Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

201/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kuulumisia täälläkin kuin Aliisialla - odotellaan että päästään testailemaan. Vielä piiitkä odotus edessä. Ovulaatiota en onnistunut tämän kierron aikana bongaamaan tikuilla tai muutenkaan omia oloja tunnistamalla? Jos yk3 alkaa niin taidan käydä ostamassa uuden paketin ovulaatiotesteja ja kokeilla bongata sen ensi kierrosta, jos ei muuten niin oman mielenrauhan turvaamiseksi ;)

Vaikken ovulaatiota onnistunutkaan bongaamaan, ei yrityksestä ole ollut puutetta :D Innolla siis odotan josko meillä kävisi niin hyvä tuuri, että päästäisi aloittamaan tammivauvan odotus :')

Pioni (27v.) kp 23/34, yk 2

202/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, tuli näköjään viesti sitten kolmeen kertaan. Kirosinkin miehelle uuden tabletin toimintaa. Anteeksi kovin, ainakin asia tuli selväksi. Toivottavasti tämä vain kertaalleen *nolostunut*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Dimou että sulla kierto sentään löysi loppunsa! :D 

AnttiAmalia: Ehkä siellä on kroppa jo tajunnut että jotain tapahtunut? :) Tuommoiset turpeet muodot rintoihin ois mullekin tervetulleet :D Viimeksi siitä tajusin että oli tulossa plussa testiin..

OMANAPA: Täällä alkoi sitten näköjään kierto venyä :/ Nyt kp31 jo. Yleensä tosiaan kierto 28päivää, viime kuussa eka luomut tuulimunan jälkeen oli toki 36päivää.. Ja testi sanoi aamulla hyvin kirkkaan negan joten varmasti on vaan nyt pitkittynyt kierto eikä mitään hitaasti näkyvää raskautta. Höh. Eikä edes oikein tunnu että menkat kolkuttelisi ovia. Yritystä oli tässä kierrossa kyllä reippaasti. Mutta jos ei niin ei sitten.. Eka kerta oikeastaan että odotin että olisi tullut ilonen yllätys. Tuulimunan kanssa olo sentään heti oviksesta lähtien oli vähän jännä ja olin jo aika varma kun testin tein. Nyt toki oireita ei esim tisseissä mitään. Täytyy vain myöntää että vähän kroppa kai sitte sekaisin tuulimunasta. Tai pillereistä jotka lopetettiin 11/14.

204/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta kierron venymisestä mieleen et onko monella aina niin tarkka oma kierto venyny yrityksen jälkeen vai onko tommonen venyminen ollut aiemminkin normaalia?
Paljon joka puolella on tätä negaa ja pitkittynyttä kiertoa ja mietinki että kun mulla ei oo ikinä venyny yli 28 tai 29, ei vaikka kuinka toivoisin plussaa tms ni aina ne sieltä tulee ajallaan.
Voiko se olla niin et kiinnittää siihen enemmän huomiota näin ku muutenki päiviä lasketaan?
Omasta olosta. Postinjakaja ei siis tuonu plussaa, toi vaan tyhjiä testejä. Ei oireita raskaudesta eikä menkoista. Ainut mikä tässä kierrossa on eri ku muuten, on se et mul ei tuu kakka! Mä käyn normaalisti monta kertaa päivässä ja päivää paria ennen menkkoja oikeesti koko ajan ja vatta on sekasin. Nyt oon viikon aikana päässy vaan 3 kertaa, todella typerää. Tosin ei oo kyl vatta ollenkaa kipee et olis vaikee olla. Vasemman munasarjan kohdalla polttavaa oloa aika ajoin. Päästäis mut joku jo tästä piinasta... ekaks oli toive et jos kuitenki olis tärpänny. Nyt mä haluun ne menkat!
Sunshine kp26/24-26

205/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja semmonen kysymys, tossa listalla oleva kierto päivä, onko se kierron pituus siis se päivä ku menkat alkaa vai se edellinen siitä? :) siis tiedän että se muuttu kp1 mut mä aina vaan puhun siitä päivästä mikä se olis kierron mukaan ollu. Et jos nyt mulla on kiertopäivä 26 ni jos huomenna alkaa menkat ni mun kierto olis tässä kuussa 26. Ni hämää toi mun 26/24-26 vaikka ne ei oo siis myöhässä. Ymmärsiköhän kukaan mua :)

206/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Sunshine, jos tänään on kp26 ja kierron pituus on 26,  niin huomenna pitäisi alkaa menkat ja on kp1. 

Toivottavasti sun menkat jää tulematta ja saat pian plussan :) pidän sulle peukkuja!

Finest rv 4+2

207/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Finest, niin kauan ku ei vuotoa tuu ni on toivoa :)
mä oon yleisesti aina puhunu mun kierrosta niin et se on se päivä kuluvaa kiertoa on kierron pituus. Täällä vast oppinu kaikkee kivaa :)

208/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää taas näiden mun ajatuksien kanssa! Kuten sanoin, menkat ovat olleet tällä kertaa aika oudot. Vuoto on ollut enemmänkin ruskeaa kuin sellaista menkkamaista, runsasta kylläkin. Tänään on kolmas päivä ja nyt ne on jo melkeen loppu! Arvatkaa vaan onko google ollut kiva kaveri viimiset pari päivää.. Tutkinu kaikkea mahdollista ja mahdotonta ja katsonut kuinka monella on silti tulleet menkat vaikka on raskaana. Enkä mä voi olla raskaana edes, kun testit ennen menkkojen alkamista oli kaikki negaa.

Vierailija
209/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine, mulla ei ainakaan ikinä oo ollut ees mitään säännöllistä kiertoa. Toki tämmöset megakierrot on harvinaisia, kerran, ehkä joskus 15-vuotiaana kierto veny melkein sataan päivään, mut muuten en muista tälläsiä niin kauheesti olleen. Monella täällä on hormonaalista ehkäsyä taustalla ja väkisinki sitä miettii et paljonkohan ne tälläsiin asioihin vaikuttaa... Mut toki, onhan se myös niin et tälläsessä tilanteessa kiinnittää kiertoonsa paljon enemmn huomiota, normaalisti pieniä heittoja ei ehkä huomaa?

Mulla on nyt gyneaika 4.5, katotaan millasia tuomioita siellä jaellaam :) Itellä on tässä jo pidempään pyöriny päässä pco:n mahdollisuus, suoraan sanottuna olis lähinnä helpottavaa saada joku syy näille heittelyille. Ja hiton räkäteininaamalle! :D

210/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid87 mä niin ymmärrän sua! Ite meen tässä kp 17 ja pää niin sekoo odottelusta että oon jo yhden r-testin tehny ihan vaan rauhotellakseni itteeni, negaahan osasin odottaa kun ei sitä plussaa nyt vois millään vielä tulla! Silti sitä päässään kuvittelee ja keksii kaikkea! :D

211/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, Nuuskiksentytär, eiköhän kaikille käy välillä kämmejä ton teknologian kanssa :D

Millees Vaimomamma, joko oot testaillu vai onko täti tullut sittenki hyvänkuulosista oireista huolimatta? :)

Mun vasemmalta alavatsa kuolee kohta, muuten ei kummempia. Ihmeellisiä repäisyjä aina välillä, menkat kai alkaa juilia vaan. Plussaan en jaksa uskoa, niin eipä mee jännäilyks, uuden kierron ootteluks vaan , siksipä ei kai tuu kirjoteltua :) Mies ei jaksa olla niin huolissaan asioista. Se on enemmän liikenteellä sillä "Ai mitä, kohta jo puol vuotta. Ai oikeesti niin paljon? Huhhuh, ei tunnu yhtään siltä."-tyyppisellä meiningillä menossa mukana, eikä oikein osaa pettyä uudesta kierrosta. Mutta itse sitä pettyy joka kerta, vaikka kiire mihinkään ei olekkaan ja realistisesti ajateltuna tässä on vielä toinen puol vuotta aikaa napata vauva matkaan :)

Noorav, kp 24, yk5 

212/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Ompas aivan ihmeellisen pitkä huoltokatko :O !!!

213/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou, en mäkään päivän heittelyä varmaan oo huomannu ikinä ja onneks mulla ei oo kierron kans ollu suurempia ongelmia. Satoja kertoja syöny pillereitä ja on ollu kupari ja hormonikierukkaa ja aina kierto palautunu heti siihen normaaliin. Ehkä seki antaa jotain toivoa et ei pahaa vikaa sillä saralla oo.
Mul on tässä kierrossa taas miljoona uutta oiretta mut edelleen puuttuu 19 vuotta kuukautisia edeltäneet finnit ja vatsan sekasuus. Sen perusteella menkkoja ei oo odoteltavissa ees huomenna :(

214/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on tullut kyllä kovin tutuksi täälläkin ja ajan saatossa samat vaivat on Googlella tsekattu moneen kertaan.  Mitenhän vauvakuumeilevat naiset on pärjännyt ennen Googlea? Veikkaisin, että heillä oli helpompaa.

kiertojen pituuteen liittyen itsellä se on ollut aina aika vakio 28-29 päivää. Kerran taisi viime kesänä venähtää 34 päivään. Omalla kohdalla ongelmia taitaa aiheuttaa hidas hormoonitoiminta. E-pillereiden lopettamisen jälkeen oli pitkään keltarauhasen vajaatoimintaa.. Vaikka kierto oli sinänsä normaalin pituinen, alkoi pieni tiputteluvuoto aina viikkoa ennen menkkoja. Sain siihen keltarauhashormonia jota söin 4 kuukautta oviksesta menkkoihin. Nyt kun mietin niin puolitoista vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen tuli yhdet runsaammat 5 päivää kestäneet menkat, kun tiputtelua ei enää ollut. Seuraavasta kierrosta sitten raskauduin. 

Täällä alko tiistaina kkm jälkeen  yk 2. Menkat oli vähän runsaammat kun kk sitten, mutta mitään suojaa ei tälläkään kertaa tarvinut. Jos jotain positiivista, niin keltarauhanen tuntuis toimivan, joten olisko nyt sit ongelmia alkukierron estrogeenin tuotannon kanssa? Tänään kävin työterveyslääkärillä ja sain onnekseni lähetteen gynelle :) varasin ajan vappuviikolle, vähän ennen oletettua ovista niin nähdään miltä se limakalvon paksuus näyttää siinä kohtaa ja toivottavasti myös mojovan kokoinen johtofolliikkeli sieltä löytyis.

Tuskin siis tässäkään kierrossa vielä raskaudun ja seuraava meneekin ohi kun mies taitaa olla tärkeinä päivinä reissussa. Siitä huolimatta todennäköisesti ihan samalla tavalla kuumeilen ja toivon, että josko sitä jollain ihmeen kaupalla onnistuisi. Hieman oli mieli maassa kun joutui nyt toteamaan eteinen vauva ainakaan tänä vuonna meille tule, mutta josko sitten ensi vuonna.. Meille kaikille joille ei plussaa ole vielä suotu.

Eich, yk2 kp 2/28-29

215/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli kutsu lapsettomuushoitoihin kuun lopulle. Julkisella puolella ollaan ja 2kk + 10pv odoteltiin eli nopiaa päästiin. Nyt iha uudet jännät ajat alkaa meillä jeejee ! :) jotain toivoa taas ja ihan uudella fiiliksellä jälleen ! :)

Mulla on joskus kierrot heitelly ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. nyt on n. 8kk pysyny aikalailla sama 28-29 pv ja hyvä niin. Nää menkat jokka nyt alko on tosi runsaat mun mittapuulla ja aika paljon hyytymiä... hmm.

216/2455 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan toi huoltokatko kestää... mä oon pari pv luullut ettei täällä toimi mikään ja nyt huomasinkin, että tämä sentään pelaa. :) Tulipa jo vierotusoireita. :D

Lumilla kp 15/25-27 dpo2, yk5

217/2455 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava toi huoltokatko kyllä! Mäki kun toissa päivänä olin kirjoitellut hirveen litanian niin lähetä vaiheessa ilmoitti huoltokatkosta ja teksti katosi kuin tuhka tuulee. :O :D

Täällä se täti tuli sitten kuitenkin kylään muutaman päivän myöhässä. Miksei voisi aina alkaa ajallaan kun alunperin olin luopunut jo toivosta tän kierron suhteen ja sitten kun olikin myöhässä niin kerkesin innostua taas. :( Nyt yritän ottaa rauhallisemmin ja ajatella vähemmän tässä kierrossa. Mulla vaan tulee polvileikkaus tossa just tärkeiden päivien aikaan, että mitenköhän sitten onnistuu yhtään mikään. Pitää varmaan alkaa miettimään jotain uusia asentoja joita pystyy toteuttamaan sitten leikatun polven kanssa. :D

Melinah kp 3/30-32 yk 3

218/2455 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melinah, pakko kertoa oma kokemus, kun kerroit sun leikkauksesta.
Eli koska joudut todennäköisesti syömään muutakin särkyyn kuin panadolia saattaa ne lääkkeet siirtää sun ovulaatiota siihen hetkeen, kun et enää niitä käytä. Näin kävi mulle, kun mursin kylkiluut ennen ovista ja sain kipuun reseptilääkkeet. Ovistestit käyttöön, koska nappien takia kierrosta mahdollisesti tulossa omalaatuinen! Tai sitten kaikki menee kuten ennenkin... naisen kroppa, you know! :)

219/2455 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Huoltokatko harmittaa täälläkin... 

Nyt olis vertaistuelle tarvetta. Tai tiedolle. Kävin kp16 gynellä ultrassa, jolloin ei munista kypsymässä. Gyne sanoi et tässä kierrossa ei mitään tapahdu. No, oletetut ovisoireet alko kp21, eli pari päivää myöhemmin ku normaalisti ja tänään, kp24, vahvin ovis+ ikinä... kuvanki laitan tähän jos onnistun... voikohan siellä sarjoissa kuitenki olla kasvussa joku hedelmöittymiskykyinen munis?!?

HÄMMENTYNYT Nuppunella 24/27-32 yk 11

220/2455 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö tuo nyt oo ihan selkeä ovis+?!?