Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!
Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krista malttoi odottaa, ennen kuin toi julki raskautensa. Vauva syntyy maaliskuussa joten raskaus on pitkällä. Varmuuden vuoksi aikaa ja valmistelut että kaikki on ok ja sitten julki.
Enää kolmisen kuukautta jos sitäkään kun vauva syntyy. Kun olivat toivoneet vauvaa jo toistakymmentä vuotta, niin voi kuvitella että ihme on tapahtunut. Niin siinä usein käy. Ehkä luovuttivat ja stressihormonit hävisivät ja sen ansiosta raskaus mahdollistui. Noin käy useille jotka ovat päätyneet adoptioon. Stressi häviää ja tuleekin oma biologinen lapsi tai useita adoption jälkeen. Tunsin aikoinaan perheen, jossa noin kävi. Adoption jälkeen syntyikin kaksi omaa lasta.Hienoa, miten korona-aika saa hallituksen naisten stressihormonit alenemaan. Uskoisi asian olevan juuri päinvastoin, mikäli ministerin tehtävät ovat niin vastuullisia ja aikaa vieviä, kuten ovat antaneet ymmärtää.
Kyse on raskaaksi tulemisen stressistä. Ehkä sen voi erottaa työstressistä. Olen tuntenut pari naista, joilla oli niin suuri hinku ja halu tulla raskaaksi, että se täytti koko elämän. Olivat n 35v. Tietysti stressi vähensi raskaaksi tuloa ja raskaudet saatiin inseminaatiolla aikaan. Oli sitten toivotut lapset ja seuraavat syntyivät ilman mitään hoitoja, kun ei tarvinnut stressata voiko tulla raskaaksi.
Stressillä on yllättävän suuri merkitys raskaaksi tuloon. Juurikin asiaanliittyvällä stressillä. Noin sanoi tuttu lääkärikin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä nyt jotain joukkopainetta ja psykoosia? Eli kun yksi naisministeri sai lapsen niin sitten kaikkien mahdollisten muidenkin piti hankkia lapsi saman hallituskauden aikana?
Jep, eikä iälläkään ole mitään väliä. Kohta Henriksson ilmoittaa raskaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä nyt jotain joukkopainetta ja psykoosia? Eli kun yksi naisministeri sai lapsen niin sitten kaikkien mahdollisten muidenkin piti hankkia lapsi saman hallituskauden aikana?
Ajatteletko joukkopsykoosia myös, jos kaksi saman hallituksen miesministeriä saa jälkikasvua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikkiko nämä alle neljäkymppiset naisministerit nyt lapsia saavat kesken ministeriyden ja pahan kriisin? Itseäni lähinnä itkettää tällainen. Nämä naiset toimivat omalla kohdallaan juuri niin kuin pahin esimerkki siitä, miksi tietyn ikäisiä naisia ei palkata. Tällainen toiminta ei onnistuisi tavallisissa töissä olevilta naisilta. Turha sitten oikeasti valittaa kun naisen on niin vaikea löytää töitä kun tällaista tapahtuu. Olisivat omalla esimerkillään voineet näyttää sitoutumista töihinsä ja olla hankkimatta lapsia sen korkeintaan 4 vuoden aikana, jonka tämä huipputyötä kestää. Kaipa se nyt taas on nähty, että eliitille on eri säännöt.
Olen itse 38-vuotias velanainen ja pitkäaikaistyötön. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. En siis todellakaan ole kateellinen, vaan pidän tätä vastenmielisenä. Jos itse olisin päässyt tuollaiseen työhön ministeriksi, olisi se työ koko elämäni ja hoitaisin sen niin hyvin kun ikinä pystyisin ja todellakin sitoutuisin siihen koko hallituskaudeksi.
Ihmisen ura ei ole yksi hallituskausi. Poliitikko tavoittelee tietysti pitkää uraa ja lapset hankitaan kun on sen aika. Kiuru on ollut kahdessa hallituksessa ministeri, ei hänen ura yhteen kauteen ole päättynyt.
Myös johtavassa asemassa olevilla naisilla saa olla lapsia. Ura ei kuulu vain miehille ja lapsettomille naisille.
Itse olin siis valmis luopumaan paljosta saadakseni uran hyvän ja korkeapalkkaisen työn. En päässyt opiskelemaan yliopistoon, mutta AMK-tutkinnon kuitenkin olen suorittanut. En saanut mitään työuraakaan. Sen sijaan olen köyhä pitkäaikaistyötön ja joudun asumaankin vanhan,sairaan ja vihaisen sukulaiseni luona. Työmarkkinatuki ei riitä mihinkään. Itseäni olisi nimenomaan kiinnostanut uran luominen. Ärsyttää vaan kun jotkut kuvittelevat voivansa saada kaiken ja toiset eivät sitten saa mitään.
Mitä hittoa, ei se kenenkään muun vika ole, että sinä et ole saanut mitään! Katkeruudesta käsin mitään varmasti vaikea saadakaan. Pyri sinne yliopistoon niin kauan kunnes pääset tai opiskele edes sellaista alaa, mille työllistyy, ja lopeta se ruikuttaminen.
Koska oikeusminsterikin ilmottaa raskaudestaan? Odotamme innolla.
Vierailija kirjoitti:
Oksettava ämmä. Hybridilapsia tulossa gmo akasta joka myi sielunsa ja kansansa. En hurraa vaan odotan oikeutta
Täysin samaa mieltä. Eroa Krista nyt heti ja kerro kansalle totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.
Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.
Joo, mutta se ei tee asiasta yleistystä. Kaikki eivät voi saada lapsia lähemmäs 50-vuotiaina, vaikka jotkut saisivat. Mun lähisuvussa kyllä kaikki ovat saaneet lapsensa alle 40-vuotiaina, jopa silloin kun ei ollut ehkäisyä käytössä.
No teidän suvussa on huonompi hedelmällisyys. Omat isoäitini saivat yli 4-kymppisenä iltatähdet. Samoin kaksi tätini ja minä itse sain 45 v. nuorimmaiseni, oli 44 kun tulin raskaaksi.
Meillä on melkein joka sukupolvessa joku vanhempana lapsen saanut.
Samoin ystäväni suvussa, hassua juuri eilen puhuttiin asiasta.
Koska ikä on vain numero ja raskaaksi voi tulla minkä ikäisenä vain, kun on rahaa ja mahdollisuus niin koskahan oikeusministeri ilmoittaa ilouutisen? Se olisi niin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eikä iälläkään ole mitään väliä. Kohta Henriksson ilmoittaa raskaudestaan.
Tästä ei puutu kuin Sannan sateenkaarisoturi edustajan ilmoitus että saa vauvan edustaja Harakan kanssa vai eikös Kaikkonen halua lapsia myös. Jokainen voi mennä ottamaan hybriditekniikalla hedelmöityksen. Nyt vaan passit kuntoon ja 3 ja 4. Boosterille. Älkäö sitten unohtako ottaa aina lisää myrkkyä kehoon kyllä se siitä
Krista Kiuru on vastenmielisin poliitikko mitä tiedän. Kuka järkeävä uros on käynyt tuuppaamassa. Ei hyvää päivää että makuja on monia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.
Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.
Joo, mutta se ei tee asiasta yleistystä. Kaikki eivät voi saada lapsia lähemmäs 50-vuotiaina, vaikka jotkut saisivat. Mun lähisuvussa kyllä kaikki ovat saaneet lapsensa alle 40-vuotiaina, jopa silloin kun ei ollut ehkäisyä käytössä.
No teidän suvussa on huonompi hedelmällisyys. Omat isoäitini saivat yli 4-kymppisenä iltatähdet. Samoin kaksi tätini ja minä itse sain 45 v. nuorimmaiseni, oli 44 kun tulin raskaaksi.
Meillä on melkein joka sukupolvessa joku vanhempana lapsen saanut.
Samoin ystäväni suvussa, hassua juuri eilen puhuttiin asiasta.
Onnea teille mummoäideille. Ei kovin yleistä. Välillä tuolla kaupungilla näkee todella iäkkään näköisiä äitejä eikä heistä tiedä ovatko äitejä vai isoäitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristallapa ei mennyt vaikka sulla menikin.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Kristallapa onkin rahaa, sulla ei.
Sinähän se minun rahatilanteeni tiedät, melkoisen köyhä argumentti sinulta😅 Ja vaikka olisi rahaa loputtomasti, en tekisi lapsia isoäiti -ikäisenä.
Vaikutat hieman yksinkertaiselta. Jos tapaa puolison vasta myöhemmällä iällä ja lapsi on erittäin toivottu, raskautumisessa kestää 10 vuotta, niin ei sen nyt oikeasti pitäisi kuulua sulle pätkääkään, jos tällainen iloinen asia vihdoin heille tapahtuu. Kaikkien elämä ei mene yllättäen samalla lailla. Ymmärrystä ja viisautta vanhemmuus ei näköjään ainakaan sulle ole tuonut.
-eri
Yöksistä kirjoitti:
Krista Kiuru on vastenmielisin poliitikko mitä tiedän. Kuka järkeävä uros on käynyt tuuppaamassa. Ei hyvää päivää että makuja on monia....
Laboratoriossa tuo on tehty, ei siinä tuuppimista tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia saavat Suomessa eniten hoidoilla kolmikymppiset, toki niissä käyvät paljon 40+ vanhemmat myös, mutta heillä tulokset ovat aika huonoja juuri iän takia. Näitä ylläreitä taas sattuu monelle 40+ vanhemmalle, koska vauvaa on juurikin voitu toivoa nuorempana ja ajatuksesta on luovuttukkin, mutta elämä vielä yllättää. Olen onnellinen Kristan puolesta❤️Itsekkin sain kuopuksen 42-vuotiaana ja hyvin olen jaksanut🙂
Niin minäkin ajattelen, jos joku saa liki viisikymppisenä lapsen niin todennäköisesti se on yllätysvauva. Jos ei ole 10 vuoteen tärpännyt niin tuskin tulee enää ehkäisyä käytettyä, ja sitten joskus sattuukin onni kohdalle. Onhan näitä, että on luultu vaihdevuosiksi ja se onkin sitten vauva. Hoitoja kun harvemmin enää tuossa iässä tehdään, niiden ikäraja pyörii jossain 40v tietämillä.
Älä höpötä, keinotekoisesti näiden mummojen lapsia laitetaan alkuun. Ylipainoinen viisikymppinen ei luomuna yhtäkkiä raskaaksi tule, se on ihan varma.
Sinulla on luulosi jostain syystä, mutta minä ammattilaisena tiedän, että luomuraskauksia on ollut aina ja kahta puolta 50v. Ja ihan ylipainoisia on joukossa. Eräs tuttuni alkoi laihtua kun tuli raskaaksi 44v: na. Niinkin voi käydä.
Ja kun synnyttämisen aika koitti hänellä oli sama paino kun tuli raskaaksi.Kyllä ainakin entisaikoina aika harvinaisia olivat, vaikka tosi harvoja sen ikäisiä äitejä löytyy.
Millaisessa ympäristössä palstalaiset tai heidän vanhempansa ovatkin asuneet jos ei heidän piirissä ole ollut raskauksia yli 40 -vuotiailla ennen?
Kysykää vanhemmiltanne tai isovanhemmilta.
Itse asuin maalla ja meidän kylällä naiset saivat lapsia käytännössä ad 48 vuoteen saakka.
Laskin, että kylän n 20 maatilan naisista kuusi sai nuorimmat lapsensa 46- 47 vuotiaina. Se on aika paljon. Nämä 1950 - 1960 luvulla. Kaikki lapset terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaisi kuitenkin luottaa lääketieteellisiin faktoihin ja tutkimustietoon siitä, kuinka hyvin runsaasti yi 40-vuotias raskautuu. Mitä väliä sillä oikeasti on, onko lapsi sitten luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Joka tapauksessa se on iloinen yllätys, on sitten luomu tai hoidoilla aikaan saatu, kun ikää on jo noinkin paljon.
Jep, eläköön keinohedelmöitys ja luonnon manipulaatio. Kyllä rahalla saa. Ja kuinka iloinen asia se on lapsille syntyä yli-ikäisille vanhemmille, se onkin sitten toinen juttu.
Kristan sosioekonominen tausta huomioiden, lapsi tulee pärjäämään elämässään paremmin kuin 90% samanikäisistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristallapa ei mennyt vaikka sulla menikin.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Köyhän on pakko hypätä halpaan junaan.
Paljon mielummin nuori ja köyhä kuin yli-ikäinen mummo rahalla raskaana. Ja biologisesti oikean ikäinen juna ei ole koskaan halpa, keinotekoinen on.
Mitä meidän yli 4-kymppisten raskaaksi tulleiden pitäisi sitten mielestäsi tehdä? Abortoida että sinulla olisi hyvä mieli? Omassa raskaudessani ei ollut mitään keinotekoista, aivan samanlainen kuin 3 aiempaakin. Kristakin antaa ymmärtää, että iloinen yllätys kyseessä. Käsittämätöntä, että sinä koet olevasi semmoisessa asemassa, että voit arvostella itsellesi vieraan perheen ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaisi kuitenkin luottaa lääketieteellisiin faktoihin ja tutkimustietoon siitä, kuinka hyvin runsaasti yi 40-vuotias raskautuu. Mitä väliä sillä oikeasti on, onko lapsi sitten luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Joka tapauksessa se on iloinen yllätys, on sitten luomu tai hoidoilla aikaan saatu, kun ikää on jo noinkin paljon.
Jep, eläköön keinohedelmöitys ja luonnon manipulaatio. Kyllä rahalla saa. Ja kuinka iloinen asia se on lapsille syntyä yli-ikäisille vanhemmille, se onkin sitten toinen juttu.
Talous on kunnossa ja iskä on Mensan jäsen ja death metal-muusikko.
Sanoisinpa että suht makeeta sille lapselle.
Tehdä lapsia tässä ajassa johtaa huonoon lopputulokseen. Tiesittekin tämän
Paljon mielummin nuori ja köyhä kuin yli-ikäinen mummo rahalla raskaana. Ja biologisesti oikean ikäinen juna ei ole koskaan halpa, keinotekoinen on.