Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pukenut pienen poikasi vaaleanpunaiseen?

Vierailija
31.03.2015 |

Siis ihan oikeasti?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen juhlapaita löytyy (isällään samanlainen, ovat todella tyylikkäitä!), sekä myös My Little Pony -teemainen pinkki t-paita.

Mitään ei olla tuputettu: kyllä 4-vuotias saa kaupassa valita sopivista paidoista mieluisimman! Juhlapaidan halusi samanlaisen kuin isillä ja My Little Pony on tällä hetkellä paras ohjelma ikinä.

Vierailija
2/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:22"]Olen. Mitä sitten?[/quote]

Ei mitään. Itellä on vaan nuo sukupuolivärit niin vahvasti mielessä, että tuntuisi hankalalta pukea poika vaaleanpunaiseen.

Vierailija
5/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja olen pannut puolisoani peppuun..strap-on

Marjut

Vierailija
6/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska pidän vaaleanpunaisesta, ruskean kanssa nätti yhdistelmä. Vähän isompien poikien osastoilla oli muutama vuosi sitten paljon vaaleanpunaista, esim. T-paidoissa. Ja miesten osastolla toki myös.

Ja arvaa mitä, mua ei jaksa kiinnostaa kaltaistesi värivammaisten pohdiskelu, vähän ärsyttää että vastasin tähänkin, koska lähtökohtana pitäisi olla Se, että jokainen väri on keskenään tasa-arvoinen jokaiselle sukupuolelle.

Vierailija
7/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
8/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:27"]koska lähtökohtana pitäisi olla Se, että jokainen väri on keskenään tasa-arvoinen jokaiselle sukupuolelle.[/quote]

Miksi sen pitäisi olla lähtökohta? Kyllä mä hyväksyn sen, että miehet meikkaa (tiedänkin yhden meikkaavan miehen), mutta kyllä mä sitä jotenkin naisten juttuna kuitenkin pidän.

Miksi rajojen täytyy olla niin ehdottomia, että mitään miesten ja naisten juttuja ei ole?

Vierailija
9/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja vaalealle, sinisilmäiselle pojalle hento vaaleanpunainen sopi hienosti!

Vierailija
10/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps

Vierailija
11/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja ostanut hänelle vaaleanpunaist lastenrattaa joita voi työnnellä. Seuraavaksi hän saa reijät korviinsa ja nätit korvakorut. Kun hän menee kouluun, niin kaikkea nättiä päällensä.

Vanhempainilloissa käy puolisoni Helena, taikaa minä Pirkko käyn niissä.

Vierailija
12/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikuiset miehetkin pitävät vaaleanpunaisia kauluspaitoja ja kravatteja - ne olivat yhteen aikaan oikein muodissakin.

Vierailija
13/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:27"]koska lähtökohtana pitäisi olla Se, että jokainen väri on keskenään tasa-arvoinen jokaiselle sukupuolelle.[/quote]

Miksi sen pitäisi olla lähtökohta? Kyllä mä hyväksyn sen, että miehet meikkaa (tiedänkin yhden meikkaavan miehen), mutta kyllä mä sitä jotenkin naisten juttuna kuitenkin pidän.

Miksi rajojen täytyy olla niin ehdottomia, että mitään miesten ja naisten juttuja ei ole?

[/quote]

Nää on kauhean suvaitsevia paitsi sitten, kun mies pukeutuu naisellisesti (naisten vaatteisiin) ja meikkaa näkyvästi. Ei sellainen sitten seurustelukumppaniksi kelpaakaan.

Olen yliopistolla katsonut tätä touhua. Suvaitsevaisuus tuntuu olevan juonkinlainen ideologia, jossa kaikki vakiintunut on rikottava. Minusta tuollainen ei ole oikeaa suvaitsevaisuutta nähnytkään.

Vierailija
14/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sininen tytöiltä kielletty? Entä musta , tai ruskea? Naiselle ei ole olemassa ´miesten´ tai ´naisten´ värejä, on vain pukeutumisen  värejä eri tilanteisiin tai  mielialojen mukaan.

Pinkki on minusta oikein hyvä väri ja on juuri aikaamme  sopivaa radikalismia rikkoa jo vihdoin kaikki  sen käyttöä koskevat (miesten) tabut.

Olen mies ja minulla on pinkki radio,digikamera ja rosanvärinen polkupyörä. T-paitani ovat jo lähes poikkeuksetta vaaleanpunaisia.

Oikein kunnolla kaikkia miesten henkilökohtaisen  värimaun rajoittajia  ärsyttääkseni olen  harkinnut jopa pinkin skootterin ostoa!

Vierailija
15/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:46"]Onko sininen tytöiltä kielletty? Entä musta , tai ruskea?[/quote]

Ei kai kysymys ole siitä, että jokin olisi kielletty, vaan siitä, että monien mielestä on kiva, kun on naisten ja miesten juttuja. 

Ehkä sitten olen vanhanaikainen, mutta minusta esimerkiksi treffeille mennessä olisi kiva, jos saisin "palvella naista", tehdä kohteliaisuuksia ja maksaa laskun, mutta tiedän kyllä, että monet naiset ottavat tästä nykyään nokkiinsa. Siksi en sitä enää tee.

Vierailija
16/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] " Miksi rajojen täytyy olla niin ehdottomia, että mitään miesten ja naisten juttuja ei ole?" 

Eli tuossa kysymyksessäsi asetat siis kyseenalaiseksi ´rajojen´ ehdottomuuden,mutta heti perään haluat kuitenkin ,että miesten ja naisten ´jutut´ olisivat ehdottomasti  erikseen ?

Näinkö se oli? Eikö viestisi kuulostaisi ymmärrettävämmältä jos sanoisit " Miksi rajojen täytyy olla niin SALLIVIA,että mitään miesten ja naisten juttuja ei ole?"  ( sillä sitähän sinä kuitenkin tarkoitat).

Naisellista on ehkä se ,että arkailet sanoa mielipidettäsi.

Ns. ´naisen logiikkaa´ puolestaan se, että käyttämällä tuota  täsmälleen päinvastaista ilmaisua (´ehdottomia´) haluat itse kuitenkin  osoittaa kuuluvasi sille puolelle tässä asiassa  ,jossa  suhtaudutaan nimenomaan  ´sallivasti´. (...näin vältyt ´jyrkän kielteisesti suhtautuvan´ leimalta )

No ´sallivasti suhtautuva´sinun toki voidaan sanoa olevankin : sallit miehille omat ja naisille omat ´juttunsa´ .

Mahtavan radikaalia sinulta!  (anteeksi ,että olen vähän ironisella tuulella tähän aikaan)

Vierailija
17/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:19"]Eli tuossa kysymyksessäsi asetat siis kyseenalaiseksi ´rajojen´ ehdottomuuden,mutta heti perään haluat kuitenkin ,että miesten ja naisten ´jutut´ olisivat ehdottomasti  erikseen ?[/quote]

Ei niiden tarvitse olla ehdottomasti erikseen. Toivon vain, että voisin maksaa ravintolassa naisen laskun treffeillä pelkäämättä, että nainen loukkaantuu. Nykyäänhän tällaista mallia ei enää oikein ole, vaan on vaalittava ainoastaan itsenäisen naisen mallia ja annettava naisen maksaa oma laskunsa.

En oikein ymmärrä, miksi tätä nimitetään suvaitsevaisuudeksi.

Vierailija
18/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi pitää olla erikseen tyttöjen ja poikien juttuja? Tästähän tässä oli kyse, ei miehistä ja naisista. Pienillä lapsilla kun ei vielä edes ole sosiaalista sukupuolta, miksi sen perusteella erottelu on siis tärkeää? Vai pitäisikö mielestäsi myös olla "sinisilmäisten juttuja" tai "punatukkaisten juttuja", joihin ei muilla ole asiaa?

Vierailija
19/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:32"]Miksi pitää olla erikseen tyttöjen ja poikien juttuja? [/quote]

Koska vaikuttaa siltä, että eri sukupuolet suosivat eri asioita. Jos vien kummipojalleni lahjaksi soman nuken, niin se hylätään nurkkaan. Poika leikkii autoilla.

Jos meikkaan itseni voimakkaasti (olen mies) ja pukeudun naisellisesti, niin naiset hylkivät minua baarissa.

Kun on olemassa selvästi tyttöjen juttuja ja poikien juttuja, niin miksi näitä rooleja täytyy ehdoin tahdoin rikkoa?

Vierailija
20/104 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on tarkoittanut miehet miehiksi ja naiset naisiksi. Sukupuolilla on selkeät erot, seksuaalisuudella ei niinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi