Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!
Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikkiko nämä alle neljäkymppiset naisministerit nyt lapsia saavat kesken ministeriyden ja pahan kriisin? Itseäni lähinnä itkettää tällainen. Nämä naiset toimivat omalla kohdallaan juuri niin kuin pahin esimerkki siitä, miksi tietyn ikäisiä naisia ei palkata. Tällainen toiminta ei onnistuisi tavallisissa töissä olevilta naisilta. Turha sitten oikeasti valittaa kun naisen on niin vaikea löytää töitä kun tällaista tapahtuu. Olisivat omalla esimerkillään voineet näyttää sitoutumista töihinsä ja olla hankkimatta lapsia sen korkeintaan 4 vuoden aikana, jonka tämä huipputyötä kestää. Kaipa se nyt taas on nähty, että eliitille on eri säännöt.
Olen itse 38-vuotias velanainen ja pitkäaikaistyötön. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. En siis todellakaan ole kateellinen, vaan pidän tätä vastenmielisenä. Jos itse olisin päässyt tuollaiseen työhön ministeriksi, olisi se työ koko elämäni ja hoitaisin sen niin hyvin kun ikinä pystyisin ja todellakin sitoutuisin siihen koko hallituskaudeksi.
Naiset voivat saada lapsia missä vaiheessa työuraa tahansa, ihan kuten miehetkin. Harva meistä on korvaamaton, ei edes ministeri. Tuskinpa nämä hallituksen raskaana olevat naiset ovat jäämässä kolmeksi vuodeksi kotiin hoitamaan lasta vaan palaavat töihin mahdollisimman pian. Ja pahaa pelkään, että Kiuru pääsee hoitamaan korona-asioita vielä äitiysvapaan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krista malttoi odottaa, ennen kuin toi julki raskautensa. Vauva syntyy maaliskuussa joten raskaus on pitkällä. Varmuuden vuoksi aikaa ja valmistelut että kaikki on ok ja sitten julki.
Enää kolmisen kuukautta jos sitäkään kun vauva syntyy. Kun olivat toivoneet vauvaa jo toistakymmentä vuotta, niin voi kuvitella että ihme on tapahtunut. Niin siinä usein käy. Ehkä luovuttivat ja stressihormonit hävisivät ja sen ansiosta raskaus mahdollistui. Noin käy useille jotka ovat päätyneet adoptioon. Stressi häviää ja tuleekin oma biologinen lapsi tai useita adoption jälkeen. Tunsin aikoinaan perheen, jossa noin kävi. Adoption jälkeen syntyikin kaksi omaa lasta.Tilastot eivät tue arveluitasi. Jos adoptioon on päädytty lapsettomuuden takia, vain harvoin perheeseen tulee adoption jälkeen biologista lasta.Ja miten ihmeessä arvelet, että Krista Kiurun hommissa olisi stressihormonit matalalla???
Stressin vaikutusta raskautumiseen ja etenkin stressin poistumisen vaikutusta yleensäkin liioitellaan. Sillä ei ole juuri paskankaan merkitystä.Olen eri ja tiedän myös perheen, joka sai adoption jälkeen lapsen. Tiedän myös perheen, joka vuosien lapsettomuushoitojen jälkeen sai lapsen ja sen jälkeen vielä luomusti kaksi lasta. Ja viimeisen luomulapsen aikaan äiti oli 44-vuotias. Ja kumppani pysyi samana.
Niin? Tuo viimeinen ei liity adoptioon mitenkään, ja ensimmäinen taas on siis harvinaista. Mahdollista joskus, mutta riippuu pitkälti lapsettomuuden syystä.
Ei, mutta se, että luomustikin voi raskautua vaikka raskaushoitojen jälkeen. Emme tiedä, kävikö Kristalle näin?
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että rokotuksen ottaminen edesauttaa hedelmällisyyttä eikä päin vastoin, kuten jotkut luulevat!
Krista oikein nätiksi stailattuna MN:n etusivulla.
Nättihän Krista onkin, mutta se ihmetyttää miksi pitää photosopata ainakin se 10 vuotta nuoremman näköiseksi.
Miksi edes naistenlehden kanteen ei nainen kelpaa vielä 2020-luvulla ihan itsenään ja ikäisenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristallapa ei mennyt vaikka sulla menikin.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Kristallapa onkin rahaa, sulla ei.
Sinähän se minun rahatilanteeni tiedät, melkoisen köyhä argumentti sinulta😅 Ja vaikka olisi rahaa loputtomasti, en tekisi lapsia isoäiti -ikäisenä.
Vaikutat hieman yksinkertaiselta. Jos tapaa puolison vasta myöhemmällä iällä ja lapsi on erittäin toivottu, raskautumisessa kestää 10 vuotta, niin ei sen nyt oikeasti pitäisi kuulua sulle pätkääkään, jos tällainen iloinen asia vihdoin heille tapahtuu. Kaikkien elämä ei mene yllättäen samalla lailla. Ymmärrystä ja viisautta vanhemmuus ei näköjään ainakaan sulle ole tuonut.
-eri
Sitten pitäisi tyytyä siihen, että lapsentekoikä meni ohi ja elää sen asian kanssa. Vai eikö parisuhde ole tyydyttävä ilman lapsia? Minusta on. Väenväkisin lasten hankkiminen keinotekoisesti liian vanhana on epäeettistä lasta kohtaan. Hauku minua vain yksinkertaiseksi jos saat siitä tyydytystä, ihan sama.
Minusta on huomattavasti epäeettisempää hankkia lapsia, kun ei tulla toimeen kuin yhteiskunnan tuilla. Tai epävakaaseen, epäkypsään ja/tai rakkaudettomaan parisuhteeseen. Tai yksin. Tai hankkia lapsia milloin kenenkin kanssa. Tai päihdeongelmaisena tai sellaisen kanssa. Tai mielenterveysongelmaisena tai sellaisen kanssa. Tai liian nuorena ja epäkypsänä.
Ihan yhtä epäeettistä tehdä liian vanhana lapsia.. Viisikymppisenä taaperon äitinä, todella
tervettä .Voisi sitä lastakin ajatella eikä omaa itsekästä haluaan saada lapsia iästä ja biologiasta välittämättä.Todella typerää kirjoittaa tuollaista, kun et tunne Krista Kiurun perhettä etkä hänen turvaverkkojaan. Ja tarpeen tullen voivat ostaa perheeseen lisäpalveluita, mitä sos.palveluiden varassa oleva ihminen ei voi ostaa.
Isovanhemmat eivät ainakaan jaksa auttaa , Se on varma se. Lapselle ikävää yli-ikäiset vanhemmat vaikka olisivat maailman rikkaimpia. Mielummin elämää ja energiaa täynnä olevat nuoret vanhemmat kuin jotkut ostettuja palveluja käyttävät ikäloput vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on voimaa, hyvä että meillä on esimerkillisiä naisia hallituksessa jotka uskaltavat heittäytyä äideiksi kesken kiireisten urien ja työvuosien.
Olen äänestänyt naista eduskuntaan/hallitukseen sen vuoksi, että edustaa minua ja muita äänensä hänelle antaneita -en siksi, että heittäytyy äidiksi kesken vaalikauden.
Kuka tahansa voi joutua olemaan pois töistä, myös ne niin mainiot miehet. Jollekin tehdään ohitusleikkaus, toinen kärsii loppuunpalamisesta. Ei näitä voi aina ennakoida, ei ne eduskunnassakaan mitään yli-ihmisiä ole.
Minäkin sain lapsen 10 vuoden yrityksen jälkeen. Olin silloin tosin yli 10 vuotta nuorempi kuin Krista. Ja toisin kuin Kristan tapauksessa vaikuttaa olevan, mun lapsi ei ollut luomuylläri.
Tätähän on uutisoitu laajasti ihmeraskautena. Itselleni nämä eivät sinänsä tule yllätyksenä, jos mies tunkee suoronsa rouvan riemurasiaan ja pitää sen siellä kun alkaa yskittämään, niin ei se kovin suuri yllätys voi kenellekään olla, vaikka olisi ikää 48. Tuhat kertaa kun toistat tämän, niin ehkä se on jopa todennäköisempää vaikka tuossakin iässä. Sitten on tilanne täysi erilainen, jos mies tunkee munansa sinne pers"silmään ja sitten tulee raskaaksi, niin tätä voisi kutsua ihmeraskaudeksi ja aivan syystäkin. Ei nyt voi kyllä millään. Ei. Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on voimaa, hyvä että meillä on esimerkillisiä naisia hallituksessa jotka uskaltavat heittäytyä äideiksi kesken kiireisten urien ja työvuosien.
Olen äänestänyt naista eduskuntaan/hallitukseen sen vuoksi, että edustaa minua ja muita äänensä hänelle antaneita -en siksi, että heittäytyy äidiksi kesken vaalikauden.
Etkö tiennyt että poliitikolla on aivan yhtäläinen oikeus tulla vanhemmaksi kuin kenellä tahansa muullakin? Täysin riippumatta siitä, onko hän mies taikka nainen.
Onpahan edes vähän aikaa mammalomalla pois öyhöttämästä. Ja vanhakin se jo on, itseni ikäinen. En kyllä millään osaa kuvitella enää tässä iässä alkavani lapsentekohommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi sitten varmaan oikeusministerikin, joka ei siis ikänsä takia voi enää raskaaksi tulla onkin oudosti raskaana.
Mutta hänellä on jo lapset tehtynä. Saihan muuten Antti Lindmankin (SDP) vauvan aika iäkkään rouvansa kanssa. Antin Kaija-rouva oli 54 vuotias, kun saivat ensimmäisen yhteisen lapsensa.
Mummomammojen mielestä varmaan 54- vuotiaankin raskaus oli ihan luomu😅😅 Kun meidänkin suvussa 1800- luvulla..
Mitä väliä, Antin rouva on hyvässä kunnossa ja pesee mennen tullen monet 4-kymppiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.
Jep, omat mummoni ovat molemmat olleet reilusti yli 40-vuotiaista saadessaan viimeiset lapsensa v. 1947.
Joo, mutta se ei tee asiasta yleistystä. Kaikki eivät voi saada lapsia lähemmäs 50-vuotiaina, vaikka jotkut saisivat. Mun lähisuvussa kyllä kaikki ovat saaneet lapsensa alle 40-vuotiaina, jopa silloin kun ei ollut ehkäisyä käytössä.
No teidän suvussa on huonompi hedelmällisyys. Omat isoäitini saivat yli 4-kymppisenä iltatähdet. Samoin kaksi tätini ja minä itse sain 45 v. nuorimmaiseni, oli 44 kun tulin raskaaksi.
Meillä on melkein joka sukupolvessa joku vanhempana lapsen saanut.
Samoin ystäväni suvussa, hassua juuri eilen puhuttiin asiasta.Onnea teille mummoäideille. Ei kovin yleistä. Välillä tuolla kaupungilla näkee todella iäkkään näköisiä äitejä eikä heistä tiedä ovatko äitejä vai isoäitejä.
Minusta olisi karmeata tulla mummoksi 45 v, koska tulen olemaan työelämässä 65- 68 v ikään asti todennäköisesti. En ehtisi olla lapsenlapsen elämässä yhtään mukana ennen aikuisuutta ellei asuttaisi tyyliin saman katon alla.
Mielestäni on kyllä harvinaisempaa tulla tuonikäisenä mummoksi kuin äidiksi, ainakin minun kuplassani, missä kaikki naiset ovat suht korkeasti koulutettuja.Siinäpä se. Tokihan se vaikuttaa mummoiältä, jos suvussa on aloitettu lapsenteko jo teininä ja jättäydytty kelan tuille tekemään lisää lapsia aina sopivin välein, jotta tuet jatkaa juoksemistaan. Koulut ei paljon kiinnostele, ja kohta ne vanhemmat lapsetkin vääntää kakaroita ja elää tuilla ja elareilla.
Aika erikoinen tapa ajatella. Nuorena lapsen samainen on siis sama kuin Kelan tuella eläminen. Aikamoista dissaamista, mutta mitä muuta voi mummoäidiltä odottaa. Nuorena voi kouluttautua vaikka kuinka pitkälle, on energiaa ja tulevaisuus edessä. Kristan iässä odotellaan lapsenlapsia, että ehditään olla niille rakastava isoäiti.
Niin odotellaan, etenkin jos on omat lapset tehty teininä.
Vaan Kristapa odottelee omaa vauvaansa, eikä tule mummoksi vielä aikoihin, vaan vasta sitten kun on... mummoiässä!
Vanhus hän jo silloin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että rokotuksen ottaminen edesauttaa hedelmällisyyttä eikä päin vastoin, kuten jotkut luulevat!
Krista oikein nätiksi stailattuna MN:n etusivulla.
Nättihän Krista onkin, mutta se ihmetyttää miksi pitää photosopata ainakin se 10 vuotta nuoremman näköiseksi.
Miksi edes naistenlehden kanteen ei nainen kelpaa vielä 2020-luvulla ihan itsenään ja ikäisenään?
Jep, ja tyhmät ihmiset uskovat totena nuo photosopatut kuvat. Krista on aivan ikäisensä näköinen vähän pöhöttynyt viisikymppinen eikä mikään raikas nuori odottaja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tervetuloa todelliseen elämään minäminä-kuplasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi sitten varmaan oikeusministerikin, joka ei siis ikänsä takia voi enää raskaaksi tulla onkin oudosti raskaana.
Mutta hänellä on jo lapset tehtynä. Saihan muuten Antti Lindmankin (SDP) vauvan aika iäkkään rouvansa kanssa. Antin Kaija-rouva oli 54 vuotias, kun saivat ensimmäisen yhteisen lapsensa.
Mummomammojen mielestä varmaan 54- vuotiaankin raskaus oli ihan luomu😅😅 Kun meidänkin suvussa 1800- luvulla..
Mitä väliä, Antin rouva on hyvässä kunnossa ja pesee mennen tullen monet 4-kymppiset.
Höpö höpö, uskottele mitä haluat itsellesi, sulle nauraa naurismaan aidatkin. Vanha ämmä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää isejä ja äitejä, jotka eivät osaa iloita toisen ihmisen puolesta kauan toivotusta vauvasta. Surettaa teidän puolestanne.
En jaksa iloita yli-ikäisten keinotekoisista raskauksista, sori. Koskaan Henriksson ilmoittaa raskaudestaan?
Henriksson ilmoittaa todennäköisesti vain iloisia mummo-uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Ei, 30-32 ikä on erittäin sopiva, oikeata ihanteellinen ikä tehdä lapsia vaikka olisikin jo isoäiti. 47- vuotiaana juna meni jo.
Kristaoa käytti isot rahat että tuli raskaaksi keinotekoisesti yli-ikäisenä, minä en. Hyppäsin junaan silloin kun se oli vielä luonnollista .
Köyhän on pakko hypätä halpaan junaan.
Paljon mielummin nuori ja köyhä kuin yli-ikäinen mummo rahalla raskaana. Ja biologisesti oikean ikäinen juna ei ole koskaan halpa, keinotekoinen on.
Luulen kuitenkin, että itse on maksanut ko lystin. Julkisella puolella on ikäraja, minkä jälkeen hedelmättömyyshoitoja ei enää anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krista malttoi odottaa, ennen kuin toi julki raskautensa. Vauva syntyy maaliskuussa joten raskaus on pitkällä. Varmuuden vuoksi aikaa ja valmistelut että kaikki on ok ja sitten julki.
Enää kolmisen kuukautta jos sitäkään kun vauva syntyy. Kun olivat toivoneet vauvaa jo toistakymmentä vuotta, niin voi kuvitella että ihme on tapahtunut. Niin siinä usein käy. Ehkä luovuttivat ja stressihormonit hävisivät ja sen ansiosta raskaus mahdollistui. Noin käy useille jotka ovat päätyneet adoptioon. Stressi häviää ja tuleekin oma biologinen lapsi tai useita adoption jälkeen. Tunsin aikoinaan perheen, jossa noin kävi. Adoption jälkeen syntyikin kaksi omaa lasta.Tilastot eivät tue arveluitasi. Jos adoptioon on päädytty lapsettomuuden takia, vain harvoin perheeseen tulee adoption jälkeen biologista lasta.Ja miten ihmeessä arvelet, että Krista Kiurun hommissa olisi stressihormonit matalalla???
Stressin vaikutusta raskautumiseen ja etenkin stressin poistumisen vaikutusta yleensäkin liioitellaan. Sillä ei ole juuri paskankaan merkitystä.Olen eri ja tiedän myös perheen, joka sai adoption jälkeen lapsen. Tiedän myös perheen, joka vuosien lapsettomuushoitojen jälkeen sai lapsen ja sen jälkeen vielä luomusti kaksi lasta. Ja viimeisen luomulapsen aikaan äiti oli 44-vuotias. Ja kumppani pysyi samana.
Niin? Tuo viimeinen ei liity adoptioon mitenkään, ja ensimmäinen taas on siis harvinaista. Mahdollista joskus, mutta riippuu pitkälti lapsettomuuden syystä.
Ei, mutta se, että luomustikin voi raskautua vaikka raskaushoitojen jälkeen. Emme tiedä, kävikö Kristalle näin?
Ai että ensin sai hoidoilla lapsen ja sitten pari luomulasta? No ei tainnut käydä nyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän on pakko hypätä halpaan junaan.
Paljon mielummin nuori ja köyhä kuin yli-ikäinen mummo rahalla raskaana. Ja biologisesti oikean ikäinen juna ei ole koskaan halpa, keinotekoinen on.
Luulen kuitenkin, että itse on maksanut ko lystin. Julkisella puolella on ikäraja, minkä jälkeen hedelmättömyyshoitoja ei enää anneta.
Julkisella puolella ikäraja taitaa olla 40, Kela ei enää korvaa yli 42-vuotiaiden hoitoja.
Mitä väliä sille sulle sitten on? Minua ei ainakaan haittaa millään tavoin. Sehän on aivan heidän oma asiansa.