälkeen ei vaan enään ole juurikaan samalla tavalla, kuin aluksi. Mieheni on nähnyt vierestä jokaisen turhan innostumisen, pettymyksen tuoman itkun ja epätoivon. Siltikin kaikesta huolimatta jaksaa vaan uskoa ja yrittää, vaikka välillä uiskentelenkin jo enemmän tai vähemmän syvissä vesissä. Tsemppiä sulle tosi paljon ja toivotaan tilausvahvistusta !

165/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan NooraV uhosin pidättäväni, pakko oli käydä ku heräsin tälleen kukonlaulun aikaan, posti ku tulee ehkä 11 aikaa ni ei olis tullu mitään :)
Katotaan jos ei malta huomiseen jos pidättää päivällä sitte, ei siinäkään mitään järkeä mut minkäs teet

166/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja mun kuumottavat posket ja viime aikainen uneliasuus voi johtuaki siitä et tänään heräsin nuhaan, ei tuu aivastelusta loppua! Kevätflunssaa siis pukkaa. Siitä mun tissitki varmaan on kipeytyny :)

167/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Anteeksi tämä palstailu on unohtunut kokonaan tuon haikara hakoteillä-ryhmän ansiosta.. Ja mut voi kyllä poistaa listasta. Jaan osittain samat ajatukset kuin Legolatarkin mutta valitettavasti olo on vähän vaan negatiivisempi ja jotenki en jaa enää samaa innostusta kuin täällä kaikilla muilla on. Kuukaudet menee samalla rutiinilla: pettymyksestä yrittämisen iloon, pieneen toiveikkuuteen ja sen jälkeen taas pettymykseen. Mutta ehkä vielä joskus se aurinko paistaa sinne risukasaankin :)

Orchid87 kp2/23 yk14

168/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastelu voi olla myös yksi raskauden ensioireista ;)

169/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pakko tunkea tänne väliin kysymään että toimiiko Legolatar tai muut haikaraiset teillä tuo ryhmä? Mulle on näyttäny eilen ja tänään vaan semmosta "teemme sivustolla huoltotöitä" :'( kauhee  vierotusoireet!

Ex-palstaaja Enninkeri yk22 

170/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen ollut tuolla suljetulla palstalla, mutta siellä sen verran hiljaista että päätin tulla tänne.

Olen täällä joskus kirjoitellut takana 2 keskenmenoa.

Nyt on sitten ihmeen aika menkat ovat myöhässä 6 päivää joten olisi varmaan aika tehdä se testi ! 

Kaikki raskausoireet löytyy täältä kuvotus, väsymys, huimaus, rinnat kipeet ja itkuherkkyys :D 

Toivotaan että masussa matkustaa se pieni ihme <3

-Vaimomamma 

171/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enninkeri ei toimi! Sama teksti tulee mullekin :( Kauheet vierotusoireet täälläkin, töissäkin kävin kurkkimassa josko pääsisin katsomaan mitä teille kuuluu.. Mutta ei toimi :/

172/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ei saa elätellä toivoa :) siis mun flunssa loppus tossa kahdeksan aikaa :) se flunssa oli siis miljoona aivastusta, räkä valu lattiaan ja se oli siinä.
Nyt mä pidätän kovin pissaa ja valmistaudun postinjakajan tuloon ;)
Tää on vaan vähän vaikeeta ku pari kertaa tunnissa käyn pissalla, ihan siis normaalistikin, juon aika paljon.
Mut on nää tunteet ihan hirveitä, joka kuukausi tuota samaa mitä Orchid kirjotteli. Mulla ei moneen vuoteen oo ollu sitä alku innostusta, mut huomannu et typeräks mä kyllä osaan itteni tehdä. Aikuinen nainen, tehny näitä temppuja jo vuosia ja silti kuvittelee et olis raskaana sellasestakin kierrosta missä se ei olis ees mahdollista.

173/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! 

Täällä odotellaan mekkoja alkavaksi. Toissa äsken ja eilen puhtaat negat apteekin testillä. Kasvot kukkii niin pahasti että eiköhän menkat sieltä kohta ala. 

Uudessa kierrossa otan nyt varmaan ovistestit mukaan yritykseen. 

Aurinkoista päivää ja plussalla kaikille, eihän lannistuta eihän?

Vierailija
174/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta naiset!
Tuohon pidempään yritykseen, voin vaan kuvitella miten raskasta on odottaa se vuosikin tai vähän alle/päälle. Itsellä vasta yk 4 lähenee loppuaan, tuntuu taas että ei ole napannut & mieleni valmistautuu jo yk 5. Tämäkin tuntuu itsestäni jo musertavalta, tottakai kun vauvakuume on niin kova. Mutta joku fiksu täällä jossakin vaiheessa sanoi, että kannattaa pitää mielessä se, että yritykseen menee vuosi, niin ei sitten pety välttämättä niin pahasti tässä välissä kun "tavoite" on se vuosi. Näin olen tehnytkin, en anna itseni intoilla enää, enkä toivoa turhia. En etsi enää oireita, tai edes yritä tulkita niitä raskauden oireiksi, näin mulla on mennyt ilman stressiä nämä pari kuukautta, aikakin menee hieman nopeammin.
Tottakai joka kerta kun ne menkat tulee niin rysähdän lattialle itkemään, ei se koskaan ole kiva juttu, mutta nopeasti olen sieltä noussut ylös ajatellen, että "ensikuussa sitten!"
Muistan tossa joulukuussa -14 kun lopetettiin ehkäisyt, voi sitä innostuksen & jännityksen määrää sinne yk 2 asti.... olin silloin yk 1 tammikuussa aivan varma, että kyllähän mä nyt raskaudun kun ei ole ehkäsyä & ennenkin olen raskautunut.
Noh tässä sitä ollaan, yritys lähenee enemmänkin puoltavuotta, en silloin osannut edes kuvitella, että näinkin nuorella & terveellä parilla tämä aika on vielä ihan perus.
No mutta onneksi nyt mieli on ollut nämä pari kuukautta tässä paljon rauhallisempi & jopa fiksumpi tämän asian suhteen :) & hei jos se vuosi minullakin tässä menee, niin menkööt, olenhan minä kohta jo sitten puolessa välissä yritystä :D hah.

175/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enninkeri ja Orchid87, täällä kanssa painitaan vierotusoireiden kanssa. Onpas epätavallisen pitkiä huoltotöitä :/

Täällä elellään kierron puoliväliä, joka toivottavasti päästäis hyödyntää. Juuri äsken pärähti todella vahva ovisplussa :D Jostain luin, että 24-48h ja toisen tiedon mukaan 24-36h. Eli nyt ainaki vuorokauden verran. Täytyy vissiin tehdä jonkinlainen sotasuunnitelma, jotta saatais miehen kanssa hetki yhteistä aikaa ;)

176/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkäästi pidätelty pissa toi odotetun negan.. no nyt on sit testejä kaapit täynnä :)
Tietääkö muuten joku mistä saa selvitettyä noitten netistä tilattujen testien vaikka nimen? Tai herkkyyden?
Niissä ku lukee melkeen kaikissa et erittäin herkkä tai herkkä. Mikä on herkkä? Koska rfsu on 25 ja siinäki lukee herkkä

Vierailija
177/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa onnitella! Meikä vuotaa verta ja on siirtynyt yk kasiin vain vaivaisen 68 päivän odottelun jälkeen! \o/ Ehdin tosiaan sinne lääkäriinkin soitella maanantaina, lupasivat konsultoida gyneä ja soitella mulle takaisin torstaina. Tiedä vaikka haluaisivat kuitenkin auttaa mua ovuloimaan, vaikka kiertoa nyt ei tarvitsekaan käynnistää :)

Oli kyllä vähän ärsyttävä se tyyppi jonka kanssa puhuin, kysyi noin viidesti että koskas mulla nyt olikaan ne edelliset kuukautiset ja oonko nyt ihan varma ettei oo ollut mitään nopeita painonmuutoksia kun sellaiset niin herkästi vaikuttaa menkkojen poisjääntiin... Kysyi niin monta kertaa senkin, että onko mitään mahdollisuutta että olisin raskaana, että vastasin lopulta että kai se mahdollista on kun kerran seksiä on harrastettu, mutta testit tosiaan näyttävät negaa. Lopetti siihen sitten samojen kysymysten loputtoman jankkaamisen :D Ja sain onneksi vähän sympatiaakin, että onhan tässä jo annettu kropalle aikaa toipua pillereitten lopetuksesta ja kierrot tosiaan ovat kohtuuttoman pitkiä, että saan suoraan ajan gynelle kulkematta yleislääkärin kautta. Katsotaan nyt mitä ne mulle sieltä huomenna kertovat.

(Mun menkkasovellus Ovia väittää, että tuleva ovis ois kp 15 ja kierto olis 29 päivää. Lol, jotenkin jaksan epäillä :D)

Sunshine, mun käsityksen mukaan erittäin herkät testit on 10 ja herkät 20-25.

Dimou kp 1, yk 8 (ya 7/14) 

Tänään on hyvä fiilis!

178/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, sivusta huutelen, mutta noita suljettuja ryhmiä käyttävät: Toimivatko ne teillä normaalisti?

En pääse "omaan" ryhmääni. Kun koetan klikata sen auki, tulee iso ilmoitus "Teemme huoltotöitä sivustolla" :l

179/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko kellään kokemusta noista liuska raskaustesteistä? Onko ne yhtä luetettavia kuin apteekin testit?

Tänään menossa ostamaan testiä, huomenna sitten testataan <3

-Vaimomamma 

180/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuskatestit on yhtä luotettavia kuin apteekin testit, muuten niitä ei ois myynissäkään. Minä olen aina käyttänyt Pregcheck testejä (Prisma, Citymarket), tosi halvat ja helppo käyttää. Noihin ei tule mitään viivanpaikkaa. Kun en ollut raskaana niin testi oli puhdas nega. Ekan haamun liuskalla sain jo kp 25/26-28 eli 4 päivää ennen menkkoja. Ja eilen, kun ois pitänyt alkaa menkat, tein uuden testin ja sain ihanan kauniin ja vahvemman testiviivan. Ja noissa testeissä ei ole pakko käyttää aamupissaa, vaikka pakkauksessa lukee. En oo kertakaan tehnyt aamupissasta ja 4 positiivista testiä olen tähän mennessä tehnyt.