Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

181/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Finest! Täytyypä lähteä cittariin hakemaan! 

Uskon kyllä, että tulee vahva plussa huomenna ois viikon myöhässä menkat ja raskausoireita on paljon <3

-Vaimomamma 

182/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiiiii, mun ovulaatiotestit oli saapuneet! Nyt tarvii vaan malttaa ainakin siihen huomiseen ennen kuin alan tikuttelemaan. Oon vähän semmonen hätäpissaaja että kaikki testit sun muut on tehtävä heti ja vähintään parin tunnin välein että ei varmasti mene mikään tulos hukkaan (ihan kuin se olisi edes mahdollista..)

Yksi kysymys muuten; noissa ohjeissa sanotaan että näytteen pitää olla huoneenlämpöinen. Jätänkö mä jonkun pissakupin pöydälle odottelemaan sitten ennen testausta? :D Vai kuinka tarkkaa se on?

Mamalukki, kp5/kp22-?, yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikän antanu sen pissan jäähtyä mitenkää kummemmin, tuskin sillä kovinkaan suurta merkitystä on tulokseen koska sitä ei ees kaikissa lue.. en tiä

184/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton huoltotyöt! Mutta hyvä etten se ollut vain minä, jolla ei toimi. Täytyy sitten tänne ruikuttaa, jonnekin on pakko, kun tänään kp1 :( :( :( Odotettua, mutta silti ahdistavaa. Alkaa olla vuosi yritystä kasassa, KÄÄK sentäs, ei olisi uskonut!! Tässä ihan loppukierrossa toivoa pitivät yllä vielä (ihan vähän ainakin) emotionaaliset romahtamiset mm. piirrettyjen lastensarjojen kanssa sekä koko ajan kuumiksi helahtelevat posket + viiden päivän päänsärky. Mut ei. :(

TildaDee, kp1, yk12 käyntiin (ei listalle mua!)

185/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tildadee: Pahoittelut uudesta kierrosta. ja ompas nyt ärsyttävä huoltotauko. Laitoin jo sivuston ylläpitoon viestiä, mutta nyt mä en taas pääse sinne sähköpostiin, jolla olen rekisteröitynyt (olen tehnyt tätä varten uuden sähköpostin, jossa ei näy nimeä ja nyt se on vissiin lukittunut kun en ole käynyt siellä...mutta ei anna kuitenkaan avata uudelleenkaan). Joten se siitä vastauksesta, plääh :D

186/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä ovisten tikutteluun !! :)
Mulla on itellä ongelmana etten oikein tiiä tulkitsenko liuskaovistestit oikein :D seksiä on tarpeeksi, että ei pitääs vaikuttaa se, että vaikka en osais niitä liuskoja tulkitakkaan mutta ovulaatio tulee kun tulee, kunhan se tulee vaan :D niin ei siltikään menis ohitte.
Toivottavasti se aika vielä mun tutkimuksiin tulis tai siis se pariaika, niin selvitettäis että ovuloinko ollenkaan kun viivat liuskoissa ei ikinä ole ihan yhtä tummia kuin kontrolliviiva, esim vain puolet viivasta yhtä tumma jne. Ainakin luulen että oon joskus ovuloinu oireista päätellen, mutta ei tiiä sitten. Baby-compin sain tyttökavereilta synttärilahjaksi heh :D ja sillä lämmön mittaan joka aamu, nyt viimeisen 8kk ajan. Ja laitteenha pitäis tallennettujen lämpötilojen perusteella myös ennustaa se ovis Jopa 6 päivää aijemmin.

itsellänihän nyt 1v ja 2kk yritystä takana... mut mä oon jo laittanu suurimman toivoni lapsettomuushoitojen varaan, mussahan se vika on nyt nähtävästi :D ikävä kyllä. Mut toivotaan että kaikkeen löytyy ratkaisu ja apu :) en jaksa ihan viäläkään masistella, ennenkö kaikki tehtävä on teht

187/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotestit ei kerro sitä tapahtuuko ovulaatio varmasti, niiden perusteella voi tarkkailla LH-tasoa ja bongata sen huipun joka on ennen ovulaatiota. Jostain muistan lukeneeni, että jos kierto on säännöllinen olis se merkki siitä että ovulaatio todennäköisesti tapahtuu, ei varmaan tämäkään aina päde. Itsellä yksi merkki tapahtuneesta ovulaatiosta on nykyään ovulaation ja menkkojen välillä jomotteleva/kipuileva keltarauhanen. Eli munasarjassa olevista munarakkuloista yksi lähtee yleensä kierron alussa kasvamaan muita isommaksi ja ovulaatiossa munarakkulasta irtoaa munasolu. Munarakkula jää munasarjaan ja siitä kasvaa ja muodostuu keltarauhanen joka sitten aiheuttaa ainakin itselläni kipuja sen puolen munasarjassa josta ovulaatio on tapahtunut. Lämmöt, kohdun limat, kivut ja ilmeisesti myös sylki ja jopa ääni on sellaisia joista voi ovulaatioajankohdan päätellä. Tässä puolentoista vuoden aikana on niin hirmuisesti tullut tutustuttua naisen anatomiaan että melkein vois alkaa luennoimaan siitä :) mun mies kuuntelee aina mun juttuja suu ammollaan ja nyökkäilee.. Siitä näkee kuinka se ei tajua mistään mitä höpötän, raukkaparka. :)

188/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eich kiitoksia hyvästä ovulaation selostuksesta. Ainakin itselläni nyt taas selvensi asioita:) 

Itselleni ei kuulu sen kummempaa, kierron alkupäivisssä mennään. Menkoissa tuli runsaampaa vuotoa vain oikeestaan yhtenä päivä, toisena päivänä jo selkeesti vähemmän. Menkat on kyllä selvästi runasastuneet verratuna aikaan, kun söi e-pillereitä, jolloin menkkojen aikaan tarvitsi vain todella kevyttä suojaa noin päivän verran. Tässä kierrossa olen päättänyt olla testaamatta ovulaatiota, vaikka noita tikkuja löytyis varastosta. Mua ei vain nyt kinnosta testailla yhtään, kun on tullut todettua ettei se testiin saatu hymynaama mitään takaa. Ehkä vain mulla lisäsi stressiä enemmänkin, jolloin seksistäkin tuli väkinäisempääkin. Nyt on menty meiningillä joka toinen päivä ja sitä jatketaan. Miten tunnenkin nyt olevani jotenkin paljon vapautuneempi ja se jos mikä on ihana tunne :) 

Hlkka K kp 6/31-32, yk 4

189/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, on se hassua kolmekymppisenä alkaa ymmärtää mitä omassa kehossa tapahtuu. :) Jälkiviisaana kun on oikeasti tajunnut sen, että e-pillerit pysäyttää luonnollisen hormonitoiminnan eli estää ovulaation (ainakin yhdistelmälillerit) on väkisinkin alkanut miettimään että jos silloin teininä olis ymmärtänyt miten ne toimii, olis jäänyt kyllä syömättä. Mun mielestä naisena oleminen on hienoa vaikka ei aina mitään ruusuilla tanssimista <3

190/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuistenkin ryhmä on huollossa. :(

Meillä tänään rv 12+0 ja ultrassa pieni vilkutteli ja kääntyili, kaikki on hyvin. Helpotus.

Seuraan edelleen tätä ketjua, tää on niin koukuttava! Toivon teille plussia täydestä sydämestäni.

191/2455 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei auta muuta kuin odotella.. Olen välillä kurkkinut josko alkaisi toimimaan, mutta ei :/

Täällä on ollut outo päivä tänään.. Olisi vähän niinkuin nälkä, mut sitte ei kuitenkaan oo nälkä kun syö. Ruoka ei maistu ja välillä tulee huono olo. Jos ei olisi menkat päällänsä niin vois ajatella pienessä päässä olevansa raskaana :D Menkat on kyllä olleet muutenkin oudot tällä hetkellä, vuoto ei ole ihan ollut sellaista kuin aina ennen.. Ehkä voi johtua lugesteroneista?

192/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Voi jeesus mikä romahdus täällä tuli heti aamutuimaan. Elämä on vaan välillä niin väärin... mulla on semmonen olo et ehkä tää vauvajuttu jää nyt tauolle. Tosin mul on tämmönen olo joka kierron lopussa. Mut miten sen asian saa taka-alalle, kun oma kroppa ja kierto on niin ulkomuistissa?
Mä oon yöllä jo valmiiks parkunu menkkojen alkua, ja jatkoin vielä aamulla. Ihan perseestä!
Aurinkoista torstai päivää kaikille!
Sunshine14 kp26/24-26

193/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa Dimou! Hyvä, että säikähtivät lääkäriä ja alkoivat omine aikoineen sunkin menkat. Hyvä varmasti silti käydä lääkärin juttusilla. Toivotaan, että saadaan nyt aivan normit kierrot ovulatioineen kaikkineen!

Täällä menossa kp9 ja vielä kaaaauan saa ootella ovista, jos se vasta 19.päivä tulee, niin kuin pari kertaa ehkä on tullut... Noo mutta se tässä on aivan kivaa, että koko ensi viikko su-su saa taas porskutella makkarissa toiveet korkealla! Ja sitten romahtaa taas... ;) Noo se on sen ajan murhe, nyt on koht hyvä fiilis! Samat fiilikset siis kuin sulla Hilkka K, ja sama joka toinen päivä-tavoite ;)
Mies lähtee sunnuntaina reissuun ja tulee vasta tiistai-iltana, onneks ei kuitenkaan tuon pidempi reissu sattunut kriittisille hetkille.

Tsemppiä Sunshine ja Orchid!

Helmianna

yk5...

194/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eich : kiitos valaisusta ! :) mä en oo noista testeistä oikee ikää ymmärtäny, mutta luulen ite tietäväni noin suurinpiirtein millon ovulaatio on.

Sunshine14 : Mulla oli eilen samallaisia fiiliksiä. Kauhea itkukohtaus eilen illalla, kun miehen ollessa töissä ja yksin kotona vaa murehtii kaikkea ja epätoivo ja epäonnistumisen tunteet on niin suuret. Argh ! Nyt sitte vaa kiukuttaa pirusti.

Eilen tuli patologin vastaus loop-hoidossa silmukalla otetusta alueesta. Lieviä ja keskivaikeita muutoksia pienellä alueella ja kroonista tulehdusta. Pitäis tänää varmaa soittaa naistentautienpolille että mitä se krooninen tulehdus tarkottaa ja voiko sitä hoitaa jotenki ja millasia itsehoito ohjeita. Huh.
Tänää alko kp 1 :( kiukuttaa kyllä suuresti. Toiset kuukautiset loop-hoidon jälkeen ja oon hullun kipeä. Arvasin kyllä jo eilen illalla että ne alkaa, olo oli sen mukainenki. Kyllä turhauttaa hmph ! Taas si kovalla yrityksellä ens kiertoon.
Oon kokeillu vähä kaikkia vitamiinilisiä joiden pitäis edesauttaa, energiahoitoja ja muita vippaskonsteja. Yrityänyttä ei laiteta. Energiahoitoja aijon jatkaa vaikka siitä ei mitää apua olisikaan, kun olo niin Rentoutunut sen jälkeen !

Supera kp 1/27-29 ya 2/14

Vierailija
195/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuisi uusi osallistuja ketjuun! Speksit ovat seuraavat: ya 2012, kp9/28. Ikää 37 eikä vielä yhtäkään lasta. Yritysaikaan mahtunut keskeytys kehityshäiriön takia ja yksi keskenmeno rv6. Pitkään yritimme toiveikkaina luomumenetelmin, koska kummaltakaan ei ole löytynyt mitään ongelmaa ja miehelläkin siittiöt kuulemma huippulaatua. Mutta sitten alkoi tuntua, että aika loppuu vain kerta kaikkiaan kesken, ja nyt meillä on takana ensimmäinen inseminaatio, joka tehtiin edellisessä kierrossa, mutta ei tuottanut tulosta.

Toinen inseminaatio yritetään tehdä tässä kierrossa, jos vain miehen matkatyön aikataulut sallivat. Ultraan olen menossa huomenna.

t. Vierailija (rekisteröidyin tänne silloin kun oli rekisteröitymispakko, siitä tämä nimimerkki)

196/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo alkanu vielä vuotamaan. Vatsa kramppaa jatkuvasti. Eiköhän ne menkat sieltä tänään ala. Harkitsen r testin tekemistä huomenna aamulla jos ei tässä tapahdu päivän aikana mitään.

197/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo alkanu vielä vuotamaan. Vatsa kramppaa jatkuvasti. Eiköhän ne menkat sieltä tänään ala. Harkitsen r testin tekemistä huomenna aamulla jos ei tässä tapahdu päivän aikana mitään.

198/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

199/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supera, onneks en oo siis ainut romahtelija, taitaa siis enteillä huomiseks kp1. Mä parkusin miehelle mut se nukkus tai ainakin teeskenteli, ehkä parempi niin :) voi typerys kummonen ihminen voi olla!
Mä oon muutamaan otteeseen valitellu ku on niin hiljasta, mut Nuuskiksentytärhän kekkas miten palsta täytetään nopsaa ;)

200/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!
Pakko tulla kirjoittelee jotakin, kun Shunshine14 valitteli hiljaisuutta. :D Täällä ei mitään erikoista. Odotetaan ja odotetaan sitä päivää, kun voisi alkaa testailla. Ja sitähän saa odottaa vielä ainakin yli viikon. Nyt vasta kp20 ja yleensä kierto on ollut sen kp29-31. Odottajan aika on niin mälsää!! Olo ihan normaali. Ei mitään erikoista senkään puolesta siis. Voikun aika kuluisi nopeammin!!

Aliisia kp20/29-31