Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Mää kirjottelen tääl ku muuten on niin hiljasii neitokaisii :)
Ihmettelen kuinka paljon uusia oireita voi joka kuukausi tulla. Viime kierrossa olis outoja uusia oireita jotka päättyi menkkoihin. Tässä kierrossa on kyllä vieläkin ainakin 4 uutta erilaista ja jos tää päätyy menkkoihin ni en enää ikinä usko mitään mitä tässä kropassa tapahtuu!
Kummallista kun mulla on kuitenki 3 täysaikasta raskautta ja 3 keskemenoa takana ja tällä kerralla jo reippaasti yli vuos ilman ehkäsyä, et tuntis jo kroppansa ja sen kummalliset olot. Mut ei ni ei.
Ja tänään siis mun tunnin pidätyksen jälkeen, rfsu:n testi puhdas nega.
Sunshine14 kp23/24-26
Onnea plussanneille <3!
En näköjään osaa täällä olla kateellinen kenellekään, vaan oikeasti iloinen plussauutisista. Oikeessa elämässä ne uutiset ei olekaan aina niin helppoja. No varmaan tiedätte, mitä tarkoitan.
Huomaan olevani huono kirjoittelemaan tänne, mutta lukemassa käyn joka päivä ja jännäilen kaikkien puolesta.
Oma napa: Ovis hymynaama tuli perjantaina, eli kp 12. Peitto heilui perjantaina, mutta siinä se sitten olikin. Eli ei ihan täysin tullut tätä kiertoa hyödynnettyä, mutta katotaan nyt, jos vaikka riittäisi. Söin alkukierrosta gelee royaleita, mutta mun maha ei tykännyt niistä. Maha turposi, kuin ilmapallo. Käskin miehen syödä niitä, koska luin että voisivat vaikuttaa miehenkin hedelmällisyyteen. Kiltisti on niitä syönyt, vaikka vähän puhisikin, että kaikkeen sitä joutuu :D.
Ehkä ensi kierrossa sitten se greippimehu käyttöön, sopii varmasti mahalle paremmin. Eli ensi kiertoa odotellessa, ei ole kovin luottavainen olo.
Voi hitsi! Kyllä se menkkojen alkaminen aina harmittaa. Toivottavasti piristytte ja pääsette alottamaan uutta yrityskertaa!! :( Jospa tämä olisi se onnenkierto, mistä tärppäisi!! :)
Mulla oli tosiaan se ovistesti näytti todella vahvat viivat kp15 ja sitten sain testiin yhtä vahvat viivat myös kp16!! :O Luulin, että vain yhtenä päivänä ovistesti näyttää positiivisen tuloksen? (Taisin olla väärässä.) Tein jopa kolme eri merkkistä testiä ja kaikissa tosi vahvat viivat. Onko kelleen tapahtunut näin ennen? (Kakkosta tehdessä ovistesti näytti mulle plussaa vain yhtenä päivänä.) No nyt ollaan kuitenkin hyödynnetty positiiviset testit kp15-16. Ja nyt tässä mietin, että pitäiskö tänäänkin vielä peittoja heilutella?? ;) (Kokeilin vielä tänään testejä ja tulos oli haaleat viivat, eli negatiivinen.) Että tälläisiä asioita miettien menee tämä ilta. :)
Ja noista raskausoireista sen verran, että mullakin takana kaksi onnellisesti päättynyttä raskautta ja kummastakaan ei ollut alussa minkäänlaista oiretta. Ei siis mitään. (Silloin mietti, että voiko tässä olla raskaana, kun ei mitään oireilua ollut??) Mutta kyllä sitä vaan oltiin. :D Tosin pahoinvointi tulikin sitten vähän ajan päästä perässä. (Sit mietti, että ois saanut olla tulematta, mokoma huono-olo!!!! ;) )
Aliisia kp17
Plääh, nega testattu rsfu testillä. Mut hitto et niihin tulee tosi näkyvä viivan paikka. Jos en olis jonkin verran testaillu ni vois epätoivossa kuvitella sen viivaks.
Tänää pitäis postista kolahtaa ovistestejä, alkais vaan ne menkat ni pääsis eteenpäin.
Tämmöset kierrot missä ei oo tietoa koska ovis on ollu, on ihan perseestä. Se on voinu olla kp7 tai vaikka kp15... jos se olis se perus kp10-14 ni menkkoja odotellaan alkavaks tänään tai viimeistään pe-la.. hitto tämmöst odottelua :(
Täällä kanssa testattu nega aamulla. Luulin jo eilen menkkojen alkaneen mutta eipä ne vielä alkanutkaan. Mä en oo saanut mihinkään testiin ikinä edes viivanpaikkaa. Ne on aina olleet joko ihan blankkoja tai sit oon ollut raskaana. Kävin just työterveyden labrassa antamassa verinäytteen, tekevät vielä raskaustestin siitä. Varmasti on nega, mutta oon menossa lääkärille torstaina ihmetteleen niitä mun viimeks olleita surullisen niukkoja menkkoja niin siksi sain varmuudeksi lähetteen verikokeeseen. Jos ne menkat nyt kunnolla alkaa niin varmaan perun sen ajan, mutta jos on vielä huomenna tilanne se että hanat ei oo kunnolla auennut niin sit meen. Vähän pelottaa se, että kohdun limakalvo ei vaan oo lähtenyt normaalisti kasvamaan..
Heippa kaikki taas pitkästä aikaa! :)
Oon näköjään surkea kirjoittamaan tänne, mutta välillä kuitenkin. Jotenkin on vaan hirveästi kaikkea ohjelmaa ollut nyt ja järjestettävää niin ei meinaa mitään järkeviä ajatuksia tai lauseita saada tänne kasaan. :D Olen kyllä lukenut kaikkien kuulumisia ja kirjoituksia tasaseen. Onnea kaikille plussanneille <3 ja pahoittelut kaikille uudestaan alusta aloittaville. :(
Itsellänihän on nyt kp 33/30-32 (yk2) eikä menkkoja ole näkösällä. Välillä tuntuu siltä, että ne voisi alkaa mutta sitten ei taas ollenkaan. Hassua koska ei mulla yleensä vaihtele toi päivä nyt ihan hirveästi.. Lauantaina (kp30) testattu nega. Onkohan tässä enää mitään toivoa vai odottelenko menkkoja alkavaksi. Milloinkohan kannattaa testata seuraavan kerran jos menkkoja ei kuulu? JÄNNÄÄÄÄÄ! :O Anteeksi tämä omanapaisuus.
Pahoittelut taas uusista kierroista ja onnea plussista! Vitsit että odotan omaa vuoroani! Mä käyn täällä ahkerasti monta kertaa päivässä teidän elämää seuraamassa mutta en aina jaksa kirjoitella!
Nyt kuitenkin semmosta juttua että täällä elellään kp16 ja eilen tein r-testin vaikka osasinkin negaa odottaa niin tuntu että se vaan piti tehä! Nyt sain jotenkin mielenrauhan ja jaksan taas malttaa mieleni paremmin ja keskittyä muuhun kun ei tarvitse miettiä että mitäköhän se testi näyttäisi! Kumma tää mieli kun tarvii vaan tosiaan oikeesti nähä se yksi viiva ettei elättele toivoa ihmeestä :D
voipi olla että viikon päästä testailen taas ellei mitään merkkejä menkoista oo tullut! Kumma kun sitä vielä muutama viikko sitten aatteli että en jaksa liikaa miettiä että tulee kun tullakseen mutta nyt on pää ihan sekasin eikä muuta osaa ajatellakaan! Kohta oon varmaan jo ovistikku ostoksilla ;)
Siis eihän kp16 ny minkään fysiikan lain mukaan ees vois olla päivä jolloin olis raskautunu? Menkat, ovulaatio, kiinnittyminen ja taas väli menkkoihin ei voi 16 päivässä tapahtua.
Sori taas ulkopuolisen häiriköinti, Melinahille vaan nopeasti:
Mulla oli tavallisimmin kiertopäivät 28-32. Kp 34 näytti vielä ihan puhdasra negaa, kp 36 vaalea, mutta selvästi näkyvä viiva (ei mikään viivanpaikka), samoin kp 38, ei ollut vahvistunut yhtään. Siitä neljän päivän päästä viiva tikussa kirkui punaisena ja yhtä vahvana kuin kontrolliviivakin. Eli niinkin voi käydä. Ei ne plussat välttämättä heti menkkojen poisjäätyä näy, vaikka testipaketti niin lupailisikin. Tsemii.
No jos vaikka ovulaatio oli kp6? Mä sain mun ekan haamun 10 päivää oviksen jälkeen. Mut silloin, kp6, loppuu vasta menkat...en tiedä, ei mun mielestäkään voi niin lyhyessä ajassa raskautua...
Mä olin kp16 toipumassa vasta ovulaatiosta...
Juu siis tokihan se pikasella toiminnalla kai sit vois olla mahdollista mut kyl mun käsitysten mukaan jo kiinnittyminen tms vaatis vähän aikaa. Mut mikään ei oo mahdotonta ennen ku toisin todistetaan :)
Hellurei kaikki naiset :)
Aattelin tulla tylsyyttäni turisemaan tänne jotain :D
Mä oon aika varma, että mun ovis oli & meni, hyödyksi käytettiin oikein urakalla, eli nyt vaan tylsempääkin tylsää odottelua taasen. Plah. Nyt mie päätän sen, että nyt nappaa.
Mulla muuten juolahti mieleen, että kuinka kujalla olen joskus mun omasta kierrosta jne. ollut (vieläkin hieman :D)! Ennen tätä yritystä, en tiennyt mistä kiertopäivät lasketaan, mulla ei ollut mitään hajua minkä pituiset mun kierrot oli, menkat tuli kun tuli. Luulin tosiaan myös, että ovulaatio on sama asia kuin menkat, että se on vaan toinen nimike :D Ikinä ennen en ole mitä lie limoja & tuntemuksia mietiskellyt tai laittanut merkille. Ei luoja paratkoon kuinka hakoteillä olen ollut kaiken kanssa. Eli ei tää hieman pidempikään yrittäminen pelkkä huono juttu ole, opinpahan minäkin naisen kehon toimintaa & kaiken maailman kummallisia juttuja mitä tää kroppa tekee, ehkä on jo aikakin oppia :D
Voisin ihan piruuttani kokeilla ovis testejä enskuussa jos nyt ei nappaa, siis ihan vaan kokeilun halusta & mielenkiinnosta. Tai mistäpä tiedän jos en vaikka ovuloikkaan, joten testillähän se selviää :)! Onko jollain suositella jotain hyviä testejä? & onko edullisissakin vaihtoehdoissa ihan luotettavia?
Että tämmöstä tällä kertaa, nyt vaan pidän itseni vielä kiireisenä niin en pääse tuskailemaan malttamattomuuteni kanssa :D!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikki<3
Illusia! Todellakin pakko saada välillä tietää miten siellä teillä menee, soulsis, muodostuit tärkeäksi! Ja ihana kuulla, että vauva-asia etenee ja pääsette molemmat tutkimuksiin, olet kuitenkin kaikesta huolimatta nuin hurjan positiivisella tuulella! Toivoa ei todellakaan ole menetetty, sen mä melkein vuoden aikana opin! Niin ja hemmetti, pitääkö tässä alkaa alan vaihtoa suunnitelemaan. Selvästi vielä treeniä tarviin manauksiin ollakseni poppanainen, mutta ehkäpä.. lisää koekaniineita etsitään! Täällä tosiaan pyörähti 15. raskausviikko tänään käyntiin eli siellä se kasvaa, vaikka mahasta ei kyllä vielä uskoisi. Pieni hassu minikumpu vain. :D
Tsemppiä kaikille! Mutta miksi en vain osaa pysyä poissa...! ;)
Onpas täällä nykyään hiljaista :D
Heti omaan napaan sitten..: Kp26 oli viime lauantaina ja testasin silloin jo että uskallan illanistujaisissa varmasti juoda. Negahan se oli kuten voi tuossa vaiheessa odottaakin. Viime kierto tuulimunan jälkeen oli 36päivää, joten voi olla ettei tämäkään kierto ole mun perinteinen 28-29päivää, vaan lähempänä tuota 36. Kovin epäileväinen olen muutenkin että nyt olisi heti tärpännyt ekojen menkkojen (tuulimunan) jälkeen. Ainut mikä vähänkin voisi vihjailla siihen on kuumottavat posket tässä jo ainakin viidettä päivää. Se taisi olla tuulimunassakin. Mutta siinä myös kipeytyi rinnat heti oviksen aikoihin, mutta nyt ei mitään semmoista. Selkän myös tullut kolme finniä, joka hyvin poikkeuksellista mulle. Mutta, menkkoja ootellaan :) Ei voi mitään.
Ensi kierrossa voisi ottaa taas muutamanan päivänä tuota greippimehua nassuun.
Pessimisti ei pety :D
Minea kp29/28-36, ya 11/2014, tm 2/15
Marlener kiitoksia vastauksestasi. Pidän siis ehkä vielä hippasen toivoa yllä asian suhteen. En uskalla kauheasti toivoa, kun pelkään että petyn sitten. Hirveän kauan joutuu vielä odottamaan jos sinäkin olet saanut vasta tuolloin selvän plussan. :S Miten jaksan odottaa?! :D
On kyllä vaan itsensä huijaamista tää, että sanon etten viitsi hirveästi innostua/toivoa kun todellisuudessa mieli TÄYTTYY ajatuksista tyyliin entä jos, voi kun olisinkin raksaana, milloinkohan voisin testata, ajatella jos onnistaisi. :D
Hah, mä kun oon luullu et kuumottavat posket merkkaa et joku puhuu musta pahaa ;) mulla on kyllä usein sellasta (kamala akka) mut en ookkaa aatellu et se olis raskaus oire. Taaiiii sit se on menkkaoire :)
T. Tänään kiinnittänyt asiaan huomiota :)
Heippuli ! Saanen liittyä joukkoon ?! :)
Taustatietoja yrittämisestä voin kertoa sen verran, että ikää on 20vuotta minulla ja miehellä sitten hiukan enemmän :D
Ehkäisy on jätetty pois 2/2014 ja ei näkynyt eikä kuulunut joten lapsettomuushoitoihin jonotetaan julkiselle puolelle. Miehelle tehty simppatesti oli ok, ei mitää murehdittavaa siltä osin. Minulle on viime kierrossa tehty loop-hoito ja cin2 oli tuomio. Alue oli pieni ja toivottavasti nyt ei paluuta tuohon ainakaan, hui.
Nyt kp 26/28-30, ovulaation luulen olleen kp 13.
Oireet (raskaus tai mielikuvitus :D) alkaa olla nyt :
- rinnat turvoksissa kolmatta päivää ja välillä nii kipeät että vaan ollessakin tuntuu.
- turvottaa
- väsymys (nukun 7-8h joka yö)
Muuta en oikee oo kyl huomannutkaan. Nää tosiaan vaan sellasia jotka on lähes aina enemmän tai vähemmän kierron lopuksi.
Vauvakuume on kova ja malttamattomuus ei auta tähä yhtään :D
Kerroin nyt vaan itsestäni, koitan päästä vähä kirjoittelun makuun :)
Palaan vielä edelliseen viestiini että tiesinhän ettei plussaa ees vois tulla mutta jotenkin mun vaan piti nähä se nega tulos että pystyin rauhoittumaan! Hullu varmaan oon :D
täällä peittoja heiluteltu tasasesti että kaikki mahikset on, nyt vaan odotellaan että kierto alkaa lähentyä loppuaan (mikä se kierron pituus sitten tulee olemaankaan) kovin toivon että jäis lyhyeksi ja loppuis tää odottelu, hyviin uutisiin tietty mieluiten ;)
ja muihin juttuihin... On ihanaa kuulla kuulumisia myös teiltä joilla masu jo kasvaa :) eli mun puolesta tänne voi tulla kuulumisia kertomaan!!
onnea odotteluun kaikille :)
En mä tarkottanu mun kommenttia pahalla, ymmärrän tasan ton hulluuden!
Mun testit ei tullu tänää, mä pidätän huomenna aamu pissan postinjakajan tuloon asti ja kusen luukusta jo vastaan :)
Semmosta pähkäilyä muuten et ootteko seurannu valkovuodon koostumusta/väriä oviksesta/negaan/plussaan?
Mamalukki, mä olen myös alottanu tikuttaa kp6 koska kierto on sen 24-26 ja sinne se hailukka viiva tullu sillon jo.