Häitä kesällä ja jo nyt...
Ottaako jotain muuta päähän kun hääkutsussa lukee suoraan että: "TOIVOTAAN LAHJAKSI RAHAA TILILLE xxx?" Veisin joka tapauksessa rahaa mutta noin suora kehotus tuntuu typerältä ja siksi aionkin viedä vähemmän mitä veisin jos kehotusta ei olisi.
Kommentit (367)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:21"]
Jos kutsussa on ollut tilinumero, en ole laittanut tilille rahaa mutta olen mennyt paikalle muinamiehinä ja juhlinut oikein kunnolla. Jälkeenpäin ei ole kukaan tullut kyselemään rahan perään. Jos jotain ihmetyttää toimintani niin perustelen sen näin: Lahjaksi toivotaan VAIN rahaa jota en halua antaa ja muuta lahjat eivät kelpaa, en siis vie mitään, valinta on siis hääparin ei minun.
[/quote]
Onko näin moukkamaisia ihmisiä todella olemassa? Toivon että tämä on vain huono provo.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 06:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 01:24"]
Itseäni harmittaa kaikkein eniten ihmiset jotka vievät toisten häihin jonkun helvatin kipon á 2 euroja jolla hääpari ei tee mitään (heittää roskiin) mutta kun nämä samat ihmiset järjestävät omat häät niin kutsussa lukee isolla tilinumero tai lahjalistan nettiosoite jossa lahjat lähtevät 150-200 eurosta ylöspäin.
Mitä silloin kuuluu tehdä?
[/quote]
Annat tietenkin sellaisen lahjan kuin itse haluat antaa.
Oli se sitten sellainen parin euron kippo, jotain lahjalistalta tai jotain ihan muuta.
Lahjan antajana vain sinä määräät antamastasi lahjasta.
[/quote]
Sitten myös hyväksyt sen että kun olet antanut lahjan jota ei todellakaan haluta, se saattaa lentää jo juhlapaikalla roskiin tai unohtuu lähimmälle bussipysäkille :D
Jos et itse viitsi ollenkaan ottaa huomioon lahjansaajan tahtoa, ei hänelläkään ole minkään valtakunnan velvoitetta huomioida sinun mielipidettäsi.
Saimme lahjaksi viisi henkiseltä perheeltä kaksi pussilakanasettiä. Ei siinä mitään mutta tämä perhe oli äiti ja isä sekä heidän kolme aikuista perheellistä lastaan. Lahjalista oli, mutta eivät halunneet sitä syystä tai toisesta kunnioittaa. Lakanat olivat ihan tavalliset lakanat, ei mitkään ylelliset merkkilakanat ja aivan turhat meille sillä nukumme tuplaleveällä peitolla.
Me ollaan tehty ekoista häistä lähtien päätös että viemme kaikille kavereille saman arvoisen lahjan, päätös voi jotain ärsyttää mutta päätös on MEIDÄN, haluamme olla tasapuolisia kaikille.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:16"]
Jos kutsussa on ollut tilinumero, en ole laittanut tilille rahaa mutta olen mennyt paikalle muinamiehinä ja juhlinut oikein kunnolla. Jälkeenpäin ei ole kukaan tullut kyselemään rahan perään. Jos jotain ihmetyttää toimintani niin perustelen sen näin: Lahjaksi toivotaan VAIN rahaa jota en halua antaa ja muuta lahjat eivät kelpaa, en siis vie mitään, valinta on siis hääparin ei minun.
[/quote]
Onko näin moukkamaisia ihmisiä todella olemassa? Toivon että tämä on vain huono provo.
[/quote]
Ei ole ollenkaan moukkamaista vaan kaikkien kannalta paras, optimi ratkaisu. Jos ei syystä tai toisesta halua viedä (antaa) toiselle rahaa ja ei halua aihettaa hämmennystä lahjan viemisestä jota ei toivottu niin on paras mennä juhliin ja olla niinkuin muutkin. Olen samaa mieltä että valinta on hääparin ei vieraan.
Häistä tehty jotain ihme yliluonnollista.. se perimmäinen tarkoitus puuttuu ja raha ratkaisee. Kunhan 2-5 vuotta kestää niin jo erotaan..
Itseäni harmittaa kaikkein eniten ihmiset jotka vievät toisten häihin jonkun helvatin kipon á 2 euroja jolla hääpari ei tee mitään (heittää roskiin) mutta kun nämä samat ihmiset järjestävät omat häät niin kutsussa lukee isolla tilinumero tai lahjalistan nettiosoite jossa lahjat lähtevät 150-200 eurosta ylöspäin.
[/quote]
Tiedän tunteen ja olen nyt jo tuskastunut kaverin kesällä oleviin häihin. Aikanaan kun kun oli meidän häät niin ks. kaveri oli harannut vastaan minulle järjestettävien polttarien kustanuksissa (jotka olivat lopulta hölmöilyä iltapäivällä ei syömistä, ei saunaa ei oikeastaan mitään järkevää, rehellisesti sanottuna petyin pahasti) ja häihin he toivat avokkinsa kanssa n. 20e:n kipon jonka heitimme pois (olivat molemmat jo silloin töissä ei opiskelijoita tai muuten heikosti toimeentulevia)
Nyt olen kuullut jo kaverilta itseltään että toivovat kutsussa rahaa tilille ja tätä kertoessa selitti että ei sitä pariskunta oikein voi ajatella alle 100e:n tuomista kun ne häät kuitenkin maksavat aika paljon.
Lisäksi kaaso on hätyytellyt polttareista joista morsian on toivonut kokoviikonlopun kestävää toimintaa hemmotteluineen.
En sitten tiedä olenko vain erikoinen (vai järkevä) kun ajattelen että vuoroin vieraissa, yksinkertaisesti haluan antaa kaverilla saman minkä hän antoi minulle. Mielestäni ei ole kyse kostosta vaan siitä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:52"]
[/quote]
Tiedän tunteen ja olen nyt jo tuskastunut kaverin kesällä oleviin häihin. Aikanaan kun kun oli meidän häät niin ks. kaveri oli harannut vastaan minulle järjestettävien polttarien kustanuksissa (jotka olivat lopulta hölmöilyä iltapäivällä ei syömistä, ei saunaa ei oikeastaan mitään järkevää, rehellisesti sanottuna petyin pahasti) ja häihin he toivat avokkinsa kanssa n. 20e:n kipon jonka heitimme pois (olivat molemmat jo silloin töissä ei opiskelijoita tai muuten heikosti toimeentulevia)
Nyt olen kuullut jo kaverilta itseltään että toivovat kutsussa rahaa tilille ja tätä kertoessa selitti että ei sitä pariskunta oikein voi ajatella alle 100e:n tuomista kun ne häät kuitenkin maksavat aika paljon.
Lisäksi kaaso on hätyytellyt polttareista joista morsian on toivonut kokoviikonlopun kestävää toimintaa hemmotteluineen.
En sitten tiedä olenko vain erikoinen (vai järkevä) kun ajattelen että vuoroin vieraissa, yksinkertaisesti haluan antaa kaverilla saman minkä hän antoi minulle. Mielestäni ei ole kyse kostosta vaan siitä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
[/quote]
Valitettavasti toiset vain kehtaa enemmän kuin toiset, kaikkein kamalinta on se miten nämä ihmiset esittävät tämän roolin että "Katso minkä upean, kauniin, uskomattoman hienon lahjan sinulle toin" (joka on siitä täyttä kuraa) ja tilanteen ollessa toisinpäin ovat pettyneitä, suorastaan uhreja vaikka saisivat huomattavasti enemmän kuin antoivat. Näitä (ahneita) vain tulee vastaan mutta ei kannata välittää. Itselläni palo hihat yhden neidin kanssa niin pahasti ettei olla oltu hänen häidensä jälkeen tekemisissä. Oikeastaan olen tyytyväinen, viesti meni perille. Vein heille saman häälahjan jonka saimme heiltä, feikki mariskoolin joka oli niin kuluneen näköinen että hän oli hankkinut sen kirpparilta. Hänen häänsä olivat vain huipentuma, vuosien varella hän on järjestänyt mm. synttäreitä johon on pääsymaksu ja ollessaan kaasona (yhteiselle kaverillemme) hän ei maksanut polttareista mitään vaan rahasti muilta osallistujilta, eikä vienyt kaverille jonka häissä oli kaasona edes korttia. Eipä ole tämäkään kaveri jaksanut pitää yhteyttä. Tavalla surettaa se miten ihmiset itse pilaavat kaveri suhteita omalla käytöksellään mutta eivät halua myöntää sitä vaan valittavat että kaverit ovat ilkeitä ja epäreiluja.
Täällä on tietysti niitä jotka alapeukuttavat ja ovat sitä mieltä että vaikka kaveri käyttäytyy tökerösti niin häntä kuuluu silti kohdella hyvin. Toki mutta itse olen mielummin ilman tällaista kaveria ja nautin pienemmästä määrästä mutta laadullisesti paremmista kaveriaineksesta. Näitä masentavuuksia ei vain jaksa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:03"]
Mulla on kans vi#¤%#s en kesä häistä johon ei saa viedä lapsia, ei edes meidän häiden aikaan 3kk ikäistä. Ei kiinnosta mennä polttareihin tai tehdä mitään muutakaan parin eteen.
[/quote]
Sitten on varmaan parempi kieltäytyä kutsusta ja pysyä poissa.
[/quote]
Kummallinen asenne sulla, kaveripiirissä vain on tapana käydä toisten häissä vuorotellen ja minusta on omituista että toisilla on oikeus päättää että kavereiden vauvat eivät ole tervetulleita.
Minua on pyydetty kaasoksi "lapsettomiin häihin" ja meillä oli silloin 1,5kk ikäinen poika joka ei ollut tervetullut. Kieltäydyin hommasta ja morsiammella meni nokkaryppyyn, itselleni lapseni oli silloin paljon tärkeämpi kuin olla jonkun kaasona.
Tarina on saanut sen verran jatkoa että ks. morsian ei ole pysty nykyään osallistumaan mihinkään ilman omaa vauvaa... Mutta aikanaan hänen häihinsä vauvoja ei saanut siis tuoda. Niin se näkökulma muuttuu.
[/quote]
Minkäkainen hörhö kieltää kaasolta alle 2kk ikäisen??? Voi kukkuu!!!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:16"]
[/quote]
[/quote]
On, esimerkiksi minä. Olen kuinka moukka vaan mutta rahaa en periaatteesta vie. Vien juhliin vain ja ainoastaan lahjan ja saaja tehköön sillä mitä haluaa. Ai miksikö siksi että kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Toki voin sanoa että kaikille on näyttänyt viemäni Iittala kelvannut...
Ja jos kuksussa lukee että "Vain raha kelpaa" niin sitten en vie mitään. Valinta on parin niinkuin joku täällä on jo todennutkin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:45"]
En lukenut koko ketjua, mutta häitä suunnitteleville esitän toiveen. Vieraiden kannalta olisi kohteliaampaa kerätä raha ilmoittamalla kutsussa että juhlissa on rahalipas, johon voi halutessaan tehdä lahjoituksen hääparia muistaakseen ja että rahat käytetään "kohde tähän ". Tällöin se tuntuisi oikeesti vapaaehtoiselta kun hääpari ei voi kytätä tilitiedoista, että kuka maksoi mitäkin. Toki saatte vähemmän, mut näin se touhu on kohteliaampaa.
[/quote]
Totta! Olen kuullut huomautuksia koska olen antanut niin pienen summan. Esimerkiksi miehen siskon häihin laitoin tilille 50e ja mies saman verran. Olimme molemmat opiskelijoita ja tuo summa oli iso meille! Lisäksi autoimme häiden valmisteluissa ja loppusiivosimme kahdestaan juhlapaikan.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 02:58"]
Mikä sitten on sopiva summa pariskunnalta?
[/quote]
Mä ajattelen vähän sitä, että mitä ne tulee meidän osalta kustantamaan. Esim. jos kutsutaan maistraatin jälkeen kotiin kahville niin pari antaa vaikka 30 e. Mutta jos häät, jossa ruokaa ja tanssia aamuun asti niin vaikka 60 e.
[/quote]
Mä kyllä yritän lahjoa kaikkia kavereita tasapuolisesti, ei ole minun asiani miettiä mitä häät ovat maksaneet. Veikkaan että halvimmat 30e ja kalleimmat 200e /naama, en ikinä antas tota kahtasataa kenellekkään lahjaksi sen takia että juhlat maksoivat paljon. Niin ja mistä sitä edes etukäteen tietään kuinka hienot/kalliit juhlat on tulossa?
[/quote]
Samaa mieltä että parit järjestävät sen hintaiset häät kuin haluatvat tai pystyvät. Vieraiden tehtävä ei ole arvioida sitä mitä häät ovat maksaneet vaan vievät sen hintaisen lahjan tai rahaa kun katsovat aiheelliseksi.
Valitettavasti vain monella tuntuu olevan kaikki rahat kiinni häissä ja häiden jälkeen on ongelmia elää ns. normaalia elämää jota sitten paikataan lahjarahoilla... Toki on niitä joiden häät maksaa joku muu ja pari todellakin käyttää lahjarahat yhteen isoon lahjaa tai matkaan... Näitä vain on vähemmistö...
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 08:45"]
En lukenut koko ketjua, mutta häitä suunnitteleville esitän toiveen. Vieraiden kannalta olisi kohteliaampaa kerätä raha ilmoittamalla kutsussa että juhlissa on rahalipas, johon voi halutessaan tehdä lahjoituksen hääparia muistaakseen ja että rahat käytetään "kohde tähän ". Tällöin se tuntuisi oikeesti vapaaehtoiselta kun hääpari ei voi kytätä tilitiedoista, että kuka maksoi mitäkin. Toki saatte vähemmän, mut näin se touhu on kohteliaampaa.
[/quote]
Totta! Olen kuullut huomautuksia koska olen antanut niin pienen summan. Esimerkiksi miehen siskon häihin laitoin tilille 50e ja mies saman verran. Olimme molemmat opiskelijoita ja tuo summa oli iso meille! Lisäksi autoimme häiden valmisteluissa ja loppusiivosimme kahdestaan juhlapaikan.
[/quote]
Ihan saman ilmiön huomannut, valitettavasti. Itselleni on tullut tylsä olo siitä miten toiset kyttäävät tilinauhaa ja kehtaavat vielä kertoa miten pettyneitä olivat siitä miten "vähän" joku on laittanut.
Miten tämä häiden kesäinen ajankohta liittyy asiaan? Harmittaisiko rahan pyytäminen kutsussa sinua vähemmän, jos häät olisivat jo keväällä tai jos vaihtoehtoisesti olisit saanut kutsun myöhemmin?
Minusta tämä rahan pyytäminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ylipäätään lahjojen pyytäminen jotenkin hiertää mua vastakarvaan, mutta toisaalta kun jokainen kai jonkin lahjan veisi, suora toive helpottaa kummasti lahjan valintaa. Ymmärrän myös sen, että nykyään kun naimisiin mennessä yhteiselämää on usein takana jo vuosia, ei perinteisille kodinkoneille, liinavaatteille ja astiastoille ole enää tarvetta. Rahalahjan voi käyttää vaikka häämatkaan tai johonkin niin isoon hankintaan, mitä ei kukaan häävieraista kuitenkaan lahjaksi toisi.
Mielestäni tämä seikka juuri, että yhteiselämää on takana jo vuosia, tavallaan vesittää koko perinteisen hääidean. Minusta morsiamelta on aika öh ... hölmöä vetää ylleen sitä valkoista hörhelöasua ymv. krumeluuria, mitä häihin katsotaan kuuluvaksi.
Ne, jotka haluavat ja pystyvät, voisivat järjestää pirskeet kavereille ja sukulaisille noin muuten vain ja silloin on kyllä melko tyylitöntä pyytää siitä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:16"]
Mulla on kans vi#¤%#s en kesä häistä johon ei saa viedä lapsia, ei edes meidän häiden aikaan 3kk ikäistä. Ei kiinnosta mennä polttareihin tai tehdä mitään muutakaan parin eteen.
[/quote]
[/quote]
Itse en ymmärrä ihmisiä jotka kieltävät vauvan häitä. 3kk on todella pieni ja on oletettavaa että vanhemmat eivät hillu häissä kovin pitkään oli vauva mikana tai ei. Itse kuulun ihmisiin jotka eivät jättaisi 3kk ikäistä häiden ajaksi hoitoon. Minusta kielto kertoo hääparin itsekyydestä eikä mistään muusta.
[/quote]
Hääpari saa olla itsekäs. Jos teille on vaikeaa kunnioittaa toisten juhlaa, niin jättäkää menemättä. Se on täysin ok.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:43"] Ettekö te, joille on kertynyt sitä krääsää ja leivänpaahtimia kaapit täyteen, voi mitenkään laittaa niitä kierrätykseen esimerkiksi lahjoittamalla ne hyväntekeväisyyteen? [/quote] Näin on tehty, eikä lisää haluta. Voisipa vuokran, sähkön, sairaskulut ja työttömyydenkin laittaa kierrätykseen. [/quote] Entäs nettimyynti? Tori.fi:hin ilmoitus ja ne viisi ylimääräistä leivänpaahdinta muuttuvat pian rahaksi [/quote] Eli tää yksikin ahneista hääpareista meuhkaava voi antaa sen 20€ leivänpaahtimen periaatesyistä, ja hääpari voi sitten väsätä tori-ilmon, sopia haluajasta ja myydä paahtimen vitosella? No jippii. Kyllähän näin voi tehdä, mutta antakaa anteeksi jos mun mielestä olisi ollut kätevämpää antaa se 5€ suoraan käteen.
[/quote]
Joo joku täällä kovasti meuhkaa, kun ei hääparin toiveista halua välittää.: )) Ja väkisin vänkää, että jos rahaa antaa, niin sillä kustannetaan häät. :)) Näitä naureskelen.
Ja ehdotellaan että kirppikselle myyntiin, kun väkisin haluaa sen leivänpaahtimen antaa. : ))
Onneksi noihin vänkääjiin ei törmää hääkuvioissa livenä, kunhan täällä purkavat pahaa oloaan, katkeruuttaan tai tietämättömyyttään.
[/quote]
Kannatta herätä tähän päivään ja keskustella vaikka pitopalvelun tai muiden häitä järjestävien tahojen kanssa siitä miten suuria vaikeuksia pareille tuottaa häiden maksaminen. Toiset ovat valmiita riitelemään häiden jälkeen jokaisesta laskusta vaatien alennusta vaikka millä syillä: kakku oli pahaa (kukaan ei valittanut tästä häissä), musiikki soi liian kovin tai bändi ei ollut tarpeeksi hyvä, paikka oli liian kylmä tai kuuma, koristelut olivat rumia jne...
Ainoa oikea syy taitaa olla se että parilta on loppuneet rahat.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:16"]
[/quote]
[/quote]
Itse en ymmärrä ihmisiä jotka kieltävät vauvan häitä. 3kk on todella pieni ja on oletettavaa että vanhemmat eivät hillu häissä kovin pitkään oli vauva mikana tai ei. Itse kuulun ihmisiin jotka eivät jättaisi 3kk ikäistä häiden ajaksi hoitoon. Minusta kielto kertoo hääparin itsekyydestä eikä mistään muusta.
[/quote]
Hääpari saa olla itsekäs. Jos teille on vaikeaa kunnioittaa toisten juhlaa, niin jättäkää menemättä. Se on täysin ok.
[/quote]
Samaa mieltä jokainen päättää kenet haluaa kutsua ja naimisiin voi mennä myös pelkkien todistajien edessä. Itse ihmettelenkin sitä että kun häihin ja polttareihin kutsutaan pienten lasten vanhempia niin mikäli he kieltäytyvät kutsusta kertoen syyksi lapset (vaikka siihen 1,5kk ikäiseen) niin hääpari loukkaantuu asiasta vaikkapa näin "Me mennään vain kerran naimisiin niin ettäkö te voisi tulla? ja jättää lasta johonkin hoitoon?"
Voisiko joku "kielletään lapset häistä -porukasta" vastata että eikö pienenlapsen vanhempi saisi olla itsekäs ja asettaa lastaan etusijalle? Ilman että siitä kukaan loukkaantuu. Eikö jokainen kuitenkin itse saa päättää menoistaa ja jos lapset on kielletty niin miksi se on niin vaikea ymmärtää ettei vanhemmatkaan halua osallistua?
En sitten tiedä minkäikäisenä täällä muut vievät lapsensa yökylään tai kokopäiväksi hoitoon mutta itse kuulun siihen porukkaan joka ei vie alla 6kk ikäistä hoitoon jos ei ole ihan oikeasti pakko.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:20"]
Joko kutsut olisi kesähäihin tulleet? Onko meillä vielä toivoa että säästytään tänä kesänä hääkutsuilta?
[/quote]
Rehellisesti mä toivon tätä koko sydämmenstäni, viime kesäni pöyri häiden ja polttareiden ympärillä. Toivottavasti ensi kesänä ei ole yksiäkään häitä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:59"]
Olen sitä mieltä että jos menee kavereista viimeisimpien joukossa naimisiin niin on vain hyväksyttävä että toisten elämä on muuttunut bilehileistä perheelliseksi.
[/quote]
Kukahan h#¤%mö on tätäkin alapeukuttanut? ja miksi? jos on mennyt naimisiin ja saanut lapsia niin tilanne on mikä on ja sille ei ympäristö mitään voi. Vai pitäisikö muiden takia laittaa itsensä solmuun ja laittaa kaverit häittensä kanssa oman perheen edelle?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:43"] Ettekö te, joille on kertynyt sitä krääsää ja leivänpaahtimia kaapit täyteen, voi mitenkään laittaa niitä kierrätykseen esimerkiksi lahjoittamalla ne hyväntekeväisyyteen? [/quote] Näin on tehty, eikä lisää haluta. Voisipa vuokran, sähkön, sairaskulut ja työttömyydenkin laittaa kierrätykseen. [/quote] Entäs nettimyynti? Tori.fi:hin ilmoitus ja ne viisi ylimääräistä leivänpaahdinta muuttuvat pian rahaksi [/quote] Eli tää yksikin ahneista hääpareista meuhkaava voi antaa sen 20€ leivänpaahtimen periaatesyistä, ja hääpari voi sitten väsätä tori-ilmon, sopia haluajasta ja myydä paahtimen vitosella? No jippii. Kyllähän näin voi tehdä, mutta antakaa anteeksi jos mun mielestä olisi ollut kätevämpää antaa se 5€ suoraan käteen.
[/quote]
Joo joku täällä kovasti meuhkaa, kun ei hääparin toiveista halua välittää.: )) Ja väkisin vänkää, että jos rahaa antaa, niin sillä kustannetaan häät. :)) Näitä naureskelen.
Ja ehdotellaan että kirppikselle myyntiin, kun väkisin haluaa sen leivänpaahtimen antaa. : ))
Onneksi noihin vänkääjiin ei törmää hääkuvioissa livenä, kunhan täällä purkavat pahaa oloaan, katkeruuttaan tai tietämättömyyttään.
[/quote]
En minä ole väkisin antamassa mitään, totesin vain valittajalle että ne turhat kamat voi myydä eteenpäin kun kerran työttömyys ja laskut painavat päälle. Valittamisen sijaan kannattaa keskittyä etsimään olemassaolevasta tilanteesta ne hyvät puolet.