Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää tuhlaamista -tarinat jakoon!

Vierailija
19.03.2015 |

Minä aloitan: kun siskoni avaa Oltermannin tai vastaavan juuston, hän höylää pinnasta viisi siivua suoraan roskiin. Hänestä pinta ei ole syötävää. Samoin kun juusto alkaa olla loppu, hän heittää sen roskiin. Itse paloittelen tai raastan ruokiin sen osan, mitä ei voi enää höylätä tai syömme paloina.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuhlaa ruokaa ihan hulluna. Ostelee ensinnäkin järjettömän kalliita raaja-aineita ja sitten kun nirso appiukko ei kelpuuta niistä puoliakaan, heittää surutta roskiin suuria määriä jatkuvasti Toisalta valittaa kun ruokalaskut on niin massiivisia.

Vierailija
82/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä moottoripyörää hintaan 9000 euroa. Tyyppi kävi koeajamassa mutta ei ostanut kun ei viitsinyt hakea pankista lainaa ja siirtää rahaa tililleni. Osti pyöräni sitten kun olin myynyt sen liikkeeseen ja maksoi siitä 11000 euroa koska hänestä oli kätevämpää ottaa se rahoitus liikkeestä eikä tarvinnut erikseen mennä pankkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:36"]

Olen töissä ison valtion firman vaatevarastolla. Porukka hakee jatkuvasti uusia työvaatteita ja kenkiä, vaikka entisetkin on kunnossa. Kukaan ei puutu, enkä voi olla antamatta. Osa porukasta takuulla myy niitä eteenpäin. 

[/quote]

Kuin voi joku noin rakastaa rätei ja lumpui?

[/quote]

Kyseessä ei ole Puolustusvoimat. Vaatteet ovat kalliita työasuja, talvitoppiksia ja - housuja sekä kesäulkotyövaatteita. Turvakenkiä, Sievi.

Vierailija
84/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:20"]

Mies pesettää autonsa joka viikko pesulassa, vaikka voisi itse pestä sen pihalla. Eikä tietenkään mikään halpa peruspesu riitä, vaan erikoisvaha-mikälie.

[/quote]

Kun auton pesee pesulassa kunnon aineilla ja erikoisvaha-mikälie-käsittelyllä, pysyy maalipinta paljon parempana. Autopesulassa pesuvedet menee viemäriin ja jätevedenpuhdistamolle, pihassasi ne valuvat maahan, maaperää ja pohjavettä pilaamaan. Vai mäntysuovallako ajattelit auton saada tiesuolasta ja liasta puhtaaksi? Autoshampoo on aika myrkkyä luonnolle, jos ne käsittelemättömänä valuu luontoon.

Vierailija
85/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään tuhlarina ja voinkin kertoa esimerkkejä tuhlaamisistani yli minkä ainakin saan kuulla olevan tuhlaamista;
- tykkään käydä ulkona kahvilla
- tarjoan usein kavereilleni huvin Vuoksi
- kotonani on tuoreita kukkia
- höylään juustosta 2 ekaa siivua pois koska se maistuu mielestäni todella pahalta (se kumimainen suojaosa sinä päällä)
- en jaksa aina kerätä pantillisia tölkkejä talteen ollessani ulkona alueella, jossa tiedän pyörivän tölkkejä metsästäviä kodittomia
- annan vanhoja vaatteita ilmaiseksi eteen päin

Omasta mielestäni nämä ihan normijuttuja mutta moni tuttu kauhistelee

Vierailija
86/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:19"]Vaatteita pyykätään joka käytön jälkeen. Myös heti uutena pesuun! Kallis vaate kuluu, samoin pesuaimetta ja sähköä.
[/quote]
Pesen kaikki uudet vaatteet aina.
En halua myrkkyjä iholleni. Lapsesta puhumattakaan.
Yleistietoa pitäisi olla...

Vierailija
87/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti, ruoan heittäminen roskiin ja kaikenlainen kerskakulutus, pakko saada uudet matot sohvatyynyt verhot päiväpeitot astiastot kevään trendiväreissä vaikka edellisissä ei olisi mitään vikaa. Elekrtoniikan, etenkin tietokoneiden ja älylaitteiden, päivittäminen uusimpaan, kalleimpaan ja hienoimpaan vuoden välein, vaikka edellisissä ei taaskaan mitään häikkää, pakko vaan saada niin voi sitten taas olla olevinaan niinkun muutkin.

Vierailija
88/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ostelee itselleen jatkuvasti kalliita vehkeitä: on harrasteautoa, venettä, ym kalliita esineitä. Näihin kulunut 100ke parin vuoden aikana. Kaikki nämä ovat huonolla hoidolla, mätänevät pystyyn hoidon puutteessa.

Vierailija
89/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava rouva ostaa joka päivä kaupan valmiita kolmiovoileipiä ja tarjoilee niitä kahvin kanssa. Joka päivä joku naapuri tai kaveri istuu niillä kahvilla ja mässyttävät valmisleipiä.

Vierailija
90/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden ruokatuhlareiden pitäisi joutua vuoden ajan keräämään, tuottamaan ja tekemään ruokansa itse, voi olla, että ymmärrys lisääntyisi. Taitaa olla ruoka todellakin liian halpaa!! :(

Vierailija
91/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:04"]Olin myymässä moottoripyörää hintaan 9000 euroa. Tyyppi kävi koeajamassa mutta ei ostanut kun ei viitsinyt hakea pankista lainaa ja siirtää rahaa tililleni. Osti pyöräni sitten kun olin myynyt sen liikkeeseen ja maksoi siitä 11000 euroa koska hänestä oli kätevämpää ottaa se rahoitus liikkeestä eikä tarvinnut erikseen mennä pankkiin.
[/quote]

Voi olla ettei saanut pankista lainaa, liikkeet antaa sen rahoituksen helpommin. Toki, toi 2000e on ehkä 2300 e kun sen maksaa. Eli esim 1kk lisää lainanmaksua tjsp.

Vierailija
92/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:16"]

Mä kyllä heitän kans juuston lopun pois :D jos näen että jonkin parasta ennen päiväys menee umpeen tänään tai on mennyt jo eilen, en vain pysty sitä enää syömään tai valmistamaan siitä mitään. Ärsyttää mutta en saa tätä tyyliä irti itsestäni, vaan kuvittelen tuotteen haisevan pilaantunelle ja lähes oksennan, vaikka mies ei haistaisi siin mitään. Vika siis päässäni, mutta no can do.

[/quote]

Pyydä miestäsi syöttämään sulle joskus tietämättäsi viikon vahaa jugurttia tm. hapanmaitotuotetta. Huomaat, ettet huomaa mitään.

Vierailija
93/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:17"]

Talouspaperi kääritään käden ympärille 10 kierrosta ja sillä kuivataan pöydältä vesitippa. Tätä tekee mieheni. Hänellä kuluu myös vessapaperia todella paljon, en tiedä, mitä hän sillä tekee.

[/quote]

Meillä on myös yksi tuttava (nainen), joka käyttää meillä viikonloppuvieraillessaan vähintään noin rullan vessapaperia päivässä. En voi tajuta, mitä hän sillä tekee; Käyttää pyyhkeenä pyyhkeen sijasta? Vuoraa vessanpöntön yltä päältä aina asioidessaan? Syö sitä? Salakuljettaa irtopaloina kotiinsa? (Hylsy jää aina).  Asia on kiusannut minua niin paljon, että olen toisinaan piilottanut häneltä kaikki muut rullat kuin yhden, mutta sitten hän vain pokkana sanoo paperin loppuneen. Olen myös yrittänyt kuulostella ääniä vessasta, mutta hiljaista on. Seuraavaksi varmaan asennan vessaan valvontakameran ratkaistakseni arvoituksen.

Vierailija
94/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakislaiset pikkuporvarit eivat jaksaneet tiskata bileiden jalkeen, vaan heittivat astiastot pois ja ostivat uudet. Veljeni oli ollut bileissa ja kertoi tarinan naureskellen. Omasta mielestani aivan jarkyttavaa luonnonvarojen tuhlausta ja taydellista piittaamattomuutta, joka voi vain johtua rahan/egon/kusen nousemisesta hattuun!

Vierailija
95/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiseni. Ollut ikänsä yksin asuva, sinkku, hyvässä työssä ja kovat tulot. On aina asunut ylikalliissa vuokra-asunnossa "en jaksa ottaa lainaa". Ei koskaan jaksa pestä mattoja, heittää ne roskiin parin vuoden välein ja ostaa uudet. Tekee myös saman verhoille ja koristetyynyille. Sohvan ostaa myös ennemmin uuden kuin putsaa edellisen. Ihme kyllä hän pyykkää mutta ostaa merkkivaatteita ja laittelee niitä roskiin perusteella "tää on nähty mun yllä jo yksissä juhlissa / oon käyttänyt jo kahdessa palaverissa". Kylppärin lattialämmitys huutaa hoisiannaa ja samoin patterit, sisälämpötila varmaan +26 tai enemmänkin kun ei vaan jaksa pukea vaatteita päälle ja muuten paleltaa. Narisee joskus sähkölaskuista. Ostaa aina kalleinta vessapaperia yms. Ei tuu mieleenkään että hintoja voisi ihan vertaillakin. ostaa pelkkiä valmiita aterioita tai käy joka päivä ulkona syömässä, ei kokkaa mitään muuta kuin voileipiä. Heittää aina ison köntin juustoa yms. roskiin, ärsyttää. Ei ole koskaan viitsinyt ajaa ajokorttia vaan ajelee surutta taksilla. Värjäyttää ja leikkauttaa tukkansa 3-4 viikon välein, käy hierojalla yms. Eli on siis mahdollista olla toimitusjohtaja, saada perkeleen isoa palkkaa ilman että saa senttiäkään säästöön ja käyttää kaikki omaan napaansa.

Vierailija
96/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 miten tuo kaikki on sinulta pois? :D

Vierailija
97/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinen kaverini saattaa pestä astianpesukoneessa kerralla naurettavia määriä astioita, tyyliin kaksi kattilaa ja neljä lautasta. Kone on sitten kuulemma kivempi tyhjentää, kun ei ole kerralla niin paljoa tyhjennettävää. Kaverini asuu vielä kotonaan, joten toivottavasti saa jonkinnäkösen reality checkin viimeistään kun muuttaa omilleen :D

N20

Vierailija
98/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:00"]Minusta yksi tuhlauksen muoto on se, että ostetaan jotain vain siksi, kun saadaan halvalla, vaikkei tarvetta olisikaan eikä ole ihan just sellainen, kuin mitä pitäisi. Yleensä nämä ostokset on mitä on ja niitä ei edes tule käytettyä eli ne on sarjaa 'joskus voisi olla ehkä tarvetta, pistetään kaapin perälle''. Ja eihän niistä raaskita luopua mitenkään. Mieluummin ostaa ennakoiden tarpeeseen ja sellaista, minkä oikeasti tulee käyttöön, vaikka sitten olisikin vähön kalliimpi.

Lisäksi törkeää ajan tuhlausta on se, että menee jonottamaan useaksi tunniksi jotain ilmaista muoviämpäriä kaupan avajaisiin. Jos sen parin euron ämpärin oikeasti tarvitsee, niin fiksumpi ostaa sen ihan rahalla ja käyttää jonotukseenmenevän ajan johonkin järkevämpään ;)
[/quote]

Voi vitun ämpärijankkaajat. Tajuatteko, että joku/jotkut niistä ämpäreistä olivat rahanarvoisia? Eli ihmiset eivät jonottaneet ÄMPÄRIÄ, vaan VOITTOA, rahaa.

Ja ei, en ollut itse ämpärijonossa enkä edes lähellä.

Vierailija
99/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Eräs tuttavaperheen isä, rikas toimitusjohtaja osti kalleimman ja suurimman traktorin vain siksi kun saman kylän maatalon isäntä oli ostanut toiseksi kalleimman. Eikä tällä toimarilla ole edes käyttöä traktorille. Ihan itse myönsi että oli pakko saada kun xxx:lläkin on

Vierailija
100/159 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:30"]

55 miten tuo kaikki on sinulta pois? :D

[/quote]

Oletko aivan vajaa? Tuollainen kuluttaminen on meiltä kaikilta pois. Mene hoitoon!