Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pukenut pienen poikasi vaaleanpunaiseen?

Vierailija
31.03.2015 |

Siis ihan oikeasti?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:32"]Miksi pitää olla erikseen tyttöjen ja poikien juttuja? [/quote]

Koska vaikuttaa siltä, että eri sukupuolet suosivat eri asioita. Jos vien kummipojalleni lahjaksi soman nuken, niin se hylätään nurkkaan. Poika leikkii autoilla.

Jos meikkaan itseni voimakkaasti (olen mies) ja pukeudun naisellisesti, niin naiset hylkivät minua baarissa.

Kun on olemassa selvästi tyttöjen juttuja ja poikien juttuja, niin miksi näitä rooleja täytyy ehdoin tahdoin rikkoa?

[/quote]

Jos tuot minun 3v. pojalleni nuken, hän laittaa sen vaunuihin, jotka sai joululahjaksi ja alkaa leikkiä kotileikkejä.

Tykkään goottimiehistä, joten meikattu mies (musta kajal, vaalea puuteri, musta kynsilakka) vetoavat minuun hyvin voimakkaasti joten todennäköisesti mies ei tuon vuoksi saa pakkeja.

Vierailija
22/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:25"]Vaaleanpunainen juhlapaita löytyy (isällään samanlainen, ovat todella tyylikkäitä!), sekä myös My Little Pony -teemainen pinkki t-paita.

Mitään ei olla tuputettu: kyllä 4-vuotias saa kaupassa valita sopivista paidoista mieluisimman! Juhlapaidan halusi samanlaisen kuin isillä ja My Little Pony on tällä hetkellä paras ohjelma ikinä.
[/quote]
Oletko myös pukenut hänet vaaleanpunaiseen mekkoon? Ja jos et, niin mikset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, ihan yhtälailla ku muihinki väreihin. Outoja kyselet.

Vierailija
24/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten, mihin pohjautuu tyttöjen pinkki ja poikien vaaleansininen? Kärpäset karttaa vaaleansinistä väriä ja niitä houkuttelee vaaleanpunainen/punainen eli lihan väri. Ennen vanhaan ja edelleenkin monissa kulttuureissa poikalasten varjelu oli tärkeää ja tytöistä oli parempi päästä eroon vaikka kärpästen levittämien tautien avulla. Tuo kärpästen sinivärin karttaminen on ihan tieteellinen fakta ja siksi navettakeittiöt ja kesämökkien huussit on perinteisesti maalattu tietyllä vaaleansinisen sävyllä.

Vierailija
25/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:48"]

Tiesittekö muuten, mihin pohjautuu tyttöjen pinkki ja poikien vaaleansininen? Kärpäset karttaa vaaleansinistä väriä ja niitä houkuttelee vaaleanpunainen/punainen eli lihan väri. Ennen vanhaan ja edelleenkin monissa kulttuureissa poikalasten varjelu oli tärkeää ja tytöistä oli parempi päästä eroon vaikka kärpästen levittämien tautien avulla. Tuo kärpästen sinivärin karttaminen on ihan tieteellinen fakta ja siksi navettakeittiöt ja kesämökkien huussit on perinteisesti maalattu tietyllä vaaleansinisen sävyllä.

[/quote]

Höpsis. Vielä 1900-luvun alussa vaaleansininen oli tyttöjen väri ja vaaleanpunainen poikien. Vaaleanpunainen muuttui "lopullisesti" feminiiniseksi väriksi vasta 2. maailmansodan jälkeen (natsit pakottivat homot pitämään vaaleanpunaista merkkiä).

Vierailija
26/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:32"]Miksi pitää olla erikseen tyttöjen ja poikien juttuja? [/quote]

Koska vaikuttaa siltä, että eri sukupuolet suosivat eri asioita. Jos vien kummipojalleni lahjaksi soman nuken, niin se hylätään nurkkaan. Poika leikkii autoilla.

Jos meikkaan itseni voimakkaasti (olen mies) ja pukeudun naisellisesti, niin naiset hylkivät minua baarissa.

Kun on olemassa selvästi tyttöjen juttuja ja poikien juttuja, niin miksi näitä rooleja täytyy ehdoin tahdoin rikkoa?

[/quote]

Haluaisitko sitten estää vaikka omaa mahdollista poikaasi leikkimästä nukeilla jos hän haluaisi ?

Vierailija
27/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:48"]

[/quote]

Kaikkihan tietävät poikien olevan arvokkaampia kuin tyttöjen. Kumpi sukupuoli rakensi koko maailman?

Vierailija
28/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukenut pojan vaaleanpunaiseen, mutta en röyhelöihin enkä hameisiin kuten en tyttöäkään, ne ovat mielestäni liian epäkäytännöllisiä. Kumpikin lapsi saa halutessaan pukeutua röyhelöihin rooliasuleikeissä.

Vierailija
29/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Palataanpa nyt vaihteeksi taas siihen asiaan ,josta keskustelumme lähti liikkeelle ,ettei se tässä sukupuoliroolipohdiskeluiden suuntaan liikaa rönsyllessään unohtuisi kokonaan? Eli siis : miksi on olemassa tuo yksi ainoa väri joka olisi ( yksinomaan) miehiltä kielletty. Ikään kuin ´tasa-arvoparatiisimme hyvän ja pahan tiedon puun hedelmä´ ?

Mihin raja siinä vedetään ? Vaaleanpunainen kynä tai sytkäri taskussa? Vaaleanpunainen lippis tai t-paita päällä? Vaaleanpunaiset verhot kotona vai sekö jos maalaa talonsa sillä värillä ?
Entä vaaleanpunaisuuden aste? ( Mikä on miehille(-kin) ´sallittu´ punainen?)

Eiköhän mentäisi radikaalisti (takaisin) siihen selkeään (...jakomieliseen? hmm.) sukupuolijakoajatteluun ,jonka mukaan ´sininen on poikien väri ja punainen tyttöjen väri´ ?

( Tosin sillä tasa-arvon tuomalla reunaehdolla ,että naisia tämä värijaottelukoodi ei nykyään enää koske, eikä sido....Vain miehiä! )

Eläköön tasa-arvo!

Vierailija
30/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä poikavauvalla voi olla vaaleanpunaista, esim kauluspaita tai muu "poikamainen" vaate. Pienistä vauvoista kun ei ota oikein selvää kumpi on, ja siksi väreillä se yritetään viestittää. En esim poikavauvaa pukisi vaaleanpunaiseen bodyyn pelkästään. Tai tyttövauvalle jotain selkeästi "poikamaista" bodya.

Vierailija
31/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:06"]

Mun mielestä poikavauvalla voi olla vaaleanpunaista, esim kauluspaita tai muu "poikamainen" vaate. Pienistä vauvoista kun ei ota oikein selvää kumpi on, ja siksi väreillä se yritetään viestittää. En esim poikavauvaa pukisi vaaleanpunaiseen bodyyn pelkästään. Tai tyttövauvalle jotain selkeästi "poikamaista" bodya.

[/quote]

Mutta toisaalta, mitä väliä vauvan sukupuolella on? Miksi se täytyy viestittää vaatteilla? 

Meillä tytöllä oli oikeastaan vain poikien puolelta ostettuja vaatteita, koska en todellakaan ruvennut uusimaan vaatekaapin sisältöä mukamas tytölle sopivaksi (isoveljeltä oli siis jäänyt iso kasa vaatteita ja niillä pärjättiin aika lailla eka puoli vuotta).

Kyllä vastaan tuli muutama naisihminen, jotka olivat kovinkin järkyttyneitä kun olin pukenut suloisen tyttövauvan poikien vaatteisiin. Mutta loppupeleissä, mitä väliä?

Vierailija
32/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:06"]

[/quote]

Mutta toisaalta, mitä väliä vauvan sukupuolella on? Miksi se täytyy viestittää vaatteilla? 

Meillä tytöllä oli oikeastaan vain poikien puolelta ostettuja vaatteita, koska en todellakaan ruvennut uusimaan vaatekaapin sisältöä mukamas tytölle sopivaksi (isoveljeltä oli siis jäänyt iso kasa vaatteita ja niillä pärjättiin aika lailla eka puoli vuotta).

Kyllä vastaan tuli muutama naisihminen, jotka olivat kovinkin järkyttyneitä kun olin pukenut suloisen tyttövauvan poikien vaatteisiin. Mutta loppupeleissä, mitä väliä?

[/quote] Ajattele jos aiheutit heille loppuiäkseen traumoja ja virtsaamisvaikeuksia ! Yhyy, sinua sydämetöntä,mitään säälimätöntä julmuria. Varo,ettei itse  Paavi julista sinua nyt noiden syntien vuoksi pannaan ! 

Vierailija
33/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pojalleni sen värisiä vaatteita kuin mitä hän suosii ja mitä itse pidän hyvännäköisinä ja hänelle sopivina. Yhtään pinkkiä vaatetta en ole ostanut, koska en itsekään siitä väristä pidä. Jos mulla olisi tyttö, olisin varmasti skipannut kokopinkit vaatteet hänenkin kohdallaan.

Poikani suosii Angry Birdsiä, Autot-aiheisia ja Itse ilkimys -kuvalla varustettuja vaatteita sekä ihan peruscollaria housuina.

Vierailija
34/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, pojallani oli vauvana vaaleanpunainen Barbapapa-paita (omg, Barbapapa on mies ja se on kokonaan vaaleanpunainen!!!111). :)

Vierailija
35/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että vaikka eläimiä ei pueta sukupuolien mukaisiin väreihin, ne kuitenkin tietävät sukupuolensa eikä se aiheuta ongelmia.

Eläimillä myös pennut leikkii samalla tavalla, oli sitten naaras tai uros. Että onpas kauheasti niitä sukupuolien välisiä eroja jo lapsina.

Vierailija
36/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:03"] Eli siis : miksi on olemassa tuo yksi ainoa väri joka olisi ( yksinomaan) miehiltä kielletty.[/quote]

Eihän sellaista ole. Kysymys on siitä, miksi eri asioilla ei saisi olla sukupuolileimaa? Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että mies meikkaa ja käyttää hameita, mutta miksi yleissääntönä ei saisi olla, että miehet ovat tietynlaisia ja naiset tietynlaisia?

Kummallisinta on se, että suurimmatkin sukupuolettomuuden julistajat kuitenkin omassa elämässään valitsevat miehisestä käyttäytyviä ja miehisesti pukeutuvia miehiä. Ei tämäntyyppisillä miehillä ole yhtä suurta vientiä kuin miehisesti pukeutuvilla.

http://1-moda.com/wp-content/uploads/2014/07/wpid-Leather-Skirts-For-Men-2014-2015-3.jpg

Vierailija
37/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:06"]

[/quote]

[/quote]
Mutta lähtökohtaisesti silloin, kun esikois?pojallasi ei vielä vaatteita ollut, ostit hänelle poikien vaatteita? Et neutraaleja tai tytöille miellettyjä? Ja seuraava lapsi sai tyytyä niihin joita jo on, mikä on tottakai järkevää hinnan takia.

Vierailija
38/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 02:03"] Eli siis : miksi on olemassa tuo yksi ainoa väri joka olisi ( yksinomaan) miehiltä kielletty.[/quote] Ei tämäntyyppisillä miehillä ole yhtä suurta vientiä kuin miehisesti pukeutuvilla.

http://1-moda.com/wp-content/uploads/2014/07/wpid-Leather-Skirts-For-Men-2014-2015-3.jpg

[/quote]

Itseäni miellyttävät tällaiset tyylit enemmän: http://celebs.allwomenstalk.com/sexiest-celebrity-men-in-skirts/2/
http://www.buzzfeed.com/mathewguiver/men-that-rock-skirts#.fd7W1qVWJ

Vierailija
39/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kyllä sen virheen. Puin ekaluokkalaisen koulun kevätjuhlaan vaaleanpunaisiin kenkiin, vaaleanpunainen lippis, valkoinen pitsiröyhelöpaita ja punaiset suorat housut. Kengät oli vaaleanpunaiset lakerikengät. Mukaan laitoin pikkutakin joka oli lilasävyinen. Poika tuli itkien kotiin. Vaatteet oli tahdittu ja paita revitty. 

Vierailija
40/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä poikavauvalla oli muutaman kuukauden iässä isosiskonsa vanha vaaleanpunainen välikausihaalari, ei kyllä hyvällä tahdollakaan voinut sanoa pojan/unisex-puvuksi vaikka hattu ja lapaset sekä tossut olivat miehekkäämpää värimaailmaa. Sinänsä olen aivan samaa mieltä ettei se puku kulu yhtään mihinkään niin pienellä vauvalla ja tuntuisi tyhmältä ostaa uusi pientä hetkeä varten, mutta ei se vaan ollut pojan puku (sukupuolineutraalihysteerikot alkakoot haukkumaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi