Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitääkö tässä alkaa kengänkokoakin stressaamaan? :D

Vierailija
21.03.2015 |

36 kokoinen jalka kun on naisellinen. Siis mitä helvettiä? Jalka kun jalka. Pääasia, että niillä pääsee eteenpäin ja sopivat kroppaan. :D

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"]

Juu no kengät tosiaan näyttää hienommilta pieninä, kuten 5 mainitsee. 

Itseäni harmittaa miehenä kun kenkiä olisi ihan hienoja meillekin, mutta sitten otan hyllystä sen 45:n niin ei se enää kovin esteettisesti viehättävältä näytäkään :D

[/quote]

En ymmärrä. Selittäkää miten joku kenkä näyttää "hienommalta" pienempänä kuin isompana.
[/quote]no meneehän siinä mittasuhteet ihan erilaiseksi.
Esimerkiksi Kate Winsletin tai Paris Hiltonin 43 numeroiset kaviot ovat ihan hirveän näköiset.
Naisen kuuluu olla pieni ja siro eikä mikään hongankolistaja tai bulgarialainen kuulantyöntäjä
[/quote]

Olen 180cm mutta en koe olevani noista kumpikaan. Olen kuitenkij milioona kertas mieluummin täsdä vartalossa, kuin 162cm päärynävartaloinen lyhytsäärinen nainen. Ei mulla ole silti mitään heitä vastaan. Yleensä ne harvat jotka habitustani kommentoivat, ovat kännisiä huonoitsetuntoisia juntteja. Yleeensä saan ihailua ja kunnioitusta. En voi tässä nyt jalkaani pienentää, mutta korkkari-piikareissa kuljen.

Vierailija
82/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:00"]

Tällä keskustelunaiheet menee koko ajan pimeimmiksi - jalan koosta ongelma? Nämä on ihan irti todellisuudesta jo. Itselläni jalka on kokoa 42 (ole pitkä)  ja ainoa ongelma on se, että kenkäkaupassa pitää olla HETI kun sesonki vaihtuu. Tuota numeroa tulee vähän, mutta käyttäjiä on paljon. KAikki viedään saman tien, jos ei ole nopea. Muutenhan se on ihan yks ja sama minkäkokoinen jalka. Jos jollekin miehelle iso jalka on turn of niin voi voi, hän ei sitten ole mulle tarkoitettu - ja hyvä niin.

Näitä ketjuja lukee myös nuoret tytöt, joilla yhä useammalla on se koko 40-42, ihan oikeasti haluatte aikuiset naiset saada heidät luulemaan, että tuon kokoisessa jalassa on jotain VIKAA? Ei ole.

[/quote]

Miksi ihmeessä kenkäkaupan sisäänostajat eivät osaa tehdä oikeita johtopäätöksiä, jos 42 koko loppuu välittömästi, ja tilaa viimeistään seuraavalla kerralla enemmän?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaavan voi tunkea p*llyyn.
Itse 162cm ja jalka 41.

Ennen raskauksia saatiin käyttää kokoa 39 tai 40, nyt aina vaan 41 ja hävettää!!

Mieluiten 36 koska Se on vaan nättiä

Vierailija
84/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"] Juu no kengät tosiaan näyttää hienommilta pieninä, kuten 5 mainitsee.  Itseäni harmittaa miehenä kun kenkiä olisi ihan hienoja meillekin, mutta sitten otan hyllystä sen 45:n niin ei se enää kovin esteettisesti viehättävältä näytäkään :D [/quote]   En ymmärrä. Selittäkää miten joku kenkä näyttää "hienommalta" pienempänä kuin isompana. [/quote]no meneehän siinä mittasuhteet ihan erilaiseksi. Esimerkiksi Kate Winsletin tai Paris Hiltonin 43 numeroiset kaviot ovat ihan hirveän näköiset. Naisen kuuluu olla pieni ja siro eikä mikään hongankolistaja tai bulgarialainen kuulantyöntäjä

[/quote]

http://www.digitalspy.co.uk/movies/news/a562016/kate-winslet-i-dont-autograph-titanic-nude-drawing-photographs.html#~p7E9lvkJTJx9ti

http://maryashanti.org/2014/07/15/paris-hilton-make-up-by-maryashanti/

Mitä vikaa näissä on? Joku lailasnellmanniko siellä on itkemässä "Herrajjjumala sun kanootit, siis sun mittasuhteet, ja sää haisetkin"

Vierailija
85/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:19"]

Tuon kaavan voi tunkea p*llyyn. Itse 162cm ja jalka 41. Ennen raskauksia saatiin käyttää kokoa 39 tai 40, nyt aina vaan 41 ja hävettää!! Mieluiten 36 koska Se on vaan nättiä

[/quote]

Älä häpeä.

Vierailija
86/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:28"]Minun kengänkokoni on 36-37, eli siis kumpikaan koko ei ole sopiva vaan tarvitsisin koon 36,5 kengät. Arvatkaa vaan löytyykö mistään sopivia kenkiä. :( Miehellä on taas jättijalka, olikohan sen koko melkein 45 ja ei meinaa löytää sekään kenkiä ollenkaan. [/quote] 45 on kyllä ihan normaali miesten koko. Minulla on koko 48. Sen kokoisia kenkiä vasta vaikea onkin löytää.

[/quote]

45 on jo iso koko.

Vierailija
87/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"] Juu no kengät tosiaan näyttää hienommilta pieninä, kuten 5 mainitsee.  Itseäni harmittaa miehenä kun kenkiä olisi ihan hienoja meillekin, mutta sitten otan hyllystä sen 45:n niin ei se enää kovin esteettisesti viehättävältä näytäkään :D [/quote]   En ymmärrä. Selittäkää miten joku kenkä näyttää "hienommalta" pienempänä kuin isompana. [/quote]no meneehän siinä mittasuhteet ihan erilaiseksi. Esimerkiksi Kate Winsletin tai Paris Hiltonin 43 numeroiset kaviot ovat ihan hirveän näköiset. Naisen kuuluu olla pieni ja siro eikä mikään hongankolistaja tai bulgarialainen kuulantyöntäjä

[/quote]

http://www.digitalspy.co.uk/movies/news/a562016/kate-winslet-i-dont-autograph-titanic-nude-drawing-photographs.html#~p7E9lvkJTJx9ti

Mitä vikaa näissä on? Joku lailasnellmanniko siellä on itkemässä "Herrajjjumala sun kanootit, siis sun mittasuhteet, ja sää haisetkin"

[/quote]

No onhan noi nyt ihan hirveet kanootit naiselle.

https://50footsister.files.wordpress.com/2011/10/kate-winslet.jpg

Vierailija
88/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:33"]Jalkani koko on jotain 41 tai 42. Kauniit kapeat jalat, ihanasti sopivat italialaiset kengät jalkaan.  [/quote] Miesten?

[/quote]

Naisten kenkiä tarkoitan. Tämä keskustelu on naurettavuudessaan hauska. Olen keskivertoa paljon pidempi nainen, eikä minulle ihan mikään vauvantossu sopisi. Ja sääreni ovat herättäneet ihastusta aivan minulle tuntemattomissa ihan kommentointiin asti. 

Jalkaterät ovat muuten silläkin tavalla yksilölliset, miten varpaat asettuvat riviin. Joillakin ukkovarvas ja pienin varvas ovat lähes samassa linjassa eli jalkaterä vaikuttaa melko laatikkomaiselta. Tällaiseen jalkaan on vaikea sovittaa kapeakärkistä kenkää. Sitten joillakin ukkovarvas on selkeästi eritasossa kuin pienin varvas ja se mahdollistaa kapeakärkisten kenkien pitämisen. Itsellä on juuri tämä jälkimmäinen malli. Siksikin voin pitää italialaisia kenkiä.

Vierailija
89/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:35"]Nojoo jotkut tuntuu stressaavaan. Esim yks äityli (melko pitkä ja erittäin turhamainen nainen) ihan tosissaan selitti, että oli ennen kengännumero 37 ja raskauden jälkeen kengän numero 39, ja että kyllä nyt harmittaa :D Ei vit... 
[/quote] no harmittaisko vaikka siks et hyllyllinen kenkiä jäänyt käyttökelvottomiks?

Vierailija
90/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote]

No onhan noi nyt ihan hirveet kanootit naiselle.

https://50footsister.files.wordpress.com/2011/10/kate-winslet.jpg
[/quote]
Ihan sopusuhtaisilta näyttää.

Vierailija
91/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:21"]

Todella pinnallista keskustelua. En aiemmin ole juurikaan ajatellut kengänkokoani. Se on 41 (tai joskus 42 riippuen mallista ja valmistusmaasta), ja olen 177 cm pituinen nainen. Nyt minulla on vaikea akillesjänteen seudun tulehdus, kantapäähän on tullut luukasvauma. Kenkä söi jalan rikki, ja kantapäähän tuli todella vaikeasti paraneva haavauma. Joudun käyttämään sen päällä apteekin sidelappua, jonka päälle laitan pikkuhousunsuojan pehmikkeeksi. Jotta tämä paketti mahtuu kenkään, joudun käyttämään miesten 43 koon kenkiä. Kylläpä omat 41 numeron buutsini tuntuvat siroilta noihin verrattuna. 

Eli ikinä en aio surra isoja jalkojani, jos vaan tuon kantapään kuntoon saan ja vielä mahdun omiin kenkiini :)

[/quote]

Sen verran vielä lisään tähän, että aiemmin en ole kengänkokoani juurikaan surrut. Jalkani näyttävät ihan sopusuhtaisilta pituuteeni nähden. Toki harmittaa, kun isoja kokoja on kaupoissa niin vähän. Korkkarityyppi en ole koskaan ollutkaan, vaan sellainen buutsinainen. Nyt kun joudun käyttämään miesten kenkiä nro 43, jotta kantapääsuojukset mahtuisivat, niin eihän se todellakaan kaunista ole. Mutta mun on vaan kyettävä kulkemaan työmatkat. Duunissa toki vaihdan heti työkengät. Mutta nää mulle isot miesten kengät eivät ole vain pelkästään rumat, vaan pelottavat. Kun sinne kärkiin jää tyhjää, niin joudun olemaan tosi tarkkana esim. astuessani liukuportaille. Kun varpaissa on tyhjää, niin pelottaa että kompastun ja lennän pää edellä alas, aukeaa vielä otsakin kohta :(

Vierailija
92/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kengänkokoni. Usein ostan isompia kenkiä kuin tarvitsisi, sillä inhoan ahtaita kenkiä! Varpaiden tulee saada ilmaa ja tilaa liikkua. En myöskään harrasta muutakaan kilpavarustelua botoxien tai lisäkkeiden muodossa.
Nainen 164/40

Vierailija
93/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat kengät tekee vuosien mittaan monenmoista vaivaa. Vaivaisenluut ovat esimerkiksi tosi ikäviä ja kivuliaita.

T. 41,5

Vierailija
94/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet haluavat naisen nykyään näyttävän lapselta? Ja jopa enemmän nuorelta pojalta kuin tytöltä. Onhan nainen huomattavasti erinäköinen mieheen verrattuna, vaikka olisi pitkähkö ja kengännumerokin olisi 39. Naisella ei normaalisti ole erottuvia suuria lihaksia, vyötärö on kapeampi kuin lantio, on povea, peppua... Vaikka nykyisin tuntuu muodotkin (ei pyöreys) olevan huono asia.

Vierailija
95/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote]

Minun mielestäni tuo saa näyttämään "voimakkaalta", mutta se varmaan onkin juuri se ongelma. Naisen pitäisi olla huomaamaton ja heiveröinen. 

https://c2.staticflickr.com/6/5043/5202627988_f75c44373d_b.jpg

Vierailija
96/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 185 cm pitkä nainen, ja suurin osa kengistäni löytyy koolla 41. Kymmenen senttiä lyhyempi tätini kadehtii "pieniä jalkojani". Hän on koko elämänsä kärsinyt pituudestaan ja jalkojen suuruudesta, mikä on sääli. Itse kannan jokaisen senttini ylpeänä, silloin tällöin korkkareissa. Tätä oman itsensä "hyväksymistä" olen yrittänyt opettaa tädilleni, mutta hänen nuoruusajan käsitys pitkistä naisista on ollut aika ehdoton.

Vierailija
97/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 176 cm. Näyttäisin vähän hassulta, jos mulla olisi 36:n jalka...

Vierailija
98/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarit kieltämättä näyttävät parhaalta 36-37 kokoisena. Kun koko on 41, mittasuhteet ovat jo aivan erit, ja kenkä ei näytä siltä miltä se on suunniteltu näyttämään, vaan venytetyltä. Mutta kengän kokoonsa ei voi vaikuttaa, joten mitäpä tällä on väliä. Mutta täytyy sanoa etten ole kyllä koskaan kuullut isojen jalkojen ihannoinnista ennen av:ta, meillä piti olla nuorena mahdollisimman korkeat korot että jalka näytti pieneltä ja sirolta :D tosi käytännöllistä. ...

Vierailija
99/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuus ja cinderella-jalat ei Suomessa kohtaa. Itsellä koko 39 ja aivan normikokoa muihin verrattuna luulisin. Alalaareihin jää pyörimään ne 36:set. Jännä muuten vaatealennusmyyntejä: alerekit on täynnä 36-40 kokoisia vaatteita ja isoimmat ovat menneet? ilmeisesti ensimmäisinä.

Vierailija
100/113 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että kenkä (kuten moni vaatekin) on suunniteltu näyttämään hyvältä pienessä koossa. Ärsyttää, kun esim korkkarit näyttää hyllyssä hyvältä, mutta kun kaivan sen 41 koon esiin, kengän muoto on ihan eri... rakastan korkokengissä kaunista "kaarta" ja isommissa kokoluokissa se ei ole mikään kaari, vaan lättänä luisu :( muuten en ole isoista jaloistani kärsinyt. Minusta pieni ja siro on naisessa kaunista, mutta onneksi esim käteni ovat tätä mallia, vaikka jalkani ovatkin "kanootit" :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi