Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!
Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristallapa ei mennyt vaikka sulla menikin.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Kristallapa onkin rahaa, sulla ei.
Sinähän se minun rahatilanteeni tiedät, melkoisen köyhä argumentti sinulta😅 Ja vaikka olisi rahaa loputtomasti, en tekisi lapsia isoäiti -ikäisenä.
Vaikutat hieman yksinkertaiselta. Jos tapaa puolison vasta myöhemmällä iällä ja lapsi on erittäin toivottu, raskautumisessa kestää 10 vuotta, niin ei sen nyt oikeasti pitäisi kuulua sulle pätkääkään, jos tällainen iloinen asia vihdoin heille tapahtuu. Kaikkien elämä ei mene yllättäen samalla lailla. Ymmärrystä ja viisautta vanhemmuus ei näköjään ainakaan sulle ole tuonut.
-eri
Sitten pitäisi tyytyä siihen, että lapsentekoikä meni ohi ja elää sen asian kanssa. Vai eikö parisuhde ole tyydyttävä ilman lapsia? Minusta on. Väenväkisin lasten hankkiminen keinotekoisesti liian vanhana on epäeettistä lasta kohtaan. Hauku minua vain yksinkertaiseksi jos saat siitä tyydytystä, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaisi kuitenkin luottaa lääketieteellisiin faktoihin ja tutkimustietoon siitä, kuinka hyvin runsaasti yi 40-vuotias raskautuu. Mitä väliä sillä oikeasti on, onko lapsi sitten luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Joka tapauksessa se on iloinen yllätys, on sitten luomu tai hoidoilla aikaan saatu, kun ikää on jo noinkin paljon.
Jep, eläköön keinohedelmöitys ja luonnon manipulaatio. Kyllä rahalla saa. Ja kuinka iloinen asia se on lapsille syntyä yli-ikäisille vanhemmille, se onkin sitten toinen juttu.
Kristan sosioekonominen tausta huomioiden, lapsi tulee pärjäämään elämässään paremmin kuin 90% samanikäisistä lapsista.
Ja myös lapsen isän. Rahaa riittää ja älykkyys on usein periytyvää.
Alkaa hässäkkä kohta. Veritulpat vaanii kristaa nyt kun myrkky kehossa. Ai niin edustajat ei ota mrna:ta ja passipakko ei koske eduskuntaa. Tuliko yllätyksenä? Vai kansaa harvennetaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaisi kuitenkin luottaa lääketieteellisiin faktoihin ja tutkimustietoon siitä, kuinka hyvin runsaasti yi 40-vuotias raskautuu. Mitä väliä sillä oikeasti on, onko lapsi sitten luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Joka tapauksessa se on iloinen yllätys, on sitten luomu tai hoidoilla aikaan saatu, kun ikää on jo noinkin paljon.
Jep, eläköön keinohedelmöitys ja luonnon manipulaatio. Kyllä rahalla saa. Ja kuinka iloinen asia se on lapsille syntyä yli-ikäisille vanhemmille, se onkin sitten toinen juttu.
Kristan sosioekonominen tausta huomioiden, lapsi tulee pärjäämään elämässään paremmin kuin 90% samanikäisistä lapsista.
Tuskin. Uusperheen kersa kun tulee olemaan ja huono-osaisuus periytyy.
Vaikea ymmärtää isejä ja äitejä, jotka eivät osaa iloita toisen ihmisen puolesta kauan toivotusta vauvasta. Surettaa teidän puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole edes raskaana. Yrittää vaan nostaa pisteitään lampaiden keskuudessa. Vaalit tulossa urpot!!!
Joo säälipisteitä ei heru vaan ansiot kyllä tiedossa tämän kälkättävän valepukin osalta. Kiuru vaihtoon
Ei taida lapsista silleen yleisemmin pahemmin välittää kun osaltaan marssittamassa JOPA 5 VUOTIAITA LAPSIA PIIKILLE josta ei ole heille, tai siis kenellekkään mitään hyötyä, pelkkää haittaa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous on kunnossa ja iskä on Mensan jäsen ja death metal-muusikko.
Sanoisinpa että suht makeeta sille lapselle.
Vau, tosi makeeta elää iväsyneiden vanhusten kanssa. Varsinkin tuo yli-ikäinen death metal-muusikko kuulostaa todella coolilta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Sinähän se minun rahatilanteeni tiedät, melkoisen köyhä argumentti sinulta😅 Ja vaikka olisi rahaa loputtomasti, en tekisi lapsia isoäiti -ikäisenä.
Vaikutat hieman yksinkertaiselta. Jos tapaa puolison vasta myöhemmällä iällä ja lapsi on erittäin toivottu, raskautumisessa kestää 10 vuotta, niin ei sen nyt oikeasti pitäisi kuulua sulle pätkääkään, jos tällainen iloinen asia vihdoin heille tapahtuu. Kaikkien elämä ei mene yllättäen samalla lailla. Ymmärrystä ja viisautta vanhemmuus ei näköjään ainakaan sulle ole tuonut.
-eri
Sitten pitäisi tyytyä siihen, että lapsentekoikä meni ohi ja elää sen asian kanssa. Vai eikö parisuhde ole tyydyttävä ilman lapsia? Minusta on. Väenväkisin lasten hankkiminen keinotekoisesti liian vanhana on epäeettistä lasta kohtaan. Hauku minua vain yksinkertaiseksi jos saat siitä tyydytystä, ihan sama.
Miksi pitäisi tyytyä? Että sinä olisit tyytyväinen? Nyt katse pois omasta navasta.
Ihana uutinen, lämpimät onnittelut Kristalle!
Ikävää sen sijaan on, että tälle ketjulle käy samoin kuin kaikille hyville ketjuille täällä.
Ällö-oliot ilmaantuvat oksentamaan elämänsä mitättömyyttä kadehtien toisen onnea ja toisten kykyä olla onnellinen toisen puolesta.
Ottaakohan ne raskaustestit nykyään myös pcr-feikkitesteillä? Salli mun revetä ihan totaalisesti tähän kansalle tarkoitettuun propagandaan
Kuka sinä olet määrittämään kuka saa hyvän elämän ja kuka ei ? Kyseessä on uusi elämä, joka on itsessään ainutlaatuinen ja arvokas. Äidinäitini oli 47 vuotta saadessaan minun äitini. Ja hänen isänsä, eli minun isoisäni oli häntä vielä 10v vanhempi. Äitini on elänyt hyvän elämän, hänellä on 4 lasta ja viisi lastenlasta. Mieti mikä ketju on lähtenyt tästä liikkeelle? Kuinka monta elämää hänenstä lähtöisin vielä syntyy? Kuinka monta elämää? Kuinka arvoakasta se on. Äidinäitini hoiti minua kun olin pieni ja kuoli kun olin 14 vuotias, joten iästään huolimatta sain hänet pitää pitkään. Ikä ei ole missään nimessä se tärkein asia, kun puhutaan uudesta elämästä. Syntyi lapsi sitten 16 vuotiaalle tai 48 vuotiaalle. Tärkeintä on, että lapsi on toivottu ja häntä rakastetaan. Jostain syystä isien ikä ei 50v puhuta niin paljon kuin äitien, vaikka naiset elävät pidempään. Nykyään raskausajan seulat ja hoidot ovat niin hyvät, että riskitkin ovat huomattavasti pienemmät kuin ennen vanhaan. Ja ihmiset elävät pidempään. Ollaan aina kiitollisia ja onnellisia,kun syntyy toivottu uusi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.
Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.
Joo, mutta se ei tee asiasta yleistystä. Kaikki eivät voi saada lapsia lähemmäs 50-vuotiaina, vaikka jotkut saisivat. Mun lähisuvussa kyllä kaikki ovat saaneet lapsensa alle 40-vuotiaina, jopa silloin kun ei ollut ehkäisyä käytössä.
No teidän suvussa on huonompi hedelmällisyys. Omat isoäitini saivat yli 4-kymppisenä iltatähdet. Samoin kaksi tätini ja minä itse sain 45 v. nuorimmaiseni, oli 44 kun tulin raskaaksi.
Meillä on melkein joka sukupolvessa joku vanhempana lapsen saanut.
Samoin ystäväni suvussa, hassua juuri eilen puhuttiin asiasta.Onnea teille mummoäideille. Ei kovin yleistä. Välillä tuolla kaupungilla näkee todella iäkkään näköisiä äitejä eikä heistä tiedä ovatko äitejä vai isoäitejä.
Minusta olisi karmeata tulla mummoksi 45 v, koska tulen olemaan työelämässä 65- 68 v ikään asti todennäköisesti. En ehtisi olla lapsenlapsen elämässä yhtään mukana ennen aikuisuutta ellei asuttaisi tyyliin saman katon alla.
Mielestäni on kyllä harvinaisempaa tulla tuonikäisenä mummoksi kuin äidiksi, ainakin minun kuplassani, missä kaikki naiset ovat suht korkeasti koulutettuja.
En näe tässä yhtään mitään ihmeellistä ja ihanaa, vaan täydellistä itsekkyyttä ja vastuuttomuutta.
Jos hänellä on ollut todellakin noin paljon työtä haittaavia ongelmia, niin on hävytöntä, ettei hän ole jättänyt tehtäväänsä. Pelleily ja itsekäs tehtävässä roikkuminen, vaikkei ole kelvollinen sitä hoitamaan, on kaikilta osin väärin. Kyse on suomalaisten terveydestä ja maan hyvinvoinnista, tulevien sukupolvien jo tämän hallituksen toimesta täysin tuhotun tulevaisuuden rippeiden säästämisestä. SIlloin tehtävään tarvitaan täydessä työkunnossa oleva ja työhaluinen minsiteri, ei itsekästä narsistia, joka mistään mitään välittämättä tarrautuu asemaansa.
No jos pitäisi valita yllätysraskaus 16-17 vuotiaana vai yli 40 ++ vuotiaana niin jollain lailla parempi tuo myöhempi on jos miettii kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää isejä ja äitejä, jotka eivät osaa iloita toisen ihmisen puolesta kauan toivotusta vauvasta. Surettaa teidän puolestanne.
En jaksa iloita yli-ikäisten keinotekoisista raskauksista, sori. Koskaan Henriksson ilmoittaa raskaudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minusta on huomattavasti epäeettisempää hankkia lapsia, kun ei tulla toimeen kuin yhteiskunnan tuilla. Tai epävakaaseen, epäkypsään ja/tai rakkaudettomaan parisuhteeseen. Tai yksin. Tai hankkia lapsia milloin kenenkin kanssa. Tai päihdeongelmaisena tai sellaisen kanssa. Tai mielenterveysongelmaisena tai sellaisen kanssa. Tai liian nuorena ja epäkypsänä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaakohan ne raskaustestit nykyään myös pcr-feikkitesteillä? Salli mun revetä ihan totaalisesti tähän kansalle tarkoitettuun propagandaan
Tää oli hyvä👍
Vierailija kirjoitti:
No jos pitäisi valita yllätysraskaus 16-17 vuotiaana vai yli 40 ++ vuotiaana niin jollain lailla parempi tuo myöhempi on jos miettii kokonaisuutta.
Kumpikin huono. Nuorella kuitenkin elämä edessään ja aikaa kasvaa ja kehittyä. Yli nelikymppisen elämä on pelkkää rapistumista. Vaihdevuodet ja kaikki tulee väkisin ja siinä pieni lapsi, ei kiitos.
Mutta hänellä on jo lapset tehtynä. Saihan muuten Antti Lindmankin (SDP) vauvan aika iäkkään rouvansa kanssa. Antin Kaija-rouva oli 54 vuotias, kun saivat ensimmäisen yhteisen lapsensa.