Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Onnea Finest! Aloitit täällä samaan aikaan kuin minä, aika nopsaan se sitten sulla nappasi :) Pienesti oon kade, mut sitähän tää. Oma aika on sitten, kun on :)
Dimou, juu lääkäriin soittoa vaan. On jo niin pitkällä kiertopäivät sullakin...
Onnea Tiuhtiska hoitoihin! Kuulostaa todella jännältä! Eikös koeputki ole kuitenkin 1-3 hoidolla jo aika hyvin tehoava, että kannattaa minusta ehdottomasti antaa itselle lupa myös vähän toivoa ja uskoa asiaan. Jännittäviä aikoja :)
Stardust, tuo on niin turhauttavaa. Mutta ehkä sullakin on nyt vaan kevätvilli kierrolla ja kohta ne pamahtaa kunnolla päälle! Mulla oli kierto 52 päivää, aloin jo odotella seuraavaa ovulaatiota, kun ajattelin, että yhdet jäivät kokonaan välistä. Sit kuitenkin alkoivat. Tsemppiä odotteluun!
ON: täällä taas pientä innostusta ilmassa lapsentekoon, kun on kp6 ja kohta voi taas Sillä Mielellä puuhailla ;) Koitan silti olla stressaamatta ja suunnata ajatusta lääkärikäyntiin ja tulevaan reissuun, ehkä sillä välillä sitten kroppa puuhaisi ihan omiaan :)
Helmianna
Täällä kierto alkaa olla lopussa. Käyn töihin mennessä hakemassa apteekista testejä koska en vaan millään saa itseäni uskomaan että haamu lähtisi vahvistumaan. Ja nyt olen lueskellut noista rfsu:n testeistä että eivät kai oikeasti ole kovin luotettavia. Testiviiva värjäytyi haileasti punertavaksi mutta en vaan uskalla uskoa :D Oon pyöritellyt tuota lauantaista testiä valehtelematta ainakin 20 kertaa suuntaan ja toiseen, vielä valoakin vasten tiiraillut että onko se viiva nyt oikeasti punainen mukamas :D :D
No mutta joo, nyt on noita "kuukautiskipuja" ollut edelleen lisääntyvissä määrin. Eilen iltapäivällä tuli ihan kunnon kramppi ja alavatsaa juilii kokoajan. Rintoja kihelmöi ja särkee ajoittain, erityisesti nännit on nyt tän oireilun kohteena. Ruokahalu on vallan mainio. Nälkä vaan ei ota lähteäkseen. Eilen kaupassa mun teki hirveästi mieli perunasalaattia ja tölkkipapuja, tuloksena täytin pizzani pavuilla ja söin sen perunasalaatilla kuorrutettuna. Oli muuten oikeasti hyvää, en olis uskonut että pavut sopii pizzan täytteeksi niin hyvin. Suosittelen kokeilemaan ;)
Yhteenvetona piinailu jatkuu, nyt pidättelen pissaa siihen saakka että pääsen apteekkiin ja ennen työpäivän alkua karkaamaan vessaan testitikun kanssa. Toivottavasti mun haamuni olis toissapäivästä vähän jo rohkaistunut tulemaan enemmän esille :D
Jännittävää Höpötin :) toivottavasti on vahvistunut!
Mun piti tänään testailla, mut lahjakkaasti lorotin aamupissan pynttyyn :/
Pidättelen tässä myös jos sais vähän vahvempaa pissaa, millään en pysty huomiseen aamuun odottaa :)
Oliko täällä kohdunnapukan tutkailijoita? Mä oon seurannu tammikuusta asti. Joka kerta vähän erilainen, mutta sama homma joka nega kierrolla et just ennen menkkoja laskeutuu ja pehmenee. Sitä ei tässä kierrossa viel oo tapahtunu, tosin eihän tässä ny oo päivätkään välttämättä täynnä.
Ihanaa viikonalkua kaikille! :)
Sunshine14 kp23/24-26
Höpötin, testaa ihan tavallisilla Pregcheck testeillä, mitä saa Prismasta ja Citymarketista. Noihin ei ainakaan tuu mitään viivanpaikkaa. Jos on raskaana niin siellä näkyy jotain ja jos ei, niin se on puhdas nega. Ja mä kun oon tehnyt jo 3 testiä, niin en kertaakaan aamupissasta. Tunnin pissasta riitti.
Toivottavasti viiva vahvistuu!
Sunshine, mä tutkin kerran ennen plussaa kohdunnapukkaa ja oli korkealla ja kiinni mutta sekin on niin yksilöllistä kaikilla. Itse en tekisi mitään päätöksiä siitä.
Jännään täällä Höpötin sun testaamista!
Itse tein tänään aamulla töissä myös testin, negahan se. Eipä nuo kiertopäivätkään täynnä oo, mitä mä taas kuvittelin että näkyis joku haamujen haamu. Pyh.
Apteekin omalla just haamu, vähän paremmin erottuu jo. Mutta raskaana siis ollaan ilmeisesti:) mä olenkohdunnapukkaa seurannut. Aina alhaalla melkein., tässä kierrossa nousi oviksen jälkeen tosi ylös ja jotenkin kutistui, ja siellä on pysynyt.
Mullakin heti oviksen jälkeen jäi ylös. Muutama päivä sitte oli niin korkeella ettei meinannu ylettyy. Mut kui must nyt tuntuu et olis lähempänä. Taitaa laskea menkkoja varten :(
Juu en mäkään siitä mitään päätöksiä Finest tee, eikä missään nimessä saa muihin verrata. Itellä kolme synnytystä jo takana ni sieltä menis vaikka tennispallo läpi kierron :)
Heissan! Mulla on tuossa listassa väärin tuo kp! En osaa puhelimella tummentaa tätä, mutta eilen oli kp 20 eikä kp 17 :)
Huh onpa mennyt nopiaa tänä kierto eteenpäin, nyt jo kp 21 :) Olen siis onnistunut hyvin pitää itseni kiireisenä, parempi näin.
eiku ohhoh joo nyt mä höpötän omiani, tänään siis kp 18, laskinkin äkkiseltään väärin :D haha
Vielä päivitystä: haamu tummui selväksi viivaksi :) nyt laitan puhelimen pois ja yritän keskittyä työntekoon! Voi tulla pitkä työpäivä. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Moikka kaikki!
Aattelin liittyä seuraan :) Yritetään kanssa saada vauvaa, mutta nyt on se ärsyttävä epävarmuus että missä mennään. Jätin Maaliskuun alussa pillerit pois (Yaz käytössä varmaan pari vuotta, sitä ennen Belara +/- 8 vuotta) ja kuukautiset ei vaan näy (tyhjennysvuoto toki tuli). Menkat ovat nyt myöhässä pari viikko.
Nyt on sellaiset epämääräiset oireet, että rinnat kipeä ja aina sillointällöin vatsakiput ihan niinkuin menkat alkais. Mutta muuten ei mitään. Testit näyttävät negaa (testasin viimeks vaaja viikko menkkojen poisjäämisestä). Alavatsalla näkyy tumma viiva, mut en osa sanoa olikohan se nyt aina siinä tai ilmestyikö se juuri nyt sinne. En ainakaan ennen huomannut.
Miltä se teidän korviin kuulostaa? Voiko tollaset oireet pistää vaan pillerien poisjättämisen laskuun?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä,en oo pystyny ees käymään näillä sivuilla pariin päivään, niinhän ne menkat alko perjantaina iltapäivällä,vaikka mä olin niin varma ,että nyt, kun lämmötkin oli koholla yms..
Itkua ollut viime päivät,mä oon ollu varmaan riemukasta seuraa..
Mitähän sitä keksis? Greippimehuja yms en oo kokeillu,pitäiskö kokeilla?
Mies on myös niin suruissaan,syyttää itteensä,että jos hänessä onkin vika?
Maikkoo kp 4/28(-33) yk 11
Suosittelen lämpimästi kokeilla osteopaattia tai akupunktiota. Luulen, et mun kohdalla auttoi osteopaatti. Kirjoitin täällä vajaa 2 viikkoa sitten mun käynnistä osteopaatilla ja miten se helpotti mun vauvakuumeetta ja poisti jännitteet kohdun aluella.
Varmaan pitää viedä hänelle suklaata koska joko se oli sattuma tai ihan oikeesti hän teki ihmeitä.
Eilen kuulin ystävältäni, että hän raskautui heti akupunktion jälkeen, ja vuosia oli yrittänyt...
Maikku: Pahoittelut ja halaukset :( Voin vaan kuvitella miten surkea ja surullinen olo. Voimia ja toivon sinulle (ja kaikille muillekin) plussatuulia. Itse olen juonut greippimehua, mutta jotenkin en osaa uskoa että sillä olisi plaseboa suurempaa vaikutusta. Onko muilla enemmän kokemuksia?
Täällä odotetaan ovulaatiota, olen yrittänyt sitä tikulla metsästää mutta en ole onnistunut sellaista bongaamaan vaikka nyt pitäisi olla laskureiden mukaan h-hetket. Jotenkin mietin onko tuokin tässä vaiheessa yritystä vielä turhaa? Taitaa omalla kohdalla ainakin vaan lisätä turhaan stressiä, koska nyt olen alkanut mielessäni miettimään ja panikoimaan sitä ovuloinko edes ollenkaan. Aivan hölmöä ottaen huomioon että kierto on tasainen ja tämä on vasta kunnon ensimmäinen yrityskuukausi, en vaan mahda omille "salaliittoteorioille" mitään. Pitää varmaan keksiä lisää harrastuksia ettei ole aikaa tällaiselle hölmöydelle :D
Pioni1 (27v): kp 20/34, yk 2
Hei,
ilmottaudun mukaan! Täällä juuri nyt ilmeisesti menkat alkamassa, vaikka jotain toivetta jo oli. Eipä se mitään, vasta yk 2. Hassua miten toiveikas voikaan olla.. oli 6 pvää oviksen jälkeen veristä vuotoa (pientä) ja heti ajattelin että kiinnittymisvuotoa :D no ei ilmeisesti.
noodle (27v): kp 30/34, yk 2
Sentään oviksen sain tikutettua ekaa kertaa :) jes!
Ensiksi onnitteluja vielä kaikille plussanneille! :)
Sitten omaa höpötystä.. Tilasin ovulaatiotestejä tuolta mammaksi.fi:stä.. Ajattelin aiemmin että menen vain omien tuntemusten ja limojen mukaan mutta en nyt sitten pystynytkään hillitsemään itseäni ja kävin napauttamassa ne ostoskoriin. Lupailivat, että testit on jo huomenna postilaatikossa, saapa nähdä. Vasta jälkeenpäin kävin lukemassa kommentteja siitä, miten joillakin ei ole kyseisen firman testit toimineet, toivottavasti en maksanut turhasta..
Sivuilla neuvoivat aloittamaan testaamisen kp6 24 päivän kierrossa ja sellainen mulla viimeksi oli. Ajattelinkin että se olisi varmaan mulle ihan sopiva päivä? Varsinkaan kun en aiemmin ole oviksia tikuttanut. Oletettu ovulaatio mulla oli viime kierrossa n. kp11, joten tuosta kp6 aloitettuna on varmaan helppo alkaa nähdä viivan vahvistuminen?
Ja esikoistahan tännekin muuten toivotaan, jos en siitä vielä muistanut mainita :)
Mukavaa viikonalkua,
Mamalukki kp3/kp24-?, yk2
Aamu ja viikko alkoi punaisissa merkeissä, joten tänään tai huomenna on kp 1 ja alkaa yk2. Tällä hetkellä jännittää millaista vuotoa tulee, toivottavasti runsaampaa kun viimeksi, jotta voisi todeta kropan palautuneen kaavinnasta!
Aurinkoista viikkoa kaikille!