Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häitä kesällä ja jo nyt...

Vierailija
22.03.2015 |

Ottaako jotain muuta päähän kun hääkutsussa lukee suoraan että: "TOIVOTAAN LAHJAKSI RAHAA TILILLE xxx?" Veisin joka tapauksessa rahaa mutta noin suora kehotus tuntuu typerältä ja siksi aionkin viedä vähemmän mitä veisin jos kehotusta ei olisi.

Kommentit (367)

Vierailija
261/367 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna mua ärsyttää ihmiset joka vievät toisten häihin pariskuntana toi isomman porukan mukana halvan lahjan mutta itse pyytävät rahaa. Ei se halvan lahjan saanut pari sillä mitään tee niin olisiko mahdollista viedä toisten häihin rahaa jos sitä itsekin aikoo pyytää? En ole vielä nähnyt häitä tai kutsua missä erikseen kielletään rahan vieminen.

Vierailija
262/367 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:05"]

Rehellisesti sanottuna mua ärsyttää ihmiset joka vievät toisten häihin pariskuntana toi isomman porukan mukana halvan lahjan mutta itse pyytävät rahaa. Ei se halvan lahjan saanut pari sillä mitään tee niin olisiko mahdollista viedä toisten häihin rahaa jos sitä itsekin aikoo pyytää? En ole vielä nähnyt häitä tai kutsua missä erikseen kielletään rahan vieminen.

[/quote]

Mutku on ahne ja röyhkeä. Ei raski/halua antaa toiselle mitään mutta itse kehtaa kyllä pyytää. Näitä tyyppejä taitaa löytyä jokaisesta kaveripiiristä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/367 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota!

Vierailija
264/367 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:05"]

[/quote]

Mutku on ahne ja röyhkeä. Ei raski/halua antaa toiselle mitään mutta itse kehtaa kyllä pyytää. Näitä tyyppejä taitaa löytyä jokaisesta kaveripiiristä?

[/quote]

Niin on mutta miten te toimitte näiden kanssa. Mulle tulee joka tapauksessa aina ikävä olo jos vien ns. samantasoisen lahjan niin mua ainakin hävettää ettei niin voi tehdä vaikka toinen niin tekikin mutta jos vien omasta mielestäni riittävän arvokkaan lahjan niin pahoitan myös mieleni siitä että miksi minä vien toiselle kun sekään minulle...

Vierailija
265/367 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:16"]

Ihan vielä lisäys. Kumpi on järkevämpää, ostaa 40 €:n enkelikorise-esineen, jolle ei ole mitään sijoituspaikkaa kuin, että antaisi sen saman summan rahana, että saisimme ostettua vaikka kaksi pyyhettä? Meillä on vain kuusi pyyhettä sekä vessaan että keittiöön. Tällaista saatiin taas viimeksi joululahjaksi. Harmi kun sitä enkeliä ei voi edes syödä. T. Se 127:n opiskelijapariskunta

[/quote]

Oletteko kuulleet uudesta keksinnöstä: lahjalista!

[/quote]

Sekö keksintö, joka on samalla mustalla listalla kuin tilinumero kutsussa? :D 

Vierailija
266/367 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun lukeneena huomaa että täällä on paljon ihmisiä jotka kyllä ovat käsiojossa ja loukkaantuvat heti jos heidän kaunista pyyntöä rahan viemisestä ei toteuteta. Ilmeisesti nämä samat ihmiset ovat myös niitä jotka veivät toisten häihin jotain halpaa millä pari ei oikeasti tee mitään ja nyt haukkuvat että "Miksi ette itse pyytäneet rahaa?". En ymmärrä häitä joissa paria vain rahan vieminen ilahduttaa... Enkä ymmärrä sitäkään että jos me menimme viime kesänä naimisiin ja saimme parilta 100e niin viemme sen saman heille kun he menevät naimisiin, ei kai saamamme lahja ollut mikään pikavippi?

Vierailija
267/367 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:09"]

Ketjun lukeneena huomaa että täällä on paljon ihmisiä jotka kyllä ovat käsiojossa ja loukkaantuvat heti jos heidän kaunista pyyntöä rahan viemisestä ei toteuteta. Ilmeisesti nämä samat ihmiset ovat myös niitä jotka veivät toisten häihin jotain halpaa millä pari ei oikeasti tee mitään ja nyt haukkuvat että "Miksi ette itse pyytäneet rahaa?". En ymmärrä häitä joissa paria vain rahan vieminen ilahduttaa... Enkä ymmärrä sitäkään että jos me menimme viime kesänä naimisiin ja saimme parilta 100e niin viemme sen saman heille kun he menevät naimisiin, ei kai saamamme lahja ollut mikään pikavippi?

[/quote]

Ainakin itse ajattelen niin että tee toiselle se minkä toivoisit itselle tehtävän. Kuulun myös porukkaan joka ajattelee että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Minä kyllä kehtaan viedä saman kuin mitä olen itse saanut, mistä sitä vaikka tietää että toinen olisi tuonut minulle mitä itse haluaisi, toiset vaan pitää siitä HongKong kamasta.

Vierailija
268/367 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:15"]

Mä teen niin, että jos on tuo rahatoive, niin annan vähemmän, kuin antaisin muuten. Ja jos on ahneen oloinen lahjalista, annan vähemmän kuin muuten antaisin. Mä tykkään siitä, että annetaan vaihtoehtoja ja niin, että myös niillä, joilla ei oo varaa kalliisiin lahjoihin, on mahdollisuus osallistua häihin ilman, että tulee "köyhä" olo.

Täällä (tai jollain muulla palstalla) oli kerran lahjalista, josta mä tulin tosi hyvälle tuulelle. Siinä oli isompia ja pienempiä toiveita - ja tuntui jopa vaatimattomilta ne toiveet. Virkistävä poikkeus nykyisille, ahneille lahjavaatimuksille. Jos mulle tulis hääkutsu vastaavalla vaatimattomalla listalla, mä varaisin lahjaan vähän reilummin rahaa.

[/quote]

Kuulostaa aika hölmöltä. Miksi niin monet tekevät lahjastaan jonkun kouluttamis- tai näpäytysyrityksen saajaa kohtaan? Minä olen aina ajatellut että sen lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaa...

[/quote]

Vieraan näkökulmasta tuntuu älyttömältä käydä läpi lahjalistaa jossa halvinkin lahja maksaa yli 100e. Mä en ymmärrä mitä koulutusta tai näpäytystä siinä on jos ei suostu älyttömään "kiristykseen" ja maksaa itseään kipeäksi. Täälläkin nämä parkujat taitavat itse viedä halpaa shittiä mutta vaativat muilta paljon enemmän.

Vierailija
269/367 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin mieluummin lahjan raha, pari saisi sitten ostaa mitä lystää, eikä tarvitsisi miettiä sopivaa lahjaa.
Myös lapsettomat häät on ok, jos hääpari haluaa viettää häitään ilman lapsia, se heille suotakoon.
Häissä yleensä myös juodaan, että siksikin olisi hyvä pitää ne lapsivapaina juhlina.

Vierailija
270/367 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:45"]

Hehheh välkky. Häissäkö olis pitänyt osata arvioida, koska 1/8 kattilasta irtoaa kahva? Sillain varalle olis voinut kattiloita toivoa, ja niille jostain hankkia varastointipaikka? Kaikennäköistä roinaa ei ole tyylinä kerätä himaan, ei tee mieli, eikä tarvetta. Pieni asunto jo tarpeellisesta täynnä. Et taida oikein ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia kuin sinä?

Tilit ei ole ollut ikinä tyhjillä, outo käsite. Ei olla persaukisia ja korteilla on rahaa. Pääomaa on. Vapaa-ajalla, sillin kun sitä on, tehdään mitä milloinkin sattuu huvittamaan tai kiinnostaa.

Sun kielenkäyttös kaappien täynnä olevasta lässytyksesta ja että täytyy olla persaukinen, kun häälahjaksi toivoo rahaa, kertoo paljon susta itsestäsi. Rautalangasta pitäisi vääntää sulle tätä maailmaa, muotoon että naapurissas on erilaista.

Ja kyllä, toivoimme rahaa häälahjaksi, jos joku halusi niin huomioida. Koska meidät tuntevat ja tietävät läheiset ja vieraat ymmärsivät ilman rautalankaa, että meillä on jo kaikki tarpeellinen tavara, saimme lahjaksi tililllemme rahaa. Sitä ei vaadittu, ei pyydetty, eikä kiristetty annettavaksi. Eikä ketään syrjitty tai päinvastoin nostettu korokkeelle summien takia. Väännä nyt vielä vähän tästä joku talliaisvääntö. Rautalankakin jo vähissä. Ai niin, ei olla kakskymppisiä, eiks oo ihmeellistä että naimisiin voi mennä kun on jo kaikkea tavaraa. Ihmettele vähän lisää please, haluan lukea miten välkky oot ajattelemaan suppeasti häälahjatoiveita.

[/quote]

Mulle ainakin häälahjat on muistoja jotain sellaista mikä muistuttaa minua siitä miten onnellinen olen. Esim. tauluseinällä on aivan upea, niin ne rahat on hävinneet johonkin. Näin jälkeenpäin olen hyvin tyytyväinen ettei toivottu rahaa vaikka se ennen häitä tuntuikin hyvältä ajatukselta.

Vierailija
271/367 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen, onko lapsettomat vai lapselliset häät paremmat. Mutta ihmettelen, miten te edes huomaatte, jos joku lapsista itkee. Itse olin kyllä niin keskittynyt sekä kirkossa papin puheeseen, että hääjuhlassa ohjelmaan, etten edes huomannut, mitä ne lapset siellä tekivät. Se on sitten eri asia, nauttivatko vanhemmat juhlista, jos omat lapset ovat hankalia.

Vierailija
272/367 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että jos on tuo rahatoive, niin annan vähemmän, kuin antaisin muuten. Ja jos on ahneen oloinen lahjalista, annan vähemmän kuin muuten antaisin. Mä tykkään siitä, että annetaan vaihtoehtoja ja niin, että myös niillä, joilla ei oo varaa kalliisiin lahjoihin, on mahdollisuus osallistua häihin ilman, että tulee "köyhä" olo.

Täällä (tai jollain muulla palstalla) oli kerran lahjalista, josta mä tulin tosi hyvälle tuulelle. Siinä oli isompia ja pienempiä toiveita - ja tuntui jopa vaatimattomilta ne toiveet. Virkistävä poikkeus nykyisille, ahneille lahjavaatimuksille. Jos mulle tulis hääkutsu vastaavalla vaatimattomalla listalla, mä varaisin lahjaan vähän reilummin rahaa.

Vierailija
273/367 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:21"]

Jos kutsussa on ollut tilinumero, en ole laittanut tilille rahaa mutta olen mennyt paikalle muinamiehinä ja juhlinut oikein kunnolla. Jälkeenpäin ei ole kukaan tullut kyselemään rahan perään. Jos jotain ihmetyttää toimintani niin perustelen sen näin: Lahjaksi toivotaan VAIN rahaa jota en halua antaa ja muuta lahjat eivät kelpaa, en siis vie mitään, valinta on siis hääparin ei minun.

[/quote]

Onko näin moukkamaisia ihmisiä todella olemassa? Toivon että tämä on vain huono provo.

[/quote]

On, esimerkiksi minä. Olen kuinka moukka vaan mutta rahaa en periaatteesta vie. Vien juhliin vain ja ainoastaan lahjan ja saaja tehköön sillä mitä haluaa. Ai miksikö siksi että kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Toki voin sanoa että kaikille on näyttänyt viemäni Iittala kelvannut...

Ja jos kuksussa lukee että "Vain raha kelpaa" niin sitten en vie mitään. Valinta on parin niinkuin joku täällä on jo todennutkin.

[/quote]

Ohis, mutta kuulehan: jos häät ovat sinulle lähinnä potentiaalinen tilaisuus kouluttaa moukkia ja lahjan viet lähinnä v-tuillaksesi, ehkä on parempi olla menemättä. En ota kantaa edes tuohon tilinumeroon kutsussa, vaan ihan siihen, että lahjan vieminen periaatteellisista syistä kettuilumielessä on jo sellaista, että et varmasti erityisesti raikastuta ilmapiiriä parille tärkeänä päivänä. Jos tilinumero loukkaa, ole hyvä ja keksi hääpäiväksi muuta tekemistä.

Vierailija
274/367 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:16"]

Jos kutsussa on ollut tilinumero, en ole laittanut tilille rahaa mutta olen mennyt paikalle muinamiehinä ja juhlinut oikein kunnolla. Jälkeenpäin ei ole kukaan tullut kyselemään rahan perään. Jos jotain ihmetyttää toimintani niin perustelen sen näin: Lahjaksi toivotaan VAIN rahaa jota en halua antaa ja muuta lahjat eivät kelpaa, en siis vie mitään, valinta on siis hääparin ei minun.

[/quote]

Onko näin moukkamaisia ihmisiä todella olemassa? Toivon että tämä on vain huono provo.

[/quote]

On, esimerkiksi minä. Olen kuinka moukka vaan mutta rahaa en periaatteesta vie. Vien juhliin vain ja ainoastaan lahjan ja saaja tehköön sillä mitä haluaa. Ai miksikö siksi että kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Toki voin sanoa että kaikille on näyttänyt viemäni Iittala kelvannut...

Ja jos kuksussa lukee että "Vain raha kelpaa" niin sitten en vie mitään. Valinta on parin niinkuin joku täällä on jo todennutkin.

[/quote]

Ohis, mutta kuulehan: jos häät ovat sinulle lähinnä potentiaalinen tilaisuus kouluttaa moukkia ja lahjan viet lähinnä v-tuillaksesi, ehkä on parempi olla menemättä. En ota kantaa edes tuohon tilinumeroon kutsussa, vaan ihan siihen, että lahjan vieminen periaatteellisista syistä kettuilumielessä on jo sellaista, että et varmasti erityisesti raikastuta ilmapiiriä parille tärkeänä päivänä. Jos tilinumero loukkaa, ole hyvä ja keksi hääpäiväksi muuta tekemistä.

[/quote]

Koko lahja homma on enemmän kuin monimutkainen kuten jo tästä (pitkästä) keskutelusta huomaa. Mä voin tunnustautua "toiseksi moukaksi" mutta minäkin pysyn linjalla jonka olen ottanut ensimmäisistä häistä alkaen, vien kaikille lahjan vaikka kutsussa lukisi mitä. Mielestäni ei ole reilua että suoraan rahaa kerjäävät saavat rahaa ja nämä jotka eivät kehtaa kirjoittaa suoraan saavat sen lahjan.

Vielä äskeiselle kirjoittajalle selventäisin sen että ei lahjan saaja päätä mitä saa sen päättää antaja. Miksi häihin pitäisi jättää osallistumatta jos itsellä on arvoja ja periaatteita joista pitää kiinni? Sitä paitsi koko häälahja on aivan sivuseikka hääpäivässä ja jos todella jonkun päivä menee siitä pilalle että saa lahjan vaikka toivoi rahaa niin kyllä vika on silloin saajan kuin antajan korvien välissä. Kannattaisi olla tyytyväinen että juhlaväki on saapunut paikalle juhlimaan nimeenomaan hääparin suurta päivää. Juhlat joihin odotetaan vieraiden saapuvan on katastrofi ilman niitä vieraita.

Jos saaja saisi päättää niin pahimmillaan suurimmalla osalla ei olisi varaa edes osallistua häihin. Monen kirjoituksesta haiskahtaa se että rahan saaminen on välttämätön edellytys häiden kustantamiseksi jos näin ei olisi niin kutsussa voisi olla vaikka hyväntekeväisyys kohde jonne voi lahjoittaa.

Vierailija
275/367 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kyllä sitä että monille rahatoive johtuu siitä että lahjarahoilla maksellaan häitä, poikkeuksia on ja siksi tästä turha kinata. Ymmärrän myös niitä joiden kaapit pursuavat tavaraa ja eivät siksi halua mitään lisää. Näille voisin kuitenkin antaa sellaisen neuvon että kannattaisi tyhjentää kaapit ennen häitä ja heitää rojut menemään, niitä kun tuppaa jokaisella olemaan, siis jokatapauksessa toivoi rahaa tai ei, niin aina (todennäköisesti) saa molempia rahaa ja lahjoja. Itse pidän tökerönä jos kutsussa lukee vaikka yhden satuhäät pariskunnan mukaisesti "Lahjalla on turha päätään vaivata, säästöporsaamme tahtoo ruokailla" (tai jotain sinne päin). Siitä kun nyt vain joka tapauksessa tulee olo että onko budjetti pikkuisen karannut ja omat rahat loppuneet. Mä vien aina rahaa ja jonkun mielestä liian vähän mutta 30e/nenä on mielestäni aivan riittävästi. Ei todellakaan ole tarkoitus lahjoa paria ylenpalttisesti, kyllä itsellänikin on omille rahoilleni käyttöä.

Vierailija
276/367 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:52"]

--

Koko lahja homma on enemmän kuin monimutkainen kuten jo tästä (pitkästä) keskutelusta huomaa. Mä voin tunnustautua "toiseksi moukaksi" mutta minäkin pysyn linjalla jonka olen ottanut ensimmäisistä häistä alkaen, vien kaikille lahjan vaikka kutsussa lukisi mitä. Mielestäni ei ole reilua että suoraan rahaa kerjäävät saavat rahaa ja nämä jotka eivät kehtaa kirjoittaa suoraan saavat sen lahjan.

Vielä äskeiselle kirjoittajalle selventäisin sen että ei lahjan saaja päätä mitä saa sen päättää antaja. Miksi häihin pitäisi jättää osallistumatta jos itsellä on arvoja ja periaatteita joista pitää kiinni? Sitä paitsi koko häälahja on aivan sivuseikka hääpäivässä ja jos todella jonkun päivä menee siitä pilalle että saa lahjan vaikka toivoi rahaa niin kyllä vika on silloin saajan kuin antajan korvien välissä. Kannattaisi olla tyytyväinen että juhlaväki on saapunut paikalle juhlimaan nimeenomaan hääparin suurta päivää. Juhlat joihin odotetaan vieraiden saapuvan on katastrofi ilman niitä vieraita.

Jos saaja saisi päättää niin pahimmillaan suurimmalla osalla ei olisi varaa edes osallistua häihin. Monen kirjoituksesta haiskahtaa se että rahan saaminen on välttämätön edellytys häiden kustantamiseksi jos näin ei olisi niin kutsussa voisi olla vaikka hyväntekeväisyys kohde jonne voi lahjoittaa.

[/quote]

Minä ihmettelen todella, miksi haluta väen vängällä viedä epätoivottu lahja ihan periaatteesta, viis hääparin toiveista. Se hääjuhla ei ehkä ole lahjoja varten (no, kenelle on, kenelle ei), mutta toisaalta: se on hääparin juhla, hääparin toiveiden mukainen. Jos pari toivoo, ettei tavaralahjoja tuotaisi, ja silti se tavaralahja on pakko viedä, niin onko kyse enää hyvästä tahdosta vai tahdosta antaa opetus "vääräuskoisille"? 

En minäkään ymmärrä lahjalistoja, joihin on alahintarajakin käsittämättömän korkea, enkä todellakaan ymmärrä tilitietojen syynäilyä ja liian halpojen lahjojen moittimista. Ja joka ikiseen hääjuhlaan varmaan tuodaan se tavaralahjakin, olipa kutsussa minkälainen toive hyvänsä. Mutta vieraana olisi oikeasti suotavaa pohtia sitä motiivia, miksi sinne häihin pitää ylipäätään osallistua, jos hääparin ratkaisut ovat niin perin juurin vastenmieliset. Kun sen pitäisi todella olla iloinen juhla, eikä mikään aatteiden sotatanner, olipa sitten kyse tilinumerosta, lapsettomista häistä tai mistä ikinä.

Vierailija
277/367 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lainata 282 tähän mutta vastaan kuitenkin. Koko ajatus siitä että hääparilla on oikeus sanella ehdot joiden mukaan vieraat tulet paikalle ja mitä he tuovat on ajatuksena täysin järjetön. Esim jätät sylivauvasi kotiin ja tuot minulle 200 euroa tai muuten et ole juhlamme arvoinen, tuntuu vieraan kannalta hyvin alistavalta. Ja varsinkin kun kaveripiirissä on monenlaisia häitä mutta johinkin häihin on käsittämättömän tiukat ehdot niin kyllä siinä tulee olo että on jotenkin epäsopiva vieraaksi vaikkakin on saanut kutsun. Itse hyväksyn lapsettomat häät vain silloin jos se koskee aivan kaikkia vierita ja kenellekkään ei ole annettu erivapuaksia kummiuden tai sukulaisuuden perusteella.

Vierailija
278/367 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:03"]

Mulla on kans vi#¤%#s en kesä häistä johon ei saa viedä lapsia, ei edes meidän häiden aikaan 3kk ikäistä. Ei kiinnosta mennä polttareihin tai tehdä mitään muutakaan parin eteen.

[/quote]

Sitten on varmaan parempi kieltäytyä kutsusta ja pysyä poissa.

[/quote]

Itse en ymmärrä ihmisiä jotka kieltävät vauvan häitä. 3kk on todella pieni ja on oletettavaa että vanhemmat eivät hillu häissä kovin pitkään oli vauva mikana tai ei. Itse kuulun ihmisiin jotka eivät jättaisi 3kk ikäistä häiden ajaksi hoitoon. Minusta kielto kertoo hääparin itsekyydestä eikä mistään muusta.

[/quote]

Minä taas ymmärrän enemmän kuin hyvin. Pahimmassa tapauksessa vauva alkaa itkeä kesken vihkimisen jne.

Ai pahinta mahdollista olisi vauvan itkeminen. Mun mielestä pahinta olisi esimerkiksi että maanvyörymä nielaisee kirkon juhlavieraineen.

Vierailija
279/367 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten oikeasti pilaa kenenkin häät riippu varmaan henkilöstä mutta omia häitäni ei ainakaan pilannut lapset tai se että joku ei toteuttanut lahjatoivettani. Hääni menivät mielestäni muuten hienosti ja suunnitelmieni mukaan mutta bestman oli aivan nakit ja muusi. Hän ei ilmeisesti ymmärtänyt että hänellä oli häissämme tärkeä virka ja hänen olisi pitänyt käyttäytyä sen mukaan, mutta ei, eikä sille enää mitään voi.

Vierailija
280/367 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 05:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:46"]

[/quote]

Protestisi taitaa mennä hukkaan. En minä ainakaan odota kaikilta vierailta lahjaa, joten jos joku ilmestyy paikalle eikä laita lahjaa, olen iloinen että halusi tulla mukaan juhlimaan.

En tosin laita tilinumeroa kutsuun, lahjalistat sun muut ovat mauttomia.

[/quote]

Näin on.

Kyllä häissä tärkeintä on osallistua hääparin tärkeään päivään. Ei lahjat.

Täysin mautonta hääparin ruveta määräilemään mitä lahjoja heille saa antaa!

Lahja on aina antajansa valinta. Ei lahjan saajan valinta.

Vuosisatoja on päästy naimisiin ilman lahjalistoja ja rahapyyntöjä. Ne ovat tyylittömyyden huippu!

Jokainen kutsuttu osaa kysyä vaivihkaa hääparin lähipiiriltä millainen lahja olisi hääparille mieleen.

Kerääkö hääpari esim. jotain hopeista aterinsarjaa tai astiastoa tai säästävätkö häämatkaan tai asuntoon tms.

Lahjan antaja antaa sitten oman halunsa mukaisen lahjan. Joko sellaisen, jonka hän itse haluaa nimenomaisesti antaa tai sitten jotain minkä tietää tulevan hääparille tarpeen.

LAHJAN ANTAJA PÄÄTTÄÄ aina lahjasta, ei koskaan lahjan saaja!

[/quote]

Teillä ei ilmeisesti koskaan saanut kotona toivoa joululahjojakaan, vai? Meillä normaali-ihmisillä toivoa saa, mutta antaja sitten päättää, haluaako toteuttaa toivetta vai tekeekö jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän