pitääkö tässä alkaa kengänkokoakin stressaamaan? :D
36 kokoinen jalka kun on naisellinen. Siis mitä helvettiä? Jalka kun jalka. Pääasia, että niillä pääsee eteenpäin ja sopivat kroppaan. :D
Kommentit (113)
Fakta vain on sellainen, että pieni ja siro on naisellista. Romuluiset ja isot jalat naisella ovat todella turn off.
Nojoo jotkut tuntuu stressaavaan. Esim yks äityli (melko pitkä ja erittäin turhamainen nainen) ihan tosissaan selitti, että oli ennen kengännumero 37 ja raskauden jälkeen kengän numero 39, ja että kyllä nyt harmittaa :D Ei vit...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:26"]Fakta vain on sellainen, että pieni ja siro on naisellista. Romuluiset ja isot jalat naisella ovat todella turn off.
[/quote]
Jos se sinulle tärkeää, kannattaa parinvalinnassa kiinnättää huomiota kumppanin jalkoihin. Monelle muulle jalat ovat kuitenkin vain jalat. Ja jos ihminen vaikuttaa muuten ihanalta, niin ei ole kauheasti väliä, että millaisilla jaloilla on varustettu
Kenestä se nyr on naisellista jos jalka on 36? Ajatellaanpa että vastasyntyneellä on 36 niin eipä oo naisellista tai jos nainen on 185 cm pitkä niin sille se 36 kokoinen jalka. Kyllä nää joilla on 36 jalka niin on pituuskin lyhyt. Kysymys kuuluukin onko 145 cm naisellista vai lapsellista?
Seksiin ja erotiikkaan tämä jalkojen koko jollakin tavalla liittyy. Tunnustan suoraan, että mun mielestä isot jalat miehellä on jotenkin säväyttävät. (Joo, omaa miestä ei ole valittu kengännumeron mukaan kuitenkaan...) Toisaalta leveys ja lättäjalkaisuus ovat joten junttimaista. En tiefä, kai sitten miehet yleensä ajattelevat, että naiselle bonusta on pieni jalka. Mutta yleendähän näistä asisioista ei puhuta.
Hömöhän tämä keskustelu on, mutta vastaan silti.
En ihan ymmärrä niitä, jotka väittävät, että 36 ei ole aikuisen koko, koska jo lapsilla on sen kokoisia jalkoja. Kyllä kai te nyt tiedätte, että on eri pituisia ihmisiä ja sitä myötä myös erilaisia jalkoja? Vai onko teillä tapana sanoa, että 150 cm pituinen 70-vuotias ei ole aikuinen, koska jotkut ovat tuon pituisia jo 10-vuotiaina lapsina?
Aikuisten kenkäosastolla koot alkavat yleensä numerosta 36, joten se on sitä myöten aikuisten koko. Jos tämä asia teitä rasittaa, niin voittehan laittaa vireille hankkeen, jossa kielletään kyseinen koko muualta kuin lasten osastolta :).
t: 33 numeron kenkiä käyttävä aikuinen
Kiistelkääpäs seuraavaksi vaikka siitä, että millainen napa on naisella naisellinen, tai korvannipukat, tai etusormi, tai vaikkapa takaraivo. Varmasti kiihkeätä keskustelua saadaan aikaiseksi noistakin. :D "Siis niinku kyllä semmonen iso korvannipukka naisella on siis niin totaalinen turn off."
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"]
Juu no kengät tosiaan näyttää hienommilta pieninä, kuten 5 mainitsee.
Itseäni harmittaa miehenä kun kenkiä olisi ihan hienoja meillekin, mutta sitten otan hyllystä sen 45:n niin ei se enää kovin esteettisesti viehättävältä näytäkään :D
[/quote]
En ymmärrä. Selittäkää miten joku kenkä näyttää "hienommalta" pienempänä kuin isompana.
Ihan järkyttävää yleistämistä taas... Itsellä jalka 36-37 riippuen kengän mallista (toisinaan ollut liian korkea jalka 36 kokoon). Eikä todellakaan näytä miltään pikkulapsen jalalta :D Pituuttakin 170cm (ei 145-150cm toisin kuin ihmiset täällä näyttää vaahtoavan), ja jalkani näyttävät hyvin siroilta, mutta sopusuhtaisilta. En myöskään ole ikinä kuullut keneltäkään pahaa sanottavaa jaloistani, ainoastaan ihailua :)
Olen siis hyvin iloinen pienistä jaloistani, mutta ei tulis mieleenkään alkaa haukkua toisen kokoisia jalkoja, niiden kokoon kun ei voi mitenkään vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:44"]
Seksiin ja erotiikkaan tämä jalkojen koko jollakin tavalla liittyy. Tunnustan suoraan, että mun mielestä isot jalat miehellä on jotenkin säväyttävät. (Joo, omaa miestä ei ole valittu kengännumeron mukaan kuitenkaan...) Toisaalta leveys ja lättäjalkaisuus ovat joten junttimaista. En tiefä, kai sitten miehet yleensä ajattelevat, että naiselle bonusta on pieni jalka. Mutta yleendähän näistä asisioista ei puhuta.
[/quote]
Minua ei ainakaan säväytä uimarin 48-numeroinen räpylä, vaan enemmänkin ihmetyttää, että voiko tuollaisiakin kasvattaa.
No mä miellän jonku 40 koon ja sitä suuremmat isoksi naiselle.
Mut eipä tuu kyl katottua onko jollaki liian iso jalka, kunhan passaa sille ihmiselle kenessä ne kintut on kii :D
Minulla on pituutta 168 ja kengännumero 3 lapsen jälkeen on 41,5 kun jalkaholvit laskeutuivat numeron verran per lapsi. Ei haittaa.
http://www.wikifeet.com/Heidi_Klum
Tän mimmin jalka kokoa 11. Vastaa 43. Onko isot ja rumat? Ja epänaisellinen, miesmäinen transu?
Ei niitä 48 numeroisia voi kasvattaa. Jotkut miehet vain kasvaa maata pitkin. Ja kyllä tuo vähän aina säväyttää, mun ukon isoja jalkoja kutittelee.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"]
Juu no kengät tosiaan näyttää hienommilta pieninä, kuten 5 mainitsee.
Itseäni harmittaa miehenä kun kenkiä olisi ihan hienoja meillekin, mutta sitten otan hyllystä sen 45:n niin ei se enää kovin esteettisesti viehättävältä näytäkään :D
[/quote]
En ymmärrä. Selittäkää miten joku kenkä näyttää "hienommalta" pienempänä kuin isompana.
[/quote]no meneehän siinä mittasuhteet ihan erilaiseksi.
Esimerkiksi Kate Winsletin tai Paris Hiltonin 43 numeroiset kaviot ovat ihan hirveän näköiset.
Naisen kuuluu olla pieni ja siro eikä mikään hongankolistaja tai bulgarialainen kuulantyöntäjä
Tällä keskustelunaiheet menee koko ajan pimeimmiksi - jalan koosta ongelma? Nämä on ihan irti todellisuudesta jo. Itselläni jalka on kokoa 42 (ole pitkä) ja ainoa ongelma on se, että kenkäkaupassa pitää olla HETI kun sesonki vaihtuu. Tuota numeroa tulee vähän, mutta käyttäjiä on paljon. KAikki viedään saman tien, jos ei ole nopea. Muutenhan se on ihan yks ja sama minkäkokoinen jalka. Jos jollekin miehelle iso jalka on turn of niin voi voi, hän ei sitten ole mulle tarkoitettu - ja hyvä niin.
Näitä ketjuja lukee myös nuoret tytöt, joilla yhä useammalla on se koko 40-42, ihan oikeasti haluatte aikuiset naiset saada heidät luulemaan, että tuon kokoisessa jalassa on jotain VIKAA? Ei ole.
71: Mittasuhteistahan siinä on kyse, ja niiden näkeminen ja mieltäminen on aika lailla kulttuurisidonnaista. Jos sinusta kaikki mallit ja koot näyttävät ihan yhtä kivoilta, niin ei siinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:26"]Fakta vain on sellainen, että pieni ja siro on naisellista. Romuluiset ja isot jalat naisella ovat todella turn off.
[/quote]
Mee mamman helmoihin itkemään. Pitäskö vastaavasti sanoo että ohuet ja lyhyet vehkeet on säälittävii ja alle 170 cm ei oo edes mies, mutta ei viitsitä olla niin turn-off koska et sinä itselles mitään voi. Koita hyväksyä itses ni pystyt hyväksymään muut.
Mulla on 38 kenkä, talvikengät jopa 39, vaikka olen muuten pienikokoinen. Sen lisäksi jalassa on virheasento ja vaivaisenluut, joten en voi pitää kuin leveälestisiä mummokenkiä. Mutta ne ovat ihan mukavia jalassa ja senkun haittaa muita ihmisiä, ongelma on heidän. Minä pääsen näillä jaloilla ja kengillä kävelemään, joten se on pääasia.
Ite oon aikuinen pikkulapsen jalalla. 174cm ja jalankoko 37. Näyttää välillä aika hölmöltä.