Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häitä kesällä ja jo nyt...

Vierailija
22.03.2015 |

Ottaako jotain muuta päähän kun hääkutsussa lukee suoraan että: "TOIVOTAAN LAHJAKSI RAHAA TILILLE xxx?" Veisin joka tapauksessa rahaa mutta noin suora kehotus tuntuu typerältä ja siksi aionkin viedä vähemmän mitä veisin jos kehotusta ei olisi.

Kommentit (367)

Vierailija
361/367 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmoitimme kutsukortissa, että emme halua mitään lahjoja. Tavaraa meillä on omaan tarpeeseen ja molemmilla hyväpalkkaiset duunit. Tästä huolimatta saimme lakanoita, astioita ja koriste-esineitä. Kirppiksellehän suurin osa sitten meni, koska ei vaan tykätä ylimääräisestä tavarasta. Toki lahja on aina kaunis ajatus, mutta en vain ymmärrä turhan krääsän ostamista.

Vierailija
362/367 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:47"]Me ilmoitimme kutsukortissa, että emme halua mitään lahjoja. Tavaraa meillä on omaan tarpeeseen ja molemmilla hyväpalkkaiset duunit. Tästä huolimatta saimme lakanoita, astioita ja koriste-esineitä. Kirppiksellehän suurin osa sitten meni, koska ei vaan tykätä ylimääräisestä tavarasta. Toki lahja on aina kaunis ajatus, mutta en vain ymmärrä turhan krääsän ostamista.
[/quote]

Tämä se on kaikkein typerintä, anteeksi vain, kun ihmiset nyt kertakaikkiaan ei halua tulla tyhjin käsin, niin sitten tulee sitä krääsää ellei toivomuksia ole.
Tyttäreni ei olisi halunnut laittaa lahjalistaa , mutta se oli kai ainoa asia jossa olin kovana juuri tämän takia.
Olivatkin sitten keksineet hyviä toiveita suurinpiirtein 10-20 € ylöspäin niin että saattoi valita isolla skaalalla hintatason mihin on varaa ja halua satsata. Muutamat olivat yhdessä ostaneet isomman lahjan aivan niin kuin hääpari oli ajatellutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/367 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet tutut on naimisiinmennessään olleet niin pitkään yhdessä etteivät tarvitse lakanoita, adyioita yms. ja ovat siksi toivoneet rahaa, yleensä häämatkaa varten. Ihan järkevää minusta, paikan päälle on tuotu kortteja, kukkia, osa antanut käteistä, muutamat jotain konkreettisia lahjoja. Itse muuten menin naimisiin maistraatissa ilman juhlia, joten en nyt yritä omia valintojani tässä puolustella ;)

Vierailija
364/367 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:16"]

Tämä on ikuisuusaihe av:lla. Taattua tappelukamaa. 

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää:

- Hääpari järjestää sellaiset juhlat kun itse haluavat. 

- Jokainen kutsuttu miettii omalta kohdaltaan, pääseekö kutsun mukaisesti osallistumaan ja joko kieltäytyy kutsusta tai ottaa sen vastaan. Kutsun saajan ei tarvitse kutsusta loukkaantua koska juhlat eivät ole HÄNEN juhlat.  

- Juhlien järjestäjän, eli tässä tapauksessa hääparin ei myöskään ole syytä loukkaantua, jos joku ei pääse heidän määräämillään "ehdoillaan" osallistumaan. 

- So fucking simple!

T. Äiti, joka sai kutsun lapsettomiin häihin ensi kesälle ja tuolloin minulla on 3 kk:n ikäinen vauva. En loukkaantunut, koska kyse ei ole MINUN häistäni. Järjestin asian että tulen pääsemään paikalle. Jos ei olisi onnistunut luotettavaa hoitajaa saamaan, en olisi mennyt ja ilmoittanut tämän kohteliaasti kutsujalle. 

[/quote]

Joo just näin. Ja näin ajattelevat, sekä toimivat kaikki häihin osallistujat. Ei tämän asian kanssa onneksi ole ongelmia oikeassa elämässä, ongelma on vain täällä kun jollain taukilla lampun valo reistailee, sille ei voi mitään.

[/quote]

Kyllä niitä elämäntapaloukkaantujia on jotka eivät hyväksy sitä ettei teen niin kuin hän määrää. Kutsusta kieltäytyminen vaikka kuinkakin hyvästä syystä on toisille sankareille täyttä myrkkyä: Et tehnyt niin kuin halusin joten et ole enää kaverini. Ja kyllä näitä löytyy ihan oikeasta elämästä.

Vierailija
365/367 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lahjan kanssa ei tarvitse huokailla,
Säästöpossumme tahtoisi ruokailla.
Vaan lahjoista parhaimman silloin saamme
Kun yhdessä tärkeän päivämme jaamme!"

Minusta tuo esim on hyvin sanottu

Vierailija
366/367 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ja olen nyt jo tuskastunut kaverin kesällä oleviin häihin. Aikanaan kun kun oli meidän häät niin ks. kaveri oli harannut vastaan minulle järjestettävien polttarien kustanuksissa (jotka olivat lopulta hölmöilyä iltapäivällä ei syömistä, ei saunaa ei oikeastaan mitään järkevää, rehellisesti sanottuna petyin pahasti) ja häihin he toivat avokkinsa kanssa n. 20e:n kipon jonka heitimme pois (olivat molemmat jo silloin töissä ei opiskelijoita tai muuten heikosti toimeentulevia)

Nyt olen kuullut jo kaverilta itseltään että toivovat kutsussa rahaa tilille ja tätä kertoessa selitti että ei sitä pariskunta oikein  voi ajatella alle 100e:n tuomista kun ne häät kuitenkin maksavat aika paljon.

Lisäksi kaaso on hätyytellyt polttareista joista morsian on toivonut kokoviikonlopun kestävää toimintaa hemmotteluineen.

En sitten tiedä olenko vain erikoinen (vai järkevä) kun ajattelen että vuoroin vieraissa, yksinkertaisesti haluan antaa kaverilla saman minkä hän antoi minulle. Mielestäni ei ole kyse kostosta vaan siitä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

[/quote]

Olisi ihanaa jos useampi ajattelisi näin. Minua ainakin harmittaa tyypit jotka kohtelevat toista huonosti mutta "vaativat" itselleen erityiskohtelua. Kyse ei ole kostosta vaan siitä että saat maailmalta sen mitä olet sinne antanut.

Vierailija
367/367 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 01:24"]

Itseäni harmittaa kaikkein eniten ihmiset jotka vievät toisten häihin jonkun helvatin kipon á 2 euroja jolla hääpari ei tee mitään (heittää roskiin) mutta kun nämä samat ihmiset järjestävät omat häät niin kutsussa lukee isolla tilinumero tai lahjalistan nettiosoite jossa lahjat lähtevät 150-200 eurosta ylöspäin.

Mitä silloin kuuluu tehdä?

Tiedän tunteen ja olen nyt jo tuskastunut kaverin kesällä oleviin häihin. Aikanaan kun kun oli meidän häät niin ks. kaveri oli harannut vastaan minulle järjestettävien polttarien kustanuksissa (jotka olivat lopulta hölmöilyä iltapäivällä ei syömistä, ei saunaa ei oikeastaan mitään järkevää, rehellisesti sanottuna petyin pahasti) ja häihin he toivat avokkinsa kanssa n. 20e:n kipon jonka heitimme pois (olivat molemmat jo silloin töissä ei opiskelijoita tai muuten heikosti toimeentulevia)

Nyt olen kuullut jo kaverilta itseltään että toivovat kutsussa rahaa tilille ja tätä kertoessa selitti että ei sitä pariskunta oikein  voi ajatella alle 100e:n tuomista kun ne häät kuitenkin maksavat aika paljon.

Lisäksi kaaso on hätyytellyt polttareista joista morsian on toivonut kokoviikonlopun kestävää toimintaa hemmotteluineen.

En sitten tiedä olenko vain erikoinen (vai järkevä) kun ajattelen että vuoroin vieraissa, yksinkertaisesti haluan antaa kaverilla saman minkä hän antoi minulle. Mielestäni ei ole kyse kostosta vaan siitä että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Ihanaa että joku on pukenut ajatukseni sanoiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän